Hyvinkään päiväkodeista

epätoivoinen esikoisen äiti

Löytyykö täältä äitejä tai isiä, joilla olisi kokemusta Hyvinkään päiväkodeista tai osaisi "suositella" jotain tiettyä pk:ta? En ole oikein tyytyväinen tähän lapseni nykyiseen päiväkotiin. Esimerkiksi omahoitajan kanssa ei oikein synkkaa ja lapseni on luultavasti joutunut ilman omaa syytään ns. syntipukiksi ja siitä roolista on todella vaikea päästä irti. Olen miettinyt päiväkodin vaihtoa, mutta mihin hakisin? Kaikki ajatukset ja ideat tervetulleita!

30

10407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

      Meillä on muksu ollut jo monta vuotta Viertolan päiväkodissa, ja ihan tyytyväinen olen :)

    • doble

      on kokemusta vain Punaojan päiväkodista ja vain positiivista sanomista on. Todella hyvä henkilökunta ja kivat tilat. Lapsia paljon kuten kai kaikissa muissakin päiväkodeissa.

      Ystävillä on kokemusta Hakalan ja Martin päiväkodeista ja hekään eivät ole valittaneet ollenkaan.

      • kasvattaja itsekin

        Punaojan päiväkodista meillä on erittäin hyvät muistot. Siellä tehtiin työtä todella lapsia varten. Kohtelu oli hyvää ja asiallista.


    • tytynen...

      minä suosittelen hangonsillan päiväkotia.. todella mukavaa henkilökuntaa ja tilatkin ovat kivat..

      • Onnistunut valinta

        Hyvinkäältä löytyy yksityisiä päiväkoteja, joissa lapsiryhmät ovat pieniä ja hintakaan ei ole kova verrattuna kunnalliseen päivähoitoon.240€-275€/ kunnallinen 233€. Päiväkodeissa on erilaisia suuntauksia; Musiikki/ liikunta/ taide/ ilmaisu/ montessori ja kielikylpypäiväkodit. Löydät kaikki yksityiset Hyvinkään kaupungin sivuilta.


      • Tyytyväinen äiti
        Onnistunut valinta kirjoitti:

        Hyvinkäältä löytyy yksityisiä päiväkoteja, joissa lapsiryhmät ovat pieniä ja hintakaan ei ole kova verrattuna kunnalliseen päivähoitoon.240€-275€/ kunnallinen 233€. Päiväkodeissa on erilaisia suuntauksia; Musiikki/ liikunta/ taide/ ilmaisu/ montessori ja kielikylpypäiväkodit. Löydät kaikki yksityiset Hyvinkään kaupungin sivuilta.

        Tyttäreni aloitti päivähoidon Kissankellon päiväkodissa 9kk ikäisenä n. 4vuotta sitten ja viime keväänä myös pikkuveli pääsi samaan päiväkotiin. Päiväkodissa on muskari ja tämä antaa meille yhteistä aikaa perheenä, jossa on myös koululainen. Ei tarvitse lähteä harrastamaan enää iltaisin tai lauantaisin, kun saamme saman palvelun päiväkodissa ja sekin aika jää yhteiseksi perheelle.Olemme olleet tosi tyytyväisiä hoitopaikkaan ja lapset menevät sinne mielellään.


      • 2 lapsen äiti
        Tyytyväinen äiti kirjoitti:

        Tyttäreni aloitti päivähoidon Kissankellon päiväkodissa 9kk ikäisenä n. 4vuotta sitten ja viime keväänä myös pikkuveli pääsi samaan päiväkotiin. Päiväkodissa on muskari ja tämä antaa meille yhteistä aikaa perheenä, jossa on myös koululainen. Ei tarvitse lähteä harrastamaan enää iltaisin tai lauantaisin, kun saamme saman palvelun päiväkodissa ja sekin aika jää yhteiseksi perheelle.Olemme olleet tosi tyytyväisiä hoitopaikkaan ja lapset menevät sinne mielellään.

        Myös meidän lapset ovat olleet hoidossa kyseisessä päiväkodissa. Emme olleet hoitoon tyytyväisiä.
        Pienet lapset pidetään märissä vaipoissa, hoito on välinpitämätöntä esim. talvella pienimmillä ulkovaatteeton puettu miten sattuu päälle ja lakin nauhat lepattaa auki.
        Koko päiväkodin yleisilme on suttuinen ja likainen. Eteinen aina hiekkaa täynnä, tokko siivotaan joka päivä!! Myös se että tädit väittelevät lapsen asioista lapsen kuullen ei tuo lapselle turvallisuuden tunnetta, päin vastoin (=tuli ilmi kotikeskusteluissa päivän päätteeksi). Tuo muskari kyllä oli hyvä asia, ja lapset tykkäsivät siitä.
        Tässä muutamia asioita vain mainitakseni, kannaatta miettiä kahdesti. Paljon muuta jäi vielä kertomatta :(
        Mielestäni myöskään työntekijöiden palkka-asiat eivät kuulu vanhemmille, eikä se että mahtaako rahat riittää palkan maksuun kun on vähän lapsia!!


      • Bööle
        Tyytyväinen äiti kirjoitti:

        Tyttäreni aloitti päivähoidon Kissankellon päiväkodissa 9kk ikäisenä n. 4vuotta sitten ja viime keväänä myös pikkuveli pääsi samaan päiväkotiin. Päiväkodissa on muskari ja tämä antaa meille yhteistä aikaa perheenä, jossa on myös koululainen. Ei tarvitse lähteä harrastamaan enää iltaisin tai lauantaisin, kun saamme saman palvelun päiväkodissa ja sekin aika jää yhteiseksi perheelle.Olemme olleet tosi tyytyväisiä hoitopaikkaan ja lapset menevät sinne mielellään.

        ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET VIEKÖ LAPSIANNE KISSANKELLOON!!!!!!


      • Esikoiselle tarha
        Bööle kirjoitti:

        ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET VIEKÖ LAPSIANNE KISSANKELLOON!!!!!!

        Ai miksi ei?


    • Lillerilii-ii

      Meidän lapsemme on ollut hoidossa päiväkodissa Pajatiellä pari vuotta. Olemme olleet pääpiirteittäin tyytyväisiä paikkaan. Lapsi viihtyy ja henkilökunta on ihan mukavaa. Välillä siellä on kyllä ollut tosi epäpäteviä sijaisia, joille on annettu aivan liikaa vastuuta. Ja sitten ei hommat olekaan toimineet niinkuin pitäisi.

      Päiväkodissa on paljon taideopetusta ja liikuntaa. Se on ollut mielestäni lapsellemme todella hyvä asia.

      Päiväkoti on kylläkin monesti tosi likainen, eteisen lattialla on usein jo heti aamulla kamalasti hiekkaa!! Ja muutenkaan siisteys ei taida olla ihan etusijalla. Olen monesti miettinyt, että toivottavasti lapseni ei saa siellä mitään astmaa tai muuta. No, ehkä pelkoni on turhaa.

      Kamalan usein, kun olen hakenut lapseni hoidosta, hänellä on ollut kakkaa vaipassa (ja vaipan ulkopuolellakin). Kukaan hoitajista ei ole ilmeisesti huomannut asiaa tai sitten eivät vain ole jaksaneet vaihtaa vaippaa. Ei todellakaan kiva!!! Myös pukemisen suhteen päiväkodin henkilökunta saisi olla tarkempi ja viitseliäämpi. Monesti on takin/ulkohaalarin vetoketju osittain auki, hattu on päässä miten sattuu, saappaat on hörpänneet vettä, niin että kaikki sisimmätkin housut on kastuneet, jne...

      Onko muissa päiväkodeissa samanlaisia vikoja??
      Olen miettinyt paikan vaihtoa, mutta epäilen, että muuallakin on ihan samanlaista. Ja kun ei nuo asiat mitään hengenvaarallisia sentään ole. Vaikka voihan tuollainen huolimattomuus johtaa pahempiinkin tapaturmiin tms. Suuresti toivon, että ei.

      • äitee2

        Kylläpä ihmisillä on pienet murheet elämässä jos mietitään että onko lapsen hattu oikein vai väärin päin päässä päiväkodista hakiessa! HEI HALOO! Pääasia jokaisen lapsen kohdalla on varmastikin se että onko lapsella ollut TURVALLINEN päivä päiväkodissa! Eiköhän nuo hiekkainen eteinen ja vaatteet vähän vinksin vonksin päällä ole aika pieniä asioita tässä maailmassa! En kehtaisi moisesta mainita edes nettifoorumilla! Enkä todellakaan moisen vuoksi vaihtaisi päiväkotia kun kerran paikan olen onneksi lapselleni saanut! Olen ainakin tyytyväinen että lapseni saa edullista kunnallista turvallista päivähoitoa pätevien hoitajien kera enkä viitsi motkottaa moisista pikkuasioista! Hyvinkään päivähoito on hyvää!!


      • Lillerilii-ii
        äitee2 kirjoitti:

        Kylläpä ihmisillä on pienet murheet elämässä jos mietitään että onko lapsen hattu oikein vai väärin päin päässä päiväkodista hakiessa! HEI HALOO! Pääasia jokaisen lapsen kohdalla on varmastikin se että onko lapsella ollut TURVALLINEN päivä päiväkodissa! Eiköhän nuo hiekkainen eteinen ja vaatteet vähän vinksin vonksin päällä ole aika pieniä asioita tässä maailmassa! En kehtaisi moisesta mainita edes nettifoorumilla! Enkä todellakaan moisen vuoksi vaihtaisi päiväkotia kun kerran paikan olen onneksi lapselleni saanut! Olen ainakin tyytyväinen että lapseni saa edullista kunnallista turvallista päivähoitoa pätevien hoitajien kera enkä viitsi motkottaa moisista pikkuasioista! Hyvinkään päivähoito on hyvää!!

        Niinhän minä tuossa vähän yritinkin sanoa, että pieniä asioita nuo väärinpäin olevat hatut ja muut on. Mutta osoittaa se silti jonkinlaista huolimattomuutta. Ja en todellakaan halua, että huolimattomuus "leviää" vakavampiin asioihin.

        Niin, ja olen kyllä pääosin aivan tyytyväinen kyseiseen päiväkotiin.

        Mutta pieni korjaus: Kyseessä ei ole oikeastaan kunnallinen päivähoito, vaan yksityinen päiväkoti.
        Niin, ja kyllä minun mielestäni nettifoorumissa saa kirjoittaa mielipiteensä ja puhua totta. Valehtelu, panettelu ja paskanjauhanta on erikseen.


      • Mutsi-Liini
        äitee2 kirjoitti:

        Kylläpä ihmisillä on pienet murheet elämässä jos mietitään että onko lapsen hattu oikein vai väärin päin päässä päiväkodista hakiessa! HEI HALOO! Pääasia jokaisen lapsen kohdalla on varmastikin se että onko lapsella ollut TURVALLINEN päivä päiväkodissa! Eiköhän nuo hiekkainen eteinen ja vaatteet vähän vinksin vonksin päällä ole aika pieniä asioita tässä maailmassa! En kehtaisi moisesta mainita edes nettifoorumilla! Enkä todellakaan moisen vuoksi vaihtaisi päiväkotia kun kerran paikan olen onneksi lapselleni saanut! Olen ainakin tyytyväinen että lapseni saa edullista kunnallista turvallista päivähoitoa pätevien hoitajien kera enkä viitsi motkottaa moisista pikkuasioista! Hyvinkään päivähoito on hyvää!!

        Ihmiset jaksavat kyllä valittaa aina kaikesta, mutta kuka muistaisi antaa positiivista palautetta. Lapsille sattuu ja tapahtuu touhutessa, ja hyvä niin. Niin kuuluukin olla. Sääliksi käy hoitotätejä, joille ylisuojelevat mammat jaksavat valittaa pienimmästäkin "virheestä". Jos haluaa lapselleen täydellistä hoitoa, täytyy jäädä itse kotiin häntä hoitamaan.

        Meillä on pojalta mm, katkennut käsi ja hammas päivähoidossa ollessaan. Poika on villi, enkä yhtään ihmettele, että tällaista on tapahtunut, enkä todellakaan syytä siitä ketään. Jos olisi vettä kumppareissa tai hattu vinossa, en sitä edes huomaisi.


      • 2 lapsen äiti
        äitee2 kirjoitti:

        Kylläpä ihmisillä on pienet murheet elämässä jos mietitään että onko lapsen hattu oikein vai väärin päin päässä päiväkodista hakiessa! HEI HALOO! Pääasia jokaisen lapsen kohdalla on varmastikin se että onko lapsella ollut TURVALLINEN päivä päiväkodissa! Eiköhän nuo hiekkainen eteinen ja vaatteet vähän vinksin vonksin päällä ole aika pieniä asioita tässä maailmassa! En kehtaisi moisesta mainita edes nettifoorumilla! Enkä todellakaan moisen vuoksi vaihtaisi päiväkotia kun kerran paikan olen onneksi lapselleni saanut! Olen ainakin tyytyväinen että lapseni saa edullista kunnallista turvallista päivähoitoa pätevien hoitajien kera enkä viitsi motkottaa moisista pikkuasioista! Hyvinkään päivähoito on hyvää!!

        Olen samaa mieltä että varmaan on paljonkin hyviä päiväkoteja ja niissä hyviä hoitajia. Ja nyt meillä on sellainen päiväkoti nimittäin Tanssikallion uusi päiväkoti.
        Mutta palatakseni vielä tuohon lakkiasiaan, niin kyllähän asia on niin että jos talvipakkasella pipot on miten sattuu päässä niin kyllä se on huomauttamisen arvoinen asia. Pienellä lapsella esim. otsa on pään kokoon nähden iso joten pelkän otsan jäädessä paljaaksi kylmettymisvaara pakkasella on suuri!!
        Ja jos viikonloput menee punaista ja kivuliasta peppua hoidellessa rasvalla ja suihkutuksilla, kun peppuja ei pyyhitä niin ei sekään nyt ihan mitätön valittamisen aihe ole. Ihmisiä ne on lapsetkin vai, miten on?? Otappa omalle kohdalles!! Jos vielä olet turhan valittamisen kannalla niin kannattais miettä arvomaailma uusiks! Myös pienten lasten elämä voi olla jo päiväkodissa rankkaa jos kukaan ei puolusta, on kärsittävä kaikki mitä tulee vastaan ja oltava kiitollinen????


      • minä tein niin

        Hoida ystävä hyvä itse lapsesi ja siivoa oma eteisesi, niin saat juuri sellaista palvelua kuin haluat.


    • MXMY

      itse olin aikanaan tyytyväinen Kaupunkisillan päiväkodin hoitoon. Tosin siitä on jo useita vuosia, kun oma lapsukainen siellä oli. Vieläkin hoitotätejä tavattaessa jutustellaan, ja lämmöllä muistellaan lapsukaisen touhuja.

      • äiti ja kasvattaja

        Kiinnittäisin ennemmin huomiota lapseni hoitopaikassa ryhmien kokoon suhteessa kasvattajien määrään lasten ikä huomioiden kun esim. sisar ryhmissä myös paljon alle 2v. Tänä päivänä kun työelämä repii meitä vanhempia venymään yli mittojemme, olisi syytä vedota kuntien päättäjiin sekä lupauksiin lastemme yksilöllisestä hoidosta ja turvallisuudesta hoitopäivän aikana. vaikka kasvattajat päiväkodeissa olisivat kuinka ammattitaitoisia ovat hekin vain ihmisiä ja väsyvät sekä turhautuvat kun eivät enää pysty hallitsemaan liian suuriksi käyneitä lapsiryhmiä joissa valitettavasti on ja kehittyy myös oireilevia lapsia jotka tarvitsisivat ehdottomasti erityistä tukea jota eivät säästöjen takia saa. Lait ja pykälät löytyvät, mutta mikä on totuus?


    • la

      kuka tietää missä on hyvä päiväkoti , mutta ei punaojan päiväkoti ?.......

      • po

        ne on kaikki hyviä, myös punaoja. Päiväkodit on laitoksia ja toimivat samalla kaavalla samassa kylässä.


    • liinalinnut

      Meidän taaperot on Metsäkuusessa, hyvin on hommat toiminut. Lapset tykkää siellä olla ja mitään erityistä ei päiväkodin suunnasta ole kuulunut. En osaa sanoa miten vois paremmin asiat olla!

      • *-*

        Mitäs mieltä ollaan Lähdekierron päiväkodista?


    • PäiväkotiHakusessa

      Liikunta-ja ilmaisupäiväkoti Ilmarista kaipailisin kokemuksia. Löytyisiköhän tätä kautta? :)

    • Marta Żuchowska

      Hei.

      Olen 26 vuotias nainen Puolasta. Etsin perhettä Suomesta jossa voisin olla Au Pairina. Ajattelin, että löytäisin täältä vanhempia ja perheitä, jotka voisivat olla halukkaita harkitsemaan au pairin ottoa perheeseensä. Isäntäperheenä olemisessa on monia etuja. Au pair hoita alapsia, hoitaa perheen lemmikkejä, auttaa kotitaloustöissä, sekä antaa lapsille mahdollisuuden tutustua vieraisiin kulttuureihin.

      Jos tämä herättää kiinnostusta, tai tunnette muita perheitä, jotka olisivat kiinnostuneita au pairin hommaamisesta, pyytäisin ystävällisestä ottamaan yhteyttä minuun henkilökohtaisesti sähköpostitse. Kerron mielelläni itsestäni lisää.

      Minut tavoittaa parhaiten Facebookin kautta, sähköpostitse ([email protected]) tai Skypen välityksellä (martaanna163)

      ystävällisin terveisin

    • äiti1979

      Meillä lapset olleet Taidepäiväkoti Ilonassa jo muutaman vuoden. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä! Henkilökunta on iloista ja empaattista ja mielestäni pätevää. Työntekijät näyttävät viihtyvän ja niin viihtyvät meidän lapsetkin. Tosi paljon kivaa toimintaa ja meininki on huumorintajuista ja kodinomaista. Sijaisia aina välillä mutta useimmiten se on se sama pätevä tyyppi:) Suosittelen lämpimästi!

    • Anonyymi

      HEi.. älkää ainakaan vieköön metsäkuusenpäiväkotiin, siellä aikuiset valvojat seisovat naama kiinni ja juttelevat omia juttuja keskenään..ei hirveesti lapsista välitetä.. ehkä sekin loppuun, kun asia on käsitelty hyvinkään kaupungin toimesta..

    • Anonyymi

      Hei. Otappa yhteyttä kyseisen päiväkodin johtajaan. Asia kuuluu hänen toimenkuvaansa.

    • Anonyymi

      kyllä siihenkin on otettu yhteyttä, mutta mitäänhän ei voida myöntää...

    • Anonyymi

      Paavolan päiväkodissa on super mukavat hoitajat.
      Kenttäkadulla taas lapsi oli ollu paskat vaipassa varmaan koko päivän eikä ollu viittitty vaihtaa.
      Sen haisto jo kun lasta haki kotiin että paska haisee eikä hoitajia voinu vähempää kiinnostaa kun mainitsin asiasta ja menin siivoomaan puoliks kuivuneita paskoja jotka on oikeen liiskaantunu pitkin takapuolta.
      Onneks ei tarvii enään kenttäkadulle viedä kun muutettiin.

    • Anonyymi

      Vähän myöhässä tästäkin keskustelusta. Mutta jos joku kuitenkin vielä miettii hyvää päiväkotia, niin suosittelen lämpimästi punaojan päiväkotia. Henkilökunta on aivan ihania. He järjestävän aina jotain pieniä yllätyksiä lapsille ja lapsilla on oikein hyvä olla siellä. Toki on siellä myös muutaman kerran tiuskaistu lapselle niin, että kotona puhui surullisesti siitä , mutta sitten vain pitää laittaa päiväkodille viestiä siitä, eli ei siinä sen ihmeempää ole. Tosin kokemukseni kyseisestä päiväkodista saattaa olla erilainen nykypäivänä jonkun muun mielestä, koska siitä on aika kauan aikaa kun lapseni oli siellä.

    • Anonyymi

      suosittelen martinkaaren päiväkotia

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe