Paljonko maksaisit vuokraa omakotitalosta?

vuokranantajainen

Hei!
Mikä olisi mielestäsi kohtuullinen vuokra omakotitalosta jossa 110 neliötä,autotalli,lämmin sekä kylmävarasto,tonttia 1200 neliötä,sijaitsee vajaan kilsan päässä keskustasta..Jos maksat itse sähkön ja vedenkulutuksesi.Talon kunto vähintäänkin tyydyttävä ellei jopa hyvä(pintarempattu sisältä)Ja sijaitsee arvostetulla,hyvällä alueella!Muutamme itse muualle,enkä haluaisi myydä vanhaa kotiani...
T.Tuleva vuokranantaja

21

2775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiva ja
      • uusittu

        vetää "välistä". Talkkarintyöt kuuluvat ilman muuta sinulle ja kaikki huoltohommat, mitä mies itse osaa tehdä. Taisit ihan huviksesi ehdotella noin surkean pientä summaa. Sehän on hintatasoltaan jotain 1970 luvun vuokria.
        Ehdotus: ota iso laina ja ala rakentaa omaa taloa. Tulet pian huomaamaan, miten kallista sekin on.
        Toinen vaihtoehto olisi rivitalo, kauempaa keskustasta tietysti. Jo yhtiövuokrat ovat monissa paikoin yli 200 € ja siitähän pitäisi jäädä vuokranantajallekin suolarahaa.


      • jiwe"
        uusittu kirjoitti:

        vetää "välistä". Talkkarintyöt kuuluvat ilman muuta sinulle ja kaikki huoltohommat, mitä mies itse osaa tehdä. Taisit ihan huviksesi ehdotella noin surkean pientä summaa. Sehän on hintatasoltaan jotain 1970 luvun vuokria.
        Ehdotus: ota iso laina ja ala rakentaa omaa taloa. Tulet pian huomaamaan, miten kallista sekin on.
        Toinen vaihtoehto olisi rivitalo, kauempaa keskustasta tietysti. Jo yhtiövuokrat ovat monissa paikoin yli 200 € ja siitähän pitäisi jäädä vuokranantajallekin suolarahaa.

        sitten sopiwa?

        miksi pitäisi ottaa iso laina kun omakotitalon saa myös pienellä lainalla jos on tontti jo walmiina :=)


      • jiwe"
        uusittu kirjoitti:

        vetää "välistä". Talkkarintyöt kuuluvat ilman muuta sinulle ja kaikki huoltohommat, mitä mies itse osaa tehdä. Taisit ihan huviksesi ehdotella noin surkean pientä summaa. Sehän on hintatasoltaan jotain 1970 luvun vuokria.
        Ehdotus: ota iso laina ja ala rakentaa omaa taloa. Tulet pian huomaamaan, miten kallista sekin on.
        Toinen vaihtoehto olisi rivitalo, kauempaa keskustasta tietysti. Jo yhtiövuokrat ovat monissa paikoin yli 200 € ja siitähän pitäisi jäädä vuokranantajallekin suolarahaa.

        ei uskoisi noin ahneeksi ihmistä joka on myös kristitty?
        mihin jäi se toisen kristityn auttaminen?
        siihen rahaan :=)
        siihen se kaatuu oli sitten kristitty tai ei tjn


      • Widdu
        jiwe" kirjoitti:

        sitten sopiwa?

        miksi pitäisi ottaa iso laina kun omakotitalon saa myös pienellä lainalla jos on tontti jo walmiina :=)

        300 ekeä omakotitalon vuokrasta, hävetkää köyhät ja menkää siitä sossuun. Opetelkaa maksamaan älkääkö aina valittako että ilmaiseksi pitäisi saada kaikki.


      • tähän
        jiwe" kirjoitti:

        ei uskoisi noin ahneeksi ihmistä joka on myös kristitty?
        mihin jäi se toisen kristityn auttaminen?
        siihen rahaan :=)
        siihen se kaatuu oli sitten kristitty tai ei tjn

        nyt pitää vetää kristinusko, herrajee,yritätkö tällä vanhaa mantraa; uskovan tavara on yhteinen?
        Tällä sitä on kustu silmään jo vuosituhansia yksinkertaisia.


      • uusittu
        tähän kirjoitti:

        nyt pitää vetää kristinusko, herrajee,yritätkö tällä vanhaa mantraa; uskovan tavara on yhteinen?
        Tällä sitä on kustu silmään jo vuosituhansia yksinkertaisia.

        jo muihinkin asioihin kuin omakotitalon vuokriin.
        Sinä, joka ede. viestissäsi kysyit, miksi olisi otettava iso laina, ei tietysti, jos on jo pelit ja vehkeet ja paikka mihin rakentaa. Tarkoitin henkilöä, joka luulee, että vuokranantaja olisi noin armelias, että lähes ilmaiseksi ottaa vuokralaisen, joka lupaa "vain" tehdä talkkarintyöt.
        Olen nähnyt sekä että tapauksia, eli kauniin omakotitalon pihaa on hoidettu todella kuin hoitaisi omaa puutarhaansa ja sitten toinen, jolle mikään muu kuin halpa vuokra oli tärkeää.
        Tietääkseni tässä omakotitalon vuokrauksessa ei ole mitenkään kyse kristinuskosta tai yksityisen ihmisen uskosta, tässä on kyse tämän maailmanajan kalliista elämäntyylistä. Tietysti olisi mukavaa, kun esim. seurakunnilla olisi tarjota vuokrattavaksi rakennuksia (voi ollaklin!), mutta käypää hintaa kaikki nykyajassa hamuavat.

        Tämän viestin kirjoittajalle kysymys: Kenet tässä nyt luet ihmiseksi, jota on "kustu silmään jo vuosituhansien ajan"? On aika typerää heitellä täällä mitä vain, jos jollakin on todella vääriä luuloja omakotitalossa asumisesta.Oletko ehkä itse vielä savimajassa elelevä attepoika?


    • 5 henkinen perhe

      nykyään on harvoin tarjolla omakotitaloa vuokralle joten itse maksaisin vuokraa omakotitalosta 600euroa.

    • ahneus pois!!!! ei krynteri...

      Missä se talo on niin hoppari kaverit valmiina valtaukseen!!!!;)

      • maksaa

        tuttavaperheemme samasta neliöhinnasta ja kohtalaisesta kunnosta suurehkolla tontilla (en muista neliömäärää, mutta pihassa esim. puulämmitteinen sauna ja paljon nurmikkoaluetta)vuokraa 860€ sijainti on erittäin hyvä.
        tämän perusteella ja muutenkin markkinoita katselemalla, voisin heittää n. 690-800€...riippuen aikas monesta muustakin tekijästä. Kannatanee ottaa välittäjä avuksi. Etsii teille siten asukkaankin.


    • firkku

      ainakin 900€. Lohjalla muutenkin korkeat vuokrat!

    • Maksaa

      Olemme vuokralla 120m2 omakotitalossa jossa on 1500m2 pihaa, vuonna 1991 rakennettu ja hyvässä kunnossa. Maksamme vuokraa 1000Eur kuussa, vuokraan sisältyy vesi.

      • Edelliseen

        Ja jos etsit vuokralaista otappa meihin yhteyttä, etsimme juuri uutta asuntoa kun nykyiset omistajat myyvät pois.

        [email protected]


      • Entäs ne muut..
        Edelliseen kirjoitti:

        Ja jos etsit vuokralaista otappa meihin yhteyttä, etsimme juuri uutta asuntoa kun nykyiset omistajat myyvät pois.

        [email protected]

        kustannukset vuokralaiselle kuukaudessa. Eli paljonko esim. lämmityskustannukset, vesimaksu, jätemaksu jne kuukaudessa? Onko sähkö vai -öljylämmitys?


      • mä*

        ...maksaa jo kummasti omaataloa et en noin paljoa vuokraa maksais.


      • Infoa sinulle
        Entäs ne muut.. kirjoitti:

        kustannukset vuokralaiselle kuukaudessa. Eli paljonko esim. lämmityskustannukset, vesimaksu, jätemaksu jne kuukaudessa? Onko sähkö vai -öljylämmitys?

        Meillä on sähkölämmitys, mutta emme paljoa käytä sitä sillä, talosta löytyy varaavatakka ja puuhella. Jätemaksu on 20Eur kuussa ja sähkömaksaa 70Eur joka kolmas kuukausi.


    • vm-55

      Heipähei!
      Kyl tuo tonni (1000) on aikas vähän tai sitte sopiva :)).
      Itse asumme vanhassa kerrostalossa jossa suht edullinen vuokra, kolmiossa 79 neliöö, ei omaa saunaa ja sähköt maksetaan ite, vesi kuuluu vuokraan ja vuokra siinä 500 egee, (tykötarpeineen yli, autopaikka ja sauna)
      Joten jos vertaa vaikka siitä, niin alle tonnin on ihan mielettömän edullinen.
      Viisainta ehkä kysellä asuntovälittäjiltä, tietävät hintahaarukkaa sanoa paremmin.

    • vuokranantaja myös

      Itselläni on hyväkuntoinen talo vuokralla keskustassa.
      Talo at varastot 190 neliötä, tontti 1200 neliötä, varaava takka, sähkölämmitys.
      Vuokralainen maksaa veden, sähkön ja jätemaksut.
      Vuokra 890 €/kk.

      Suosittelen ottamaan välittäjän arvioimaan asuntosi vuokratason. Ei maksa paljoa suhteessa hyötyyn. Itse kun olisin talostani "kehdannut" pyytää vain reilut 500 kuukaudessa.

      • vuoktanantajainen

        Hei taas kaikki
        Kiitos niille jotka asiallisesti vastasitte!Ilmeisestikin tulen vuokramaan talon loppukesästä.Sanoisin vielä veteen ja sähköön menevän noin 100€ kuussa.On meinnaan jo sähkön siirto sen 50e..Mutta voi toki törsätä päivittäisellä saunomisella ymm vaikka kuinka,siksi vuokralainen maksaakin nuo kulut itse.Talossa 2 makuuhuonetta,pintarempattu on sisältä,mutta ulkoa pitäis kesällä maalata lisää..(Huom 5 henkinen perhe:taitaa olla teille liian pieni kun vain 2mh)Puutarha on ehdottomasti se paras pointti,ihana istuskella saunan jälkeen ja käydä aamulla poimimassa vaikka pyjamassa mansikoita...
        Taidan kallistua tuohon 850€ paikkeille..Laitan sitten Iltalohjaan ilmoitusta kun on saatu maalattua..


      • uusittu
        vuoktanantajainen kirjoitti:

        Hei taas kaikki
        Kiitos niille jotka asiallisesti vastasitte!Ilmeisestikin tulen vuokramaan talon loppukesästä.Sanoisin vielä veteen ja sähköön menevän noin 100€ kuussa.On meinnaan jo sähkön siirto sen 50e..Mutta voi toki törsätä päivittäisellä saunomisella ymm vaikka kuinka,siksi vuokralainen maksaakin nuo kulut itse.Talossa 2 makuuhuonetta,pintarempattu on sisältä,mutta ulkoa pitäis kesällä maalata lisää..(Huom 5 henkinen perhe:taitaa olla teille liian pieni kun vain 2mh)Puutarha on ehdottomasti se paras pointti,ihana istuskella saunan jälkeen ja käydä aamulla poimimassa vaikka pyjamassa mansikoita...
        Taidan kallistua tuohon 850€ paikkeille..Laitan sitten Iltalohjaan ilmoitusta kun on saatu maalattua..

        hyviä vinkkejä ja vähän asian vierestäkin olevaa.
        Itsehän joudut maksamaan asunnostanne monia "piilomenoja", joten pitäkää pää kylmänä, mutta sydän tallessa.
        Kun kennelistä annetaan koira joko hoitoon tai ostettuna omaksi, sitä ei jätetä noin vain uuden kodin "käyttöön". Tutustutaan koiran tulevaan kotiin, sen ihmisiin ja katsellaan muutenkin, miten koiraan suhtaudutaan. Sama koskee niihin vuokralaisiin, jotka kotinne ottavat "hoitoonsa". Jos tuntuu siltä, että kotinne pysyy hyvässä kunnossa ja kukat rehottavat pihalla, olette saaneet hyvät vuokralaiset. Jos alussa pyytämänne vuokra tuntuu kovin korkealta, voihan sitä hieman alentaa, kun ensin näkee, miten kotiaan arvostavat. Varsinkin lapsiperhe ilostuu ihan pienestäkin vuokran alennuksesta. Tehkää selväksi , että ovien päällä ei pyykkiä kuivata, (ovet kieroutuvat), saunan tuuletus, kuivaus ym.ym, joiden avulla olette itse pitäneet kaiken kunnossa. Näihin asioihin ei ymmärretä kiinnittää huomiota, vaikka eivät ole tahallisia. Omasta pidetään aina parempaa huolta kuin vieraan, joten luottamus on suuri, kun annatte kotinne vuokralle. Tsemppiä!


    • Suvip

      Onko asunto vielä vapaa?
      Soita 0407264926

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe