Milloinkas ne teidän kastamatta jätetyt lapset ovat saaneet sen Pyhän Hengen sydämeensä asuvaiseksi, kun en ole sellaista kohtaa vielä sieltä Raamatusta löytänyt. Niin voisitteko sen mainita?
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
Room.8:9
kertokaapas helluntailaiset vihdoin?
59
1052
Vastaukset
miten otettaan erikseen yksi Raamatunjae ja käytetään sitä väärään tarkotukseen.
- heille:
"Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
Apt.19:2-7asiiaa tohon pyhän hengen kasteseen.Ja aikuisia ihmisiä olivat ja olivat varmaan kun kävivät vesikasteella.
- varma lupaus
Eihän se lapsikaan ilman Pyhää Henkeä voi olla varma pelastuksesta. Kasteessa lapsellekin luvataan antaa Pyhä Henki. "Silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan"
- uusi liitto
aksu521 kirjoitti:
asiiaa tohon pyhän hengen kasteseen.Ja aikuisia ihmisiä olivat ja olivat varmaan kun kävivät vesikasteella.
Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Jo kasteen nimi kertoo, mitä kristittyjen lapsien kasteeseen kuuluu veden ja Jumalan sanan lisäksi. - jotka olivat
varma lupaus kirjoitti:
Eihän se lapsikaan ilman Pyhää Henkeä voi olla varma pelastuksesta. Kasteessa lapsellekin luvataan antaa Pyhä Henki. "Silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan"
Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
Niin Simon vastasi ja sanoi: "Rukoilkaa te minun edestäni Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä te olette sanoneet".
Apt.8:14-24 - apostolinen aika
jotka olivat kirjoitti:
Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
Niin Simon vastasi ja sanoi: "Rukoilkaa te minun edestäni Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä te olette sanoneet".
Apt.8:14-24Alussa oli erilaisia Hengen järjestyksiä ja ilmenemismuotoja, jotta evankelimia olisi viety pakanoille ja pakanoita kastettu, koska ensin ajateltiin,että evankeliumi ja kaste kuuluu vain juutalaisille.
Pyhän Hengen saamisen lupaus on liitetty kasteeseen. Jumalan lupausten varaan kannattaa luottaa ja oppi rakentaa. Aikuisille parannuskehotus. Lapset heti kasteelle. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Pyhää Henkeä) niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne sisälle pääse.
"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." - "Ei kaiketi
apostolinen aika kirjoitti:
Alussa oli erilaisia Hengen järjestyksiä ja ilmenemismuotoja, jotta evankelimia olisi viety pakanoille ja pakanoita kastettu, koska ensin ajateltiin,että evankeliumi ja kaste kuuluu vain juutalaisille.
Pyhän Hengen saamisen lupaus on liitetty kasteeseen. Jumalan lupausten varaan kannattaa luottaa ja oppi rakentaa. Aikuisille parannuskehotus. Lapset heti kasteelle. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Pyhää Henkeä) niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne sisälle pääse.
"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,
sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
"Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Apt.10:34-48 - nuo
"Ei kaiketi kirjoitti:
kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,
sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
"Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Apt.10:34-48Oppia ei kuitenkaan pidä rakentaa erikoistilanteiden mukaan, vaan Jumalan lupausten mukaan.
"Kaste, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan. miehet ja heidän lapset. syntien anteeksisaamiseksi." - vedellä,
nuo kirjoitti:
Oppia ei kuitenkaan pidä rakentaa erikoistilanteiden mukaan, vaan Jumalan lupausten mukaan.
"Kaste, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan. miehet ja heidän lapset. syntien anteeksisaamiseksi."mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Apt.1:5-8
miten syntisen ihmisen kolme kämmenellistä kraanavettä voi antaa Pyhän Hengen vauvan sydämeen? Ja kaiken lisäksi, kun kirkon papit ei edes usko Pyhän Hengen voimaan, vaan kieltävät Pyhän Hengen armolahjojen ilmenemisen, mm:ssa kielillä puhumisen. Sairaiden parantumisesta puhettakaan, tai kuolleista heräämiseen, tai ylöstempaukseen ja Jeesuksen kongkreettiseen tulemiseen.
* Siinä muutamia jotka kirkkoteologit kieltää, niin mitenkä ihmeessä heidän uskomattomissa kämmenissä voisi olla Pyhä Henki joka muutaman vesitilkan myötä voisi vauvan sydämen täyttää Pyhällä Hengellä?
* Eikä kyllä Raamattukaan sitä missään sano, ei tietenkään, koska Raamattu opettaa pelastuksen aivan omalla tavallaan, totuudellisesti.
* Sanon sinulle totuuden. Olet naiivi, jos tuollaista satuilua uskot! Usko pois, vihdoinkin!
* Minä kun en sitä ole löytänyt Raamatustani hakemallakaan!
* Kysymykseesi vastaan, että mistäs tiedät, vaikka Pyhä Henki vauvoilla on siellä pikku pikku syömmessä jo valmiina, kun kerran ovat Kristuksen lunastyön perusteella Jumalalle otollisia sellaisenaan.
* Sitten ajanmyötä vanhetessaan ja tullessa ikään, jolloin alkaa erottamaan hyvän pahasta, ja tulee vastuulliseksi itse itsestään, ja on taivasosuuteen nähden valinnan paikalla. Otanko vastaan pelastuksen Jeesuksessa vai hylkäänkö armon, Kristuksessa tieten tahtoen?
* Tässä vaiheessa ei enää vauvan viattomuus ole pelastuksen takeena, tarvitaan omakohtainen uudestisyntyminen.- PakanainHuuto
vettä vauvan päälle vai siunataanko vauva?
Molemmissa tapauksissa lapsi kuitenkin kastetaan /siunataan Jumalan Sanojen säestyksillä.
Ei helluntailaisten lapset ole mitään Pyhää Henkeä saanut automaattisesti asuvaiseksi sydämeen. Eikä myöskään luterilaisten lapset. - sinusta???????
Muut kuinkastamattomat lapset Helvettiin?
mihin Sinun mielestäsi joutuvat abortoidut lapset, jotka kehittyvät Jumalan Hengen vaikutuksen seurauksena kohduissaan?
Ilman Jumalan Henkeä ei ole siinnyt mitään, mikä on syntymässä tai syntynyt on..- sikisi
Vain Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. ei kukaan muu.
- poikalapsi
Kuten huomaat, osuit ytimeen. Lahkolaiset vastasivat hyökkäämällä eli kysymällä vastaan - eivät vastataten, koska heillä ei vastausta olekaan.
Semmoosia mohikaaneja ja muita valehtelijoita.- ytimeen asti
Kysymykseen voi vastata vastakysymyksellä. Se ei ole hyökkäämistä. Jeesus itse toimi joskus sillä tavoin.
Matt.21:
23 Ja kun hän oli mennyt pyhäkköön, tulivat hänen opettaessaan ylipapit ja kansan vanhimmat hänen luoksensa ja sanoivat: "Millä vallalla sinä näitä teet? Ja kuka sinulle on antanut tämän vallan?"
24 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; jos te minulle siihen vastaatte, niin minäkin sanon teille, millä vallalla minä näitä teen.
25 Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo meille: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
26 Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin meidän täytyy peljätä kansaa, sillä kaikki pitävät Johannesta profeettana."
27 Ja he vastasivat Jeesukselle ja sanoivat: "Emme tiedä". Niin hänkin sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen.
Toisin sanoen fariseuksia eivät olleet uskoneet Johanneksen sanomaa ja antaneet kastaa itseään.
Jeesus itse tahtoi osoittaa, että kaste oli tarkoitettu niille, jotka uskoivat. Siis olivat kuulleet sanoman, ymmärtäneet sen ja uskoneet sen.
Kaste ei ole evankeliumin ydinsanoma, vaikka oleellisesti siihen kuuluukin.
Ydinsanoma on tämä:
Joh. 3:16
Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka HÄNEEN uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. - lapsella
ytimeen asti kirjoitti:
Kysymykseen voi vastata vastakysymyksellä. Se ei ole hyökkäämistä. Jeesus itse toimi joskus sillä tavoin.
Matt.21:
23 Ja kun hän oli mennyt pyhäkköön, tulivat hänen opettaessaan ylipapit ja kansan vanhimmat hänen luoksensa ja sanoivat: "Millä vallalla sinä näitä teet? Ja kuka sinulle on antanut tämän vallan?"
24 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; jos te minulle siihen vastaatte, niin minäkin sanon teille, millä vallalla minä näitä teen.
25 Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo meille: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
26 Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin meidän täytyy peljätä kansaa, sillä kaikki pitävät Johannesta profeettana."
27 Ja he vastasivat Jeesukselle ja sanoivat: "Emme tiedä". Niin hänkin sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen.
Toisin sanoen fariseuksia eivät olleet uskoneet Johanneksen sanomaa ja antaneet kastaa itseään.
Jeesus itse tahtoi osoittaa, että kaste oli tarkoitettu niille, jotka uskoivat. Siis olivat kuulleet sanoman, ymmärtäneet sen ja uskoneet sen.
Kaste ei ole evankeliumin ydinsanoma, vaikka oleellisesti siihen kuuluukin.
Ydinsanoma on tämä:
Joh. 3:16
Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka HÄNEEN uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.Ei tullut sinultakaan vastausta aloituksessa esitettyyn kysymykseen, milloin ne helluntailaisten kastamattomat lapset olisivat saaneet sen Pyhän Hengen sydämeensä asuvaiseksi?
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa." (Room.8:9) - kysyen
lapsella kirjoitti:
Ei tullut sinultakaan vastausta aloituksessa esitettyyn kysymykseen, milloin ne helluntailaisten kastamattomat lapset olisivat saaneet sen Pyhän Hengen sydämeensä asuvaiseksi?
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa." (Room.8:9)Minä myös teen sinulle kysymyksiä?
Milloin ne kastamattomat luterilaisten lapset ovat saaneet Pyhän Hengen sydämeensä?
Oletko sitä mieltä, että Pyhä Henki annetaan lapsikasteessa?
Oletko sitä mieltä, että jos lasta ei ole ehditty kastaa, hän ei ole Kristuksen oma ja on niin ollen kadotettu? - kysyen
kysyen kirjoitti:
Minä myös teen sinulle kysymyksiä?
Milloin ne kastamattomat luterilaisten lapset ovat saaneet Pyhän Hengen sydämeensä?
Oletko sitä mieltä, että jos lasta ei ole ehditty kastaa, hän ei ole Kristuksen oma ja on niin ollen kadotettu?Oletko sitä mieltä, että jos lasta ei ole ehditty kastaa ennen tämän kuolemaa, hän ei ole Kristuksen oma ja on niin ollen kadotettu?
- älä viivyttele
kysyen kirjoitti:
Minä myös teen sinulle kysymyksiä?
Oletko sitä mieltä, että jos lasta ei ole ehditty kastaa, hän ei ole Kristuksen oma ja on niin ollen kadotettu?Kasteella on kova kiire, että kastettava saa päälleen Pyhän Hengen lahjat ja hääpuvun.
"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, TEITÄ JA TEIDÄN LAPSIA, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
"Totisesti minä sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Pyhää Henkeä) niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne sisälle pääse." - ovat,
lapsella kirjoitti:
Ei tullut sinultakaan vastausta aloituksessa esitettyyn kysymykseen, milloin ne helluntailaisten kastamattomat lapset olisivat saaneet sen Pyhän Hengen sydämeensä asuvaiseksi?
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa." (Room.8:9)ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Room.8:8-9 - tulemus
kysyen kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että jos lasta ei ole ehditty kastaa ennen tämän kuolemaa, hän ei ole Kristuksen oma ja on niin ollen kadotettu?
Raamatun mukaan lapsen päälle puetaan hääpuku eli Kristuksen armo kasteessa. Ei sellaisesta tarjouksesta pidä kieltäytyä. Lapsen kaste on pelkkää Jumalan armoa, ei ihmisen tekoa ollenkaan.
Sodomasta ei löytynyt yhtään taivaskelpoista eli vanhurskasta lasta eikä lapsilla ollut mitään erityiskohtelua. "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."
Samalla tavalla tapahtuu Ihmisen Pojan tulemuksessa.
28 On oleva niin kuin oli Lootin päivinä. Ihmiset söivät ja joivat, ostivat ja myivät, istuttivat ja rakensivat. [17:28-30: 1. Moos. 19:12-17]
29 Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, taivaasta satoi tulta ja tulikiveä, ja se tuhosi heidät kaikki. [1. Moos. 19:24,25; 5. Moos. 29:22; 2. Piet. 2:6; Juud. 7]
30 "Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.
31 Jos sinä päivänä joku on katolla ja hänen tavaransa ovat sisällä talossa, hänen ei pidä mennä alas noutamaan niitä, ja jos joku on pellolla, hänen ei pidä palata kotiin. [Matt. 24:17,18; Mark. 13:15,16]
32 Muistakaa Lootin vaimoa! [1. Moos. 19:26; Viis. 10:7] - Jumalan armosta
tulemus kirjoitti:
Raamatun mukaan lapsen päälle puetaan hääpuku eli Kristuksen armo kasteessa. Ei sellaisesta tarjouksesta pidä kieltäytyä. Lapsen kaste on pelkkää Jumalan armoa, ei ihmisen tekoa ollenkaan.
Sodomasta ei löytynyt yhtään taivaskelpoista eli vanhurskasta lasta eikä lapsilla ollut mitään erityiskohtelua. "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."
Samalla tavalla tapahtuu Ihmisen Pojan tulemuksessa.
28 On oleva niin kuin oli Lootin päivinä. Ihmiset söivät ja joivat, ostivat ja myivät, istuttivat ja rakensivat. [17:28-30: 1. Moos. 19:12-17]
29 Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, taivaasta satoi tulta ja tulikiveä, ja se tuhosi heidät kaikki. [1. Moos. 19:24,25; 5. Moos. 29:22; 2. Piet. 2:6; Juud. 7]
30 "Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.
31 Jos sinä päivänä joku on katolla ja hänen tavaransa ovat sisällä talossa, hänen ei pidä mennä alas noutamaan niitä, ja jos joku on pellolla, hänen ei pidä palata kotiin. [Matt. 24:17,18; Mark. 13:15,16]
32 Muistakaa Lootin vaimoa! [1. Moos. 19:26; Viis. 10:7]Se synti, mikä vauvaikäisessä on syntyessään eli taipumus synnin tekemiseen, ei ole kadottava synti.
On syntiä, joka on kuolemaksi ja syntiä, joka ei ole kuolemaksi - iankaikkiseksi kuolemaksi nimittäin.
Armoton on oppisi ja Raamatun vastainen. Oppisi mukaan suurin osa kaikkialla kaikkina aikoina eläneistä ihmisistä on kadotettuja, vaikka eivät olisi ikinä kuulleet sanaakaan kasteista.
Lootin vaimo ynnä muut Sodoman hävityksen aikana kuolleet eivät kuulu kastekeskusteluun. - Raamatun oppi
Jumalan armosta kirjoitti:
Se synti, mikä vauvaikäisessä on syntyessään eli taipumus synnin tekemiseen, ei ole kadottava synti.
On syntiä, joka on kuolemaksi ja syntiä, joka ei ole kuolemaksi - iankaikkiseksi kuolemaksi nimittäin.
Armoton on oppisi ja Raamatun vastainen. Oppisi mukaan suurin osa kaikkialla kaikkina aikoina eläneistä ihmisistä on kadotettuja, vaikka eivät olisi ikinä kuulleet sanaakaan kasteista.
Lootin vaimo ynnä muut Sodoman hävityksen aikana kuolleet eivät kuulu kastekeskusteluun."Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä KASTETUT yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta."
-seurakuntaan ei kuulu yhtään kastamatonta jäsentä - pelastuu
älä viivyttele kirjoitti:
Kasteella on kova kiire, että kastettava saa päälleen Pyhän Hengen lahjat ja hääpuvun.
"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, TEITÄ JA TEIDÄN LAPSIA, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
"Totisesti minä sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Pyhää Henkeä) niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne sisälle pääse."Raamatun mukaan ihmisen tulee OTTAA KASTE (niinhän itse siteerasit Raamattua)ja pukea päälleen Herra Jeesus Kristus. Miten se vauveli ottaa kasteen ja pukee päällensä Kristuksen, kun se ei osaa edes vaippojaan vaihtaa.
'Teitä ja teidän lapsia' tarkoittaa niitä, joille sanoma on kirjoitettu ja jotka sen ymmärtävät sekä tulevia sukupolvia.
Ymmärtävässä iässä oleva lapsi tai aikuinen ottaa vastaan Jumalan valtakunnan niinkuin lapsi - uskomalla Sanan ja luottamalla siihen.
Niin minä tein enkä ollut enää sylivauva.
Lapsikasteen puolustukseksi tuo Raamatun kohta ei sovi.
Mutta hei, kastakaa miten haluatte. Minulle kaste ei ole kynnyskysymys enkä tahdo siitä väitellä. Näkemykseni toin esiin uskoen sen olevan raamatullinen. Pidän sen toivon Jumalaan, että Hän pelastaa ihmisen uskon kautta Kristukseen ja että kerran se pelastus on oleva täydellinen. Onhan kirjoitettu, että hän vastakin pelastaa. - loppu,
Raamatun oppi kirjoitti:
"Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä KASTETUT yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta."
-seurakuntaan ei kuulu yhtään kastamatonta jäsentävanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Room.10:4-13 - sakrament
loppu, kirjoitti:
vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Room.10:4-13Kasteessa puetaan päälle Kristus ja saadaan Pyhän Hengen lahja. Hääpuku, jonka lapsikin tarvitsee. "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen Jeesukseen Kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet."
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa." (Room.8:9)
"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
Mutta joka estää lapsilta kasteen, heille puetaan päälle myllynkivet kaulaan. - siihen,
sakrament kirjoitti:
Kasteessa puetaan päälle Kristus ja saadaan Pyhän Hengen lahja. Hääpuku, jonka lapsikin tarvitsee. "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen Jeesukseen Kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet."
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa." (Room.8:9)
"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
Mutta joka estää lapsilta kasteen, heille puetaan päälle myllynkivet kaulaan.mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois". Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.
Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
Heb.11:1-6 - hen baptismaa
siihen, kirjoitti:
mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois". Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.
Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
Heb.11:1-6Kaste on aina kaste ja tekee sen mitä Raamattu sanoo kasteessa tapahtuvan.
"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen Jeesukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." (Häävaatteet)
Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. - hen baptisma
pelastuu kirjoitti:
Raamatun mukaan ihmisen tulee OTTAA KASTE (niinhän itse siteerasit Raamattua)ja pukea päälleen Herra Jeesus Kristus. Miten se vauveli ottaa kasteen ja pukee päällensä Kristuksen, kun se ei osaa edes vaippojaan vaihtaa.
'Teitä ja teidän lapsia' tarkoittaa niitä, joille sanoma on kirjoitettu ja jotka sen ymmärtävät sekä tulevia sukupolvia.
Ymmärtävässä iässä oleva lapsi tai aikuinen ottaa vastaan Jumalan valtakunnan niinkuin lapsi - uskomalla Sanan ja luottamalla siihen.
Niin minä tein enkä ollut enää sylivauva.
Lapsikasteen puolustukseksi tuo Raamatun kohta ei sovi.
Mutta hei, kastakaa miten haluatte. Minulle kaste ei ole kynnyskysymys enkä tahdo siitä väitellä. Näkemykseni toin esiin uskoen sen olevan raamatullinen. Pidän sen toivon Jumalaan, että Hän pelastaa ihmisen uskon kautta Kristukseen ja että kerran se pelastus on oleva täydellinen. Onhan kirjoitettu, että hän vastakin pelastaa.kasteverbi on muodossa, jossa kastettava on kohde ja Jumala kastaa, ei ihminen voi itse mitään taivaasta tulevaa kastetta ottaa omassa voimassaan, muita uimahyppyjä veteen voi tietenkin tehdä, mutta eivät ne ole mitään kasteita ole.
Joh. 3:27
Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta. - ylensi käärmeen
hen baptismaa kirjoitti:
Kaste on aina kaste ja tekee sen mitä Raamattu sanoo kasteessa tapahtuvan.
"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen Jeesukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet." (Häävaatteet)
Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Joh.3:14-18 - hen baptisma
ylensi käärmeen kirjoitti:
erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Joh.3:14-18Kasteessa tapahtuu kaikki se mitä Raamattu sanoo kasteessa tapahtuvan.
- minä toivon
hen baptisma kirjoitti:
Kasteessa tapahtuu kaikki se mitä Raamattu sanoo kasteessa tapahtuvan.
sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
Room.10:1-11 - hen baptisma
minä toivon kirjoitti:
sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
Room.10:1-11Vasta Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitetyllä voi olla se Hengen yhteys Jumalan kanssa. Sydämen eli Hengen tason uskonyhteys.
Ei liha voi vielä Hengen tasolla uskoa.
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä"
Ja koska on Hengen yhteys, niin silloin Kristuksen veri voi toimia. - juutalaisen eikä
hen baptisma kirjoitti:
Vasta Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitetyllä voi olla se Hengen yhteys Jumalan kanssa. Sydämen eli Hengen tason uskonyhteys.
Ei liha voi vielä Hengen tasolla uskoa.
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä"
Ja koska on Hengen yhteys, niin silloin Kristuksen veri voi toimia.kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".
Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan".
Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".
Room.10:12-21 - hen baptisma
juutalaisen eikä kirjoitti:
kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".
Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan".
Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".
Room.10:12-21Kasteessa tapahtuu aina se mitä Raamattu sanoo kasteessa tapahtuvan ja mitä Jumala kasteessa tekee kastettavalle. Kaste on suuri salaisuus, sakrament,mysterium.
"Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa."
Ilman kristillistä kastetta ei voi kuulua oksastettuna Kristuksen ruumiiseen.
"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä." - pelastetut
juutalaisen eikä kirjoitti:
kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Room.10:12-21uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Ef.2:1-9
- kadotustuomiota niille,
jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Room.8:1-9- Kristuksen ruumis
Kristuksen ruumiiseen liittäminen tapahtuu Raamatun mukaan kasteessa. Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Yksi ruumis, monta jäsentä
12 Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin.
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - on teissä,
Kristuksen ruumis kirjoitti:
Kristuksen ruumiiseen liittäminen tapahtuu Raamatun mukaan kasteessa. Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Yksi ruumis, monta jäsentä
12 Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin.
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Room.8:10-16 - room.kirje
on teissä, kirjoitti:
niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Room.8:10-16Rooman seurakunta oli kaikki perhekunnittain kastettuja, siksi Pyhä Henki Jumalanlapsia kuljettaa, koska lapset oli kasteessa saaneet Pyhän Hengen lahjan. Miehet ja miesten lapset. Perhekunnittain.
Eihän kastamaton pakanamaan lapsi ole vielä Jumalanlapsi, koska ei edes kastamaton juutalainen lapsi ei ole Jumalanlapsi. Kastamalla ja opettamalla tehdään Jumalanlapsia.
Room.9:8 "se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi"
kasteen lupaus miehille ja heidän lapsilleen: "Silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" kasteessa. - ja sanoi:
room.kirje kirjoitti:
Rooman seurakunta oli kaikki perhekunnittain kastettuja, siksi Pyhä Henki Jumalanlapsia kuljettaa, koska lapset oli kasteessa saaneet Pyhän Hengen lahjan. Miehet ja miesten lapset. Perhekunnittain.
Eihän kastamaton pakanamaan lapsi ole vielä Jumalanlapsi, koska ei edes kastamaton juutalainen lapsi ei ole Jumalanlapsi. Kastamalla ja opettamalla tehdään Jumalanlapsia.
Room.9:8 "se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi"
kasteen lupaus miehille ja heidän lapsilleen: "Silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan" kasteessa."Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
Apt.10:34-48 - lopun ajat
ja sanoi: kirjoitti:
"Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
Apt.10:34-48Nyt eletään lopun aikoja, jolloin toimivat anabaptistiset uskonlahkot ja muut eksyttäjät. Sudet lampaiden vaatteissa. Nasaretin lahkoa ei enää ole. Alkuseurakunna idylli yhteisomistuksineen on historiaa.
29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - --->>
lopun ajat kirjoitti:
Nyt eletään lopun aikoja, jolloin toimivat anabaptistiset uskonlahkot ja muut eksyttäjät. Sudet lampaiden vaatteissa. Nasaretin lahkoa ei enää ole. Alkuseurakunna idylli yhteisomistuksineen on historiaa.
29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Nyt eletään lopun aikoja, jolloin toimivat anabaptistiset uskonlahkot ja muut eksyttäjät. Sudet lampaiden vaatteissa. Nasaretin lahkoa ei enää ole. Alkuseurakunna idylli yhteisomistuksineen on historiaa."
Siinä tapauksessa meni myös eksytys, johon he eksyivät. Eli, tarjoamasi Raamatunpaikka oli heille. Viestin asiasisältö kumoaa itse itsensä. - 2.Tess.
--->> kirjoitti:
" Nyt eletään lopun aikoja, jolloin toimivat anabaptistiset uskonlahkot ja muut eksyttäjät. Sudet lampaiden vaatteissa. Nasaretin lahkoa ei enää ole. Alkuseurakunna idylli yhteisomistuksineen on historiaa."
Siinä tapauksessa meni myös eksytys, johon he eksyivät. Eli, tarjoamasi Raamatunpaikka oli heille. Viestin asiasisältö kumoaa itse itsensä.Lopun ajan eksytys on todella raju ja väkevä, koska sillä on Jumalan antama lupa. Saatana saa seuloa ihmisiä mielin määrin, jotta nisut ja lusteet eroavat toisistaan. Jos luovut lapsena saamastasi armon kasteesta, niin luovut esikoisoikeudestasi ja vaihdat sen höyryäviin hernekeittoihin menemällä uudestaan itseäsi kastattamaan jonkin uskonlahkon oppien mukaan.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. - frihet
lopun ajat kirjoitti:
Nyt eletään lopun aikoja, jolloin toimivat anabaptistiset uskonlahkot ja muut eksyttäjät. Sudet lampaiden vaatteissa. Nasaretin lahkoa ei enää ole. Alkuseurakunna idylli yhteisomistuksineen on historiaa.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Mistä johtuu, että pakkokastettujen hedelmiä ei näy, kielillä puhumista, profetoimistatunnustekoja, ym. hengen lahjoja, vaan vauvat kasvavat ihan samoin kuin ei kastetut.
Ei heitä hedelmistään eroita, vai kuinka?, samalla hiekkalaatikolla samoin vinkein elelevät, ei mitään eroa hengellisyyden suhteen.
Tosin tuumit erikoistilanteiksi, ne arkiset tilanteet, joissa Paavali ja Pietari opettivat ja kertoivat ihmisille ("aikuisille"), kuinka Jumala vuodattaa Henkensä uskovien sydämmiin. - huomaa.
frihet kirjoitti:
Mistä johtuu, että pakkokastettujen hedelmiä ei näy, kielillä puhumista, profetoimistatunnustekoja, ym. hengen lahjoja, vaan vauvat kasvavat ihan samoin kuin ei kastetut.
Ei heitä hedelmistään eroita, vai kuinka?, samalla hiekkalaatikolla samoin vinkein elelevät, ei mitään eroa hengellisyyden suhteen.
Tosin tuumit erikoistilanteiksi, ne arkiset tilanteet, joissa Paavali ja Pietari opettivat ja kertoivat ihmisille ("aikuisille"), kuinka Jumala vuodattaa Henkensä uskovien sydämmiin.Entinen taivaan ex-ylienkeli on hyvin kielitaitoinen ja osaaa kaikkia maailman kieliä ja lisäksi vielä niitä salaperäisiä enkelien kieliä, joita Paavalikaan ei väittänyt puhuvansa, vaan sanoi muodossa "vaikka minä puhuisin enkelien kieliä"....
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - poikalapsi
frihet kirjoitti:
Mistä johtuu, että pakkokastettujen hedelmiä ei näy, kielillä puhumista, profetoimistatunnustekoja, ym. hengen lahjoja, vaan vauvat kasvavat ihan samoin kuin ei kastetut.
Tosin tuumit erikoistilanteiksi, ne arkiset tilanteet, joissa Paavali ja Pietari opettivat ja kertoivat ihmisille ("aikuisille"), kuinka Jumala vuodattaa Henkensä uskovien sydämmiin.Kas, EMÄVALEHTELIJA-Frihethän se täällä uhoo "pakkokasteesta"... Minut on vauvana kastettu, kuten muuten on Mohikaanikin, ja olen ylpeä vanhemmistani, joilla oli halua kastattaa lapsensa.
Hedelmistään puu tunnetaan - ja Frihet satuilustaan. MILLOIN alat puhua ne "tietosi", emävalehtelija? - häneen,
2.Tess. kirjoitti:
Lopun ajan eksytys on todella raju ja väkevä, koska sillä on Jumalan antama lupa. Saatana saa seuloa ihmisiä mielin määrin, jotta nisut ja lusteet eroavat toisistaan. Jos luovut lapsena saamastasi armon kasteesta, niin luovut esikoisoikeudestasi ja vaihdat sen höyryäviin hernekeittoihin menemällä uudestaan itseäsi kastattamaan jonkin uskonlahkon oppien mukaan.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Joh.3:18-21 - frihet
huomaa. kirjoitti:
Entinen taivaan ex-ylienkeli on hyvin kielitaitoinen ja osaaa kaikkia maailman kieliä ja lisäksi vielä niitä salaperäisiä enkelien kieliä, joita Paavalikaan ei väittänyt puhuvansa, vaan sanoi muodossa "vaikka minä puhuisin enkelien kieliä"....
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.Mistä eroitat onko vauva saanut kasteen tai ei?
Hedelmistään puu tunnetaan? - ymmärryksellä
huomaa. kirjoitti:
Entinen taivaan ex-ylienkeli on hyvin kielitaitoinen ja osaaa kaikkia maailman kieliä ja lisäksi vielä niitä salaperäisiä enkelien kieliä, joita Paavalikaan ei väittänyt puhuvansa, vaan sanoi muodossa "vaikka minä puhuisin enkelien kieliä"....
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.>>salaperäisiä enkelien kieliä, joita Paavalikaan ei väittänyt puhuvansa, vaan sanoi muodossa "vaikka minä puhuisin enkelien kieliä"....
- 112
Korneeliuksen kodissa oli Pietari julistamassa evankeliumia.
Kun hän vielä puhui, he täyttyivät pyhällähengellä ja puhuivat uusin kielin.
EI SIIS OLTU VIELÄ KASTETTU.
Henki tulee meihin silloin, kun vastaanotamme pelastuksen sydämmessämme omakohtaisesti.
TÄMÄN JÄLKEEN VOI KASTAA!- kornelius.
Aluksi kukaan ei olisi kastanut pakanoita ilman Hengen erityisiä merkkejä ja järjestyksiä.
Ainutkertaisesta alun poikkeustilanteesta ei voi rakentaa pysytää sääntöä.
Jumalan sanan pysyvän lupauksen mukaan Pyhä Henki annetaan kasteen yhteydessä. Miehet ja miesten lapset mainitana. Apt.2:38-39. Se lupaus on varma. "Silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
"Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä ja todistavat yhdessä." - 112
kornelius. kirjoitti:
Aluksi kukaan ei olisi kastanut pakanoita ilman Hengen erityisiä merkkejä ja järjestyksiä.
Jumalan sanan pysyvän lupauksen mukaan Pyhä Henki annetaan kasteen yhteydessä. Miehet ja miesten lapset mainitana. Apt.2:38-39. Se lupaus on varma. "Silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
"Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä ja todistavat yhdessä."Kyllä pitävät yhtä.
Ei silti tarvita niitä kaikkia yhtäaikaa ja samala hetkellä uskoon tulemiseen!
Vain uskoon tullut ihminen tarvitsee kastetta.
Ensin otetaan vastaan sana(se on =jeesus!).
Sitten se kaste.
Koita nyt käsittää, että ensin aina kuultiin sana ja se joko otettiin vastaan tai sitten ei ja vain ne kastettiin jotka jotka ottivat.
Parannus on kääntymistä pois synnistä, mutta USKO ON KÄÄNTYMISTÄ JUMALAN LUO!!(siis ensin käännytään sitten kastetaan). - Helluntaina
kornelius. kirjoitti:
"Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä ja todistavat yhdessä."ja jatkuu, kunnes Jeesus tulee.
Jooel 2:
1.Puhaltakaa pasunaan Siionissa, toitottakaa torvia minun pyhällä
vuorellani. Jokainen maan asukas on vapiseva, sillä Herran päivä tulee. Niin, se on lähellä:
2. pimeyden ja synkeyden päivä, pilvien ja pilkkopimeän päivä. Vuorille levinneenä niinkuin aamurusko on lukuisa ja väkevä kansa, jonka vertaista ei ole ollut ikiajoista asti eikä tämän jälkeen enää tule, tulevaisten polvien vuosiin saakka.
3. Sen edellä käy kuluttava tuli, sen jäljissä polttava liekki. Niinkuin Eedenin puutarha on maa sen edessä, sen jäljissä on autio erämaa, eikä jää ketään, joka olisi siltä pelastunut.
4. Ne ovat näöltänsä kuin hevoset, ja niinkuin ratsut ne juoksevat.
5. Ryskyen kuin sotavaunut ne hyppivät vuorten huipuilla, räiskyen kuin tulen liekki, joka kuluttaa oljet; ne ovat kuin väkevä kansa, sotarintaan asettunut.
6. Niitten edessä kansat vapisevat, kaikki kasvot kalpenevat.
7. Ne juoksevat kuin sankarit, kuin soturit ne nousevat muurille. Jokainen kulkee tietänsä suoraan, ei mutkittele polullansa.
8. Toinen ei sysi toistansa: jokainen kulkee omaa suuntaansa. Heittoaseitten välitse ne syöksyvät pysähtymättä.
9. Kaupunkiin ne hyökkäävät, ryntäävät muurille, nousevat taloihin, tulevat ikkunoista sisään kuin varas.
10. Niitten edessä maa vapisee, ja taivaat järkkyvät; aurinko ja kuu käyvät mustiksi, ja tähdet kadottavat valonsa.
11. Ja Herra antaa äänensä jylistä sotajoukkonsa edellä, sillä ylen lukuisa on hänen väkensä, sillä väkevä on hänen käskynsä täyttäjä, sillä suuri on Herran päivä ja sangen peljättävä; kuka voi sitä kestää?
12. Mutta vielä nytkin, sanoo Herra, kääntykää minun tyköni kaikesta sydämestänne, paastoten, itkien ja valittaen.
13. Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa. - Room.6
112 kirjoitti:
Kyllä pitävät yhtä.
Ei silti tarvita niitä kaikkia yhtäaikaa ja samala hetkellä uskoon tulemiseen!
Vain uskoon tullut ihminen tarvitsee kastetta.
Ensin otetaan vastaan sana(se on =jeesus!).
Sitten se kaste.
Koita nyt käsittää, että ensin aina kuultiin sana ja se joko otettiin vastaan tai sitten ei ja vain ne kastettiin jotka jotka ottivat.
Parannus on kääntymistä pois synnistä, mutta USKO ON KÄÄNTYMISTÄ JUMALAN LUO!!(siis ensin käännytään sitten kastetaan).Ihminen kastetaan sen vuoksi, että ihminen alkaisi elää uutta elämää uskossa Kristuksen ruumiin jäsenenä. Ei kukaan ole uudestisyntynyt ennen kastetta. Vasta kasteessa liitytään Kristuksen ruumiiseen.
"Näin meidät KASTEESSA annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, JOTTA MEKIN ALKAISIMME ELÄÄ UUTTA ELÄMÄÄ, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista." - 112
kornelius. kirjoitti:
"Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä ja todistavat yhdessä."Seli seli.
Tässä vähän lisää poikkeuksia.
Raamattu sanoo, että usko tulee kuulemisesta(ei kasteesta).
Sydämmen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Lisää poikkeuksia latelee pietari: Te olette uudestisyntyneet, ette katoavasta vaan katoamattomasta siemenestä, jumalan elävän ja pysyvän SANAN kautta. Jaakob vielä vahvistaa sanomalla, että jumala synnytti meidät totuuden sanalla.
Kaste on ulkoinen merkki siitä, että on tullut sisäinen muutos(uudestisyntyminen).
OTA VASTAAN SANA NIIN PELASTUT. - 112
Room.6 kirjoitti:
Ihminen kastetaan sen vuoksi, että ihminen alkaisi elää uutta elämää uskossa Kristuksen ruumiin jäsenenä. Ei kukaan ole uudestisyntynyt ennen kastetta. Vasta kasteessa liitytään Kristuksen ruumiiseen.
"Näin meidät KASTEESSA annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, JOTTA MEKIN ALKAISIMME ELÄÄ UUTTA ELÄMÄÄ, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista."TE OLETTE UUDESTI SYNTYNEET, ETTE KATOAVASTA VAAN KATOAMATTOMASTA SIMENESTÄ, JUMALAN ELÄVÄN JA PYSYVÄN SANAN KAUTTA.
Siis ei kasteen kautta vaan sanan kautta.
Usko tulee kuulemisesta ja sydämmen usko tekee vanhurskaaksi (ei kaste, vaan usko jonka kuuleminen sai aikaan).
KUULETKO SINÄ!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695900Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1181395- 121231
- 1831064
- 59887