Maailmankaikkeuden ikä on määritelty ennätystarkasti;13,73 mrd vuotta.
Raamattu erehtyy siis hiukan arviossaan.
Sattuuhan sitä kaikkivaltiaallekin.
http://www.ursa.fi/blogit/ta/index.php?title=maailmankaikkeuden_ika_maariteltiin_enna&more=1&c=1&tb=1&pb=1
6000 v ??
7
261
Vastaukset
- taivaan ja maan.
Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
1 Moos.1:1-2 ennen maailmankaikkeuden alkua, sanotaan 15 mrd vuotta sitten? Tuliko maailmankaikkeuden luomiseen tarvittava energia, luomisvoima olemattomasta, näkymättömästä vai tyhjästä tai tyhmästä tietämättömyydestä vai viisaudesta?
- J.Edgar
voidaan kysyä: kuka loi Jumalan?
- ymmärrämme,
J.Edgar kirjoitti:
että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Heb.11:3 - umpi-hetero
J.Edgar kirjoitti:
saa täällä kysellä. siinä menee kuule ihmetyksen sormi kummastuksen suuhun jos tälläistä täällä kysyt...
- J.Edgar
ymmärrämme, kirjoitti:
että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Heb.11:3ymmärrystä. Usko on rajatonta luottamista uskonnollisiin auktoriteetteihin.
Käsittämättömintä uskovaisten elämänkatsomuksessa on täydellinen putkinäkö. Ei nähdä sitä, että Raamatusta on aikojen saatossa tehty tuhansia "ainoita oikeita" tulkintoja.
Jokainen vähänkin järkevä ihminen alkaisi tuosta epäillä Raamattua, mutta täydellisen putkinäköinen uskova ei. - ja vielä
J.Edgar kirjoitti:
ymmärrystä. Usko on rajatonta luottamista uskonnollisiin auktoriteetteihin.
Käsittämättömintä uskovaisten elämänkatsomuksessa on täydellinen putkinäkö. Ei nähdä sitä, että Raamatusta on aikojen saatossa tehty tuhansia "ainoita oikeita" tulkintoja.
Jokainen vähänkin järkevä ihminen alkaisi tuosta epäillä Raamattua, mutta täydellisen putkinäköinen uskova ei.enemmänkin. "Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. "
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
1 Kor.13:1-13
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070