Olen väsäämässä eräästä kevarista nuorimmaiselleni mopoa. Tarviiko tämä muutoskatsastuksen tieliikenteeseen ?
Moottoripyörästä mopo ?
5
640
Vastaukset
- pykälistä
en tiedä mutta mopon moottorin maksimikuutiotilavuus on 50cm3 ja maksimivauhti 45km/h. Ehkä olisi helpompi hakea kaupasta uusi ja laillinen ja hyväksytty mopo jälkikasvulle. Taannoin joku kysyi Tuulilasi/Tekniikanmaailmassa jotta onko mahdollista rekisteröidä auto traktoriksi. Vastauksena oli liuta pykäliä ja lopuksi heitto jotta jos nelisiipisellä kääntöauralla antaa kyntönäytöksen, saattaa leima irrota. Saa näisä virityshommissa järkeäkin käyttää.
- katsoa AKE:n
kotisivuilta:
Mopo
Mopo on kaksipyöräinen (L1e) tai kolmipyöräinen (L2e) moottorikäyttöinen ajoneuvo, jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 45 kilometriä tunnissa.
Kaksipyöräisen mopon moottorin sylinteritilavuus on enintään 50 cm3, kun kyseessä on polttomoottori, tai suurin nettoteho enintään 4 kW, kun kyseessä on sähkömoottori. Pienitehoinen mopo on kaksipyöräinen polkimin varustettu mopo, jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 25 kilometriä tunnissa ja moottorin suurin nettoteho enintään 1 kW.
Kolmipyöräisen mopon moottorin sylinteritilavuus on enintään 50 cm3, kun kyseessä on ottomoottori, tai suurin nettoteho enintään 4 kW, kun kyseessä on muu polttomoottori tai sähkömoottori. - itse olen
katsoa AKE:n kirjoitti:
kotisivuilta:
Mopo
Mopo on kaksipyöräinen (L1e) tai kolmipyöräinen (L2e) moottorikäyttöinen ajoneuvo, jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 45 kilometriä tunnissa.
Kaksipyöräisen mopon moottorin sylinteritilavuus on enintään 50 cm3, kun kyseessä on polttomoottori, tai suurin nettoteho enintään 4 kW, kun kyseessä on sähkömoottori. Pienitehoinen mopo on kaksipyöräinen polkimin varustettu mopo, jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 25 kilometriä tunnissa ja moottorin suurin nettoteho enintään 1 kW.
Kolmipyöräisen mopon moottorin sylinteritilavuus on enintään 50 cm3, kun kyseessä on ottomoottori, tai suurin nettoteho enintään 4 kW, kun kyseessä on muu polttomoottori tai sähkömoottori.päässyt tästä virittelystä jo ohi eikä intresseissäni juurikaan ole mopot. Saati kuinka mp:stä saisi tehtyä mopon. Mutta hyvä että itselläsi mielenkiinto riittää tutkia ja kaivaa aiheesta faktaa. Onko siis näin että mopolle ei muita rakenteellisia vaatimuksia ole?
- Ulrikki
Ei mitään järkeä. Kyllä sen vehkeen kulkea pitää, ja kevarista ei saa kiinnijäädessä veroa, vaikka ilman korttia ja lujaa ajaisikin. Viritetyllä mopolla ajamisesta tulee vero, joten mieluummin kannattaa ajaa moottoripyörällä vaikka kortitta. Ja hiljaa8Laillista nopeutta) kulkevalla mopolla ajaminen on liikenteessä vaarallista.
- tavalla..
kuin polkupyörästä muutoskatsastettaisiin kuorma-auto, niin voi tulla ainakin hidasteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693