Israelilaisille Herra itse asetti sapatin, mutta kuka asetti "neljännen käskyn sapatin" adventisteille.
Ensimmäinen maininta Raamatun teksteissä sapatin pitämisestä esiintyy 2 Moos.16:11-30 kertomuksessa mannan keräämisestä kun ISRAELILAISET olivat matkalla Egyptin orjuudesta Luvattuun Maahan. Tässä yhteydessä sapatin pitäminen esiintyy kertomuksessa olemassaolevana tapana israelilaisten keskuudessa, ja mannan antamisen aikana Herra antoi sapatin pitämisen tavalle lain voiman ja velvoittavuuden ISRAELIN KANSALLE:
"Muistakaa, että Herra itse on asettanut teille sapatin....Niin KANSA vietti seitsemäntenä päivänä lepopäivää" (2 Moos.16:29-30).
Valejuutalaisten
8
102
Vastaukset
- kerran sapatti
esiintyy jo 1 Moos 2:2-3 jossa Jumala itse antaa esimerkin viikottaisen levon viettämisestä eli kauan ennen kuin sellaista kansaa kuin "israelilaiset" oli edes olemassa.
- tapahtui?
Mitä rotua Adam ja Eva olivat ja mikä kansa heistä sai alkunsa?
Mistä ne israelilaiset maailmaan tulivat, jos he eivät olekaan Adamin ja Evan jälkeläisiä? - polveutuvat
tapahtui? kirjoitti:
Mitä rotua Adam ja Eva olivat ja mikä kansa heistä sai alkunsa?
Mistä ne israelilaiset maailmaan tulivat, jos he eivät olekaan Adamin ja Evan jälkeläisiä?Raamatun mukaan kaikki kansat, ei vain israelilaiset. joten onko sapattikaan rajoitettu vain israelilaisille?
- nepretw
Paratiisissa ei annettu ihmisille sapattikäskyä.
Eikä liioin eläimille.
Paavali kertoo lain käskyineen annetun Mooseksen kautta. Tätä Raamatunkohtaa adventismi sanoo valheeksi kuten muitakin Uden Testamentin opetuksia!
Lisäksi laki sanotaan annetun "Enkelien kautta".
Kaikki Raamatun lain antamisesta kerrotut kohdat puhuvat adventismin opetuksia vastaan.
Ja kääntäen ;adventismista puuttuu KAIKKI se opetus, jota Jeesus apostoleineen opetti.
Siksi adventismi ei kuulu kristinuskontoon.
Miksette lukeudu hindujen kanssa yhteen?
Teidän tekeytymisenne meihin kristinuskoisiin on pelkkää pilkantekoa.
Adventismin pääajatus on adventismin opetuksin vastustaa kristinuskon käsitystä Raamatun opetuksista. - valehtele
polveutuvat kirjoitti:
Raamatun mukaan kaikki kansat, ei vain israelilaiset. joten onko sapattikaan rajoitettu vain israelilaisille?
Suomessakin oli asukkaita ennen kuin se satujumala oli edes luonut Adamia ja Evaa.
Kenelle jumala asetti sapatin 1.Mooseksen kirjan ensimmäisessä luvussa? Vedä esille se raamatunlause! - Jumala kuitenkin
nepretw kirjoitti:
Paratiisissa ei annettu ihmisille sapattikäskyä.
Eikä liioin eläimille.
Paavali kertoo lain käskyineen annetun Mooseksen kautta. Tätä Raamatunkohtaa adventismi sanoo valheeksi kuten muitakin Uden Testamentin opetuksia!
Lisäksi laki sanotaan annetun "Enkelien kautta".
Kaikki Raamatun lain antamisesta kerrotut kohdat puhuvat adventismin opetuksia vastaan.
Ja kääntäen ;adventismista puuttuu KAIKKI se opetus, jota Jeesus apostoleineen opetti.
Siksi adventismi ei kuulu kristinuskontoon.
Miksette lukeudu hindujen kanssa yhteen?
Teidän tekeytymisenne meihin kristinuskoisiin on pelkkää pilkantekoa.
Adventismin pääajatus on adventismin opetuksin vastustaa kristinuskon käsitystä Raamatun opetuksista.jo,vietti sapattia ja lepäsi seitsemännen päivän.Eli viikko järjestys on sieltä lähtöisin.
Raamattu sanoo Jumalasta ettei hän väsy eikä näänny,joten hän ei levännyt oman väsymyksensä takia,vaan esimerkiksi ihmisparille.Raamatun
mukaan myös JUMALA KIRJOITTI KYMMENEN KÄSKYÄ OMALLLA SORMELLAAN.(Mitään muuta en tiedä raamatusta,että JUMALA olisi kirjoittanut omalla sormellaan.)Miksiköhän JUMALA laittoi
sen sapatti,eli lepo ja pyhäpäivä käskyn
kymmenen käskyn joukkoon?Paavalikin vietti sapattia,vaikka oli
kääntynyt juutalaisuudesta ja piti sapattia pyhänä ja saarnasi sapattisin.Myös Jeesus,HÄN LEPÄSI VIELÄ KUOLTUAANKIN,ja nousi vasta VIIKON ENSIMÄISENÄ PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA.Eli SUNNUNTAI ei VOI OLLA SEITSEMÄS PÄIVÄ KOSKA SE ON VIIKON ENSIMMÄINEN.Että voit itse harkita sitä hindulaisuutta,minä en tunne heidän oppejaan,mutta Jeesuksen tunnen ja elämäni on hänen johdossaan,ja raamattu on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun teilläni.En tarvitse sinun hyväksymistä,riittää että JEESUS ON MINUT LUNASTANUT.Miksi muuten "uskallat"tulla
tänne adventistien omalle palstalle? kun olet niin pyhä ja parempi kuin meikäläinen Jaolet sitä mieltä etteivät adventistit ole Kristittyjä?
päin tiennyt,että ihminen unohtaa sen. - vaan
Jumala kuitenkin kirjoitti:
jo,vietti sapattia ja lepäsi seitsemännen päivän.Eli viikko järjestys on sieltä lähtöisin.
Raamattu sanoo Jumalasta ettei hän väsy eikä näänny,joten hän ei levännyt oman väsymyksensä takia,vaan esimerkiksi ihmisparille.Raamatun
mukaan myös JUMALA KIRJOITTI KYMMENEN KÄSKYÄ OMALLLA SORMELLAAN.(Mitään muuta en tiedä raamatusta,että JUMALA olisi kirjoittanut omalla sormellaan.)Miksiköhän JUMALA laittoi
sen sapatti,eli lepo ja pyhäpäivä käskyn
kymmenen käskyn joukkoon?Paavalikin vietti sapattia,vaikka oli
kääntynyt juutalaisuudesta ja piti sapattia pyhänä ja saarnasi sapattisin.Myös Jeesus,HÄN LEPÄSI VIELÄ KUOLTUAANKIN,ja nousi vasta VIIKON ENSIMÄISENÄ PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA.Eli SUNNUNTAI ei VOI OLLA SEITSEMÄS PÄIVÄ KOSKA SE ON VIIKON ENSIMMÄINEN.Että voit itse harkita sitä hindulaisuutta,minä en tunne heidän oppejaan,mutta Jeesuksen tunnen ja elämäni on hänen johdossaan,ja raamattu on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun teilläni.En tarvitse sinun hyväksymistä,riittää että JEESUS ON MINUT LUNASTANUT.Miksi muuten "uskallat"tulla
tänne adventistien omalle palstalle? kun olet niin pyhä ja parempi kuin meikäläinen Jaolet sitä mieltä etteivät adventistit ole Kristittyjä?
päin tiennyt,että ihminen unohtaa sen.Minä en näe tässä mitään mainintaa kymmenestä käskystä
31:18 Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481189Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101119- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733