Kekkonenpa oli Keskustatapuolueesta

Terveiset Kajaanista

Suomen merkittävin poliitikko ja valtiomies on ollut Presidentti Urho Kaleva Kekkonen. Tästä ei käy kiisteleminen.

Presidentti Kekkosen saavutuksia ovat mm:
- järjesti rauhan Neuvostoliiton kanssa;
- solmi ovelasti Suomelle edullisen YYA-sopimuksen Suuren Naapurimme kanssa;
- pelasti Suomen toisen kerran vaaran vuosina;
- toi matkoiltaan tärkeitä kauppa-sopimuksia suomalaisille suur-yrityksille;
- pelasti Suomen jälleen 60-luvulla yöpakkas kriisissä;
- piti Suomen talouspolitiikan ja inflaation kurissa koko presidentti-uransa aikana;
- liitti Suomen EEC:hen;
- toimi aktiivisesti Helsingin olympialaisten ja ETYK-kokouksen saamiseksi Suomeen näin tuottaen Suomelle ainutkertaista muistettavuutta maailman kansojen keskuudessa.

Muita Presidentti Kekkosen saavutuksia;
- nousi maailman yhdeksi tärkeimmäksi valtion päämieheksi köyhistä torppari-oloista;
- oli Olympia-tason urheilija korkeushypyssä ja pikajuoksussa;
- toi kahvin Suomeen, josta vieläkin muistuttaa meitä "Presidentti - sekoitus";
- oli mahtava seura- ja naistenmies;
- hiihti yli 80 vuotiaanakin satoja kilometria lapissa vuosittain;
- edelleen hallussa Suomen ennätys taimenen pyydystäminen.

Tällä palstalla arvostellaan Presidentti Kekkosta aivan "halventamis-mielessä". Ihmiset arvostelet suurinta suomalaista vaikkeivat ole edes tavanneet häntä. Kaikki edellämainittu ja lisää Presidentti Kekkosen saavutuksista löytyy Professori Suomen kirjoittamista elämän kerroista, lukuisista muistelmateoksista sekä kansan parissa kuulluista kertomuksista.

14

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäksi vielä

      Petti vaimoaan
      Järjesti eli tilasi "noottikriisin"
      Karkasi hoitajiltaan tämän tästä
      Ei älynnyt luopua ajoissa tehtävistään
      Oli hyvinä aikoinaan ankara vitun perään
      Sai kalaa kun lappalaiset laitoivat kalat koukkuun
      Oli virka-aikanaan talutettavassa kunnossa
      Puhui pätkien
      jne..
      onhan näitä, kehutaan lisää

      • Se puolue

        Se puoluekin taisi olla Maalaisliitto.


      • Terveiset Kajaanista

        Nui on niitä Vsemmisto-Radikaalien valepuheita. Nykyään saa panetella Seiska, Hymy ja muissa "alan" lehdissä ketä vaan; ja tietysti vielä enemmän jos asianomainen henkilö on siunattu maan lepoon.

        Presidentti Kekkosen rouva kuoli 70-luvulla. Leskimiehellähän on - ja varsinkin näin vitaalisella miehellä ikäisekseen - täysi oikeus etsiä uutta emäntää taloon ja Maan Äidiksi. Yritäpäs vaan itse sänkykamarihommiin 70- tai jopa 80-vuotiaana.

        Noottikriisin tilaaminen oli Honka-liiton panettelua jälkeenpäin. Huonot häviäjät yrittivät keksivät tekosyitä. Presidentti Kekkonen ratkaisi Nootti-kriisin hyvillä suhteillaan ja taitavalla diplomatialla ja Suomi pysyi edelleen itsenäisenä valtiona. Onko juorulehtien puheet kiitoksena tästä.

        Presidentti Kekkonen hoiti valtion isän tehtävät esimerkillisesti kuolemaansa saakka. Kuka muu on hoitanut Suomen yhteisiä asioita pyyteettömästi yhtä kauan ja loistavasti kuin hän - yli 50 vuotta?

        Mitä tulee Presidentti Kekkosen puhetapaan, on jokaisella ihmisellä oikeus puhua miten haluaa tahi on oppinut. Jos et muuta arvosteltavaa löydä Presidentti Kekkosesta kuin hänen puhetapansa, niin lopeta kirjoittelu tällä palstalla ja siirry keskustelemaan jonnekin "Tukiais - palstalle" keskustelemaan hänen ja Kanervan suhteista.


      • ,,,,
        Terveiset Kajaanista kirjoitti:

        Nui on niitä Vsemmisto-Radikaalien valepuheita. Nykyään saa panetella Seiska, Hymy ja muissa "alan" lehdissä ketä vaan; ja tietysti vielä enemmän jos asianomainen henkilö on siunattu maan lepoon.

        Presidentti Kekkosen rouva kuoli 70-luvulla. Leskimiehellähän on - ja varsinkin näin vitaalisella miehellä ikäisekseen - täysi oikeus etsiä uutta emäntää taloon ja Maan Äidiksi. Yritäpäs vaan itse sänkykamarihommiin 70- tai jopa 80-vuotiaana.

        Noottikriisin tilaaminen oli Honka-liiton panettelua jälkeenpäin. Huonot häviäjät yrittivät keksivät tekosyitä. Presidentti Kekkonen ratkaisi Nootti-kriisin hyvillä suhteillaan ja taitavalla diplomatialla ja Suomi pysyi edelleen itsenäisenä valtiona. Onko juorulehtien puheet kiitoksena tästä.

        Presidentti Kekkonen hoiti valtion isän tehtävät esimerkillisesti kuolemaansa saakka. Kuka muu on hoitanut Suomen yhteisiä asioita pyyteettömästi yhtä kauan ja loistavasti kuin hän - yli 50 vuotta?

        Mitä tulee Presidentti Kekkosen puhetapaan, on jokaisella ihmisellä oikeus puhua miten haluaa tahi on oppinut. Jos et muuta arvosteltavaa löydä Presidentti Kekkosesta kuin hänen puhetapansa, niin lopeta kirjoittelu tällä palstalla ja siirry keskustelemaan jonnekin "Tukiais - palstalle" keskustelemaan hänen ja Kanervan suhteista.

        .

        Köyhää torppaa, josta Keskonen maailmalle läksi, isännöi metsätyönjohtajaisä vaimonaan talollisen tytär.
        Keskonen, tuo köyhän metsätyönjohtajatorpparin poika, rellesti ja tappeli ylioppilaana ja lakimiehenä Helsingin yöelämässä viinan voimalla sen verran näkyvästi, että ihmettelen, mistä riitti köyhän kotitorpan rahat sen kustantamiseen?
        Sylvi-vaimo oli huolestunut Keskosen viinan käytöstä jo 1920-luvulla, mutta ei sille mitään voinut.
        Enempää kuin sillekään, että Keskonen petti häntä muiden naisten kanssa.
        Keskosen oma poika on sitä paitsi kertonut, että NL vaikutti Suomen sisäisiin asioihin Keskosen kautta (Matti kekkonen Maarit Tastulan haastattelussa).


    • Muu pelkkää uskovaisen höpinää

      Tai kaksikin, kirjoitusvirhe ja puoluekin on väärä.

    • suotavaa

      Kekkosestakin voisi tehdä nukkeanimaation.

      • Oli hyvä...

        Pressa mutta vain Suomen toiseksi paras.
        Sillä edottomasti paras oli Mannerheim,kun hän hoiteli vähän noita punikkejakin vähenmäksi.

        Mutta oletteko kuulleet suurta uutista.
        Kun ne punikkien suuresti ihailemat Lenin setä ja Staalin olivat HOMOJA!!!!!!!!


    • kuvitettu elämäkerta kertoo Hänestä kaiken oleellisen.

      http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Legendojen kirjoma Kekkonen/HS20040903SI1KU02ucm

    • Tämä on 100 %:n faktaa

      -Kekkonen ei ollut rauhanneuvottelija, vaan Paasikivi
      -yöpakkaskriisi ei ollut 60-luvulla
      -inflaatio oli Kekkosen aikana 10-20 %/v, jota hoidettiin devalvaatioilla
      -Suomi ei ollut EEC:n jäsen, vasta 95 EU:n jäsen
      -Kekkonen ei ratkaissut Helsingin olympiakisojen saantia
      -Kekkonen erosi 81 vuotiaana, eikä hänen terveytensä enää silloin sallinut hiihtolenkkejä
      -jne
      -jne

      -

      • Terveiset Kajaanista

        Presidentti Kekkosen parjailua tapahtuu aina tällä palstalla, jos joku uskaltaa vielä, kaikista Seiskojen ja Hymyjen ja Jallujen jutuista huolimatta arvostaa häntä.

        Kaikki edellä mainitsemani tosi-asiat eli "faktat" on luettavissa esim. mainitsemissani lähteissä. Jos arvostaa vaan Hymyä, Jallua ja Seiskaa ja pitää esim. Seuraa vielä arvostetumpana lähdekirjallisuutena voi latoa tänne kaltaistasi hölynpölyä. Presidentti Kekkosen jälkeen ovat kaikki Juoru-Aviisit sekä vasemmistopuolueet kilvan yrittäneet mustamaalata ja häivyttää Presidentti Kekkosen saavutuksia.

        Löytyyhän tältäkin palstalta jopa ns. "muistelmakirjoittajia", jotka ovat
        (loppu)elämäntyökseen asettaneet Presidentti Kekkosen panettelun muka niin asiantuntevasti kirjoittaen, vaikka Yliopisto-sivistyksestä ei ole puhettakaan. Kekkonen oli Oikeus Tieteen Tohtori, joka oli kyllä aivan toista kuin täällä veijaavat humpuukiveijarit.


      • terveiset perseestä
        Terveiset Kajaanista kirjoitti:

        Presidentti Kekkosen parjailua tapahtuu aina tällä palstalla, jos joku uskaltaa vielä, kaikista Seiskojen ja Hymyjen ja Jallujen jutuista huolimatta arvostaa häntä.

        Kaikki edellä mainitsemani tosi-asiat eli "faktat" on luettavissa esim. mainitsemissani lähteissä. Jos arvostaa vaan Hymyä, Jallua ja Seiskaa ja pitää esim. Seuraa vielä arvostetumpana lähdekirjallisuutena voi latoa tänne kaltaistasi hölynpölyä. Presidentti Kekkosen jälkeen ovat kaikki Juoru-Aviisit sekä vasemmistopuolueet kilvan yrittäneet mustamaalata ja häivyttää Presidentti Kekkosen saavutuksia.

        Löytyyhän tältäkin palstalta jopa ns. "muistelmakirjoittajia", jotka ovat
        (loppu)elämäntyökseen asettaneet Presidentti Kekkosen panettelun muka niin asiantuntevasti kirjoittaen, vaikka Yliopisto-sivistyksestä ei ole puhettakaan. Kekkonen oli Oikeus Tieteen Tohtori, joka oli kyllä aivan toista kuin täällä veijaavat humpuukiveijarit.

        Taisit hävitä "faktoinesi" täällä väittelyn epäjumalastasi n.1000 - 0, siis nolla.

        buahhaaahaa buahhaa


    • väliin

      suurlähettilään muijaa.

    • Selväpä se

      Kyllä näistäkin vuodatuksista voi aistia heti sen, mistä keskustan kenkä oikeasti puristaa tätä nykyä. Puolueella ja sitä kautta koko maalla ei ole oikeaa johtajaa.

      Kepulit ovat vieläkin demareille kateellisia, koska ne löysivät Lipposen tapaisen auktoriteetin maatamme luovimaan vaikeissa kapeikoissa. Kepulien täytyy edelleen muistella Urkkia, joka oli maalaisliittolainen vielä niihin aikoihin, kun Vennamokin oli puolueessa. Se Pekan isä nimittäin.

    • aivan niin

      Sonnimieshän se taitaakin olla, joka taas kirjoittaa puuta et heinää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe