Olen entinen Jehovan Todistaja. Erosin kolmisen vuotta sitten, koska pidin kaikkea tekopyhänä... Ja minusta oli pistetty ties minkälaista juorua liikkeelle ja olin vanhimpien puhuttelussa ties monetta kertaa väärien syytösten takia.
Se silti ei nyt ollut pointtini, vaan koska raamatussa kielletään kiristys, ihmettelen, kuinka silti sitä tapahtuu. Kaikki ystäväni ja lähipiirini menetin erotessani ja olin aivan yksin. Kukaan ei puhunut ja vanhempani sanoivat, etteivät tunnusta minua lapsekseen, jos en käänny takaisin??! Silloin oli itku kurkussa ja meinasinkin vain sen takia anoa takaisin JT:ksi, mutta pidemmän ajattelun jälkeen se olisi ollut minusta huijaamista omalta osaltani.
Myös muutamat tavarani olivat jääneet parhaan ystäväni luokse, mutta kun kyselin niiden perään, jotta saisin ne takaisin, ei vastausta kuulunut. Ja vain sen takia koska hän ei saa puhua minulle? Olisin kaivannut kirjojani ja vaatteitani...
Nyt vähä aika sitten eräs tuntemani JT -sisar otti minuun yhteyttä ja halusi kysyä miksi erosin. Kun kerroin epäilyksistäni ja halusin saada vakuutta sille, että Jehovan Todistajat ovat oikeassa, suuttui sisar, koska olin epäilijä. Totuutta ei saanut mukamas ollenkaan epäillä. Se siitä sitten... No, onneksi olen saanut pari hyvää ystävää nytten ja kontakti ei JT -veljeeni on palannut. Veljeni yrittää kovasti puhua vanhemmilleni kuinka epäreiluja he ovat, mutta vastaus on kuullemma aina sama "Ei meillä ole tytärtä, kenestä puhut?"
Kurjuus...
Ikävä ystäviäni
4
231
Vastaukset
- kieltämään
Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden. Voisitko vastata tähän, rehellisesti?
- pitäisi,,
>>Oletko nyt valmis
kieltämään 31.3.2008 klo 23.55
,,Jumala kieltää? Jeesus Kristus on Jehova, Jahve, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas, Väkevä Jumala, Immanuel, eli Jumala meidän kanssamme, Ihmeellinen Neuvonnantaja, Herrain Herra, Kuningasten Kuningas, Luoja, Totinen Jumala....
-esim kaikkiin noinhinkin Löytyy Raamatunpaikat. - kallekookaety
pitäisi,, kirjoitti:
>>Oletko nyt valmis
kieltämään 31.3.2008 klo 23.55
,,Jumala kieltää? Jeesus Kristus on Jehova, Jahve, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas, Väkevä Jumala, Immanuel, eli Jumala meidän kanssamme, Ihmeellinen Neuvonnantaja, Herrain Herra, Kuningasten Kuningas, Luoja, Totinen Jumala....
-esim kaikkiin noinhinkin Löytyy Raamatunpaikat.kukaan, et sinä eikä kukaan muukaan, joten älä huolehdi turhaan, mitä et ymmärrä.
- Valkosipuli...
Taru olento tai korkeintaan joskus elänyt äpärä.....on siinä teillä Jumala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16212387
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525436Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454640Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1393659Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392758Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071656Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3641617Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021516Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361461