kahvila roosa

m3itsi

mikäs siin oikeen mättää ku aina ollaan hakemassa uusia työntekijöitä :o

31

14889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lk_76

      Samaa olen itsekin miettinyt! Mikäs siellä on kun ei viihdytä?

      • Melkein kantakundi

        Jospa siellä viihtyvä asiakasmäärä on liian suuri verrattuna henkilökunnan määrään?
        Siellähän on hyvät sapuskat, kahvit ja pullat.
        Joka kerta pohjoisesta päin tullessamme poikkemme Roosaan. Niin näkyvät tekevän monet, monet muutkin! Sehän on paras ruokapaikka Hämeenlinnan ja Helsingin välillä!


      • m3itsi
        Melkein kantakundi kirjoitti:

        Jospa siellä viihtyvä asiakasmäärä on liian suuri verrattuna henkilökunnan määrään?
        Siellähän on hyvät sapuskat, kahvit ja pullat.
        Joka kerta pohjoisesta päin tullessamme poikkemme Roosaan. Niin näkyvät tekevän monet, monet muutkin! Sehän on paras ruokapaikka Hämeenlinnan ja Helsingin välillä!

        sitä en epäilekkään ettei siellä asiakkaat viihtyisi mutta mietin vaan nimenomaan henkilökuntaa.


      • ruokailija
        m3itsi kirjoitti:

        sitä en epäilekkään ettei siellä asiakkaat viihtyisi mutta mietin vaan nimenomaan henkilökuntaa.

        Minä olen ihmetellyt samaa asiaa! Olen käynyt siellä monet kerrat ruokailemassa perheeni kanssa
        ja ruoka on tosi hyvää ja sopivan hintaista, asiakaspalvelu on hyvää, mutta mutta.....
        Kuulin kerran ilkeän keskustelun, joka ei ollut tarkoitettu minun korvilleni. Naishenkilö (esimieskö? puhui tosi rumasti toiselle työntekijälle. Jossain on vika, jos henkilökunta ei pysy.


      • Ihmii
        ruokailija kirjoitti:

        Minä olen ihmetellyt samaa asiaa! Olen käynyt siellä monet kerrat ruokailemassa perheeni kanssa
        ja ruoka on tosi hyvää ja sopivan hintaista, asiakaspalvelu on hyvää, mutta mutta.....
        Kuulin kerran ilkeän keskustelun, joka ei ollut tarkoitettu minun korvilleni. Naishenkilö (esimieskö? puhui tosi rumasti toiselle työntekijälle. Jossain on vika, jos henkilökunta ei pysy.

        Haettiin vissiin 4 ihmistä, kyllä vaihtuvuus on suuri siinä paikassa!


      • naapurska

      • janita19
        ruokailija kirjoitti:

        Minä olen ihmetellyt samaa asiaa! Olen käynyt siellä monet kerrat ruokailemassa perheeni kanssa
        ja ruoka on tosi hyvää ja sopivan hintaista, asiakaspalvelu on hyvää, mutta mutta.....
        Kuulin kerran ilkeän keskustelun, joka ei ollut tarkoitettu minun korvilleni. Naishenkilö (esimieskö? puhui tosi rumasti toiselle työntekijälle. Jossain on vika, jos henkilökunta ei pysy.

        Omistajat on niinylimielisiä ja ilkeitä työntekijöille, pilkkapalkalla teetettän hommat. Ei oo todellakaan ihme että vaihtuvuus on suuri.


    • QQ-ukko

      Omistaja on kuulemma täys dorka. Olisko peiliin katsomista?

      Siinähän hakee sitten koko ajan työntekijää.

    • Roosassa käynyt

      olis luullut 13 vuoden tarjoilijan kokemuksella pääsevän kahvilatyöntekijäksi, mutta mutta.
      Ette ikinä usko!
      Mulla oli yrittäjän mielestä väärä horoskooppimerkki (skorpiooni).
      Onneksi hakuni kaatui siihen enkä saanut paikkaa.
      Olen huvittuneena seurannut työnhakuilmoituksia.
      Eivät kuulemma tule toimeen skorpioonin kanssa. Omasta mielestäni olen hyvinkin sosiaalinen ja hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva.
      Näitä viestejä lukiessa ei voi kun todeta että onneksi en saanut paikkaa...

      • Minsku22222222222

        Olen myös hakenut Roosaan töihin, työkkärin kautta. Haastattelu oli elämäni kamalin, vanhempi rouvas henkilö (omistaja) pani mua täysin kuusi nolla. Kun selvitti palkkatoivettani, ilmoitin että TES:in mukainen palkka johon sain ivallisen vastauksen; "äitikö käski sanoa?"

        Minulla ei kuulema myöskään ollut alan kokemusta, ottaen huomioon että olin ollut 2 kesälomaa töissä Helsingin Hotelli Ramada Presidentissä aamiaisapulaisena, siivonnut, blokannut, täyttänyt aamiaispöytää, vienyt huonepalvelun aamiaiset huoneisiin jne.

        Toiseksi, Roosan ilmoituksessaan he hakivat kahvila työntekijää, minulle esitettiin liuta kysymyksiä mitä ruokaa osaan tehdä ja että hakevat nimenomaan kokkia.

        Olen erittäin onnellinen etten päässyt sinne töihin. Jos ei kerta työehtosopimuksen mukaisia palkkojakaan makseta!


      • minäpä minä
        Minsku22222222222 kirjoitti:

        Olen myös hakenut Roosaan töihin, työkkärin kautta. Haastattelu oli elämäni kamalin, vanhempi rouvas henkilö (omistaja) pani mua täysin kuusi nolla. Kun selvitti palkkatoivettani, ilmoitin että TES:in mukainen palkka johon sain ivallisen vastauksen; "äitikö käski sanoa?"

        Minulla ei kuulema myöskään ollut alan kokemusta, ottaen huomioon että olin ollut 2 kesälomaa töissä Helsingin Hotelli Ramada Presidentissä aamiaisapulaisena, siivonnut, blokannut, täyttänyt aamiaispöytää, vienyt huonepalvelun aamiaiset huoneisiin jne.

        Toiseksi, Roosan ilmoituksessaan he hakivat kahvila työntekijää, minulle esitettiin liuta kysymyksiä mitä ruokaa osaan tehdä ja että hakevat nimenomaan kokkia.

        Olen erittäin onnellinen etten päässyt sinne töihin. Jos ei kerta työehtosopimuksen mukaisia palkkojakaan makseta!

        Hurjaa touhua,,, Taidanpa kiusallani soittaa ja hakea sinne töihin,,, kahvilatyöntekijää ne munkin mielest hakee, eikä kokkia, eihän niissä eroa ole vai mitä?????? Eikä roosasta saa edes valkosipuliruokaa!


      • nettiin
        minäpä minä kirjoitti:

        Hurjaa touhua,,, Taidanpa kiusallani soittaa ja hakea sinne töihin,,, kahvilatyöntekijää ne munkin mielest hakee, eikä kokkia, eihän niissä eroa ole vai mitä?????? Eikä roosasta saa edes valkosipuliruokaa!

        Kun kirjoitatte toisesta pahaa, pysykää visusti rajan toisella puolella, ettei teksti mene överiksi.
        Tiesittekö että nykyään kirjoittaja on lähes 100% varmuudella aina selvitettävissä kirjoitti lähes mistä tahansa. Tietenkin, jos kirjoittaa kaverin koneelta ja kaveri ei tiedä, kaveri voi joutua vaikeuksiin. Mutta kirjoita kirjastosta, kännyllä, kahvilasta jne.. aina sinut tunnistetaan. Muistakaa, niitä valvontakameroita on nykyään joka paikassa. Ja esim. täällä näkyvissä olevien kirjoitus IP:eet on löydettävissä ja IP on kuin tietokoneen sos.turvatunnus eli kone löytyy aina ja kirjoitusajankohta. Sen jälkeen on helppo selvittää yleisistäkin paikoista kirjoitellut kameroiden yms. avulla, jopa rautatieasemilta ja junastakin.
        Sitten itse aiheeseen: jos kirjoitat vähänkin herjaavasti, toinen voi haastaa sinut oikeuteen. Jos kirjoitat niin että toinen voi kärsiä taloudellista vahinkoa, hän voi haastaa sinut oikeuteen. Aiheita riittää.
        Ja oikeuksien linja on mennyt pikkuhiljaa siihen suuntaan että kunnianloukkauksesta saattaa päästä maksamaan jopa 10.000 euroa ja taloudellisista vahingoista (vaikka olisi vain netissä kirjoittanut) jopa paljon enemmän (näistä on esimerkkiä aivan naapurikunnista) koska kyseessä on arviot menetetystä, summat voi kivuta jopa 50.000 - 500.000 euron summiin.

        Joten kun kirjoitata, mieti ensin, pysy rajan takana tai arvio maksukykysi ensin. Oikeuden korvauspäätökset voittaja voi viedä oitis ulosottomiehelle, ja senhän tietää mitä siitä seuraa..


      • Gun P.
        nettiin kirjoitti:

        Kun kirjoitatte toisesta pahaa, pysykää visusti rajan toisella puolella, ettei teksti mene överiksi.
        Tiesittekö että nykyään kirjoittaja on lähes 100% varmuudella aina selvitettävissä kirjoitti lähes mistä tahansa. Tietenkin, jos kirjoittaa kaverin koneelta ja kaveri ei tiedä, kaveri voi joutua vaikeuksiin. Mutta kirjoita kirjastosta, kännyllä, kahvilasta jne.. aina sinut tunnistetaan. Muistakaa, niitä valvontakameroita on nykyään joka paikassa. Ja esim. täällä näkyvissä olevien kirjoitus IP:eet on löydettävissä ja IP on kuin tietokoneen sos.turvatunnus eli kone löytyy aina ja kirjoitusajankohta. Sen jälkeen on helppo selvittää yleisistäkin paikoista kirjoitellut kameroiden yms. avulla, jopa rautatieasemilta ja junastakin.
        Sitten itse aiheeseen: jos kirjoitat vähänkin herjaavasti, toinen voi haastaa sinut oikeuteen. Jos kirjoitat niin että toinen voi kärsiä taloudellista vahinkoa, hän voi haastaa sinut oikeuteen. Aiheita riittää.
        Ja oikeuksien linja on mennyt pikkuhiljaa siihen suuntaan että kunnianloukkauksesta saattaa päästä maksamaan jopa 10.000 euroa ja taloudellisista vahingoista (vaikka olisi vain netissä kirjoittanut) jopa paljon enemmän (näistä on esimerkkiä aivan naapurikunnista) koska kyseessä on arviot menetetystä, summat voi kivuta jopa 50.000 - 500.000 euron summiin.

        Joten kun kirjoitata, mieti ensin, pysy rajan takana tai arvio maksukykysi ensin. Oikeuden korvauspäätökset voittaja voi viedä oitis ulosottomiehelle, ja senhän tietää mitä siitä seuraa..

        Hohhoijaa,

        itse voin ainakin todeta, että Roosasta aamulla ostamani patonki oli aivan vitun paska. 4.1€ ja ihan kuiva ja mauton. Offtopic, mutta enpä löytänyt muutakaan paikkaa valittaa.

        Paska patonki. Hyhh.


      • Erittäin tyytyväinen asiakas
        Gun P. kirjoitti:

        Hohhoijaa,

        itse voin ainakin todeta, että Roosasta aamulla ostamani patonki oli aivan vitun paska. 4.1€ ja ihan kuiva ja mauton. Offtopic, mutta enpä löytänyt muutakaan paikkaa valittaa.

        Paska patonki. Hyhh.

        Olipas siinä asiakkaalla tuntemukset! Voi raukkaa.
        Minulla on Roosasta aivan päinvastaiset kokemukset. Poikkesin Roosassa elokuussa maittavilla kahveilla ja unohdin lompakkoni pihakatokseen. Vantaalainen nuorimies oli sen löytänyt ja toimittanut kahvilaan, josta Roosan omistaja postitti sen minulle heti seuraavana päivänä. Postimaksu oli 5,50 euroa pehmokuori. Omistaja ei halunnut vaivoistaan ja kuluistaan minkäänlaista korvausta.Hän piti tärkeämpänä, että nuori löytäjä saisi palkkion, minkä hän saikin.
        Että tällaistakin palvelua Suomessa vielä tapaa!


      • pomoista pahin
        Erittäin tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Olipas siinä asiakkaalla tuntemukset! Voi raukkaa.
        Minulla on Roosasta aivan päinvastaiset kokemukset. Poikkesin Roosassa elokuussa maittavilla kahveilla ja unohdin lompakkoni pihakatokseen. Vantaalainen nuorimies oli sen löytänyt ja toimittanut kahvilaan, josta Roosan omistaja postitti sen minulle heti seuraavana päivänä. Postimaksu oli 5,50 euroa pehmokuori. Omistaja ei halunnut vaivoistaan ja kuluistaan minkäänlaista korvausta.Hän piti tärkeämpänä, että nuori löytäjä saisi palkkion, minkä hän saikin.
        Että tällaistakin palvelua Suomessa vielä tapaa!

        eteläsuomessa on tarpeeksi työntekijöitä jotta henkilökunnan voi vaihtaa 1kk välein

        itse yrittäjänä tekisin siten, että lupaisin koeajan (1-3kk)jälkeen nostaa palkan sopivaksi/tes:sin mukaiseksi,

        mutta koeajan sisällä ahdistaisin työntekijän irtisanoutumaan (kukaan ei ole korvaamaton ja kunhan hyvä kokki pysyy, muut duunaritvoi vaihtaa vaikka päivittäin)

        aina löytyy epätoivoisia jotka suostuvat tekemään minimipalkalla maximi työt

        itsellä ei mitään negetiivista asiakaanna olosta

        hyvä paikka, sopiva sijainti,

        pakko pysähtyä aina kun moottoritie ajo puuduttaa
        kahvin kanssa lehtiälukiessa virkistyy


      • Toteemi
        pomoista pahin kirjoitti:

        eteläsuomessa on tarpeeksi työntekijöitä jotta henkilökunnan voi vaihtaa 1kk välein

        itse yrittäjänä tekisin siten, että lupaisin koeajan (1-3kk)jälkeen nostaa palkan sopivaksi/tes:sin mukaiseksi,

        mutta koeajan sisällä ahdistaisin työntekijän irtisanoutumaan (kukaan ei ole korvaamaton ja kunhan hyvä kokki pysyy, muut duunaritvoi vaihtaa vaikka päivittäin)

        aina löytyy epätoivoisia jotka suostuvat tekemään minimipalkalla maximi työt

        itsellä ei mitään negetiivista asiakaanna olosta

        hyvä paikka, sopiva sijainti,

        pakko pysähtyä aina kun moottoritie ajo puuduttaa
        kahvin kanssa lehtiälukiessa virkistyy

        Hain Roosaan pari vuotta sitten töihin. Olen tehnyt tuon alan työtä reilut 20 v. Kokki, tarjoilija, tilaustarjoilua, kassaa.... siivonnutkin olen. Siis kaikki mahdollinen joka kuuluu ravintola/keittiö/kahvio alalle.
        Vastaukseksi sain että olen "ylikoulutettu" joten en siis saanut paikkaa.
        Ei se haitannut, olihan minulla vakipaikka, olisi vain ollut sopiva elämätilanteeseeni.
        Olin tyrmistynyt tuosta asenteesta. En ole vaihdellut työpaikkoja, olen siis pysynyt vuosikausia töissä samoissa paikoissa.
        Olin siis luultavasti liian vanha, tai tiesin "liikaa" palkanmaksuista, ja lisistä..
        Kukapa tietää, mutta kovasti on vaihtuvuutta ko paikassa, syytä voi vain arvailla.


      • Järjestöjyrä
        nettiin kirjoitti:

        Kun kirjoitatte toisesta pahaa, pysykää visusti rajan toisella puolella, ettei teksti mene överiksi.
        Tiesittekö että nykyään kirjoittaja on lähes 100% varmuudella aina selvitettävissä kirjoitti lähes mistä tahansa. Tietenkin, jos kirjoittaa kaverin koneelta ja kaveri ei tiedä, kaveri voi joutua vaikeuksiin. Mutta kirjoita kirjastosta, kännyllä, kahvilasta jne.. aina sinut tunnistetaan. Muistakaa, niitä valvontakameroita on nykyään joka paikassa. Ja esim. täällä näkyvissä olevien kirjoitus IP:eet on löydettävissä ja IP on kuin tietokoneen sos.turvatunnus eli kone löytyy aina ja kirjoitusajankohta. Sen jälkeen on helppo selvittää yleisistäkin paikoista kirjoitellut kameroiden yms. avulla, jopa rautatieasemilta ja junastakin.
        Sitten itse aiheeseen: jos kirjoitat vähänkin herjaavasti, toinen voi haastaa sinut oikeuteen. Jos kirjoitat niin että toinen voi kärsiä taloudellista vahinkoa, hän voi haastaa sinut oikeuteen. Aiheita riittää.
        Ja oikeuksien linja on mennyt pikkuhiljaa siihen suuntaan että kunnianloukkauksesta saattaa päästä maksamaan jopa 10.000 euroa ja taloudellisista vahingoista (vaikka olisi vain netissä kirjoittanut) jopa paljon enemmän (näistä on esimerkkiä aivan naapurikunnista) koska kyseessä on arviot menetetystä, summat voi kivuta jopa 50.000 - 500.000 euron summiin.

        Joten kun kirjoitata, mieti ensin, pysy rajan takana tai arvio maksukykysi ensin. Oikeuden korvauspäätökset voittaja voi viedä oitis ulosottomiehelle, ja senhän tietää mitä siitä seuraa..

        1. On totta, että ip-osoite voidaan selvittää, mutta siinä on iso ja kallis työ. Selvitystä ei edes lähdetä tekemään ilman riittävän raskasta rikosepäilyä. Mielipiteen kertominen palveluntarjoajasta ei ole millään lailla rikollista.
        2. Ip-osoite kertoo tietokoneen sijainnin, ei sitä, kuka konetta on käyttänyt. Käyttäkää siis esim. työvoimatoimiston konetta, jota ei tarvitse varata, niin kukaan ei tiedä, kuka konetta on kyseiseen aikaan käyttänyt.
        3. Kunnianloukkauksiin en kehota, sellaisistahan ei tässä ole edes ollut kyse.
        4. Työntekijät ja -hakijat voisivat ottaa yhteyttä työsuojelutarkastajaan työskentelyolosuhteiden selvittämiseksi ja liittyä ammattiliittoihin saadakseen liiton tuen palkkaus- ja muissa työsuhdeasioissa. Jos työväki on järjestäytymätöntä, tällaista kohtelua tapahtuu vaikka kuinka kauan. Ei kyseinen yritys kauaa toimi jos liitot ja työsuojeluviranomaiset pistävät sen saartoon tai mustalle listalle. Maamme on kuitenkin oikeusvaltio.


      • on nopeaa/edullista
        Järjestöjyrä kirjoitti:

        1. On totta, että ip-osoite voidaan selvittää, mutta siinä on iso ja kallis työ. Selvitystä ei edes lähdetä tekemään ilman riittävän raskasta rikosepäilyä. Mielipiteen kertominen palveluntarjoajasta ei ole millään lailla rikollista.
        2. Ip-osoite kertoo tietokoneen sijainnin, ei sitä, kuka konetta on käyttänyt. Käyttäkää siis esim. työvoimatoimiston konetta, jota ei tarvitse varata, niin kukaan ei tiedä, kuka konetta on kyseiseen aikaan käyttänyt.
        3. Kunnianloukkauksiin en kehota, sellaisistahan ei tässä ole edes ollut kyse.
        4. Työntekijät ja -hakijat voisivat ottaa yhteyttä työsuojelutarkastajaan työskentelyolosuhteiden selvittämiseksi ja liittyä ammattiliittoihin saadakseen liiton tuen palkkaus- ja muissa työsuhdeasioissa. Jos työväki on järjestäytymätöntä, tällaista kohtelua tapahtuu vaikka kuinka kauan. Ei kyseinen yritys kauaa toimi jos liitot ja työsuojeluviranomaiset pistävät sen saartoon tai mustalle listalle. Maamme on kuitenkin oikeusvaltio.

        kohta 1: poliisi saa IP-osoitteen ja siihen liityvän fyysisen osoitteen puhelinsoitolla noin 10 min.
        Laki velvoittaa operaattoreita pitämään lokia ja rekisterit.

        kohta 2: Tampereella pari heppua aiheutti kirjoituksillaan tuhoa eräälle ravintoloitsijalle, oikeudessa tuomitut korvaukset oli jossain 150.000 euron kieppeillä. Jutut oli kirjoitettu kirjastosta, kun ajattelivat ettei sitä voi jäljittää. Koska IP-llä saa kirjoituspaikan konetta myöten ( aliverkon IP ) ja ajan, loppu hoitui kameravalvonnan kuvilla: kone-kellonaika- turvakameran kuvan kirjoittajasta: oli oikeudessa pätevää.
        Käytännössä kaikissa julkisissa paikoissa on valvontakameroita: näkyviä ja piilotettuja ( nykyään kamera voi olla alle tikkuaskin kokoinen ) pelkästään jo siksi että siten turvataan kyseisten paikkojen työntekijöiden asema.
        Mokkulalla IP kertoo liittymän ( omistajan myös ) ja teleoperaattoreiden kautta linkkien kirjautumistiedon peruteella tarkain paikan parhaimmillaan 5 cm tarkkudella ( neljä tukiasemaa ).

        Eräs yritteliäs jäi aivan taannoin kiinni kun yritti prepaid mokkulalla hoitaa homman ( sinällään aivan muu rikos ) liikkuvasta autosta. IP:n ja tukiasemin avulla määrittyi kulkureitti ajankohtineen ja henkilöidefitiointi hoitui näkyvien ja näkymättömien liikennekameroiden nauhoilta, poliisin tutkinassa jälkikäteen.

        Par aikaa poliisi kerää rekisteriä myös yksityisistä valvontakameroista.

        Kohta 3: oikein, kehoittaminen ja yllyttäminen on myös rangaistavaa.
        Se taasen mikä on kunnianloukkausta ja mikä ei, ratkeaa aina viimekädessä oikeudessa. Ja toisaalta voi olla kyseessä tahallinen vahingon aiheuttaminen ( eri rikosnimike ).
        Osa tapauksista on mennyt myös joidenkin muiden rikosnikkeiden alle.
        Suomessa rikosasteikon vakavuus menee osassa rikoksia suoraan korvaus/vahinko jne. tason mukaan. Alle 250 euroa = lievä, alle 1500 euroa= rikoksen perusnimike ja ylis 1500 euroa = törkeä.
        Nimikkeen muodostuminen vaikuttaa käytännössä tutkinnan tasoon, monissa rikostyypeissä lievä on asianomistajarkos, ja muut asteet yleisen syyttäjän alaisia jolloin asianomistaja ei enää voi edes viimekädessä päättää nostetaanko syyte vai ei.
        Perusteeton yrityksen mustamaalaaminen on vahinkojen suuruuden takia tähän asti mennyt yleensä luokkaan törkeä.
        Se mikä on perusteetonta ja perusteltua, taas oikeusistuin määrittelee sen viimekädessä.

        Netin törkykirjoitukset kuuluvat joka tapauksessa rikosnimikkeistön alle ja asia käsitellään rikosoikeudessa, kyseessä ei ole siis asianomistaja-riitaoikeudenkäynti.
        Eli poliisi hoitaa tutkinnan syyttäjää varten ja syyttäjä syyttää.

        Ja tarkennus vielä Suoamalaisesta oikeuskäsitteestä: toisen tekemä vääryys tai rikos ei oikeuta sen kärsinyttä tekemään rikosta. Eli jos työnantaja toimii huonosti tai lainvastaisesti, se ei oikeuta työntekijää tekemään rikosta työnantajaansa vastaan. Jos rikoksia on tapahtunut, molemmat tuomitaan omalla sarallaan rikoksen mukaiseen tuomioon.

        kohta 4: asiaa. Jos työlainsäädäntöä rikotaan, on selvä että työntekijä voi hakea oikeutta monin löaillisin keinoin. Osin se on jopa velvollisuuskin.
        Työsuojeluviranomaiset ja liitot eivät omaa mitään laillisia oikeuksia laittaa virallisesti rekisteröityä yritystä johonkin saartoon. Viranomaiset voivat puuttua laiminlyönteihin ja rikoksiin, ammattiliitot voivat toimintansa ja lakien puitteissa ajaa jäseniensä etuja.


      • Arvonsa tunteva
        pomoista pahin kirjoitti:

        eteläsuomessa on tarpeeksi työntekijöitä jotta henkilökunnan voi vaihtaa 1kk välein

        itse yrittäjänä tekisin siten, että lupaisin koeajan (1-3kk)jälkeen nostaa palkan sopivaksi/tes:sin mukaiseksi,

        mutta koeajan sisällä ahdistaisin työntekijän irtisanoutumaan (kukaan ei ole korvaamaton ja kunhan hyvä kokki pysyy, muut duunaritvoi vaihtaa vaikka päivittäin)

        aina löytyy epätoivoisia jotka suostuvat tekemään minimipalkalla maximi työt

        itsellä ei mitään negetiivista asiakaanna olosta

        hyvä paikka, sopiva sijainti,

        pakko pysähtyä aina kun moottoritie ajo puuduttaa
        kahvin kanssa lehtiälukiessa virkistyy

        Törkeyden huippu, mutta ikävä kyllä tuollaisiakin löytyy. Siksi suomi onkin tässä pisteessä kun mulkkuja työnantajia löytyy joka oksalta.


      • marxjungels
        on nopeaa/edullista kirjoitti:

        kohta 1: poliisi saa IP-osoitteen ja siihen liityvän fyysisen osoitteen puhelinsoitolla noin 10 min.
        Laki velvoittaa operaattoreita pitämään lokia ja rekisterit.

        kohta 2: Tampereella pari heppua aiheutti kirjoituksillaan tuhoa eräälle ravintoloitsijalle, oikeudessa tuomitut korvaukset oli jossain 150.000 euron kieppeillä. Jutut oli kirjoitettu kirjastosta, kun ajattelivat ettei sitä voi jäljittää. Koska IP-llä saa kirjoituspaikan konetta myöten ( aliverkon IP ) ja ajan, loppu hoitui kameravalvonnan kuvilla: kone-kellonaika- turvakameran kuvan kirjoittajasta: oli oikeudessa pätevää.
        Käytännössä kaikissa julkisissa paikoissa on valvontakameroita: näkyviä ja piilotettuja ( nykyään kamera voi olla alle tikkuaskin kokoinen ) pelkästään jo siksi että siten turvataan kyseisten paikkojen työntekijöiden asema.
        Mokkulalla IP kertoo liittymän ( omistajan myös ) ja teleoperaattoreiden kautta linkkien kirjautumistiedon peruteella tarkain paikan parhaimmillaan 5 cm tarkkudella ( neljä tukiasemaa ).

        Eräs yritteliäs jäi aivan taannoin kiinni kun yritti prepaid mokkulalla hoitaa homman ( sinällään aivan muu rikos ) liikkuvasta autosta. IP:n ja tukiasemin avulla määrittyi kulkureitti ajankohtineen ja henkilöidefitiointi hoitui näkyvien ja näkymättömien liikennekameroiden nauhoilta, poliisin tutkinassa jälkikäteen.

        Par aikaa poliisi kerää rekisteriä myös yksityisistä valvontakameroista.

        Kohta 3: oikein, kehoittaminen ja yllyttäminen on myös rangaistavaa.
        Se taasen mikä on kunnianloukkausta ja mikä ei, ratkeaa aina viimekädessä oikeudessa. Ja toisaalta voi olla kyseessä tahallinen vahingon aiheuttaminen ( eri rikosnimike ).
        Osa tapauksista on mennyt myös joidenkin muiden rikosnikkeiden alle.
        Suomessa rikosasteikon vakavuus menee osassa rikoksia suoraan korvaus/vahinko jne. tason mukaan. Alle 250 euroa = lievä, alle 1500 euroa= rikoksen perusnimike ja ylis 1500 euroa = törkeä.
        Nimikkeen muodostuminen vaikuttaa käytännössä tutkinnan tasoon, monissa rikostyypeissä lievä on asianomistajarkos, ja muut asteet yleisen syyttäjän alaisia jolloin asianomistaja ei enää voi edes viimekädessä päättää nostetaanko syyte vai ei.
        Perusteeton yrityksen mustamaalaaminen on vahinkojen suuruuden takia tähän asti mennyt yleensä luokkaan törkeä.
        Se mikä on perusteetonta ja perusteltua, taas oikeusistuin määrittelee sen viimekädessä.

        Netin törkykirjoitukset kuuluvat joka tapauksessa rikosnimikkeistön alle ja asia käsitellään rikosoikeudessa, kyseessä ei ole siis asianomistaja-riitaoikeudenkäynti.
        Eli poliisi hoitaa tutkinnan syyttäjää varten ja syyttäjä syyttää.

        Ja tarkennus vielä Suoamalaisesta oikeuskäsitteestä: toisen tekemä vääryys tai rikos ei oikeuta sen kärsinyttä tekemään rikosta. Eli jos työnantaja toimii huonosti tai lainvastaisesti, se ei oikeuta työntekijää tekemään rikosta työnantajaansa vastaan. Jos rikoksia on tapahtunut, molemmat tuomitaan omalla sarallaan rikoksen mukaiseen tuomioon.

        kohta 4: asiaa. Jos työlainsäädäntöä rikotaan, on selvä että työntekijä voi hakea oikeutta monin löaillisin keinoin. Osin se on jopa velvollisuuskin.
        Työsuojeluviranomaiset ja liitot eivät omaa mitään laillisia oikeuksia laittaa virallisesti rekisteröityä yritystä johonkin saartoon. Viranomaiset voivat puuttua laiminlyönteihin ja rikoksiin, ammattiliitot voivat toimintansa ja lakien puitteissa ajaa jäseniensä etuja.

        Laittaa viestit parin anonyymi proxyn kautta, niin siinähän selvittelevät ip osoitetta vaikka loppuelämäsi.


      • pure-vpn
        nettiin kirjoitti:

        Kun kirjoitatte toisesta pahaa, pysykää visusti rajan toisella puolella, ettei teksti mene överiksi.
        Tiesittekö että nykyään kirjoittaja on lähes 100% varmuudella aina selvitettävissä kirjoitti lähes mistä tahansa. Tietenkin, jos kirjoittaa kaverin koneelta ja kaveri ei tiedä, kaveri voi joutua vaikeuksiin. Mutta kirjoita kirjastosta, kännyllä, kahvilasta jne.. aina sinut tunnistetaan. Muistakaa, niitä valvontakameroita on nykyään joka paikassa. Ja esim. täällä näkyvissä olevien kirjoitus IP:eet on löydettävissä ja IP on kuin tietokoneen sos.turvatunnus eli kone löytyy aina ja kirjoitusajankohta. Sen jälkeen on helppo selvittää yleisistäkin paikoista kirjoitellut kameroiden yms. avulla, jopa rautatieasemilta ja junastakin.
        Sitten itse aiheeseen: jos kirjoitat vähänkin herjaavasti, toinen voi haastaa sinut oikeuteen. Jos kirjoitat niin että toinen voi kärsiä taloudellista vahinkoa, hän voi haastaa sinut oikeuteen. Aiheita riittää.
        Ja oikeuksien linja on mennyt pikkuhiljaa siihen suuntaan että kunnianloukkauksesta saattaa päästä maksamaan jopa 10.000 euroa ja taloudellisista vahingoista (vaikka olisi vain netissä kirjoittanut) jopa paljon enemmän (näistä on esimerkkiä aivan naapurikunnista) koska kyseessä on arviot menetetystä, summat voi kivuta jopa 50.000 - 500.000 euron summiin.

        Joten kun kirjoitata, mieti ensin, pysy rajan takana tai arvio maksukykysi ensin. Oikeuden korvauspäätökset voittaja voi viedä oitis ulosottomiehelle, ja senhän tietää mitä siitä seuraa..

        PURE-VPN ja saavat etsiä kirjoittajaa vaikkapa esim. boliviasta tai mistä nyt kirjoittaja haluaakaan niiden harhailevan :)


    • JZ

      Olen itsekin ollut asiakkaana ko. paikassa ja yhden tutun kautta kuultuna voi sanoa, että omistajassa on se vika. Eikä sitä tarvi ihmetellä, kun henkilökunta vaihtuu tiuhaan. Ja kieltämättä, mitä itse omistajasta tiedän niin aika pirttihirmu se on... Ehkä hän osaa pyörittää yritystä, mutta henkilöpolitiikka on tuntematon käsite. Se olisi kuitenkin yksi oleellinen asia, jotta homma pyörisi.

      • tuolikas

        sairastaa yrittäjälle yleistä tautia nimeltä, OLEN KORVAAMATON.
        vuosien työskentelyn jälkeen kyseinen tauti poikii erillaisia sivu ja jälki tauteja.
        Tautiin ei ole toistaiseksi löydetty parannuskeinoa, mutta huhuja on liikkeellä, että jotkut yrittäjät ovat voittaneet taudin rajulla ja säännöllisellä lomailulla sateenvarjo drinkkejä nauttien.

        :)


      • ja ristiriitaa

        "Ehkä hän osaa pyörittää yritystä, mutta henkilöpolitiikka on tuntematon käsite. Se olisi kuitenkin yksi oleellinen asia, jotta homma pyörisi."

        Varsin ristiriitaista, yrittäjä joko osaa pyörittää yritystä tai ei, valittu hekilöstöpolitikka on vain osa kokonaisuutta, ei itsetarkoitus.

        Joko osaa tai sitten ei.

        Lisää ristiriitoja: on kuultu omistajasta mutta tuntee itse omistajan.

        Haisee & maistuu silkalta mustamaalaamiselta.


      • 235235
        ja ristiriitaa kirjoitti:

        "Ehkä hän osaa pyörittää yritystä, mutta henkilöpolitiikka on tuntematon käsite. Se olisi kuitenkin yksi oleellinen asia, jotta homma pyörisi."

        Varsin ristiriitaista, yrittäjä joko osaa pyörittää yritystä tai ei, valittu hekilöstöpolitikka on vain osa kokonaisuutta, ei itsetarkoitus.

        Joko osaa tai sitten ei.

        Lisää ristiriitoja: on kuultu omistajasta mutta tuntee itse omistajan.

        Haisee & maistuu silkalta mustamaalaamiselta.

        Miaaauuu


    • Kirkonkylä

      Missä toi kahvila rossa ees sijaitsee? Asun ite Nurmijärvel enkä oo ikinä kuulluu siitä :o

    • sorge

      Eiku perkele kyllähän mä oonki :DD

    • Syrjivät siis työnhakijoita horoskooppimerkin perusteella? Tuo on muuten peruste sakolle lain rikkomisesta, joten ilmoitus vain työsuojeluun ja poliisille!

      Kirjasta "Yritysjuridiikka":

      "TSL:ssa mainitaan kiellettyinä syrjintäperusteina mm. ikä, terveydentila, vammaisuus, kansallinen tai etninen alkuperä, kansalaisuus, perhesuhteet, kieli ja uskonto. Luettelo ei ole tyhjentävä, sillä kiellettyä on myös muu näihin verrattava syrjintä.

      Lisäksi syrjintään sovelletaan yhdenvertaisuuslakia (21/2004) silloin, kun kysymys on työhönottoperusteista, työoloista, työehdoista, henkilöstökoulutuksesta tai uralla etenemisestä.

      Syrjintäkielto ja tasapuolisen kohtelun vaatimus koskee myös työnhakijoiden kohtelua."

      Horoskooppimerkin perusteella syrjiminen on siis lainvastaista, vaikka tämä kuulostaakin koomiselta. Ja on muuten todella järjetön syrjintäperuste. Pidän itse astrologiasta, mutta en silti ota sitä noin vakavasti.

    • Anonyymi

      Työntekijät tuntuu vaihtuvan edelleen tiuhaan tahtiin.
      Satuin olemaan tässä päivänä eräänä kyseisessä paikassa ja kovin oli vanhemmalta työntekijältä asiatonta kommenttia nuorelle työntekijälle. Eipä se ihme, tuo vaihtuvuus!

    • Anonyymi

      Kahvilla poikennu monesti ja viime sunnuntaina innostuimme syömään. Elämäni pienimmän ja huonoimman kebab annoksen söin tuolla viime sunnuntaina 25.8.2019.
      Tarjoilijan tuotua annoksen eteen oli pakko kysyä että tässäkö on kaikki. itse kebabbia oli kaksi haarukallista ja ranskanperunoita alle hese/makkäri pienten ranskalaisten verran. Perinteistä tomaattipohjasta kebab kastiketta ei ollut ollenkaa, ainoastaan ilmeisesti HB kastiketta tms. kipossa(ainoa hyvä asia annoksessa että perunoita ja lihoja ei ollu sotkettu ko. tökötillä). Hintaa annoksella kuitenkin yli 10€ Olisko ollu 10.90€. Tuolla rahalla saa muualla kyllä itsensä kylläseksi, mutta Roosassa van vajaan lastenannoksen. Vaimon syömä Sweitsin leike noudatti samaa linjaa. tosin siinä annoksessa oli varmaankin vahingossa hieman enemmän ranskalaisia.

      Jatkossa ajan ohi

    • Anonyymi

      Taitaa olla työehtosopimuksien noudattaminen työnantajalle vähän vieras käsite, kun ammattiliittokin on kiinnostunut laiminlyönneistä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe