Niin tajusin viime joulun tienoilla että olen viime aikoina kasvanut pituutta ihan hirveästi, oikeastaan aluksi siksi että kaverit sanoivat tästä ja myöhemmin sukulaiset ja sitten vanhemmat.
Mua pelottaa. Ja mua ahdistaa se ärsyttää se että mun kasvusta kokoajan huomautellaan. Olen juuri 13 vuotta täyttänyt poika. Olin lokakuussa 2007 vielä 159cm pituinen mutta nyt olen jo yli 172cm. Kiitän kaikkia vastaajia, koska mua pelottaa että mulla on joku sairaus mitä ei liity murros ikään..
Myös ääni on ihan eri lainen. Syksyllä melkein yht äkkiä ääneni alkoi muuttua jotenki niinku ''möreemmäksi'',tai kaverit ainakin käyttävät tollasta nimitystä ja jotkut luokkalaiset joskus nauravat kun alan puhua en jaksa sellasta.
JA VOIKO PITUUSKASVUA JOTENKIN PYSÄYTTÄÄ TAI HIDASTAA?
Onko tälläinen pituuskasvu normaalia??
7
298
Vastaukset
- aloittaja
kattelin muita keskusteluja siellä ei ollut aktiivista
Ei susta kolmemetristä tuu vaikka se kasvu nyt vähän nopeeta onkin;)
Eikä sen jätkälle pitäis ongelma olla, tytölle vois ollakin.- jaamää
a-v kirjoitti:
Ei susta kolmemetristä tuu vaikka se kasvu nyt vähän nopeeta onkin;)
Eikä sen jätkälle pitäis ongelma olla, tytölle vois ollakin.Olin itse jo ala-asteella yli tuon pituuden.Olen tyttö.Älä ole moksiskaan huomauttelusta.Pitkänä on ihan ookoo ,etenkin poika.Kyllä ne olisi jo jotain kasvunhidastus hormooneja terkalla ehdottaneet,jos aihetta.Ääni lähtee,mutta on se muillakin edessä.Ompahan sekin jo sinun osalta sitten ohi.Jaksele.
- sen , että voi
pysäyttää ja voi hidastaa !!!!! PUHU TERKKARILLE JA TAI LÄÄKÄRILLE !!!!!!!!!!!!
nopeesta kasvusta muuta haittaa on kuin että ehtiikö luut vahvistua tarpeeksi. Siihen kantsis kiinnittää huomiota ainakin. Ja puhu vaikka sille terkkarille jos asia tosissaan sua vaivaa, kyllä se ohjaa eteenpäin jos tarvetta on...
- padme_amidala
kyllä se kasvu pysähtyy aikanaan. Jotkut nyt vaan kasvavat nopeammin, kuin toiset. Kasvusi on pysähtymässä, sitä kertoo jo äänesi muuttuminenkin. Olet tulossa murkkuikään. Jos asia huolettaa sinua, käänny rohkeasti kouluterkkarin puoleen, jotta saat asian pois mielestäsi.
Tsemppiä sinulle : )
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862