Arvosteluja...

K.M.Aalto

Kritiikkiä uudesta slideshowstani (blogin loppuosassa):

http://komentaja.blogspot.com/

-otetaanko pois?


-LUSIKAN VOI NAKATA NURKKAAN, KUN LAKKAA OTTAMASTA ETEEN!-

28

2538

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hesiodos Foinix

      Ota pois vaan, ota koko blogi pois netistä ja vaihda alaa. Mene vaikka töihin.

      Ja samat terveiset Mäjenpäälle. Kansallismielinen Rintama ei kaipaa kaltaisianne.

      Kunpa Siitoin eläisi.

      • KIVTNAK

        Voitais se hirttää metsään!


      • ÄLYTÄ ETTÄ
        KIVTNAK kirjoitti:

        Voitais se hirttää metsään!

        SIITOIN OLI MIELISAIRAS HULLU PERVO MIKÄ VITUN NATSI YLIIHMINEN PASKA SAKSALAISTEN NUOLIJA!!!!!

        NATSISMI EI OLE ISÄNMAALLISUUTTA!!!!!!!!


    • blogi pois

      etusivua pidemmälle en jaksanut mennä. Sielläkin huomasin, että ilmoitat sotilasarvoksi reservin korpraali. Reservin etuliitettä ei käytetä noin alhaisissa sotilasarvoissa.

      Ihan tiedoksi vaan se etuliite reservin on täysin turha. Vasta upseerien arvoissa on tällä hetkellä käytössä reservin arvot, esim res. vänrikki on puolustusvoimissa töissä ollessa ylikersantti.

      Aliupseerienkin arvot ovat ainakin vielä samat niin reservissä, kuin palveluksessa. Eriasia jos siirrytään taas rauk järjestelmään. Siis jos saisit jostain syystä puolustusvoimissa töitä sotilashenkilönä, olisit sielläkin korpaali.

      Natsipellet jauhatte aina armeijasta, vaikka ette näköjään ymmärrä siitä yhtään mitään. Ettekä kyllä mistään muustakaan.

      • K.M.Aalto

        Edellä kirjoittamasi perusteella väittäisin sinun olevan huumorintajuton.

        Luulitkos ihan tosissasi, että olen kirjoittanut vakavalla naamalla sotilasarvokseni "reservin korpraali"?

        -PARASTA HUUMORIA ON SE, JOTA TYHMIMMÄT EI EDES TUNNISTA HUUMORIKSI-


      • K.M.Aalto kirjoitti:

        Edellä kirjoittamasi perusteella väittäisin sinun olevan huumorintajuton.

        Luulitkos ihan tosissasi, että olen kirjoittanut vakavalla naamalla sotilasarvokseni "reservin korpraali"?

        -PARASTA HUUMORIA ON SE, JOTA TYHMIMMÄT EI EDES TUNNISTA HUUMORIKSI-

        ,,,tarkoitit, että koko blogi olisi ymmärrettävä huumoriksi.


      • Aristeas
        A.Punaniska kirjoitti:

        ,,,tarkoitit, että koko blogi olisi ymmärrettävä huumoriksi.

        ... että koko mies olisi ymmärrettävä huumoriksi.

        "Siunattuja ovat hengessä köyhät, sillä heidän on taivaan valtakunta"


      • vastauksesta
        K.M.Aalto kirjoitti:

        Edellä kirjoittamasi perusteella väittäisin sinun olevan huumorintajuton.

        Luulitkos ihan tosissasi, että olen kirjoittanut vakavalla naamalla sotilasarvokseni "reservin korpraali"?

        -PARASTA HUUMORIA ON SE, JOTA TYHMIMMÄT EI EDES TUNNISTA HUUMORIKSI-

        En tajunnut huumoriksi, siitä sinulle täydet pisteet.

        Nyt kun olet täällä vastailemassa visaisiin kysymyksiin, niin voitko kertoa oliko Pekka Siitoin vitsi, ja kuinka monet teistä oli tosissaan Sieg Hail Suomi dokumenttia tehdessä. Kristian Arje oli ainakin kännissä. Vain Kuisma näytti ottavan homman tosissaan.

        Ja voisitko vielä kertoa, mikä on sen vihreään armeijan villapaitaan sonnustautuneen "suojeluskunta edustajan" nimi. Se on mun suosikki siinä dokkarissa, kun uskaltaa jopa hienovaraisesti esittää kritiikkiä teidän toimintaa kohtaa.

        Myös filmissä sotaharjoituksiin osallistuneiden pikkupoikien kohtalosta on oltu huolissaan tällä palstalla. Tiedätkö mitä heille nykyään kuuluu?

        Ei muuta tällä kertaa. Kiitos jo etukäteen.


      • K.M.Aalto
        vastauksesta kirjoitti:

        En tajunnut huumoriksi, siitä sinulle täydet pisteet.

        Nyt kun olet täällä vastailemassa visaisiin kysymyksiin, niin voitko kertoa oliko Pekka Siitoin vitsi, ja kuinka monet teistä oli tosissaan Sieg Hail Suomi dokumenttia tehdessä. Kristian Arje oli ainakin kännissä. Vain Kuisma näytti ottavan homman tosissaan.

        Ja voisitko vielä kertoa, mikä on sen vihreään armeijan villapaitaan sonnustautuneen "suojeluskunta edustajan" nimi. Se on mun suosikki siinä dokkarissa, kun uskaltaa jopa hienovaraisesti esittää kritiikkiä teidän toimintaa kohtaa.

        Myös filmissä sotaharjoituksiin osallistuneiden pikkupoikien kohtalosta on oltu huolissaan tällä palstalla. Tiedätkö mitä heille nykyään kuuluu?

        Ei muuta tällä kertaa. Kiitos jo etukäteen.

        Pekka Siitoin oli ennenkaikkea performanssi-taiteilija ja epäilen hänen olleen myös satiirikko, mutta niin hyvää satiiria se kyllä oli, etten itsekään vielä tänäkään päivänä tiedä, oliko hän tosissaan vai ei.

        Väinö Kuisma ja olavi Koskela olivat selvinpäin tuossa vasemmistoradikaali Nina Stenroosin ohjaamassa höpö-höpö-dokumentissa; itse olin about 3,5 promillen kännissä -mutta en toki sano tätä puolustuksekseni.

        Pikkupojat oli värvätty splash-ammuntoihin lähinnä itse "dokumenttia" varten ja heillä menee nykyään hyvin, sikäli kun tajusivat pysytellä hörhöistä erossa.

        Paljon puhuttu "suojeluskuntamies" on Jarmo Saarinen, joka on nykyisin SKS:n aktiivi. Häntä minäkin siinä dokkarissa diggaan eniten. Oli ottanut sopivasti rohkaisuryypyt, eikä elvistellyt tai -mikä vielä pahempaa- näyttänyt lähes sammumispisteessä olevalta kuten Arje ja Siitoin ;)


      • historian tutkija
        K.M.Aalto kirjoitti:

        Pekka Siitoin oli ennenkaikkea performanssi-taiteilija ja epäilen hänen olleen myös satiirikko, mutta niin hyvää satiiria se kyllä oli, etten itsekään vielä tänäkään päivänä tiedä, oliko hän tosissaan vai ei.

        Väinö Kuisma ja olavi Koskela olivat selvinpäin tuossa vasemmistoradikaali Nina Stenroosin ohjaamassa höpö-höpö-dokumentissa; itse olin about 3,5 promillen kännissä -mutta en toki sano tätä puolustuksekseni.

        Pikkupojat oli värvätty splash-ammuntoihin lähinnä itse "dokumenttia" varten ja heillä menee nykyään hyvin, sikäli kun tajusivat pysytellä hörhöistä erossa.

        Paljon puhuttu "suojeluskuntamies" on Jarmo Saarinen, joka on nykyisin SKS:n aktiivi. Häntä minäkin siinä dokkarissa diggaan eniten. Oli ottanut sopivasti rohkaisuryypyt, eikä elvistellyt tai -mikä vielä pahempaa- näyttänyt lähes sammumispisteessä olevalta kuten Arje ja Siitoin ;)

        Voisit kertoilla enemmänkin tuon dokkarin teosta ja siinä esiintyvistä ihmisistä.

        Ja Kristian Arjesta kuulisi myös mielellään lisää joltain, joka oikeasti tunsi hänet. Arje on jäänyt monelle aikamoiseksi arvoitukseksi.


      • vastauksista.
        K.M.Aalto kirjoitti:

        Pekka Siitoin oli ennenkaikkea performanssi-taiteilija ja epäilen hänen olleen myös satiirikko, mutta niin hyvää satiiria se kyllä oli, etten itsekään vielä tänäkään päivänä tiedä, oliko hän tosissaan vai ei.

        Väinö Kuisma ja olavi Koskela olivat selvinpäin tuossa vasemmistoradikaali Nina Stenroosin ohjaamassa höpö-höpö-dokumentissa; itse olin about 3,5 promillen kännissä -mutta en toki sano tätä puolustuksekseni.

        Pikkupojat oli värvätty splash-ammuntoihin lähinnä itse "dokumenttia" varten ja heillä menee nykyään hyvin, sikäli kun tajusivat pysytellä hörhöistä erossa.

        Paljon puhuttu "suojeluskuntamies" on Jarmo Saarinen, joka on nykyisin SKS:n aktiivi. Häntä minäkin siinä dokkarissa diggaan eniten. Oli ottanut sopivasti rohkaisuryypyt, eikä elvistellyt tai -mikä vielä pahempaa- näyttänyt lähes sammumispisteessä olevalta kuten Arje ja Siitoin ;)

        Hyvä, että sain vahvistuksen ajatukseeni Pekka Siitoinista. Itsekin olen tullut siihen tulokseen, että hän teki elämästään taidetta.

        Jossain on sanottu Siitoinin oikeasti olleen äärioikeistoa vastaan ja siten erittäin älykkäästi tehneen vahinkoa uus-natsien maineelle osoittamalla heidän touhunsa naurettavuuden ja järjettömyyden. Siitä onko tämä totta, ei varmaan ikinä tulla pääsemään selvyyteen.

        Jokatapauksessa oli Siitoin oikeasti mitä mieltä hyvänsä, en itse pidä minkäänlaista ismeihin ja ääriliikkeisiin perustuvaa yhteiskuntaa toimivana. Ja tuomitsen uus-natisien (tai mitä nimitystä halutaankaan käyttää) ajatukset ja ratkaisukeinot.


      • kirjoittaa muistelmat
        historian tutkija kirjoitti:

        Voisit kertoilla enemmänkin tuon dokkarin teosta ja siinä esiintyvistä ihmisistä.

        Ja Kristian Arjesta kuulisi myös mielellään lisää joltain, joka oikeasti tunsi hänet. Arje on jäänyt monelle aikamoiseksi arvoitukseksi.

        noilta ajoilta.


      • Kysymys.
        K.M.Aalto kirjoitti:

        Pekka Siitoin oli ennenkaikkea performanssi-taiteilija ja epäilen hänen olleen myös satiirikko, mutta niin hyvää satiiria se kyllä oli, etten itsekään vielä tänäkään päivänä tiedä, oliko hän tosissaan vai ei.

        Väinö Kuisma ja olavi Koskela olivat selvinpäin tuossa vasemmistoradikaali Nina Stenroosin ohjaamassa höpö-höpö-dokumentissa; itse olin about 3,5 promillen kännissä -mutta en toki sano tätä puolustuksekseni.

        Pikkupojat oli värvätty splash-ammuntoihin lähinnä itse "dokumenttia" varten ja heillä menee nykyään hyvin, sikäli kun tajusivat pysytellä hörhöistä erossa.

        Paljon puhuttu "suojeluskuntamies" on Jarmo Saarinen, joka on nykyisin SKS:n aktiivi. Häntä minäkin siinä dokkarissa diggaan eniten. Oli ottanut sopivasti rohkaisuryypyt, eikä elvistellyt tai -mikä vielä pahempaa- näyttänyt lähes sammumispisteessä olevalta kuten Arje ja Siitoin ;)

        Miksi pyysitte kuvausryhmän paikalle Vehmaan Liittokokoukseen?


      • Aristeas
        Kysymys. kirjoitti:

        Miksi pyysitte kuvausryhmän paikalle Vehmaan Liittokokoukseen?

        Sieg Heil Suomi, Siitoin, Arje, Kuisma, Aalto, Kansallinen Rintama, Kansallinen Liittoneuvosto, KDP...

        Kysymyksiä riittää. Aallon pitäisi ehdottomasti kirjoittaa muistelmat noilta ajoilta. Jos ei ihan kirjaa viitsi tehdä, niin miten olisi vaikka blogi, jonne kirjailisi muisteloita vuosistaan Siitoimen leirissä?


      • kysymys 2
        Kysymys. kirjoitti:

        Miksi pyysitte kuvausryhmän paikalle Vehmaan Liittokokoukseen?

        kuvaatte seuraavan kerran kokouksenne? Sieg Heil oli tosi hauska mutta on jo niin vanha filminpätkä, joten jäädään odottelemaan uutta komediaa.


      • TÄÄLLÄ
        Aristeas kirjoitti:

        Sieg Heil Suomi, Siitoin, Arje, Kuisma, Aalto, Kansallinen Rintama, Kansallinen Liittoneuvosto, KDP...

        Kysymyksiä riittää. Aallon pitäisi ehdottomasti kirjoittaa muistelmat noilta ajoilta. Jos ei ihan kirjaa viitsi tehdä, niin miten olisi vaikka blogi, jonne kirjailisi muisteloita vuosistaan Siitoimen leirissä?

        VOITAISIIN PERUSTAA IHAN OMA KESKUSTELU NÄILLE SIITOIN JA SEG HEIL SUOMI JUTIULLE.


      • K.M.Aalto
        Kysymys. kirjoitti:

        Miksi pyysitte kuvausryhmän paikalle Vehmaan Liittokokoukseen?

        Sieg Heil-suomi höpö-höpö-dokumenttia ei kuvattu yhdellä kertaa , vaan se oli lähes vuoden mittainen projekti, josta päävastuussa olivat punikki Niina Stenroos ja Väinö Kuisma.

        Dokkarihan on kuvattu modernilla kamera kiertää mukana-mentaliteetilla, jolloin ohjaajan ja toimittajan panos jää väkisinkin tavallista vähäisemmäksi. Lopputuloksen sen sijaan ratkaisee loppuvaiheen leikkaus ja editointi, joka mielestäni tehtiin Sieg Heil Suomen kohdalla tahallisesti päin persettä.Vastuussa ovat Nina Stenroos ja Väinö Kuisma.

        Jos esimerkiksi minä olisin toiminut tämän kolme ja puolituntisen kuvamateriaalin leikkaajana ja päättänyt sen editoinnista, olisin esimerkiksi jättänyt oman materiaaliosuuteni kokonaan pois tai ainakin leikannut eri kohdista. Näiltä osin olisikin mielenkiintoista saada haltuun alkuperäinen leikkaamaton materiaali, johon sisältyi mm. korkean puuristin sytytys palamaan soihtuna Vehmaalla.


      • K.M.Aalto
        Aristeas kirjoitti:

        Sieg Heil Suomi, Siitoin, Arje, Kuisma, Aalto, Kansallinen Rintama, Kansallinen Liittoneuvosto, KDP...

        Kysymyksiä riittää. Aallon pitäisi ehdottomasti kirjoittaa muistelmat noilta ajoilta. Jos ei ihan kirjaa viitsi tehdä, niin miten olisi vaikka blogi, jonne kirjailisi muisteloita vuosistaan Siitoimen leirissä?

        Olavi Koskela pyysi minua aikoinaan kirjoittamaan oman ehkä noin 20-sivuisen osion hänen ja Iiro Nordlingin kirjoittamaan (mielestäni mitättömään ja hinta/laatu-suhteessa ylihintaiseen tekeleeseen) Suomen Valtakunnanjohtaja Pekka Siitoinista tekemään kirjaan.

        Hengelliset piirit painostivat minut vetäytymään hankkeesta. Muistakaa, että olen Oulun helluntaiseurakunnan jäsen.

        Kun saan aikaiseksi kirjoitan 500 - 1000 sivuisen opuksen, joka tulee sisältämään ennennäkemätöntä kuvamateriaalia kotialbumistani.

        Ja hinta ei tule olemaan päätähuimaava, sen lupaan.


      • K.M.Aalto
        historian tutkija kirjoitti:

        Voisit kertoilla enemmänkin tuon dokkarin teosta ja siinä esiintyvistä ihmisistä.

        Ja Kristian Arjesta kuulisi myös mielellään lisää joltain, joka oikeasti tunsi hänet. Arje on jäänyt monelle aikamoiseksi arvoitukseksi.

        ...viesti Sieg Heil Suomi -projekti ;)


      • vielä löytyy
        K.M.Aalto kirjoitti:

        Sieg Heil-suomi höpö-höpö-dokumenttia ei kuvattu yhdellä kertaa , vaan se oli lähes vuoden mittainen projekti, josta päävastuussa olivat punikki Niina Stenroos ja Väinö Kuisma.

        Dokkarihan on kuvattu modernilla kamera kiertää mukana-mentaliteetilla, jolloin ohjaajan ja toimittajan panos jää väkisinkin tavallista vähäisemmäksi. Lopputuloksen sen sijaan ratkaisee loppuvaiheen leikkaus ja editointi, joka mielestäni tehtiin Sieg Heil Suomen kohdalla tahallisesti päin persettä.Vastuussa ovat Nina Stenroos ja Väinö Kuisma.

        Jos esimerkiksi minä olisin toiminut tämän kolme ja puolituntisen kuvamateriaalin leikkaajana ja päättänyt sen editoinnista, olisin esimerkiksi jättänyt oman materiaaliosuuteni kokonaan pois tai ainakin leikannut eri kohdista. Näiltä osin olisikin mielenkiintoista saada haltuun alkuperäinen leikkaamaton materiaali, johon sisältyi mm. korkean puuristin sytytys palamaan soihtuna Vehmaalla.

        niin voitko pistää sen nettiin? jookosta.


      • Kirja menee varmasti
        K.M.Aalto kirjoitti:

        Olavi Koskela pyysi minua aikoinaan kirjoittamaan oman ehkä noin 20-sivuisen osion hänen ja Iiro Nordlingin kirjoittamaan (mielestäni mitättömään ja hinta/laatu-suhteessa ylihintaiseen tekeleeseen) Suomen Valtakunnanjohtaja Pekka Siitoinista tekemään kirjaan.

        Hengelliset piirit painostivat minut vetäytymään hankkeesta. Muistakaa, että olen Oulun helluntaiseurakunnan jäsen.

        Kun saan aikaiseksi kirjoitan 500 - 1000 sivuisen opuksen, joka tulee sisältämään ennennäkemätöntä kuvamateriaalia kotialbumistani.

        Ja hinta ei tule olemaan päätähuimaava, sen lupaan.

        kaupaksi kuin kuumille kiville.


      • totta kuin
        Kirja menee varmasti kirjoitti:

        kaupaksi kuin kuumille kiville.

        toteamus, että homma on kovassa nousussa.


      • Asdafghasf
        historian tutkija kirjoitti:

        Voisit kertoilla enemmänkin tuon dokkarin teosta ja siinä esiintyvistä ihmisistä.

        Ja Kristian Arjesta kuulisi myös mielellään lisää joltain, joka oikeasti tunsi hänet. Arje on jäänyt monelle aikamoiseksi arvoitukseksi.

        Arjesta olisi tosiaan hieno kuulla jotain tarinaa, oli kyseessä vissiin melkoinen herra?


      • Kysymys tärkeä
        K.M.Aalto kirjoitti:

        Sieg Heil-suomi höpö-höpö-dokumenttia ei kuvattu yhdellä kertaa , vaan se oli lähes vuoden mittainen projekti, josta päävastuussa olivat punikki Niina Stenroos ja Väinö Kuisma.

        Dokkarihan on kuvattu modernilla kamera kiertää mukana-mentaliteetilla, jolloin ohjaajan ja toimittajan panos jää väkisinkin tavallista vähäisemmäksi. Lopputuloksen sen sijaan ratkaisee loppuvaiheen leikkaus ja editointi, joka mielestäni tehtiin Sieg Heil Suomen kohdalla tahallisesti päin persettä.Vastuussa ovat Nina Stenroos ja Väinö Kuisma.

        Jos esimerkiksi minä olisin toiminut tämän kolme ja puolituntisen kuvamateriaalin leikkaajana ja päättänyt sen editoinnista, olisin esimerkiksi jättänyt oman materiaaliosuuteni kokonaan pois tai ainakin leikannut eri kohdista. Näiltä osin olisikin mielenkiintoista saada haltuun alkuperäinen leikkaamaton materiaali, johon sisältyi mm. korkean puuristin sytytys palamaan soihtuna Vehmaalla.

        Niina Stenroos ja kuvausryhmä ei siis ollutkaan paikalla Vehmaan liittokokouksessa?


      • Anonyymi
        vastauksista. kirjoitti:

        Hyvä, että sain vahvistuksen ajatukseeni Pekka Siitoinista. Itsekin olen tullut siihen tulokseen, että hän teki elämästään taidetta.

        Jossain on sanottu Siitoinin oikeasti olleen äärioikeistoa vastaan ja siten erittäin älykkäästi tehneen vahinkoa uus-natsien maineelle osoittamalla heidän touhunsa naurettavuuden ja järjettömyyden. Siitä onko tämä totta, ei varmaan ikinä tulla pääsemään selvyyteen.

        Jokatapauksessa oli Siitoin oikeasti mitä mieltä hyvänsä, en itse pidä minkäänlaista ismeihin ja ääriliikkeisiin perustuvaa yhteiskuntaa toimivana. Ja tuomitsen uus-natisien (tai mitä nimitystä halutaankaan käyttää) ajatukset ja ratkaisukeinot.

        miten tämä kaikki liittyy jaskaan ja plösönaamoihin


    • kysyväinen

      Loistomusaa. Mikäs on kappaleen nimi?

      • K.M.Aalto

        Musiikkiesitys on kaapattu slide.com:sta, kuten koko blogissani esiintyvä slideshownikin.
        Kappaleen nimeksi on mainittu Univers Z?ro ja artistiksi Patroux.

        Musiikkilajiltani tämäntyylistä musiikkia kutsun psykedeelis-universaaliseksi, jossa on piilotettuna kosmis-matemaattista salaista tietoa koko maailmankaikkeudesta. Huomattavaa on myös voimakas hypnoottis-magneettinen komponentti.

        -SUOMEN MAAHANMUUTTOPOLITIIKKA KALPENEE MAAILMANKAIKKEUDEN JA KOSMISEN TOTUUDEN RINNALLA-


    • kadoksissa on

      Voisiko joku lähettää sen tänne?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      403
      7737
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      190
      5716
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2231
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1587
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1178
    8. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      8
      1071
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      959
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      902
    Aihe