Mikä on helluntailaisten nykyinen kanta ihmisten kylkiluiden määrään?
Ennen helluntailaisilla oli aika yleinen kanta että mieheltä puuttuu oikealta puolelta yksi kylkiluista.
Mohikaani_27 on edelleenkin sitä mieltä että miehillä on yksi kylkiluu vähemmän.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000033885115
Kylkiluista kysymys
33
1134
Vastaukset
- todé
tuollaista koskaan kuullut, että helluntaioppi olisi 11 luu -oppi.
Tuolla alempana taitaa olla jo useampi kylkiluu poikki? Että ne jaksaa.oppina joskus muillakin kristityillä ja veikkaan että se on ollut jo ennen helluntailaisia.
Joskus aikoinaan kuulin ympäristössäni aika paljon tuota väitettä ja netistäkin siitä löytyy tietoa jota linkitin hieman aikaisempiin viesteihin.
No tuo historia on sinänsä sivuseikka kun olisi mukava tietää tämänhetkinen tilanne.
Et sanonut edes omaa mielipidettäsi asiassa vaikka kysyin eikä sanonut tuossa toinenkaan helluntailainen.
Mohikaani palstan "oppi-isänä" tietänee olevansa väärässä mutta piilottelee teidän toisten selän takana mustaten teidänkin mainetta.- hurmahenki
Pe.ku kirjoitti:
oppina joskus muillakin kristityillä ja veikkaan että se on ollut jo ennen helluntailaisia.
Joskus aikoinaan kuulin ympäristössäni aika paljon tuota väitettä ja netistäkin siitä löytyy tietoa jota linkitin hieman aikaisempiin viesteihin.
No tuo historia on sinänsä sivuseikka kun olisi mukava tietää tämänhetkinen tilanne.
Et sanonut edes omaa mielipidettäsi asiassa vaikka kysyin eikä sanonut tuossa toinenkaan helluntailainen.
Mohikaani palstan "oppi-isänä" tietänee olevansa väärässä mutta piilottelee teidän toisten selän takana mustaten teidänkin mainetta.omaa mielipidettäni asiaan, koska jotenkin se nyt on vaan niin itsestään selvää että sekä miehellä että naisella on kylkiluita kummallakin puolella saman verran. Eli mielipiteeni on että miehillä on kummallakin puolella sama määrä kylkiluita. Sanotaan nyt vielä että näin se on yleensä, mutta poikkeuksiakin on ettei joku tuu saivartelemaan..
- todé
Pe.ku kirjoitti:
oppina joskus muillakin kristityillä ja veikkaan että se on ollut jo ennen helluntailaisia.
Mohikaani palstan "oppi-isänä" tietänee olevansa väärässä mutta piilottelee teidän toisten selän takana mustaten teidänkin mainetta.kesää tee.
Ja ei kai tuo nyt niin kamalaa ole, vaikka joku uskoisikin miehillä olevan 11 kylkiluuta?
Suomen helluntaillaisissakin taitaa olla sadoittain lääkäreitä ja muuta terveydenhoitoalan porukkaa, niin, että olisivat varmaan jo meitä opettaneet röntgenkuvien kera, jos 11 kylkiluun oppi olisi totta.
Minun mielipiteeni? Tässä asiassa olen Mohikaanin kanssa eri mieltä. Ja jo tuolla alempana selostin kylkiluuasiaa jollekin, oliko nimim. "ihmisen viisaus"? todé kirjoitti:
kesää tee.
Ja ei kai tuo nyt niin kamalaa ole, vaikka joku uskoisikin miehillä olevan 11 kylkiluuta?
Suomen helluntaillaisissakin taitaa olla sadoittain lääkäreitä ja muuta terveydenhoitoalan porukkaa, niin, että olisivat varmaan jo meitä opettaneet röntgenkuvien kera, jos 11 kylkiluun oppi olisi totta.
Minun mielipiteeni? Tässä asiassa olen Mohikaanin kanssa eri mieltä. Ja jo tuolla alempana selostin kylkiluuasiaa jollekin, oliko nimim. "ihmisen viisaus"?rasita helluntailaisuutta tällä palstalla kun juuri sillä äänekkäimmällä teistä on noita "klassikko-väitteitä" kuten tämäkin ja kun väitteensä pitää niin se putkahtelee jatkossakin esiin tasaisin välein.
Eilen kyllä joku jo sanoikin että ei kohta enää kehtaa olla helluntailainen kun lukee Mohikaanin väitettä.
Jopa Frihetkin myöntää joskus jos on väärässä ja pyytelee anteeksikin mutta Mohikaani ei kai sitä koskaan tee...en ainakaan ole huomannut.- Ihmisen viisaus
todé kirjoitti:
kesää tee.
Minun mielipiteeni? Tässä asiassa olen Mohikaanin kanssa eri mieltä. Ja jo tuolla alempana selostin kylkiluuasiaa jollekin, oliko nimim. "ihmisen viisaus"?Yleensä harva mainostaa käyneensä väittelyjä,
joissa on itse jäänyt lopulta sanattomaksi. - hurmahenki
Pe.ku kirjoitti:
rasita helluntailaisuutta tällä palstalla kun juuri sillä äänekkäimmällä teistä on noita "klassikko-väitteitä" kuten tämäkin ja kun väitteensä pitää niin se putkahtelee jatkossakin esiin tasaisin välein.
Eilen kyllä joku jo sanoikin että ei kohta enää kehtaa olla helluntailainen kun lukee Mohikaanin väitettä.
Jopa Frihetkin myöntää joskus jos on väärässä ja pyytelee anteeksikin mutta Mohikaani ei kai sitä koskaan tee...en ainakaan ole huomannut.olin se joka sanoi ettei kohta kehtaa olla helluntalainen ja totta se onkin että jos tuollainen käsitys pääsisi leviämään laajemmin helluntalaisten keskuudessa. Todennäköisesti liittyisin johonkin muuhun seurakuntaan, mulla kun ei tuo helluntalaisuus ole identiteetti.
Mutta olihan reagointini hieman hätäistä. Kaikki ilmeisesti oli lähtöisin yhden henkilön, tuon mohikaanin väitteestä ja sinä sitten ilmeisesti haluat asioita vääristellä niin että tuo olisi yleinen käsitys helluntalaisilla (korjaa jos olen väärässä, en ole niin tarkkaan perehtynyt kylkiluu keskusteluun). Eli olen kyllä turvallisin mielin että tuo käsitys tuskin kovin laajalti leviää helluntalaisten keskuudessa. Joten en häpeä olla helluntalainen. - poikalapsi
todé kirjoitti:
kesää tee.
Minun mielipiteeni? Tässä asiassa olen Mohikaanin kanssa eri mieltä. Ja jo tuolla alempana selostin kylkiluuasiaa jollekin, oliko nimim. "ihmisen viisaus"?Yksi Mohikaani nyt ei tosiaan kesää tee: se paappa ei tule periksi antamaan. Ennekin on jäänyt kiinni satuilusta, valheesta jne. - vaan ei myönnä mitään! Onneksi en ole hellari, ei tarvii hävetä tuota gubbea.
Todelle: satoja lääkäreitä sanot hellareissa olevan. Tuo tarkoittaisi sitä, että lääkäreitä on hellareissa enemmän kuin väestössä keskimäärin. Niinkö tarkoitat? - Mohistelija
poikalapsi kirjoitti:
Yksi Mohikaani nyt ei tosiaan kesää tee: se paappa ei tule periksi antamaan. Ennekin on jäänyt kiinni satuilusta, valheesta jne. - vaan ei myönnä mitään! Onneksi en ole hellari, ei tarvii hävetä tuota gubbea.
Todelle: satoja lääkäreitä sanot hellareissa olevan. Tuo tarkoittaisi sitä, että lääkäreitä on hellareissa enemmän kuin väestössä keskimäärin. Niinkö tarkoitat?"Yksi Mohikaani nyt ei tosiaan kesää tee:"
Mutta sinulle se näyttää tekevän koko helluntaiseurakunnan hurmahenki kirjoitti:
olin se joka sanoi ettei kohta kehtaa olla helluntalainen ja totta se onkin että jos tuollainen käsitys pääsisi leviämään laajemmin helluntalaisten keskuudessa. Todennäköisesti liittyisin johonkin muuhun seurakuntaan, mulla kun ei tuo helluntalaisuus ole identiteetti.
Mutta olihan reagointini hieman hätäistä. Kaikki ilmeisesti oli lähtöisin yhden henkilön, tuon mohikaanin väitteestä ja sinä sitten ilmeisesti haluat asioita vääristellä niin että tuo olisi yleinen käsitys helluntalaisilla (korjaa jos olen väärässä, en ole niin tarkkaan perehtynyt kylkiluu keskusteluun). Eli olen kyllä turvallisin mielin että tuo käsitys tuskin kovin laajalti leviää helluntalaisten keskuudessa. Joten en häpeä olla helluntalainen.Kyllähän noita samoja luuloja tuntui olevan jollain muillakin helluntailaisilla palstalla kun taas jotkut sinun tapaan oli eri mieltä mutta ei Mohikaani mitään isompaa kritiikkiä saanut teidän toimesta vaan sitä asiaa pyritään lakaisemaan maton alle.
En ymmärrä teidän järjenjuoksua kun sallitte omanne terrorisoida teidän mainetta.
Ite olen muutaman kerran sanonut suoraan huonosta käytöksestä muutamalle yksittäisille ateisteille omalla nimimerkilläni niin tällä kuin Ateisti-palstallakin ja se on hyvin tehonnut ja todékin on tainnut päästä eräästä rienaajastaan eroon.- hurmahenki
Pe.ku kirjoitti:
Kyllähän noita samoja luuloja tuntui olevan jollain muillakin helluntailaisilla palstalla kun taas jotkut sinun tapaan oli eri mieltä mutta ei Mohikaani mitään isompaa kritiikkiä saanut teidän toimesta vaan sitä asiaa pyritään lakaisemaan maton alle.
En ymmärrä teidän järjenjuoksua kun sallitte omanne terrorisoida teidän mainetta.
Ite olen muutaman kerran sanonut suoraan huonosta käytöksestä muutamalle yksittäisille ateisteille omalla nimimerkilläni niin tällä kuin Ateisti-palstallakin ja se on hyvin tehonnut ja todékin on tainnut päästä eräästä rienaajastaan eroon.Tässä olet kyllä ihan oikeassa, ei mulla tällä kertaa oo sen enempää lisättävää asiaan.
- todé
poikalapsi kirjoitti:
Yksi Mohikaani nyt ei tosiaan kesää tee: se paappa ei tule periksi antamaan. Ennekin on jäänyt kiinni satuilusta, valheesta jne. - vaan ei myönnä mitään! Onneksi en ole hellari, ei tarvii hävetä tuota gubbea.
Todelle: satoja lääkäreitä sanot hellareissa olevan. Tuo tarkoittaisi sitä, että lääkäreitä on hellareissa enemmän kuin väestössä keskimäärin. Niinkö tarkoitat?koko hoitohenkilökuntaa, ei lääkäreitä, kun tarkemmin luet. Jos nyt ei ihan kovin monia satoja kuitenkaan... Lääkäreitä on tosiaan aika monta sattunut omaan poppooseenikin. Yksi taitaa olla koko alueellisen puljun johtaja. Ei kai siinä mitään erikoista liene, että ihmisiä on joka lähtöön?
- frihet
todé kirjoitti:
koko hoitohenkilökuntaa, ei lääkäreitä, kun tarkemmin luet. Jos nyt ei ihan kovin monia satoja kuitenkaan... Lääkäreitä on tosiaan aika monta sattunut omaan poppooseenikin. Yksi taitaa olla koko alueellisen puljun johtaja. Ei kai siinä mitään erikoista liene, että ihmisiä on joka lähtöön?
Vai ollaanko sitä sen verran ylempää kastia?
On muuten meidänkin seurakunnassa yksi terveyskeskuksen vastaava lääkäri ja muutamia hoitajia, en nyt eroittele heitä eri arvo-asteikkoon sit on sairaanhoitajien opettaja ja kätilökin löytyy, tosin on Afganissa kait tänäänkin, en tosin ole ihan varma, mut aiemmin juuri tuo hoito-ala oli kutsumus työ, joten jopa kentälle lähdettiin , noilla perusteilla.
- hurmahenki
ensimmäistä kertaa tällä palstalla muistaakseni eilen vai oliko se toissapäivänä, että on olemassa sellaisia käsityksiä että miehiltä puuttuisi toiselta puolelta kylkiluu. Olen kumminkin ollut yli 7 vuotta hellareissa.
Joten vähän ihmettelen koko kylkiluu keskustelua. * En tiedä montako niitä alunperin on ollut, mutta yski niistä on pakko puuttua, koska Raamattu sanoo, että yhdestä tehtiin nainen.
* Oliko se sitten niin, että vain Aadam mentti yhden kylkiluistaan? Joka tapauksessa se häneltä otettiin , joten jospa siitä ei jäänytkään mitään geeni virhettä Aadamin jälkeläisille.
* Wikipediassa on muuten kuva naisen rangasta, ja siinä on ainoastaan 10 kylkiluuta, kun miellä on yksitoista, eikö oo kumma juttu.
* Ja syy, miksi Jumala valitsi kykiluun, seittyy sillä, että punasolut kehittyy ja syntyy juuri ainoastaan kykiluissa, eikö sekin ole ihmeellinen asia.
* Jeesuksen kylki puhkaistiin keihäällä Hänen riippuessaan ristillään. Ja siitä vuosi heti verta ja vettä. Elämän kaksoisvirran vuo avattiin syntien anteeksi saamiseksi. Elämän veden virrat ja synnistä puhdistava Jeesuksen veri!- höpötystäsi
>>Ja syy, miksi Jumala valitsi kykiluun, seittyy sillä, että punasolut kehittyy ja syntyy juuri ainoastaan kykiluissa, eikö sekin ole ihmeellinen asia. >>
Vai että löysit oikein selityksen tuolle kylkiluun käytölle. No miksei J tehnyt naista suolen pätkästä, ihminenhän on muutenkin ikään kuin suoli ja vähän lihaa ympärillä. Tai Aatamin sormesta, siinä olisi lihat ja luut yms. valmiina.
Miten muuten yksi kylkiluu riitti kokonaisen ihmisen tekemiseen? Vai oliko Eeva noin 20 cm pitkä? Anna nyt joku hyvä selitys. - to...
olivat surkeat: "Ja syy, miksi Jumala valitsi kykiluun, seittyy sillä, että punasolut kehittyy ja syntyy juuri ainoastaan kykiluissa, eikö sekin ole ihmeellinen asia."
Muutit väitteesi vielä suuremmaksi valheeksi.
Wikipedia kyllä sanoo asian olevan niin että ihmisillä on 12 kylkiluuta molemmilla puolilla.- to...
to... kirjoitti:
olivat surkeat: "Ja syy, miksi Jumala valitsi kykiluun, seittyy sillä, että punasolut kehittyy ja syntyy juuri ainoastaan kykiluissa, eikö sekin ole ihmeellinen asia."
aloin epäillä.
- kylkiluihin
höpötystäsi kirjoitti:
>>Ja syy, miksi Jumala valitsi kykiluun, seittyy sillä, että punasolut kehittyy ja syntyy juuri ainoastaan kykiluissa, eikö sekin ole ihmeellinen asia. >>
Vai että löysit oikein selityksen tuolle kylkiluun käytölle. No miksei J tehnyt naista suolen pätkästä, ihminenhän on muutenkin ikään kuin suoli ja vähän lihaa ympärillä. Tai Aatamin sormesta, siinä olisi lihat ja luut yms. valmiina.
Miten muuten yksi kylkiluu riitti kokonaisen ihmisen tekemiseen? Vai oliko Eeva noin 20 cm pitkä? Anna nyt joku hyvä selitys.http://www.telvis.fi/filmiopas/elokuvat/49651/miehen kylkiluu/
Maria Jotuni jo tiesi...te epäilevät Tuomaat! kylkiluihin kirjoitti:
http://www.telvis.fi/filmiopas/elokuvat/49651/miehen kylkiluu/
Maria Jotuni jo tiesi...te epäilevät Tuomaat!"Kuinka miehen kylkiluusta on voitu saada aikaan moista"
http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:fi-FI:official&hs=vZY&q=irwin goodman miehen kylkiluu&btnG=Hae&meta=- woland
Pe.ku kirjoitti:
"Kuinka miehen kylkiluusta on voitu saada aikaan moista"
http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:fi-FI:official&hs=vZY&q=irwin goodman miehen kylkiluu&btnG=Hae&meta=http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000033900708&view_mode=threaded
(kiitokset bubastikselle) - PakanainHuuto
Pe.ku kirjoitti:
Muutit väitteesi vielä suuremmaksi valheeksi.
Wikipedia kyllä sanoo asian olevan niin että ihmisillä on 12 kylkiluuta molemmilla puolilla.12 kylkiluuta löytyy per kylki, laskin omani:)
PakanainHuuto kirjoitti:
12 kylkiluuta löytyy per kylki, laskin omani:)
väite että miehillä on yksi kylkiluu vähemmän pitäisi paikkansa niin silloin naisilla ei olisi yhtään kylkiluita ja nainen olisi juuri se kova ja käyrä kylkiluu.
- PakanainHuuto
Pe.ku kirjoitti:
väite että miehillä on yksi kylkiluu vähemmän pitäisi paikkansa niin silloin naisilla ei olisi yhtään kylkiluita ja nainen olisi juuri se kova ja käyrä kylkiluu.
tarkoitit tuolla "niin silloin naisilla ei olisi yhtään kylkiluita ja nainen olisi juuri se kova ja käyrä kylkiluu." ??? putosin kärryiltä.
PakanainHuuto kirjoitti:
tarkoitit tuolla "niin silloin naisilla ei olisi yhtään kylkiluita ja nainen olisi juuri se kova ja käyrä kylkiluu." ??? putosin kärryiltä.
aiemmissa ketjuissa parina päivänä.
Raamatussa lukee että nainen on tehty miehen kylkiluusta ja Mohikaanin mielestä se sen takia puuttuu kaikilta miehiltä nykyäänkin.
Mohikaani perusteli vielä naisen alamaisuutta sillä että nainen on tehty pelkästä kylkiluusta.- PakanainHuuto
Pe.ku kirjoitti:
aiemmissa ketjuissa parina päivänä.
Raamatussa lukee että nainen on tehty miehen kylkiluusta ja Mohikaanin mielestä se sen takia puuttuu kaikilta miehiltä nykyäänkin.
Mohikaani perusteli vielä naisen alamaisuutta sillä että nainen on tehty pelkästä kylkiluusta.juu ja mies muovattiin savesta!
- punasolumies
to... kirjoitti:
aloin epäillä.
Se että rupesit epäilemään omaa viisauttasi Jumalan viisauteen nähden kertoo ettet sinä ole sentään oman viisautesi sokaisema, vaan ihan kehityskelpoinen tyyppi, onneksi olkoon, mutta pisteet meni Jumalalle 6-0!
--terveellä ja täysikokoisella henkilöllä on punaista luuydintä vain kylkiluissa ja muutamissa muissa lyhyissä litteissä luissa kuten lantiossa ja rintalastassa.--
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luuydin - punasolumies
PakanainHuuto kirjoitti:
juu ja mies muovattiin savesta!
Vaikka naisia sanotaan heikoimmiksi astioiksi, niin tuntuu että miehet särkyy helpommin, johtuisiko tuo juuri tuosta savesta?
Saviruukku (sanat: Liisa Pukkila)
Olen särkynyt saviruukku,
pala palalta murtunut pois.
Vain ihmettelin ja itkin,
en en millään murtunut ois.
Sinä Herra minut murskasit,
vaan talletit kaikki palat.
Niin paljon minua rakastit,
tahdoit uutta kokonaan.
Anna savelle uusi muoto,
tee minusta uusi ruukku.
Niin rakkautesi nyt näytät,
taas murtunutta käytät.
Tahdon kertoa särkyneille,
ei siruja heitetä pois.
Kallista halpa savinkin
Mestarin kädessä ois.
Siunausta siskot ja veljet.
- frihet
Minä en ole vielä tuosta aiheesta kuullut raamattu-tuntia.
Vastaan kun kuulen seuraavan kerran aiheesta julistuksen.
En tosin kenenkään kanssa tuolla kadullakaan, ole keskustellut aloituksesi aiheesta.
Minä en edes omiani ole laskenut, kerran oli solisluu poikki, mut sehän ei aiheeseen kuulu.
Montako sinulla on?, minusta tuntuu, että niitä on minulla ihan tarpeeksi.
On sinulla pienet huolet, kun helareiden kylkiluut.- Kuvattu.
Ilmeisesi vika on, korvien välissä, sanoi siirakki, vai oliko siirappi. Ei puutu yhtää kylkiluuta.
- Anonyymi
Nosto.
- Anonyymi
Pe.ku, joka ei ole koskaan kuulunut mihinkään seurakuntaan (itse kertonut), luulee tietävänsä mikä on ollut helluntailaisten kanta kylkiluihin.:D:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841359- 52987
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370808- 142769
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän123692- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56604