opetus ja koulutus

ratsuksi

Elikkä, miten opettaa poni lastenratsuksi? Itse en tietenkään voi ratsastaa. liinassa tottelee minua hyvin käynti ravi laukka jne. mutta entä ne pohjeavut ym? Linkkejä ja tietoutta ????

Lapsukaisia kun ei voi selkään vielä laittaa kun talutuksessa.

3

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Himmu79

Kunnon kouluttajaa shetuille on kyllä vaikee löytää kun aika harvassa on niin pieniä hyviä ratsastajia. Meidän tallilla on ollu hyvä tilanne kun on ollut ihan taitava pienikokoinen 17vee tyttö joka on ponilla ratsastellut ja ratsastaa edelleen. Poni on tosin aika suuri (yli 100cm).
      Sun täytyy kysellä josko joku tulisi sitä ratsastamaan vaikka sun ohjauksessa.
      Tosin kyllähän sä pystyt sivullevieviä apuja opettamaan ihan maastakin käsin..

• mutta mutta

ensimmäinen tällainen tapaus, kun olen (lähinnä ravureita) tottunut selästäkäsin opettamaan... ja muutenkin, olisihan se ratsastajan kantaminen jo oppi sinänsä. Heh.

Milläkeinoin te opetatte sivullevieviä apuja? Muuta kuin perus väistätyksiä "työntämällä". Eli siis joillain apuvälineillä?

• kakarat
        mutta mutta kirjoitti:

ensimmäinen tällainen tapaus, kun olen (lähinnä ravureita) tottunut selästäkäsin opettamaan... ja muutenkin, olisihan se ratsastajan kantaminen jo oppi sinänsä. Heh.

Milläkeinoin te opetatte sivullevieviä apuja? Muuta kuin perus väistätyksiä "työntämällä". Eli siis joillain apuvälineillä?

on siis vielä niin pieniä, ettei voi ilman taluttajaa mennä, joten ponihan seurailee minua, jollon ratsastajan avuista ponilla ei ole tietoakaan, vaan maasta tulevat käskyt menee läpi. Mutta joo, pitää yrittää joku edes vähän osaava nuori löytää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      183
      6513
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      93
      5422
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      17
      3772
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      123
      3397
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      227
      3223
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      83
      2381
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2108
    8. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1716
    9. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      46
      1701
    10. Läppärit kahviloissa

Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi
      Kahvilat
      44
      1399
    Aihe