KIROTUN SUNNUNTAIN HYVÄKSYJÄT
Yö on suhden hetki - sunnuntai on pedon päivä
Pyhäpäivä on demonien juhlaa - ettekö sitä tiedä?
Ei silloin saa mitään tehdä - ei varsinkaan levätä!
Miksi tahdotte juuri sunnuntaina levätä?
Miksei lauantai kelpaa, sapattipäivä?
Kyllä pitäisi lauantaina ehtiä lepäämään,
kun nykyisin Herrramme vaatii vain
viitenä päivänä töitä tekemään! (ma-pe)
Lauantai on sitten se 6. päivä ihan sopiva
lepäämiseen kovan työviikon päälle
Entä se kirottu päivä, se sunnuntai?
Niin . . . ei ainakaan lepoon sitä saa käyttää
ennemmin vaikka työtä vuorotta, sillä
lepopäiväksi sitä ei saa hyväksyä, ei.
Näin on herra puhunut lopun ajan ihmiselle.
Kukaan ei ole estelemässä lauantain pyhittämistä
Miksei Jumala estä pyhäpäivän pyhittämistä?
Sillä pedolle ne sitä pyhittävät ja auringolle, näin luulen.
Kuule Jumala - menneet on menneitä ja jos
alkuseurakunta olikin valinnut viikon ensimmäisen
päivän leivän murtamiseen ja kokoontumiseen,
niin ethän sinä heidän tapoihinsa saa jämähtää!
Suoraan sanoen, Jumalani, sinun traditiosi hämmästyttää -
se että sallit alkuseurakunnan kirjata ihan Testamenttiin, että
tapasivat pyhittää sapatin jälkeistä päivää.
Se tekee meille kiusalliseksi ja epäkiitolliseksi pitää
kiinni sapatista, lauantain pyhittämisestä Sinulle.
Meille suomalaisille tosin sunnuntai on viikon viimeinen,
mutta eräs profeetta viime vuosituhannelta
1840-luvulta, opettaa että se katsotaan juutalaisesta
kalenterista ja silloin lauantain pitäisi kelvata
sinulle, Jumala - että sen pyhitäme, sinulle.
Ap. t. 20:7
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä,
kokoonnuimme murtamaan leipää.
Paavali, jonka seuraavana päivänä oli määrä jatkaa matkaansa,
puhui koolla oleville, ja puhe pitkittyi puoleenyöhön saakka.
[Ap. t. 2:46 ]
Kirotut sunnuntain pyhittäjät, hävetkää!
21
424
Vastaukset
Eiks vaan? Että sunnuntaidemonin vallassa lepäävät
eivät ansaitse päästä osallisiksi elävästä vedestä?
Mutta sovittakoon itseensä allaolevat lupaukset
jokainen, joka tahtoo niistä osallinen olla.
ELÄMÄN VESI JA ELÄVÄN VEDEN VIRRAT - TAIVAASTA ALAS
Hesekiel 47:6-12
6 Mies sanoi minulle: "Näetkö, ihminen?"
Sitten hän lähti takaisin ja johdatti minua pitkin virran rantaa.
7 Paluumatkalla minä näin, että virran rannalla kasvoi molemmilla puolin hyvin paljon puita.
8 Mies sanoi minulle: "Nämä vedet virtaavat maan itäosiin ja juoksevat siellä alas Jordanin laaksoon ja edelleen Itäiseenmereen, jonka suolaisen veden ne muuttavat makeaksi.
9 Ja missä ikinä nämä vedet virtaavat, siellä kaikki eläimet menestyvät ja lisääntyvät.
Myös kaloja on suuret määrät, sillä kaikkialla, minne tulee, tämä virta muuttaa veden makeaksi.
Minne vain se tulee, siellä kaikki virkoaa elämään.
10 Meren rannalla seisoo kalastajia vieri vieressä, En-Gedistä En-Eglaimiin on verkkoja kuivumassa, ja erilaisia kaloja on viljalti, yhtä monia lajeja kuin Suuressameressä.
11 Mutta rantojen soissa ja lammikoissa vesi ei makeudu
-- ne jäävät entiselleen, jotta saataisiin suolaa.
[3. Moos. 2:13; Hes. 43:24; Mark. 9:49]
12 "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita.
Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu:
joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta,
joka saa alkunsa pyhästä paikasta.
Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi. [Ilm. 22:2]
Ilm 22:1-5
1
Enkeli näytti minulle elämän veden virran, joka kristallinkirkkaana kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
[Hes. 47:1; Sak. 14:8]
2
Kaupungin valtakadulla, virran haarojen keskellä kasvoi elämän puu.
Puu antaa vuodessa kahdettoista hedelmät, uuden sadon kerran kuukaudessa, ja sen lehdistä kansat saavat terveyden.
[1. Moos. 2:9, 3:22; Ilm. 2:7 | Hes. 47:12]
3
Mikään ei enää ole kirouksen kahleissa.
Kaupungissa on Jumalan ja Karitsan valtaistuin, ja kaikki palvelevat Jumalaa.
[Sak. 14:11 | Hes. 48:35]
4
He saavat nähdä hänen kasvonsa, ja heidän otsassaan on hänen nimensä.
[Ps. 17:15; Matt. 5:8; 1. Joh. 3:2 | Ilm. 14:1]
5
Yötä ei enää ole, eivätkä he tarvitse lampun tai auringon valoa, sillä Herra Jumala on heidän valonsa.
He hallitsevat kuninkaina aina ja ikuisesti. [Ilm. 21:23,25 | 1. Kor. 6:2 ]
Temppeliä ei uudessa, ylhäältä alas laskettavassa Jerusalemissa ole, kuten kaikki tiedämme.
Mutta halleluja! Nykyiseen Jerusalemiin tullaan vielä rakentamaan temppeli ja sen alta virtaa
nuo taivaasta lähtöisin olevat elävät vedet.
TAIVAALLINEN PYHÄKKÖ MAAN PÄÄLLÄ !
Temppelistä lähtevä virta - Hes 47:1-2
1 Mies vei minut takaisin temppelin ovelle, ja minä näin, että perustuksen alta kumpusi vettä. Sitä virtasi purona temppelin itäpäädystä -- julkisivuhan oli itään -- ja tultuaan esiin lähellä rakennuksen eteläkulmaa puro jatkoi matkaansa alttarin eteläpuolitse itään päin. [Joel 4:18; Sak. 14:8; Ilm. 22:1]
2 Mies vei minut sitten pohjoisportin kautta ulos ja edelleen ulkomuurin kulman ympäri portille, joka on itään päin, ja minä näin, että puro tuli siellä esiin portin eteläpuolelta.
Sak 14:7-9
7 Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene. [Ilm. 21:25]
8 Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä. [Hes. 47:1; Joel 4:18; Ilm. 22:1]
9 Sinä päivänä Herra on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan. [Mal. 1:11]
Herra siunatkoon sinua, Pyhän Hengen temppeli nykyisessä maailmanajassa, jolloin ei
Jerusalemin temppeliä vielä ole jälleenrakennettu!Miksi uskoisit Jumalaa? Ihan kaikessa nimittäin.
Eiks niin, että otamme vastaan siunaukset -
elämän vettä - mutta kieltäydymme uskomasta
niitä sanankohtia, jotka varoittavat tulevasta
tuomiosta? Ainakaan minä en tahdo ottaa vastaan
tuomiota siihen paikka, jossa ihmismato ei sammu.
Sillä onhan jumalattoman mukavampi uskoa saatanaa,
sillä saatana lupailee, ettei Jumala tuomitse
ketään.
Älä usko Raamatun Jumalaan, älä ainakaan kolmannen
enkelin varoitusta?
Ilm 14:9-11
9
Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä:
"Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
[Ilm. 13:16,17]
10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa
pyhien enkelien ja
Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
11
Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa
-- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
[1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]- kirjoitusta
ajattelin vastata mutta huomasinkin että Anttihan onkin itse antanut vastaukset omiin kirjoituksiinsa, kuten tavallista tee niin vastakin niin pysyt sovussa, ainakin itsesi kanssa.
- Antin k i r j o i t u k ...
kirjoitusta kirjoitti:
ajattelin vastata mutta huomasinkin että Anttihan onkin itse antanut vastaukset omiin kirjoituksiinsa, kuten tavallista tee niin vastakin niin pysyt sovussa, ainakin itsesi kanssa.
Eikös ollut täyttä asiaa selvin sanoin!
- Ei kerinnyt
Edes Sunnuntai Messua pitämään, vaan heti valoisan ajan tultua hän lähti matkalle. Tosi kiireinen Evankelista oli Paavali.
Ap. t. 16:13
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
HUOM!
Lain mukaan sapattina saa kävellä vain ns.
sapatinmatkan, joka on noin 1 km!
Eikä missään tapauksessa kaupungin portista
ulos - ei saa sapattina mennä!
Kristus ihan tarkoitukselal tuossakin osoittaa,
että Hän on sapatinkin Herra - kun laittaa
Paavalin sapattina menemään evankelioimaan ja
rukoilemaan portin ulkopuolelle.
Ulkopuolelle saaptti-leirin !- noo anttiiiii
AnttiVKantola kirjoitti:
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
HUOM!
Lain mukaan sapattina saa kävellä vain ns.
sapatinmatkan, joka on noin 1 km!
Eikä missään tapauksessa kaupungin portista
ulos - ei saa sapattina mennä!
Kristus ihan tarkoitukselal tuossakin osoittaa,
että Hän on sapatinkin Herra - kun laittaa
Paavalin sapattina menemään evankelioimaan ja
rukoilemaan portin ulkopuolelle.
Ulkopuolelle saaptti-leirin !lepäsi niin Paavali kuin alkuseurakuntakin, lain käskyn mukaan. Laista ei katoa piirtoakaan, vaikka Antti kuinka sitä kumilla pyyhkisi. Et pysty muuttamaan lakia vaikka piiruakaan. sapatti on ja pysyy jumalankansan lepopäivänä!
- kykyä?
20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
"Viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet", siis sunnuntaina
"Seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois". Mikä päivä tulee ensimmäisen päivän jälkeen?
Toinen päivä eli maanantai. evankelistat ja Jumalan todistajat ovatkin, etteivät aina ehdi kaikkiin messuihin ym. juhlille, kun on mentävä eikä meinattava evankelioimaan ihmisiä..
Toisin on adventisteilla. He joutavat makoilemaan ja lusmuilemaan, vaikka Herran asialla olisi kuinkakin kiire..- piirtoakaan
noo anttiiiii kirjoitti:
lepäsi niin Paavali kuin alkuseurakuntakin, lain käskyn mukaan. Laista ei katoa piirtoakaan, vaikka Antti kuinka sitä kumilla pyyhkisi. Et pysty muuttamaan lakia vaikka piiruakaan. sapatti on ja pysyy jumalankansan lepopäivänä!
Minä en vaan millään ymmärrä, miksi raamatussa oleva orjalaki ei ole enää voimassa, vaikka adventistit kaiken aikaa todistelevat, että laista ei katoa piirtoakaan
1 "Nämä ovat ne säädökset, jotka sinun tulee asettaa israelilaisille: 2 Kun ostat heprealaisen orjan, hänen on oltava orjana kuusi vuotta. Seitsemäntenä vuotena hänet on päästettävä vapaaksi maksutta. 3 Jos hän on tullut yksinään, hän saakoon myös lähteä yksinään. Mutta jos hänellä jo tullessaan oli vaimo, vaimo saakoon lähteä hänen mukanaan. 4 Jos hänen isäntänsä on antanut hänelle vaimon ja vaimo on synnyttänyt hänelle poikia tai tyttäriä, on vaimon ja lasten jäätävä isännälle, ja mies pääsköön vapaaksi yksinään. 5 Mutta jos orja vakuuttaa: 'Minä rakastan isäntääni, vaimoani ja lapsiani enkä halua vapaaksi', 6 niin isäntä vieköön hänet Jumalan eteen ja asettakoon hänet sitten ovea tai ovenpieltä vasten ja lävistäköön hänen korvalehtensä naskalilla, ja hän jääköön ainiaaksi isäntänsä orjaksi.
7 "Jos joku myy tyttärensä orjattareksi, tyttö ei pääse vapaaksi niin kuin miesorjat. 8 Jos isäntä ei pidä orjattaresta, jonka on luvannut ottaa itselleen, hänen on sallittava, että orjatar ostetaan jälleen vapaaksi. Toisen kansan jäsenelle hänellä ei ole oikeutta myydä tyttöä, jos hän on rikkonut antamansa lupauksen. 9 Jos hän taas määrää tytön pojalleen, tyttöä on kohdeltava kuin vapaan miehen tytärtä. 10 Jos isäntä ottaa toisen vaimon, hän ei saa vähentää ensimmäisen ruokaa, vaatetusta eikä aviollisia oikeuksia. 11 Mutta ellei mies täytä velvollisuuttaan näissä kolmessa asiassa, vaimo pääsköön lähtemään ilman korvausta. noo anttiiiii kirjoitti:
lepäsi niin Paavali kuin alkuseurakuntakin, lain käskyn mukaan. Laista ei katoa piirtoakaan, vaikka Antti kuinka sitä kumilla pyyhkisi. Et pysty muuttamaan lakia vaikka piiruakaan. sapatti on ja pysyy jumalankansan lepopäivänä!
jo Paavalin aikana oli jakaantunut kahteen leiriin:juutalaiskristittyhin ja pakankristittyihin.
Vaikka heillä oli yhteinen Herra,Herra Jeesus,uskoivat he joissain kohdin eri tavoin.
Juutalaisille oli sapatti edelleenkin tärkeä.Pakanakristityille ei.Juutalaiskristityille ympärileikkauskin oli selviö.Pakanakristityille ei.Siitähän syntyi kiistaakin niinkuin Apt.15 luku kertoo.
Kumpiako me olemme?Juutalaiskristittyjä vai pakanakristittyjä?
Vastauksesi kertoo oletko juutalainen vai n.s. pakana ja miten suhtaudut lakiin ja sen koukeroihin.noo anttiiiii kirjoitti:
Nooo, sapattipoooiika?
Kuinka monta kerta minun pitää Herran nimessä
huomauttaa, että
VARSINKAAN SAPATTINA EI ALKUSEURAKUNTA LEVÄNNYT,
vaan sapattilakien vastaisesti menivät jopa
kaupungin portin ulkopuolelle TYÖTÄ TEKEMÄÄN !
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle,
jossa arvelimme olevan rukouspaikan,
ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
Sillä sapattikiivailijoiden kanssa ei voi edes
rukoilla ! ! !
- itteesi
kiroat?
Niin ja sammalla joukon muita sunnuntain pyhittäjiä, mutta ei se näytä heitä häiritsevän?
Tiedätkö, että Jeesus on tullut teitäkin pelastamaan, eikä kiroamaan, pois synnin orjuudesta! - lähimäisiäsi?
Ei meillä ole oikeutta kirota ketään, vaikka olisimmekin toisin ajattelijoita. Lopeta tuo ihmisten tuomitseminen ja omassa itsesäälisä rypemisesi ja anna Jeesuksen tulla sydämesi Herraksi, niin syyttely mieli lakkaa ja saat suuhusi kiitosvirren, jatkuvan ilkeilyn ja pahansuopaisuuden tilalle. Näin olet itsekkin paljon onnellisempi, usko pois!
Siunausta sinulle!- olikaan?
Kenelle adventistit ovat sitä pedonmerkkiään tarjoamassa?
- Adventisteilla ei ole
olikaan? kirjoitti:
Kenelle adventistit ovat sitä pedonmerkkiään tarjoamassa?
valtaa sellaiseen.Pedon merkkiä ei kenenkään tarvitse antaa, vaan se tulee automaattisesti kaikkien uskottomien osalle.
- oikein...
Adventisteilla ei ole kirjoitti:
valtaa sellaiseen.Pedon merkkiä ei kenenkään tarvitse antaa, vaan se tulee automaattisesti kaikkien uskottomien osalle.
Uskottomilla adventisti tarkoittaa sunnuntaina lepääviä. Kuis on?
Mikäkö oikeus - päästää tai sitoa?
En tiedä, se vaan on uskovaisella sellainen
auktoriteetti Jeesus-nimesssä.
Mutta mitään ei tapahdu, jos käsken tai rukoilen
Miikael-nimessä.
Matt. 18:18
Totisesti minä sanon teille:
kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa,
ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.
Jos minä Jeesuksen nimessä vapautan sunnuntain
demonisoinnin alta, niin se vapautuu ainakin
omalla kohdallani.
Jos minä vapautan lauantain sapattisidonnaisuudesta sapatin Herran nimessä -
se vapautuu, varsinkin omalla kohdallani.
Kyllä minä sapatin tunnustan, mutta sapatti ei
vallitse minua, VAAN MINÄ SAPATTIA.
1. Kor. 6:12
Kaikki on minulle luvallista, mutta
ei kaikki ole hyödyksi;
kaikki on minulle luvallista,
mutta minä en saa antaa minkään
itseäni vallita.
2. Kor. 1:24
Ei niin, että tahdomme vallita teidän uskoanne, vaan me yhdessä autamme teitä teidän iloonne; sillä uskossa te olette lujat.
Siunausta teille kaikille!Sussiunakkoon, kun olet herkkähipiäinen mieheksi!
Herättelevää keskustelupyrkimystäkin pidät kiroamisena ja tuomitsemisena!!
Tahdotko että sinulle kaikki aina sanovat: samaa mieltä, samaa mieltä, samaa mieltä???
Ironia ja itseironia ovat oivallisia keinoja herättää keskustelua, mutta sinä koetat sammuttaa.
Aivan kuin hokisit: kasvaminen kielletty, kasvu estettäköön, mikään ei saa muuttua koskaan.Eikö sulla ole mitään mieltä, oletko mieletön? Kuulutko mihinkään kristilliseen yhteisöön?
Tyydyt vain moittimaan, kun satut näkemään kirjoittajan,
jota voi moittia eli joka uskaltaa nimensä laittaa. Ironia ja itseironia ovat oivallinen tapa herätellä.
Mutta minä olen sitä mieltä, että meidän sunnuntaita viettävien olisi hyvä vaihtaa lauantaihin, niinkuin juutalaisetkin ovat viettäneet lauantaisapattia jo Aadamista lähtien - kuten valitettavasti syntiäkin tehneet jo Aadamissa. Niinkuin minäkin.
( 1.Aikak.1: Israelilaisten sukupuu alkaen Aadamista --
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=1. Aik. 1:1&rnd=1289344663324
Jeesuksen sukupuu alkaen Aadamsita --
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 3:38&rnd=1289344823343
Jes. 51:12
-- Minä, minä olen teidän lohduttajanne.
Kuinka olet voinut pelätä kuolevaista ihmistä, Aadamin lasta, joka lakastuu kuin ruoho?
Hoos. 6:7 Te rikoitte liiton Adamissa, olitte siellä minulle uskottomia.
Jumala päätti näyttää profeetan kautta ihan konkreettisesti kuinka Herran kansa oli Herralle uskoton,
niinkuin vaimo on miehelleen uskoton ...
Hoosea 3.
1 Sitten sanoi Herra minulle: "Mene vielä ja rakasta naista, jota hänen puolisonsa rakastaa, mutta joka rikkoo avion, niinkuin Herra rakastaa israelilaisia, mutta nämä kääntyvät muiden jumalien puoleen ja rakastavat rypälekakkuja".
2 Niin minä hankin hänet itselleni viidellätoista sekelillä hopeata ynnä hoomer-mitalla ja letek-mitalla ohria.
3 Ja minä sanoin hänelle: "Ole kauan aikaa minua varten; älä harjoita haureutta äläkä mene muille miehille. Minä myös teen samoin sinua kohtaan."
Tahtoisin ajatella että tätä voisi soveltaa sapattiuskottomuudeksi, mikäli haluaa niin tehdä.
Koskapa Herra muistaa meidät kaikki Aadamin lapsina, Aadamin ajan tuotteina ikäänkuin.
Herran kansa meni avioon sunnuntain kanssa vaikka olisi pitänyt pysyä uskollisena lauantaisapatille?
Herra siunatkoon sinua evankeliumin uskolla!
Antti
Ote aloituksestani:
Kuule Jumala - menneet on menneitä ja jos
alkuseurakunta olikin valinnut viikon ensimmäisen
päivän leivän murtamiseen ja kokoontumiseen,
niin ethän sinä heidän tapoihinsa saa jämähtää!
Suoraan sanoen, Jumalani, sinun traditiosi hämmästyttää -
se että sallit alkuseurakunnan kirjata ihan Testamenttiin,
että tapasivat pyhittää sapatin jälkeistä päivää.
Se tekee meille kiusalliseksi ja epäkiitolliseksi pitää
kiinni sapatista, lauantain pyhittämisestä Sinulle.
Palstalla on syytelty minua sunnuntain kiroamisesta, eräskin poikkeuksellisen hurskas veli, vedottu kai tuohon yllä olevaan runonpätkään. Mutta minähän vain hämmästelen ja herätän ajatuksia, en kiroa.
Ap. t. 20:7
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot27818443Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss10110580Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai877593Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?4317165Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424678Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414281Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.853494"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1243038Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen972595Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit342392