Olin tuossa jokin aika sitten todella tyhmä ja siirryin tuon POP-pankin ("Koivunlehtipankki") asiakkaaksi. Nyt olen kyllästynyt ongelmiin ja ihmeelliseen toimintaan ja olenkin piakkoin vaihtamassa pankin toiseen. Tänään olen oikein urakalla tutkiskellut eri pankkimahdollisuuksia ja yksi uusi mielenkiintoinen olisi tuo S-pankki. Siis ihka uusi pankki jossa on melko hyvä korko ja onpa se vieläpä suomalainenkin kaiken lisäksi.
Olen ns. asiakasomistaja S-ketjussa joten pankkitilini olisi varustettu hyvällä korolla n. 2.25% normaalille käyttelytilille on noin 3 kertaa enemmän kuin POP pankissa. Säästötilillä saisin jopa vieläkin enemmän. Siirrettävänä on uuteen pankkiini noin 20 000 Euroa. Mitään lainoja minulla ei ole ja en ole lainoja nyt ottamassakaan. Toinen tilini on Nordeassa.
KANNATTAAKO vaihtaa POP:pi S:ään ? Onko S-pankista mitään pahaa sanottavaa ja toimivatko kortit joka paikassa?
--
Sivukysymyksenä: Onko tellä ollut ongelmia POP-pankin kanssa?
Vaihto POP:sta S:ään
13
5853
Vastaukset
- jussiPussi
Webbiosoitteet :
----------------
S-Pankki
http://www.s-pankki.fi/
POP-pankki
http://www.suupohjanosuuspankki.fi/
Nordea
http://www.nordea.fi/- mun mielipide on
tämä. Itselläni on S-pankissa tili koska olen myös asiakasomistaja. Korttina minulla on visa debit, visa credit/debittiä eli siis luottovisaa en saanut vaikka kaikki piäisi olla ok. Tosin on muitakin jotka eivät ole saaneet ko. korttia vaikka muista pankeista ovat saaneet.
Jos S-pankkiin aiot niin ota se ns. kakkospankiksi, itselläni on nordea ykköspankkina ja S-pankkiin menee bonukset ja säästän rahaa hyväkorkoiselle tilille.
Palkkani tulee kuitenkin edelleen nordeaan ja sieltä maksan laskuni yms. pankkiasiat. Lisäksi minulla on kolmet vakuutukset nordeassa.
Itselläni ei kortin toimivuudessa ole ollut ongelmia, mutta joillakin on kuulemma ollut.
Jos tuo 20.000e on ns. ylimääräistä rahaa sinulla niin ei huonoin idea laittaa ne S-pankkiin kasvamaan korkoa, toisesta pankista sitten hoidat laskusi sun muut ja otat palkkasi ja tulosi sinne.
Mutta jos pääpankiksesi mietit S-pankkia niin en suosittele. Sillä asiakaspalveluun on miltei mahdoton päästä puhelimella sekä meilillä, tämä on todella iso vika kyseisessä pankissa.
Ongelma ei haittaa sinua niin paljon jos vaan säästät rahaa sinne jolloin et joudu paljon soittelemaan koska useammat voi hoitaa verkossa ja automaatilla.
Mutta jos siirrät kaikki pankkiasiasi tuonne niin en suosittele juurikin siksi ettei pankin aspaan saa yhteyttä lainkaan.
- ...
Korkotuoton takia ei S-pankkiin kannata lähteä. 20.000 eurolle saat helposti pankista kuin pankista yli neljän prosentin koron, kun pistät sen esimerkiksi 1kk:n määräaikaistilille. Kuukausi on sen verran lyhyt aika, että rahat ovat edelleen kohtuullisen hyvin saatavilla.
S-pankin korteissa ei juuri lisäkoristeita ole. Maksutapaetuna saa 0,5% S-ryhmän liikkeistä, kun maksaa S-pankin kortilla. Verrattuna esimerkiksi Diners Clubin, American Expressin, Finnairin tai SAS:n Mastercardin/Visan lisäetuihin tuo 0,5% on suhteellisen surkea lisäetu.
Oma mielipiteeni on se, että S-pankki sopii hyvin, jos ei ole lainoja ja raha-asiat käsitteenä on suurinpiirtein sama kuin osuuskaupan ruokalaskun maksu.- ei sitä
20.000e kukaan laita varmaan S-pankin normaalille käyttötilille kuitenkaan. Eiköhän tuolle summalle saa samaa korkoa kuin muistakin pankeista eli 3-4%. En jaksanut käydä S-pankin sivulla katsomassa palkonko korkoa saa 20.000e mutta jokainen jota asia kiinnostaa voi siellä käydä katsomassa.
- talletuskorosta
ei sitä kirjoitti:
20.000e kukaan laita varmaan S-pankin normaalille käyttötilille kuitenkaan. Eiköhän tuolle summalle saa samaa korkoa kuin muistakin pankeista eli 3-4%. En jaksanut käydä S-pankin sivulla katsomassa palkonko korkoa saa 20.000e mutta jokainen jota asia kiinnostaa voi siellä käydä katsomassa.
S-Tuottotili
S-Tuottotili on osuuskaupan asiakasomistajille tai asiakasomistaja-talouteen kuuluville yksityishenkilöille säästämistä varten. S-Tuottotili on sinulle, joka haluat säästöillesi parasta korkoa.
S-Tuottotilin korkoportaat
Tilille maksettava korko kasvaa portaittain talletusmäärän noustessa. Korko lasketaan päiväsaldolle ja maksetaan kuukausittain kuukauden viimeisenä pankkipäivänä. S-Tuottotilin korko on sidottu S-Prime korkoon.
Talletus 0 - 4.999 euroa S-Prime - 2%
Talletus 5.000 - 19.999 euroa S-Prime - 1,5%
Talletus vähintään 20.000 euroa S-Prime - 0,5 %
Korkoa maksetaan tilin koko saldolle saavutetun korkoportaan mukaisesti. Mikäli tililläsi on saldoa esimerkiksi 20.000 euroa, maksetaan koko summalle korkoa 3,75%, eli S-Prime - 0,5% (03/2008 alkaen).
Tilin käyttö
S-Tuottotililtä tehdyt tilisiirrot omien tilien välillä onnistuvat kätevästi verkkopankissa tai asiakaspalvelupisteessä. Käteisnostot ja -panot ovat mahdollisia asiakaspalvelupisteessä. Voit tallettaa tai nostaa tililtä rahaa ilman erillistä palkkiota tai provisiota.
S-Tuottotilin tiliotteen saat verkkotiliotteena kerran kuukaudessa ja lisäksi paperilla kerran vuodessa postitse. Tiliotteen voit myös saada erillistä maksua vastaan paperiversiona kerran kuukaudessa.
Näin saat S-Tuottotilin käyttöösi
S-Tuottotilin voit avata S-ryhmän toimipaikassa tai jos sinulla on pankkitunnukset, avaus onnistuu myös verkkopankissa tai S-Pankki Asiakaspalvelussa.
Elikkä 3.75 saa korkoa tuolle 20.000 eurolle, ja rahaa voi siirtää verkkopankista tilille jossa on kortti.
Ei varmaan paras muttei huonoinkaan vaihtoehto kuitenkaan... - ei siis vain 2.25%
ei sitä kirjoitti:
20 000 tuottaa 3.75% :
http://www.s-pankki.fi/tilit_saastaminen/saastaminen_sijoittaminen/fi_FI/stuottotili/
Määräaikaistilin tuotto määräytyy toisin :
http://www.s-pankki.fi/tilit_saastaminen/saastaminen_sijoittaminen/fi_FI/smaaraaikaistili/ - adsadsssssss
ei siis vain 2.25% kirjoitti:
20 000 tuottaa 3.75% :
http://www.s-pankki.fi/tilit_saastaminen/saastaminen_sijoittaminen/fi_FI/stuottotili/
Määräaikaistilin tuotto määräytyy toisin :
http://www.s-pankki.fi/tilit_saastaminen/saastaminen_sijoittaminen/fi_FI/smaaraaikaistili/vähintään 4,2% tuolle summalle. Itse suosittelen s-pankkia, sain credit-debitinkin ilman ongelmia.
- Tyytyväinen Poppiin
Myös POP-pankissa on POP-säästötili ja POP-talletustili mille molemmille maksetaan kilpailukykyistä korkoa. POP-säästötilin kautta pystyy tekemään siirtoja nettipankin kautta ja uskon että tuolle summalle saat POP-pankistasi saman koron mitä S-pankista. Kysy noita vaihtoehtoja.
Kannattaa miettiä kokonaisuutta ja kysellä oman pankin palveluista ja erilaisista tileistä ennenkuin lähtee vaihtamaan. Tosiaan 20 000 eurolle saat helposti POP-pankista myös hyvät korot, kun et pidä niitä vaan käyttelytilillä. - Saritta77
Ei ole kokemuksia tuosta POP pankisata muuta kun erosin ex miehestä ja myin hänelle taloni (talo oli minun nimissäni) tätä POP pankki oli ainoa pankki joka otti kyseisen tyypin asiakkaakseen. Kukaan muu pankki ei etes alkanut laskemaan lainaa (Nordea, Osuuspankki, Leonia, Hputaan op ym) ym yksinhuoltajalle talolainaan joka oli 169000e ja herra henkilö tavallinen kaivinkoneen kuljettaja palkka noin1500e/kk. POP pankki oli uusi paikkakunnalla ja tarvi uusia asiakkaita joten sai riskiasia´kkaan. Nyt vai odotan sitä pakkohuutokauppa ilmoitusta..;))
- PoP-Ari
Osta se sitten halavalla poijes ;)
- Honkainen
Onko totta että pop on lähettänyt asikkaaleen tiedotteita palvelumaksujen perimisistä.En ole itse saanut vielä ainakaan tietoo.Jos joku tietää asiasta niin vastaatko Keuruun palstalle .KIITOS.
- Anonyymi
Ehdottomasti ei.Jos pankkitunnukset lukkiutuu lähes mahdotonta saada takaisin puhelin palvelun kautta.Viesteihin ei vastata,ei soitto pyyntöihn.Ainut keino pankin konttori,jonotus tunnista kahteen.Ukomailla saattaa kestää monta päivää saada pankkitunnukset kyttöön.Tämä ei tämän hetken ongelma,ongelma ollut vuosikausia.
- Anonyymi
Sain tunnukset auki, mutta vaati sen, että sanoi käyttäjätunnuksen virheettömästi oikein. Maksoi 5€, eli s pankin tilillä pitää olla rahaa!
Itse en ottaisi s pankkia pääpankiksi. 2020 korkojen kanssa veivaamisessa ei ole merkitystä. Kolmas asia on se, että tilillä pitäisi aina olla rahaa aika saatanasti korttitilillä ei tarvi kuin satasia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264