Olen hankkimassa peräkärryä,minulla on kaksi vaihtoehtoa Muuli 940K ja Majava M5032 JL.
Molemmmat suurinpiirtein samanhintaisija ja
Majava kylläkin 10cm leveämpi mutta Muulissa taasen reunat9cm korkeammat,onko teillä kellään omakohtaista tai kaveripiirissä kokemusta molemmista ja kumpaa pidätte lujempana kärrynä.
MUULI VAIKO MAJAVA
11
19621
Vastaukset
- llluminatus
kiinnostaisi yhtään ?...vaikka eihän tämä kysymykseesi vastaa..ajattelin vain.
- mikamikamika
Pihassa ollut muuli 1400 SF jo kymmenen vuotta. Kippi ja vahvistettu takalaita, saapi moottorikelkkaa kuskata helposti. Olen ollut tyytyväinen, kiva vetää, ei pompi, lavaleveys muistaakseni 140 ja pituus 330. Kantavuuskin hyvä. Ei pahasti ruostetta vaikka aina taivasalla ollut.
- Hapatus
Eli otsikon mukaisesti suhteellisen tasavertaisia tuotteita. Tuo Muuli on käsittääkseni sitä Pro sarjaa eli uppokuumasinkitty hitsauksen jälkeen, Majava samoin. Muulissa pyöreä maalattu akseli ja Majavassa sinkittyä neliöputkea. Muulissa kääntyvät päätylaidat ja perusmajavassa nostettavat. Itse ostin 5030 kaksiakselisen Majavan ja silloin noita tuli verrattua. Majava ei ole mitään umpirautaa mutta valmistaja laadukkaan maineessa ja tietää mikä kestää ja mikä ei. Sama pätee tuohon Muuliikin.
Meinaat varmaan kelkkakärryksi joten kysele vielä kuomun hintoja, "merkkikuomut" kalliita mutta samaa tavaraa saa halvemmalla koon mukaan tilattuna jolloin hintaeroa niissä tuskin juurikaan on. Sanoisin että aika hyvän saat sama kumman ostat. - -Jere-
päätyy majava kärryyn niin kannattaa ostaa samoin tein majava M5035LJ kelkkavaunu... Hintaa valmistaja ilmoittaa kuomuineen olevan 2700e... Toki jonkun kympin halvemmallakin voi saada T: ko. tyyppisen kärryn omistaja.
www.majava.fi- majava/miro
Tuossa edellä oli linkki Miron kärryyn jota myydään reippaasti alle 700 euron ilman kuomua Majava 1770 euroa ilman kuomua.
Lavan leveys sama pituutta majavassa 0.5 metriä enemmän, muuten samankaltaiset mistä valtava hintaero johtuu?
Mulla Miro eikä työn laadussa mitään moitittavaa.
- Nimetön
Mulla on Majava peräkärry ollu jo seittämän vuotta ja se on ollu surkee alusta asti.
"se on aisasta kii" sanoo leikkisä iskulause, mut parin vuoden käytön jälkeen mulla irtos aisa hitsauksesta ja pienen itkun jälkeen lähettivät "edullisesti" uuden, joka sitte oliki paksumpaa tavaraa, kuin vanha..
Ja sitte etuluukkua piti rälläköidä kulmista, että sen sais pois kun kuomu on paikallaan ja tietyssä asennossa. Tarvitaan siis kaksi insinööriä irroittamaan luukku. Kuomun kiinnitys on niin surkea, ettei sitä ees viitti huviks irrotella. Kuomun kaasujousien korvakkeet katkeilevat säännöllisesti. Kuomu on murtunut parista kohtaa, eikä pidä vettä. Alkon akseli on kuulemma paras, mut laakerit ei ainakaan, koska nekin on pitäny vaihtaa pari kertaa. Sähköjotosarjan kuori on rispaantunut rikki ja lampuissa on kontaktiongelmia. Etupyörä on sijoitettu niin urposti, että ottaa aina välillä maakosketusta ja menee sekin rikki. Etupyörän lukitusmutteri on murtunut irti. Muuten on ollut hyvä kärry.- höynähtänyt
Akselisto alamittainen hyväksytty kantokyky huomioiden. Rumpujen stefat väärät koska vesi meni sisään kumpaankin pyörään jäätyen laakereihin. Pakkasaamuna kuului vain ratinaa kun kuularenkaat silppuuntuivat. Laakerit ja stefat piti tilata valmistajalta kun niitä ei aivan joka paikasta löydy. Ja jälleen n. 4 v. vähäisen käytön jälkeen laakerit ovat sököt eli kuluneet väljiksi. Ääni kuuluu ratinkin taakse ajettaessa.
Kuomun kiinnitysmekanismit lavaan lapsellisella tasolla. Kaikkea ne insinöörit keksivät. Kuomu ja lavan etulevy eivät pidä vettä sateella ajettaessa vaan kaikki sisälläoleva kastuu ellei niitä ole erikseen suojattu. - Majavan käyttäjä
Hassun hauskaa tekstiä ja kuin loppuhuipennuksena nokkapyörän maakosketus! Kaikissa maailman vaunuissa nokkapyörä on kiinni vetoaisassa ja jos se ottaa maakosketusta niin kyseessä on käyttäj'ävirhe! Se tätytyy nostaa ylös ja ns. pyörittää vielä kiinni. Etuluukun ei kuulukaan aueta jos kuomu on kiinni.
- yks jussi
Metsästysseurassamme kaadetut hirvet kuljetetaan metsästä lahtivajalle majava- kärryllä. Ollaan oltu tyytyväisiä kärryyn. Kärry kestää kuormaa sen, mitä kyytiin mahtuu. Muutaman kerran on kolmekin hirveä ollut lastina. Tiet jossa kärryllä toimitaan eivät ole sieltä parhaimmasta päästä. Aika röykytystä kuraisilla ja monttuisilla metsäteillä. Yleensä vetokoneena on nelivetoauto, jolla pyritään mahdollisimman lähelle kaadettua hirveä.
- Jep jep
Pettynyt olen majavaan, iskarit repesi yläpäästä irti. Kärry pari vuotta vanha ja vähän vejetty. Ei oikein hinta ja laatu kohtaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4958627Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1215899Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2884904Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli584645Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s734203Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1643972SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1723798- 901741
- 991302
- 47899