Olettekos te tulleet koskaan ajatelleeksi että samnalaisia ääripään hihhuleita kaikki "ääriateistit" ovat.
Ei se, että ei usko Jumalaan tee vielä ihmisestä fiksua vaan se, että antaa tilaa myös muiden aatteille ja kunnioitaa niitä yrittämättä jatkuvasti kumota toisen uskoa tieteen todistuksilla.
Uskohan on vapaaehtoinen. Kukin saa olla ateisti tai uskovainen.
Inhottavinta mitä voimme toisillemme tehsä on se , että jatkuvasti kyseenalaistamme toisen aatteen.
Siis suvaitsevaisuutta täälläkin päin kiitos,
ateistit
33
1021
Vastaukset
- jaamäävai
Kyllä, niitä mahtuu myös ateisteihin. Ja olet aivan oikeassa, toisilla on oikeus aatteisiinsa samoin kuin minulla omiini.
Mutta niin kauan kuin palstan teema on ateismi, pidätän itselläni oikeuden tehdä pilaa täällä hyppäävistä miekkalähettäjistä/räyhäkristityistä. Jos kokevat uskonsa loukatuksi, pysykööt poissa. En minä siitä loukkaannu, jos joku minua helvetillä pelottelee, päinvastoin: suurimmat röhönaurut olen saanut postauksiini vastanneilta äärikristityiltä. Jos heidän uskonsa heiluu siksi, että teen siitä toisinaan rajuakin pilaa, ehkei se sitten kestäkään "filistealaisten ivaa".- Jösses
Ei kaikkien kaveri tarvitse olla... tai edes suvaita kaikkia... Kuka sen sanelee että pitää hyväksyä muuta kuin se minkä itse haluaa? Minun mielestäni kaikki ne jotka huutavat yleisen suvaitsevaisuuden puolesta ovat unohtaneet olevansa ihmisiä... Ihminen on syntymä paska ja niin ollen pitää itseään aina parempana ja älykkäämpänä kuin muut ihmiset.
Niin myös minä. Ja ihan noin ohimennen... Ystäväni sanoo aina että silloin kun suvaitsee myös suvaitsemattomuuden alkaa olla lähellä suvaitsevaisuutta. Tosin suvaitsevaisuus on jeesustelua.Minun mielestäni.
- Damon
On hyvä, että joku kyseenalaistaa. Olisi kehityksen kannalta toivottavaa, että jokainen ihminen kyseenalaistaisi omatkin ajattelumallit. Tällöin jokainen pystyisi perustelemaan oman kantansa ja olisi oikeassa.
Minusta oma usko tai ei usko on hyvällä pohjalla, kun pystyy perustelemaan oman kantansa. Tyhmintä mitä ihminen voi tehdä on se, että jämähtää johonkin tietyyn ajattelu malliin eikä edes yritä kysenalaistaa sitä, tai löytää siitä edes uusia ulottuvuuksia.
Jos elät niin, että uskot kyselemättä siihen että isä on sanonut: Jumala on olemassa/ Jumalaa ei ole olemassa, niin kokeile kääntää kaikki hänen opetuksensa päin vastoin. Jos on vaikeaa, niin kirjoita vaikka paperille. Tulos mitä tästä kokeesta tulee on vähintään hauskaa luettavaa, mutta kuten tulet huomaamaan, ei välttämättä niin epäloogista tai pahaa.. - turha
"Olettekos te tulleet koskaan ajatelleeksi että samnalaisia ääripään hihhuleita kaikki "ääriateistit" ovat."
Joo, kyllä ääripäitä löytyy kaikesta missä ihminen on osallisena.
"Ei se, että ei usko Jumalaan tee vielä ihmisestä fiksua vaan se, että antaa tilaa myös muiden aatteille ja kunnioitaa niitä yrittämättä jatkuvasti kumota toisen uskoa tieteen todistuksilla."
Entäs jos toinen vaahtoaa omasta uskostaan jumalaan palstalla jonka otsikko on ateismi ja yrittää vielä tuputtaa sitä paskaa muille? Ansaitsevatko ihmiset, jotka eivät kunnioita muiden ajatuksia ja ovat täynnä uskontoaan, muiden kunnioituksen vain koska he uskovat jumalaan?
"Uskohan on vapaaehtoinen. Kukin saa olla ateisti tai uskovainen."
Kaikki eivät tajua sitä.
"Inhottavinta mitä voimme toisillemme tehsä on se , että jatkuvasti kyseenalaistamme toisen aatteen."
Totta.
"Siis suvaitsevaisuutta täälläkin päin kiitos,"
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.- kuma luka
Silviisii,
niinhän se on , että niin vastaa kun sinne huudetaan....
Jaa, että kristityt käy täällä arvostelemassa ateisteja......
niin no tottakai.
Täytyy sanoa, että taidan olla aika tyhmä kun kuvittelin niiden riitelevän omilla palstoillaan ja teidän (=ateistit) käyvän räyhäämässä uskovaisten palstoilla.
No sitten tokkiinsa, jos täällä käyvät meluamassa on teilläkin oikeus tulla sinne huutelemaan...
Juuh ei taida kauheen fiksua porukkaa löytyä näköjään mistään aate-/uskonsuunnasta.
Täytyy vissiin vaan todeta , että tätä tää on.
No onnea nyt kuitenkin. - turha
kuma luka kirjoitti:
Silviisii,
niinhän se on , että niin vastaa kun sinne huudetaan....
Jaa, että kristityt käy täällä arvostelemassa ateisteja......
niin no tottakai.
Täytyy sanoa, että taidan olla aika tyhmä kun kuvittelin niiden riitelevän omilla palstoillaan ja teidän (=ateistit) käyvän räyhäämässä uskovaisten palstoilla.
No sitten tokkiinsa, jos täällä käyvät meluamassa on teilläkin oikeus tulla sinne huutelemaan...
Juuh ei taida kauheen fiksua porukkaa löytyä näköjään mistään aate-/uskonsuunnasta.
Täytyy vissiin vaan todeta , että tätä tää on.
No onnea nyt kuitenkin."Jaa, että kristityt käy täällä arvostelemassa ateisteja......
niin no tottakai."
Voisit tehdä hieman kenttätyötä ja availla muutaman otsikon tällä palstalla, etenkin otsikot joissa on ateisti-sana. Taitaa arvostelu olla ihan molemminpuolista.
"Täytyy sanoa, että taidan olla aika tyhmä kun kuvittelin niiden riitelevän omilla palstoillaan ja teidän (=ateistit) käyvän räyhäämässä uskovaisten palstoilla."
Tyhmyydestä en tiedä, mutta kuvittelit ainakin minun ateisti-näkökulmastani väärin.
"No sitten tokkiinsa, jos täällä käyvät meluamassa on teilläkin oikeus tulla sinne huutelemaan..."
Sitä minäkin.
"Juuh ei taida kauheen fiksua porukkaa löytyä näköjään mistään aate-/uskonsuunnasta."
Ei löydy ei.
"No onnea nyt kuitenkin."
Samoin.
- Tavallinen pakana
En ole tavannut ainoatakaan ateistia joka olisi valmis kuolemaan "uskonsa" puolesta. Ei kukaan ateisti ole väittänyt että vain olemalla uskomatta jumaliin ihminen pelastuisi. Ei kukaan ateisti ole väittänyt että uskomalla Jumalaan yksikään ihminen joutuisi ikuiseen kadotukseen. Kääntäen näin kuitenkin ajattelevat kaikki Suomen kristityt (mikäli noudattavat normaalia Suomen ev-lut kirkon oppia) . Eli saat olla ateisti - mutta helvetissä palat sitten. Kiitti kauheesti uskovaiset, sori vaan että minä en jaksa teitä hirveästi sympatiseerata.
- kuma luka
sellaista.
Asia selvä.
Ateisti on fiksu , mutta uskovainen on tyhmä hihhuli.
Sorry, että tulin tänne palstallenne pyytämään pientä ymmärrystä.
No ehkäpä tämäkin on nyt osoitus siitä, että aatteet eivät voi elää sovussa.
Anteeksi nyt vielä kerran. - Tavallinen pakana
kuma luka kirjoitti:
sellaista.
Asia selvä.
Ateisti on fiksu , mutta uskovainen on tyhmä hihhuli.
Sorry, että tulin tänne palstallenne pyytämään pientä ymmärrystä.
No ehkäpä tämäkin on nyt osoitus siitä, että aatteet eivät voi elää sovussa.
Anteeksi nyt vielä kerran.Miksi minun pitäisi ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka pitävät minua kadotettuna? En minäkään pidä heitä sellaisina.
- damned
Tavallinen pakana kirjoitti:
Miksi minun pitäisi ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka pitävät minua kadotettuna? En minäkään pidä heitä sellaisina.
(lukekaapa Anne Ricen kirjoja).
- kuma luka
Miksi minun pitäisi ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka pitävät minua kadotettuna? En minäkään pidä heitä sellaisina.
Ei tarvitsekkaan ymmärtää,
ei kaikkia aatteen edustajia voi ymmärtää.
Se, että "he" pitävät sinua kadotettuna on "heidän" mielipiteensä ei yleinen mielipide eikä edes kaikkien kristittyjen mielipide.
Hienoa, että osaat ajatella positiivisesti, vai ajatteletko sittenkään?
Mikä sinusta tekee ihmisenä eriarvoisen verrattuna hihhuleihin?
Tarkoitan vaan, että täällä olisi paljon kivempaa elää ja asua jos emme rajaisi ihmisiä heidän aatteensa mukaan vaan katsoisimme itse ihmiseen.
Ei jokainen uskovainen ole ikävä Jeesusteleva hihhuli, eikä jokainen ateisti ole perkeleellinen ilkeä pakana.
Ihmisiähän me olemme.
Sinulla on valinnan vapaus; saat olla ikävä ihminen tai mukava ihminen, ateisti tai uskovainen, ihan miten itsellesi sopii, kunhan pysyt inhimillisyyden asettamissa rajoissa.
Paistaa se aurinko pakanallekin!!!! - Tavallinen pakana
kuma luka kirjoitti:
Ei tarvitsekkaan ymmärtää,
ei kaikkia aatteen edustajia voi ymmärtää.
Se, että "he" pitävät sinua kadotettuna on "heidän" mielipiteensä ei yleinen mielipide eikä edes kaikkien kristittyjen mielipide.
Hienoa, että osaat ajatella positiivisesti, vai ajatteletko sittenkään?
Mikä sinusta tekee ihmisenä eriarvoisen verrattuna hihhuleihin?
Tarkoitan vaan, että täällä olisi paljon kivempaa elää ja asua jos emme rajaisi ihmisiä heidän aatteensa mukaan vaan katsoisimme itse ihmiseen.
Ei jokainen uskovainen ole ikävä Jeesusteleva hihhuli, eikä jokainen ateisti ole perkeleellinen ilkeä pakana.
Ihmisiähän me olemme.
Sinulla on valinnan vapaus; saat olla ikävä ihminen tai mukava ihminen, ateisti tai uskovainen, ihan miten itsellesi sopii, kunhan pysyt inhimillisyyden asettamissa rajoissa.
Paistaa se aurinko pakanallekin!!!!En minä pidä itseäni eriarvoisena verrattuna "hihhuleihin". He pitävät itseään eriarvoisena verrattuna minuun - kadotettuun. Ja sitten vielä ihmettelevät että minä en hirveästi heitä jaksa rakastaa.
Ja sellainen "kristitty" joka ei allekirjoita Raamatun sanoja, joissa ikuinen pelastus ja kadotus mainitaan joka käänteessä, ei ole kristitty ollenkaan, vaan jonkun muun sekauskovaisuuden tunnustaja. Siksi minä kyllä sanoisin että jokainen KRISTITTY uskoo minun olevan kadotettu. - kuma luka
En minä pidä itseäni eriarvoisena verrattuna "hihhuleihin". He pitävät itseään eriarvoisena verrattuna minuun - kadotettuun. Ja sitten vielä ihmettelevät että minä en hirveästi heitä jaksa rakastaa.
Ja sellainen "kristitty" joka ei allekirjoita Raamatun sanoja, joissa ikuinen pelastus ja kadotus mainitaan joka käänteessä, ei ole kristitty ollenkaan, vaan jonkun muun sekauskovaisuuden tunnustaja. Siksi minä kyllä sanoisin että jokainen KRISTITTY uskoo minun olevan kadotettu.Sinä haluat siis uskoa että jokainen oikea ja aito kristitty tuomitsee sinut kadotukseen.
Minä taas sanon, että yksikään aito ja oikea Kristuksen sanomaan elämänkatsomuksensa pohjaava kristitty ei tuomitse sinua eikä ketään muutakaan kadotukseen.
Sinä tavallinen pakana, mistä "me" voisimme sen tietää minne menet tai olet menemättä.
Jos iso kirja sanoo, että pakana menee kadotukseen niin iso kirja sanoo, mutta minä en ole isokirja eikä yksikään kristitty ole iskokirja.
Sitäpaisti mikään kirja ei sitä kerro, minne kukin menee.
YKSIKÄÄN IHMINEN EI OLE TULLUT KERTOMAAN MISSÄ ON OLLUT KUOLEMAN JÄLKEEN.
Kadotus on siis "toiveajattelua".
Koko taivas/kadotus asia on uskon asia. Siitä ei ole mitään faktaa. - Teresia
he sellaisia (kadotettuja) olekaan. Ei riipu ollenkaan siitä, minä SINÄ heitä pidät. "Minä tunnen omani ja minun omani tuntevat minut", sanoo Jeesus.
- Teresia
En minä pidä itseäni eriarvoisena verrattuna "hihhuleihin". He pitävät itseään eriarvoisena verrattuna minuun - kadotettuun. Ja sitten vielä ihmettelevät että minä en hirveästi heitä jaksa rakastaa.
Ja sellainen "kristitty" joka ei allekirjoita Raamatun sanoja, joissa ikuinen pelastus ja kadotus mainitaan joka käänteessä, ei ole kristitty ollenkaan, vaan jonkun muun sekauskovaisuuden tunnustaja. Siksi minä kyllä sanoisin että jokainen KRISTITTY uskoo minun olevan kadotettu.kristittyjä rakastaa, vaan Jumalaa, joka kaikkien luotujensa Isä ja Luoja. Katse ylös, ei alas eikä sivuille!
- DrEvil
Teresia kirjoitti:
kristittyjä rakastaa, vaan Jumalaa, joka kaikkien luotujensa Isä ja Luoja. Katse ylös, ei alas eikä sivuille!
... eli uskovainen ei saisi katsoa minnekään muualle kuin ylös? Ajatuskontrolli on ruma sana, mutta tätäkö luulet jumalasi sinulta haluavan? Haluatko kaikkien vain kulkevan kritiikittömänä lammaslaumana kohti olettamaasi jumalaa? Kuulostaa aika rajusti yksiulotteiselta ajattelulta. Jälleen yksi syy jättää uskonnot omaan arvoonsa...
- Teresia
DrEvil kirjoitti:
... eli uskovainen ei saisi katsoa minnekään muualle kuin ylös? Ajatuskontrolli on ruma sana, mutta tätäkö luulet jumalasi sinulta haluavan? Haluatko kaikkien vain kulkevan kritiikittömänä lammaslaumana kohti olettamaasi jumalaa? Kuulostaa aika rajusti yksiulotteiselta ajattelulta. Jälleen yksi syy jättää uskonnot omaan arvoonsa...
Jos uskonto ei jollekulle mitään anna, ei se liioin otakaan. Onhan elämä täynnä kaikenlaista muuta arvokasta, mistä voi nauttia. Mutta sielun pelastusta ei saa muuten kuin henkilökohtaisen uskon kautta.
- DrEvil
Teresia kirjoitti:
Jos uskonto ei jollekulle mitään anna, ei se liioin otakaan. Onhan elämä täynnä kaikenlaista muuta arvokasta, mistä voi nauttia. Mutta sielun pelastusta ei saa muuten kuin henkilökohtaisen uskon kautta.
... kirkot ja uskonnot niille, jotka niistä hakevat päämäärää, onnea ja lohtua.
Mitä? Eikö vuosia jatkunut uskonnon harjoittaminen tuloksetta ole tältä ihmiseltä pois? Epäilysten ja ahdistuksen vaivaama ihmisparka kärsii vuosia turhaan, jos sitä paljon luvattua uskoontulemista (lue:kilahdusta) ei tapahdukaan.
Naulan kantaan. Vielä enemmän siitä nauttii ilman kuvitteellisen jumalhahmon "synti"-käsitteen aiheuttamaa syyllisyydentuntoa.
Jaahas, tulihan se pakollinen saarnan pätkäkin sieltä. Mikset voisi joskus edes jättää tuota pakollista käännytyspätkää pois, sillä kun on ikävä taipumus syödä uskottavuuttasi...
No gods, no masters. Ihminen on loppujen lopuksi vastuussa tekosistaan vain itselleen ja muille ihmisille, tässä ja nyt. - Teresia
DrEvil kirjoitti:
... kirkot ja uskonnot niille, jotka niistä hakevat päämäärää, onnea ja lohtua.
Mitä? Eikö vuosia jatkunut uskonnon harjoittaminen tuloksetta ole tältä ihmiseltä pois? Epäilysten ja ahdistuksen vaivaama ihmisparka kärsii vuosia turhaan, jos sitä paljon luvattua uskoontulemista (lue:kilahdusta) ei tapahdukaan.
Naulan kantaan. Vielä enemmän siitä nauttii ilman kuvitteellisen jumalhahmon "synti"-käsitteen aiheuttamaa syyllisyydentuntoa.
Jaahas, tulihan se pakollinen saarnan pätkäkin sieltä. Mikset voisi joskus edes jättää tuota pakollista käännytyspätkää pois, sillä kun on ikävä taipumus syödä uskottavuuttasi...
No gods, no masters. Ihminen on loppujen lopuksi vastuussa tekosistaan vain itselleen ja muille ihmisille, tässä ja nyt.Se saarnan pätkä on meidän velvollisuutemme kristittyinä, meidän merkkimme, josta meidät tunnistetaan. Ei sen vähempää.
- Ninnu
Teresia kirjoitti:
Eli sitä mitä ei ole, ei voi myöskään pelastaa, ei vaikka uskoisi kaikkiin jeesuksiin, joulupukkeihin ja hammaskeijuihin ja muihin taruolentoihin yhteensä. Tai niinkuin moni uskovainen tekee - uskoo ihan vaan varmuuden vuoksi... Mutta kun se käsittämänne sielu on vain ajatustoimintaa, joka sitten sammuu, kun viimeisen henkosen vetäisemme. Ei sitä enää pelasteta siinä vaiheessa millään.
- vanhoollinen
Ninnu kirjoitti:
Eli sitä mitä ei ole, ei voi myöskään pelastaa, ei vaikka uskoisi kaikkiin jeesuksiin, joulupukkeihin ja hammaskeijuihin ja muihin taruolentoihin yhteensä. Tai niinkuin moni uskovainen tekee - uskoo ihan vaan varmuuden vuoksi... Mutta kun se käsittämänne sielu on vain ajatustoimintaa, joka sitten sammuu, kun viimeisen henkosen vetäisemme. Ei sitä enää pelasteta siinä vaiheessa millään.
perustiedot on hieman metsässä !
"sielu" on ihmisen veressä olevat
elämää ylläpitävät solut plus muuta
mikä liittyy elintoimintoihin
ja henki ihmisestä elävän tekee . - .pp.
Teresia kirjoitti:
sitten tarkkaan ottaen pelastetaan, kun "sielu" pelastetaan?
Jaat kyllä helposti lupauksia joita ei tarvitse lunastaa?
Niin väität että "Jumalasi" lunastaa ne, mutta kun jumalasi perusteetkin on jo valheelliset, jaatko myös valheellisia lupauksia?
- Ninnu
"Inhottavinta mitä voimme toisillemme tehsä on se , että jatkuvasti
kyseenalaistamme toisen aatteen."
Täällä me poloiset ateistit yritämme aatella, ja koko ajan nuo pirun uskovaiset tunkee tänne aatteitamme kyseenalaistamaan ;-)- Teresia
On se toisaalta harmi, etteivät teikäläisetkään saa missään olla rauhassa. Aina joku uskovainen olkapäähän taputtamassa...
- Tavallinen pakana
Teresia kirjoitti:
On se toisaalta harmi, etteivät teikäläisetkään saa missään olla rauhassa. Aina joku uskovainen olkapäähän taputtamassa...
Eli Summa Summarum: Ateistit eivät saa kuitenkaan Jeesuslaisilta hetken rauhaa - Siis turha minunkaan heitä kohtaan mitenkään hienotunteinen tarvitse olla! Mennäänkö joukolla trollaileen Jeesusforumeille?
- Teresia
Eli Summa Summarum: Ateistit eivät saa kuitenkaan Jeesuslaisilta hetken rauhaa - Siis turha minunkaan heitä kohtaan mitenkään hienotunteinen tarvitse olla! Mennäänkö joukolla trollaileen Jeesusforumeille?
Mennään vain. Eikä sitten mitään "kylttejä" kenenkään rintaan, kuka mihinkin leiriin kuuluu. Sopiiko?
- että mitä
Jos ateisti sanoo olevansa kristittyä fiksumpi hän kaiketi tajuaa, ettei riidalla ja uholla saa mitään aikaan.
Mitenkähän valistunut on ihminen, joka ehdottaa "Mennäänkö joukolla trollaileen Jeesusforumeille? "
Ei ainakaan fiksumpi käytökseltään kuin uskovainen.
Siinä hän toteuttaa raamatunlausetta: "Silmä silmästä hammas hampaasta"
- .pp..
joku "helppo Heikki" kauppaa valheellisesti "tavaraansa" ja pyytää sitä viellä maksua, niin sinun mielestäsi siihen ei saa puuttua, vai?
Sinä saat pitää aatteesi ja uskosi ihan niinkuin haluaat, mutta jos rupeaat kauppaamaan sitä muille on kait sen oikeudellisuutta oikeus tarkastella?
Katsos minusta taasen valehtelu on moraalitonta toimintaa ja sitä jos missään näkee ja kuulee juuri noiden uskon hihuleiden joukossa, siitä on tullut oikea pakkomielle heille.
Katsos kun he saavat aploodeja ja "Herran siunauksia" mitä enempi ja paremmin he valehtelevat "todistus" tilaisuuksissaan.- kuma luka
Saapi sitä puuttua mihin vain.
Aattelin että onkohan ateistit sen parempia kuin "hihhulitkaan" toitottaessaan sitä ainoaa oikeaa tapaa elää.
Minä en ketään kehota kääntymään enkä pois kääntymään, sitä saapi jokainen tehdä mitä parhaalta tuntuu.
Aatella ja uskoa tai
olla ajattelematta ja uskomatta tai
ajattella ja olla uskomatta....
ihan miten vaan.
Ajatus nuo asiat luo, ei kukaan ihminen.
semmosta pp. - .pp.
kuma luka kirjoitti:
Saapi sitä puuttua mihin vain.
Aattelin että onkohan ateistit sen parempia kuin "hihhulitkaan" toitottaessaan sitä ainoaa oikeaa tapaa elää.
Minä en ketään kehota kääntymään enkä pois kääntymään, sitä saapi jokainen tehdä mitä parhaalta tuntuu.
Aatella ja uskoa tai
olla ajattelematta ja uskomatta tai
ajattella ja olla uskomatta....
ihan miten vaan.
Ajatus nuo asiat luo, ei kukaan ihminen.
semmosta pp.tässä kenenkään elämäntapaan olla puuttumassa, vaan julkiseen valehteluun, se kait sallitaan?
Sinä et kehoita mihinkään, mutta nuo uskovat jopa uhkailevat kaikennäköisillä Helvetin tulilla ja kadotuksilla.
Siinä voi joku herkempi mieli vaikka sairastua ja onkin sairastunut.
Minäkin olen sitä mieltä, että ajatelkoon ja uskokon mihin haluavat, kunhan eivät ala tyrkyttää niitä "totuutena" muille ja vaatimaan sitä viellä rahaakin.
>ajatus nuo asiat luo, ei kukaan ihminen<
Kyllä ihminen viellä itse ajatuksensa luo.
Että semmosta. - kuma luka
.pp. kirjoitti:
tässä kenenkään elämäntapaan olla puuttumassa, vaan julkiseen valehteluun, se kait sallitaan?
Sinä et kehoita mihinkään, mutta nuo uskovat jopa uhkailevat kaikennäköisillä Helvetin tulilla ja kadotuksilla.
Siinä voi joku herkempi mieli vaikka sairastua ja onkin sairastunut.
Minäkin olen sitä mieltä, että ajatelkoon ja uskokon mihin haluavat, kunhan eivät ala tyrkyttää niitä "totuutena" muille ja vaatimaan sitä viellä rahaakin.
Kyllä ihminen viellä itse ajatuksensa luo.
Että semmosta.Tottakai sallitaan kakkinainen mielipiteiden vaihto.
Siinä olet oikeassa, että kadotuksella ja helvetillä uhkailu ei ole oikein eikä se ole edes kristillistä.
Se miksi tyrkyttävät totuutena on se, että se on heidän mielestään ainoa oikea totuus.
Täytyy vain tajuta, että ihminen on inhimillinen ja hänellä on tarve ajatella jotain ismiä ja sitä omaansa ainoana oikeana.
Kukin seisoo aatteensa /uskonsa takana, se kuuluu ismin kuvaan.
Tarkoitin tuolla, että ihmisessä oleva ajatus luo ei itse ihmiskunta tai ihmiskansa siis ihminen.
Sellasta>>> - .pp.
kuma luka kirjoitti:
Tottakai sallitaan kakkinainen mielipiteiden vaihto.
Siinä olet oikeassa, että kadotuksella ja helvetillä uhkailu ei ole oikein eikä se ole edes kristillistä.
Se miksi tyrkyttävät totuutena on se, että se on heidän mielestään ainoa oikea totuus.
Täytyy vain tajuta, että ihminen on inhimillinen ja hänellä on tarve ajatella jotain ismiä ja sitä omaansa ainoana oikeana.
Kukin seisoo aatteensa /uskonsa takana, se kuuluu ismin kuvaan.
Tarkoitin tuolla, että ihmisessä oleva ajatus luo ei itse ihmiskunta tai ihmiskansa siis ihminen.
Sellasta>>>kun se heidän mielestään on ainoa oikea totuus ja sitä tyrkytetään muille ja usein viellä rahaa vastaan, sitä ei saa arvostella?
Tuon "ajatuksen" kanssa on myös niin, että niitä ajatuksia opetetaan, oppeja eli ismejä siis opetetaan ja opettajina on ihmiset ja opetuksen on myös järjestänyt usein yhteiskunta tai yhteisö.
Vähän ajatusta kirjoitteluun mukaan, et silleen. - kuma luka
.pp. kirjoitti:
kun se heidän mielestään on ainoa oikea totuus ja sitä tyrkytetään muille ja usein viellä rahaa vastaan, sitä ei saa arvostella?
Tuon "ajatuksen" kanssa on myös niin, että niitä ajatuksia opetetaan, oppeja eli ismejä siis opetetaan ja opettajina on ihmiset ja opetuksen on myös järjestänyt usein yhteiskunta tai yhteisö.
Vähän ajatusta kirjoitteluun mukaan, et silleen.Sorry pönttö pääni jos siinä ei ole ajatusta.
Sanoin , että kaikkea saa arvostella, mutta hienotunteisuus on yksi hyveistä.
Sinä pp vissiin kuulut niihin ihmisiin , jotka katsovat olevansa vahvoilla ja vahvoja sanoessaan kaikkiin asioihin niin kuin ajattelee.
Minä taas sanoisin, että se on "heikon" ihmisen merkki, ei ole "voimaa" olla hiljaa oikeissa tilanteissa vaan aina pitää olla suuna ja päänä riitaa haastamassa.
Mikään ei ole hyvin eikä oikein.
Kaikessa löytyy se jokin mikä on päin per...tä.
Nooh...sillaisia vissiin ateistit sitten on.
Ei ajatella toista ihmistä vaan paukautetaan päin naamaa, että oot sä tyhmä.
Kummatkahan on oikein fiksumpia ateistit vai uskikset vai onko kummatkin yhtä törppöjä aatteensa suhteen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938