Tyttäreni täyttää nyt 9-vuotta.Allergia oireita löytyy takareisistä,pakaroista,taipeista.Tukkonen nenä kiusaa päivästä toiseen ja suun kautta hengittäminen on tullut jo tavaksi.Olen käynyt lääkäreillä tässä vuosien varrella.Joku sanoo että on taipumusta atooppiseen ja saankin sitten isot rasva ämpäri reseptit,mikä on kyllä hyvä asia. =) Välillä allergiat on poissa kokonaan ja iho suorastaan hehkuu hyvinvointia.Onko näin atooppisella? Sitten se puhkeaa taas kamalaksi ja kutisee.Kävimme allergia testeissä ja mitään paukamia ei noussut. Olin yllättynyt toisaalta,odotin jo että saan syyllisen kiinni. ;) Itse kärsin samoista oireista lapsena.Minulle tehtiin laajat testit selkään ja löytyiki jotain ihan perus, niinkuin suklaata,herne..en muista.Sain vetyleenisiniä (tai jotain sellaista) joka kuivatti ne allergiat ja se kyllä tehosi.Olin myös todella tukkoinen lapsena ja suun kautta hengittelijä mutta sitten kitarisat lähti ja oireet hävis sen myötä.Olen kysellyt tyttäreni kitarisoista ja nielusta yleensäkin,ihan normaalit kuulemma.Todella häiritsevä asia on tyttäreni pahan hajuinen hengitys.Kävin hammaslääkärillä kun luulin että suussa mätänee jokin,mutta hampaat olivat loisto kunnossa ja hyvin hoidetut.Hampulääkäri sanoi että hengityksen haju johtuu nenän kautta hengittämisestä.. No okei,sehän jo olikin olemassa oleva ongelma ja selvisi sekin.Mutta..lupasin tyttärelleni että selvitämme kaikki mahdollisuudet että voitas päästä tuosta inhottavsta asiasta.Onko olemassa vielä jotain testejä,ei siinä käsi testissä nyt paljoa selviä..muutama aine.En ole havainnut mitään heinänuhaa tms. kenelläkään perheessä,joten en usko että se liittyisi siihenkään.Pölyt pyrin pitämään poissa kotoolta jotta se ei lisäisi tukkoisuutta.Jos joku on kokenut samansuuntaista olis tosi kiva kuulla mitä olis tehtävissä. Hyvää kevään odotusta kaikille!! =) =)
Mitä testejä
3
491
Vastaukset
- nämä
kokeet verestä myöskin?
- mitään
verikokeita ei ole otettu.Lääkäri ei ole passittanut verikokeeseen.Täytyypi nyt sitten selvittää tuo asia ja mennä tietysti verikokeisiin. Kiitos vastauksesta!! =)
- 4:n äiti
Onko iho pahempi/parempi tiettyihin vuodenaikoihin vai vaihteleeko se ihan satunnaisesti? Keväällä on siitepölyt. Ne voivat aiheuttaa joillakin myös iho-oireita.
Olen kuullut, että jollain yksityisellä klinikalla (Helsingissä ja Tampereella) tehdään sellaisia allergiatestejä, joita julkisella puolella ei tehdä. Maksaa jotain 200 euroa, ja tutkitaan n. 80 eri ruoka-ainetta. Se on yksi verikoe, ja se veri tutkitaan jossain ulkomailla. Tuloksia joutuu odottelemaan kuukauden verran.
Oletko kokeillut tytölle mitään suun kautta annettavaa allergialääkettä? Tuon ikäiselle niitä saa jo apteekista ilman reseptiäkin, esim. Zyrtec, Heinix, Tuulix jne. tabletteja. Jos sellaisista on apua, on se merkki siitä, että kyse on allergiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113445MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768