Hei,
Valitettavasti joudun kirjoittamaan tänne palstalle ikävästä asiasta, mutta silti kuitenkin tärkeästä sellaisesta.
Oletteko koskaan miettineet mitä edesmenneille lemmikeillenne todella oikeasti tapahtuu?
-> Jos esim. eläinlääkärillä olette joutuneet lopettamaan rakkaan lemmikkinne ja jättämään sen sinne, koska olette päättäneet, että haluatte haudata lemmikkinne eläintenhautausmaalle, ja hautauspalveluyritys eläinlääkäriaseman kautta hoitaa sen.
Luotatte heihin ja maksatte siitä usein suurenkin summan.
Mutta, mikä on totuus, mitä oikeasti tapahtuukaan?
Minne lemmikit loppujen lopuksi päätyvät?
Itse mietin tätä erityisesti pari vuotta sitten kun rakas koirani kuoli ja käytimme tätä hautauspalvelua ja sen jälkeen olemme voineet käydä sen haudalla.
Erityisesti viime aikoina olen kuitenkin kuullut järkyttäviä kokemuksia, joissa lemmikkejä ei ole ollenkaan oikeasti haudattu vaan hävitetty muilla keinoin.
Eli hautausmaalla haudat olisivatkin "valehautoja", laitettu kyltit vain päälle, että tässä lepää "Jeppe", "Nappi" jne. mutta haudat ovat luotu vain umpeen eikä laitettu mitään sisään.
Lemmikin omistajat/asiakkaat ovat hyväuskoisina luottaneet, että totta kai he hoitavat asian ja hautaavat lemmikkimme.
Siitähän me heille myös maksamme.
En tiedä tarkkaan miten homma käytännössä toimii, mutta jos he eivät sitä pysty tai viitsi tekemään, heidän pitäisi kertoa se, lopettaa toimintansa, eikä rahastaa lemmikin omistajia ja huijata hautauksesta.
Se on tosiaan väärin.
Usein lemmikin menetettyä surun murtamana ei vaan jaksa viedä tällaista asiaa eteenpäin, niinpä minä haluan tehdä sen heidän puolestaan, en voi olla välittämättä siitä.
Tuli niin paha mieli kun sain kuulla tällaisesta ja mietin mitähän minunkin koiralle oikeasti silloin tapahtui..
Mitä mieltä itse olette asiasta? Onko teillä omakohtaisia kokemuksia?
lemmikkien hautaus-
palvelusta
2
355
Vastaukset
- moisesta
missä kaupungissa tuollaisia palveluja järjestetään eläimille?täytyy olla jossain isossa kaupungissa. tosi törkeetä jos eläinten omistajia sumutetaan ja surua käytetään hyväksi.
- Vempuliini
Kun poika frettini menehtyi syöpään vein sen tuhkattavaksi eläinlääkärini kautta, sain tuhkat itselleni ja voin olla varma minne ne sitten päätyy.Tällä hetkellä ovat hyllyllä uurnassa ennenkuin löydän hyvän paikan niille.Koin tämän itselleni parhaaksi vaihtoehdoksi ja aion jatkossakin lemmikkini tuhkata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750