Tapsa laulaa kuulemma huomenna keskiviikkona Jyrki Hämäläisen hautajaisissa kirkossa "Täällä pohjantähden alla".
Tapsa laulaa
80
4283
Vastaukset
Se on varmaan komeen ja koskettavan kuuloinen Tapsan tulkitsemana.
Tosta Jyrki Hämäläisestä vaan en verran ,että mua vähän ihmetytti kun Siitä Idols-Miian kuolemasta on touhuttu lehdissä vielä enemmän, kuin tuosta Jyrki Hämäläisen kuolemasta, vaikka Jyrki Hänmäläinen nyt oli kyllä huomattavasti tunnetumpi julkisuudenhenkilö, kuin joku kuudenneksi Idols-kisassa sijoittunut laulaja.- viittit
Kyllä se nuoren ihmisen kuolema on aina satuttava. Ei tee eroa kuinka monenneksi on sijoittunut jossain plaaplaa-kisoissa, sulla on kyllä omituiset tavat mitata surua. Että ihan sillä kaavalla pitäisi mediassakin käsitellä kuinka paljon on saanut aikaiseksi elämässään, ohhoh.
- eräs vaan
viittit kirjoitti:
Kyllä se nuoren ihmisen kuolema on aina satuttava. Ei tee eroa kuinka monenneksi on sijoittunut jossain plaaplaa-kisoissa, sulla on kyllä omituiset tavat mitata surua. Että ihan sillä kaavalla pitäisi mediassakin käsitellä kuinka paljon on saanut aikaiseksi elämässään, ohhoh.
Justiinax jaksaa aina jauhaa tuota levyä
- Mennedi
Mikä laulu se täällää pohjantähden alla on? Tiedätkö Justiinax?
Mennedi kirjoitti:
Mikä laulu se täällää pohjantähden alla on? Tiedätkö Justiinax?
Se on sellaneen nätti laulu missä on kauniit sanat. Siinä lauletaan mm. että:" Täällä on kuin kukkasella aika lyhyt meillä, siellä elo onnellinen, niinkuin enkeleillä... "
Mä en tiedä kuka sen laulun on säveltänyt ja sanoittanut.viittit kirjoitti:
No, kyllähän sä ihan tottakin kirjoitit, mut silti mua harmittaa kun teikäläisten täytyy aina olla joka asiassa mua vastaan.
- wanharouwa
Justiinax kirjoitti:
Se on sellaneen nätti laulu missä on kauniit sanat. Siinä lauletaan mm. että:" Täällä on kuin kukkasella aika lyhyt meillä, siellä elo onnellinen, niinkuin enkeleillä... "
Mä en tiedä kuka sen laulun on säveltänyt ja sanoittanut.Ne sanat nyt kuitenkin menevät, että: "Täällä on kuin kukkasella aika lyhyt meillä, siellä ilo loppumaton niin kuin enkeleillä."
wanharouwa kirjoitti:
Ne sanat nyt kuitenkin menevät, että: "Täällä on kuin kukkasella aika lyhyt meillä, siellä ilo loppumaton niin kuin enkeleillä."
Joo, niinhän ne sanat taitaa mennäkkin.
- Mennedi
Justiinax kirjoitti:
Joo, niinhän ne sanat taitaa mennäkkin.
Petri Laaksosella on myös samanniminen laulu.
- elo.
Justiinax kirjoitti:
Mä en tiedä kuka sen laulun on säveltänyt ja sanoittanut.Ei se voi olla elo, koska ollaan kuoltu ja päädytty sinne?!? Ajattelisit vähän.
- ei fani
Luulis Kansa osaavan tuon laulun sanat ulkoa eikä tarvii kirjasta laulaa????
Pepekin osasi PIENI KANSANLAULU sanat ulkoa.
Mutta Kansa on Kansa. ei fani kirjoitti:
Mutta Kansa on Kansa.Tapsa lauloi komeesti tuon laulun. Sitäpaitsi hyvän ystävän hautajaisisa laulajakin on sen verran herkässä tilassa ,että että jossain kohtaa saattaa sanat unohtua. Siks on hyvä ,että ne sanat lukee paperista.
- särkynyt sydän
ei fani kirjoitti:
Mutta Kansa on Kansa.Kyllä olet lapsellinen.Hautajaisissa on kyse aivan muusta kuin jossakin konsertissa.Tärkeintä on muistaa vainajaa ja lohduttaa omaisia.On aivan yks hailee on kädessä plari vai ei.
- ei fani
Justiinax kirjoitti:
Tapsa lauloi komeesti tuon laulun. Sitäpaitsi hyvän ystävän hautajaisisa laulajakin on sen verran herkässä tilassa ,että että jossain kohtaa saattaa sanat unohtua. Siks on hyvä ,että ne sanat lukee paperista.
Mitä turhaa puollustelet tuollaista määkijää???
Kun ei omista lauluääntä niin ei osaa sanojakaan.
Pepee kuuntelee mieluimmin ja Pepe osaa laulujen sanatkin.
Lopeta puollustelut! - ei fani
särkynyt sydän kirjoitti:
Kyllä olet lapsellinen.Hautajaisissa on kyse aivan muusta kuin jossakin konsertissa.Tärkeintä on muistaa vainajaa ja lohduttaa omaisia.On aivan yks hailee on kädessä plari vai ei.
Kyllä on sunkin kirjoituksista huomattu miten lapsellinen olet.
Et kestä kritiikkiä olet yhtä lapsellinen kun toi kaverisi Justiinax. Hankkikaa hei jotain muutakin elämään kuin Kansa sitä ja Kansa tätä ja viellä että kritiikkiä täytyy sietää sitä vartenhan nämä kirjoittelut on. - särkynyt sydän
ei fani kirjoitti:
Kyllä on sunkin kirjoituksista huomattu miten lapsellinen olet.
Et kestä kritiikkiä olet yhtä lapsellinen kun toi kaverisi Justiinax. Hankkikaa hei jotain muutakin elämään kuin Kansa sitä ja Kansa tätä ja viellä että kritiikkiä täytyy sietää sitä vartenhan nämä kirjoittelut on.Kritiikkiä pitääkin antaa ,mutta silloin kun on aihetta.Jorma Hynninen ja muut oopperalaulajat esiintyvät esim. veteraanijuhlissa ja laulavat poikeuksetta plari kädessä, vähänkin heidän ohjelmistostaan poikkeavissa kappaleissa.Mutta heti kun on kysymys Tapanista tai muista viihdeartisteista, niin kysymyksessä näyttää olevan vähintään maanpetos.
- ei fani
Kritiikkiä pitääkin antaa ,mutta silloin kun on aihetta.Jorma Hynninen ja muut oopperalaulajat esiintyvät esim. veteraanijuhlissa ja laulavat poikeuksetta plari kädessä, vähänkin heidän ohjelmistostaan poikkeavissa kappaleissa.Mutta heti kun on kysymys Tapanista tai muista viihdeartisteista, niin kysymyksessä näyttää olevan vähintään maanpetos.
Ja kun on kysymys Kansasta mitään kritiikkiä ei sais antaa.
Kansa kuullosti kamalalta tuolla hautajaisissa
en voi sille mitään mutta sen ääni naukuu kun maaliskuussa kollikissat kaameeta..... - juu.
ei fani kirjoitti:
Ja kun on kysymys Kansasta mitään kritiikkiä ei sais antaa.
Kansa kuullosti kamalalta tuolla hautajaisissa
en voi sille mitään mutta sen ääni naukuu kun maaliskuussa kollikissat kaameeta.....Ihan samalta kuulosti kuin meikäläisen nurkissa pyörivät kollit, hajusta en tiedä ;D
- Gilla*
Tästä linkistä on nähtävissä Jyrki Hämäläisen siunaustilaisuudesta lyhyt video. Tapsa laulaa siinä tuota " Täällä pohjantähden alla"
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?27971937- särkynyt sydän
Kaunis tilaisuus ja Tapani laulaa niinkuin pitääkin , voimakkaasti ja tunteella.
- jaa
Kaunis tilaisuus ja Tapani laulaa niinkuin pitääkin , voimakkaasti ja tunteella.
Ihme ulinaa sen laulaminen oli.
- särkynyt sydän
jaa kirjoitti:
Ihme ulinaa sen laulaminen oli.
Mene ja laita paremmaksi ,epäilen ettet pysty.
- Joku vaan
Komeasti soiva , voimakas ääni T.Kansalla. Koskettava tulkinta.
Tuo Pepe Willbergin laulama laulukin on ihan nätti. Sopii hänen laulettavakseen. - hölmö!
Mene ja laita paremmaksi ,epäilen ettet pysty.
Ei tartte olla itse laulaja tietääkseen mitä korvillaan kuulee. Tuo oli lapsellisuudessaan vertaansa vailla oleva kommentti, mutta senhän sinä jo tunnetusti osaat. Jokaisella meistä on taito omassa ammatissaan ja se että on artisti, ei tee hänestä muun alan taitajaa ja päinvastoin. Väitän että Tapsukalta menisi sormi suuhun jos tulisi mun hommiini.
- särkynyt sydän
hölmö! kirjoitti:
Ei tartte olla itse laulaja tietääkseen mitä korvillaan kuulee. Tuo oli lapsellisuudessaan vertaansa vailla oleva kommentti, mutta senhän sinä jo tunnetusti osaat. Jokaisella meistä on taito omassa ammatissaan ja se että on artisti, ei tee hänestä muun alan taitajaa ja päinvastoin. Väitän että Tapsukalta menisi sormi suuhun jos tulisi mun hommiini.
Ei ne sinun hommasi kaksisia ole , kun joudat tänne kirjoitella,niinkuin minäkin.Tapani tekee me kirjoittelemme ,jonnin joutavia aikamme kuluksi.
- gisella.
Ei ne sinun hommasi kaksisia ole , kun joudat tänne kirjoitella,niinkuin minäkin.Tapani tekee me kirjoittelemme ,jonnin joutavia aikamme kuluksi.
Ai että vain Tapsa tekee...? Me muut ei olla mitään...? Mikähän epäjumala se Tapsa sulle on kun noin kiihkoat!
- wanharouwa
vaan omasta puolestasi. Minä ainakin olen taatusti maksanut enemmän veroja tähän maahan kuin TK konsanaan.
Ja olisihan sillä TK:llakin aikaa naputella tänne, mutta kun ei osaa käyttää konetta niin ei voi. - kyllä
Tekee mitä tekee, työtä tässä tehdään muutkin kuin Tapsukka. Voin sanoa että itse teen taatusti ainakin yhtä paljon kuin herra Tapsukka mutta vapaa-aikani saan ja aion jatkossakin käyttää miten itse haluan. Vaikka sitten kirjoittelemalla typerälle nettipalstalle typerien särkyneiden sydänten typeriin viesteihin vastauksia. Hohhoijaa, eipä taas tartte vähään aikaan vierailla täälläkään, alkaa heti alkuunsa tympimään tuollaiset urpot.
- särkynyt sydän
wanharouwa kirjoitti:
vaan omasta puolestasi. Minä ainakin olen taatusti maksanut enemmän veroja tähän maahan kuin TK konsanaan.
Ja olisihan sillä TK:llakin aikaa naputella tänne, mutta kun ei osaa käyttää konetta niin ei voi.Oliko nämä sangen merkilliset ajatukset wanhanrouvan omasta kynästä, vai oliko raati koolla.
- särkynyt sydän
kyllä kirjoitti:
Tekee mitä tekee, työtä tässä tehdään muutkin kuin Tapsukka. Voin sanoa että itse teen taatusti ainakin yhtä paljon kuin herra Tapsukka mutta vapaa-aikani saan ja aion jatkossakin käyttää miten itse haluan. Vaikka sitten kirjoittelemalla typerälle nettipalstalle typerien särkyneiden sydänten typeriin viesteihin vastauksia. Hohhoijaa, eipä taas tartte vähään aikaan vierailla täälläkään, alkaa heti alkuunsa tympimään tuollaiset urpot.
Kuulut varmaankin wanhanrouvan raatiin ,kovin on saman suuntaisia kirjoituksia.Wanharouvahan ei luota muiden kuin raatilaistensa mielipiteisiin.
- hah
Kuulut varmaankin wanhanrouvan raatiin ,kovin on saman suuntaisia kirjoituksia.Wanharouvahan ei luota muiden kuin raatilaistensa mielipiteisiin.
Vai että ihan raatiin tässä päästy, enpä tuota tiennytkään ;D tämä on taas niitä sun hölötyksiäsi jolle annan piut paut.
- tässä:
Tässä on Iltasanomien videopätkä Jyrki Hämäläisen hautajaisista. Siinä Tapsa laulaa tuon " Täällä pohjantähden alla" laulun lisäksi" Sun haltuus rakas isäni" .
Selvästi Tapsan ääni erottuu voimakkaimpana, siinäkin kohtaa jossa kaikki laulaa sitä laulua yhdessä.
http://www.iltasanomat.fi/videot/uutiset/1513656- MMM
On kantava ääni ilman mikrofoniakin.
- wanharouwa
Tuo oli hyvin "tutun" kuuloista. TK lauloi paatoksella ja ensisijaisesti "esiintyi".
Pepe taas lauloi tunteella poismenneelle ystävälleen. Hänellä ei ollut niin tarvetta esittää.
Juuri tuota tarkoitin kun aikanaan täällä mainitsin, että TK:lla on suuri tarve tulla huomatuksi. Noin se on aina Joulukirkossakin. Ehkä hän ei vain ajattele, etteivät ihmiset sinne mene kuuntelemaan TK:ta vaan kirkkoon mennään hiljentymään, suremaan, iloitsemaan....minkä aika kulloinkin on. - särkynyt sydän
wanharouwa kirjoitti:
Tuo oli hyvin "tutun" kuuloista. TK lauloi paatoksella ja ensisijaisesti "esiintyi".
Pepe taas lauloi tunteella poismenneelle ystävälleen. Hänellä ei ollut niin tarvetta esittää.
Juuri tuota tarkoitin kun aikanaan täällä mainitsin, että TK:lla on suuri tarve tulla huomatuksi. Noin se on aina Joulukirkossakin. Ehkä hän ei vain ajattele, etteivät ihmiset sinne mene kuuntelemaan TK:ta vaan kirkkoon mennään hiljentymään, suremaan, iloitsemaan....minkä aika kulloinkin on.Minulle tuli kyyneleet silmiin kun Tapani lauloi, ei huonosti laulanut Pepekään .Vai taas Tapani laskelmoi vanhanrouvan mielestä.Pyytäisin vain huomauttaa, jos vanharouva ei huomannut Tapani esitti aivan eri laulun kuin Pepe.Vanhan rouvan mielestä Hämäläinen oli Tapanille täysin tuntematon ihminen.Tapani osoitti kuinka ammattilainen pystyy tiukassakin paikassa pitämään itsensä koossa.
- särkynyt sydän
Tässä virressä kuultiin , että Tapani on laulaja Pepe ei samaan pysty.
- Noname
wanharouwa kirjoitti:
Juuri tuota tarkoitin kun aikanaan täällä mainitsin, että TK:lla on suuri tarve tulla huomatuksi. Noin se on aina Joulukirkossakin. Ehkä hän ei vain ajattele, etteivät ihmiset sinne mene kuuntelemaan TK:ta vaan kirkkoon mennään hiljentymään, suremaan, iloitsemaan....minkä aika kulloinkin on.Pepe Willberg taitaa olla vähän ujompi, kun ei mennyt edes sinne eteen laulamaan.
- tämän
Tässä virressä kuultiin , että Tapani on laulaja Pepe ei samaan pysty.
surujuhlankin esiintyjien arvosteleminen ja vertaileminen teistä jotenkin korrektia?
- fanifani
tämän kirjoitti:
surujuhlankin esiintyjien arvosteleminen ja vertaileminen teistä jotenkin korrektia?
Arvostelu ja vertailu on todella mautonta tässä tilanteessa. Hieman käytöstapoja voisi noudattaa, etenkin wanharouva. Uljaasti kirkossa on aina virsiä veisattu ja onneksi nytkin oli kunnon esilaulaja paikalla!
- Zori
fanifani kirjoitti:
Arvostelu ja vertailu on todella mautonta tässä tilanteessa. Hieman käytöstapoja voisi noudattaa, etenkin wanharouva. Uljaasti kirkossa on aina virsiä veisattu ja onneksi nytkin oli kunnon esilaulaja paikalla!
Kyllä mielestäni tässä topicissa tuossa yllä olevat "ei fanin" naukumis arvostelut ovat huomattavasti mauttomanpia ja asiattomanpia, kuin Wanhanrouwan tälläkertaa tässä kohtaa.
Vaikuttavasti lauloivat sekä Tapsa, että Pepe Willberg. Tapanilla on komeammin ja kuuluvammin soiva ääni, kuin Pepe Willbergillä ( äänen koulutus kuuluu). Willbergin ääni on hentoinen, mutta ihan herkkä. - Yrsa
fanifani kirjoitti:
Vaikka minua on moitittu samojen asioitten toistamisesta ja jankkaamisesta, täytyy taas sanoa: videolla, missä Tapani Kansa laulaa Tääkkä Pohjantähden alla laulua, hänen äänensä huojuu taas pahasti, sanojen alussa on intonaatio hukassa. Laulu "hakee" paikkaansa. Ja kyllä Kansa sen laulaa raa´`an tuntuisesti vailla herkkyyttä. Voihan kyllä olla, että tunteettomuus johtuu siitä, että hyvän ystävän hautajaisissa laulaminen on kova paikka ja täytyy vetää rutiinilla. Itselläni on kokemusta.
- Poppana1
Kauniisti ja komeasti Tapsa laulaa. Herkistyin ihan kun kuuntelin tuota häneen lauluaan: Täällä pohjantähden alla. Myös se virsi oli koskettava.
Kauniinherkkä tilaisuus kaikenkaikkiaan. - letti**
Tapsa on näköjään käynyt parturissakin. Sille sopii hyvin tuolaliset lyhyemmät hiuksetkin.
Kyllä on NIIIN komeen ja sykähdyttävän kuuloista. Jyrkin omaisethan oli kuulemma esittääneet toiveen ,että Tapsa laulaisi just tuon " Täällä pohjantähden alla" Jyrkin hautajaisisssa.
Toi virsikin on upee.- Suntiona
Kylläpäs Kansan ääni taas huojuu pahasti. Virressä oli hauska kun hän hidasti rytmiä koko ajan.
Olen ollut hautajaisissa ja kuullut usemmankin kanttorin laulavan paremmin kuin Tapani Kansa. - t.aivastelija
Suntiona kirjoitti:
Kylläpäs Kansan ääni taas huojuu pahasti. Virressä oli hauska kun hän hidasti rytmiä koko ajan.
Olen ollut hautajaisissa ja kuullut usemmankin kanttorin laulavan paremmin kuin Tapani Kansa.kommenttisi loukkaa kaikkia eläviä ja kuolleita. Tapani Kansa on ihminen kuten me muutkin. ilkeästi voisi ajatella että seuraavat hautajaisesi ovat omasi. annapa sitten analyysiä virrenveisuusta. sieltä haudan takaa. puhu saitten tapsukoista ja tupsukoista. perkele.
- tässä:
Haastatteluja tuolla Tavastialla pidetyssä muistotilaisuudessa. Tapsan haastattelu on heti alussa
http://viihde.mtv3.fi/videot/index.shtml/uusimmat/ihmiset/?2008/4/128029 - tässä:
Tässä on vielä Helsinginsanomien nettisivuilla ollut video tuosta Jyrki Hämäläisen muistotilaisuudesta.
http://www.hs.fi/videot/1135235250880?kategoria=Uutiset&sivu=1- tässä:
Siis siunaustilaisuudesta tarkoitin.
Tapsa näkyi istuvan ihan etupenkillä siellä kirkossa. Ninaa ei siellä ollutkaan, jos ei sitten istunut jossain taaempana. Siinä illalla olleessa muistotilaisuudessahan oli Ninakin mukana.
Olin Jyrkin siunaustilaisuudessa.
Meille tuli Suosikki 1970 luvun alkupuolelta saakka Jyrki teki Suosikista sellaisen lehden jossa oli pop ja rock tähtien lisäksi myös juttuja iskelmätähdistä. Esimerkitsi Tapani Kansa, Armi Aavikosta oli juttuja 1970 luvun loppupuolella ja 1980 luvun alussa. Einistä oli jopa kansikuva eräässä numerossa ja sitten oli isoja julisteita iskelmätähdistä esimerkitsi Armi & Danny iso juliste joka minulla on vieläkin.
Sain sellaisen käsityksen Suosikkia, kun luin että Jyrki ajatteli kaikenlaisia lukijoita eri musiikkityylejä, ketään ei unohtanut paitsi hengellinen ja oopperaa ei tainnut olla Suosikissa. Suosikki oli minulle mieleinen lehti silloin 1975- Lopetin melkein heti Suosikin tilauksen sitten, kun Jyrki lopetti siellä päätoimittajana 2003.
Viime syksynä siirsin VHS nauhoiltani Jyrki Hämäläinen tallenteeni DVD levyille esim. hauskan Speden leikki ohjelman jossa Jyrki.
En tuntenut Jyrkiä henkilökohtaisesti, mutta televisio ohjelmia joissa Jyrki esiintyi niin nauhoitin aina kaikki! Jyrki oli mielestäni hauska aina sanavalmis, ja toi aina hyvää mieltä ohjelmiin joissa esiintyi. Niissä ohjelmissa joissa Jyrki esiintyi niin ei koskaan aika käynyt pitkäksi, kun niitä ohjelmia katsoi.
Olarin kirkossa. Mediaa oli paikalla paljon. Menin hyvissä ajoin sinne jouduin odottelemaan jonkun aikaa aulassa ennen kuin päästivät meidät kirkkoon, ja Tapani Kansa tuli viimeisenä sinne ja meni istumaan yksin eturiviin. Nina istui muutamaa penkkiriviä taaempana. Käytävän toisella puolella eturivissä oli Jyrkin ex-puoliso Arja- Liisa poikansa kanssa ja sitten oli Danny, Markku Veijalainen muita en tunnistanut jotka oli eturivissä.
Siunaus alkoi kukkatervehdyksillä. Tapani Kansa vei kukkatervehdyksensä melkein heti Arja-Liisan, Dannyn, Markun jälkeen.. Eräs nainen tuli omalta paikaltaan istumaan Tapsan viereen odottamaan omaa vuoroa viedä kukkatervehdys Jyrkille. Ja, kun oli sen naisen vuoro niin Tapsa ystävällisesti, kohteliaasti auttoi sitä naista Jyrkin ruumisarkulle ja sitten Tapsa auttoi sitä naista pois Jyrkin ruumisarkun luota.
Kukkatervehdysten vieminen kesti noin tunnin jonka jälkeen Pepe Willberg aloitti -Vain pieni kansanlaulu laululla. Pepe lauloi yleisön joukossa ei mennyt Jyrkin ruumisarkun viereen.
Sen jälkeen, kun Pepe oli laulanut niin, Marianne Heikkilä ja Markku Tapio tulivat. Markku Tapio puhui kauniisti monta kertaa sanoi puheen aikana Jyrki. mm. siteerasi edesmennyttä Juice Leskistä, että ei elämästä selviä hengissä.
Kun Marianne Heikkilä ja Markku Tapio poistuivat niin Tapani Kansa meni Jyrkin ruumisarkun viereen ja aloitti - Täällä pohjan tähden alla. Tapani Kansan esitys on kokonaan kuultavissa TV Nelonen netti tv:stä. Ja siellä on paljon muitakin video pätkiä koskien Jyrkin siunaamista ja muistotilaisuutta.
Kun Tapani Kansa oli laulanut ja mennyt takaisin istumaan. Marianne Heikkilä ja Markku Tapio tulivat nyt eturivin kohdalle jatkamaan siunausta.
Sen jälkeen virsi 377 Tapani Kansa lauloi eturivistä istualtaan -Sun haltuus,rakas Isäni mä aina annan itseni…
Jonka jälkeen sitten me jatkettiin kohdasta -Mun sieluni ja ruumiini…
Sen jälkeen Pepe Willberg jatkoi nousi seisomaan -Sun, Isä tahtoos tyytyen saa..
Ja sitten me jatkettiin kohdasta -Sen uskon, rakas Isäni…
Kun virsi 377 oli kokonaan laulettu niin Marianne Heikkilä ja Markku Tapio tulivat ja Markku Tapio sanoi, että tulkaa hakemaan kukkavihkot tehdään kukkakunniakuja Jyrkille.
Danny ja 5. muuta kantoi Jyrkin ruumisarkkua pois kirkosta. Saattoväki lähti perään sitä mukaa, kun Jyrkin ruumisarkku meni kohti ulko-ovea.
Ulkona sitten kokoonnuttiin kaikki ruumisauton lähelle ja ruumisautoja oli kaksi toiseen meni kukkavihkot, kellot soi ja ruumisauto lähti oltiin niin pitkään siinä paikalla, että ruumisauto hävisi näkyvistä ja kellot lakkasivat soimasta.
En nähnyt lähtikö Danny mukaan ruumisautoon, vai lähtikö Danny omalla autolla Jyrkiä saattamaan Hietaniemeen vai jäikö Danny sinne pihalle saattoväen joukkoon.
Tuli hetken hiljaisuus ja Arja- Liisa sanoi sitten, että tervetuloa kaikki illalla kello 18 muistotilaisuuteen tavastialle vietetään siellä kevyemmissä tunnelmissa muistotilaisuutta.
Ei ollut tilaisuutta mennä tavastialle olisin mielellään mennyt sinne kuuntelemaan Adressin lukua yms. ja muistelemaan Jyrkiä.
Jyrki oli hieno ihminen ja sai hienon siunauksen.
Tapani Kansa laulaa Täällä pohjantähden alla.
http://www.nelonen.fi/uutisvideot/default.asp?video=2960&c=1&newpage=1Mun mielestä kans Jyrki Hämäläinen oli mukava, hieno ja hauska ihminen, sekä loistava tarinankertoja. Sen juttuja olisi ollut mielenkiintoista kuunnella ja lukea enemmänkin. Mulla on pari Jyrkin kirjoittamaa kirjaa "Seikkailija tämän maan". Se on Jyrkin omaelämänkerta, sekä "Tangokuningas Olavi Virta" . Se taas on Jyrkin kirjoittama elämänkerta Olavi Virrasta.
Kirjastosta olen lainannut "Tähtien tuska ja kimallus" ja "Hopeinen kuu". Noissa kirjoissa Jyrki kertoo tarinoita monista kohtaamistaan julkkiksista. Niin kansainvälisistä, kuin kotimaisistakin tähdistä.
Mun mielestä olis ollut hienoa, jos Jyrki olisi saanut eläkkeelle jäätyään televisioon vaikka jonkun oman talk-shown tms.
Aika kauan siinä sitten meni aikaa , että kaikki siellä siunaustilaisuudessa oli muistokukkansa Jyrkin arkulle laskeneet. Hieno, herrasmiesmäinen ele Tapsalta, kun auttoi sitä jotain naista Jyrkin ruumisarkun luokse.
Oli kyllä varmasti kaunis ja liikuttava tilaisuus. Noista videopätkistäkin sen aistii.
Tuo " täällä pohjantähden alla" on nätti laulu ja ihanasti tapsa sen lauloi. Kiitti kun laitoit linkin, josta sen voi kuulla kokonaan.- Safira~
Harmi kun minulla ei ole Jyrki Hämäläisestä mitään videotallenteita. Tuolta Elävästä arkistosta on ollut mahdollisuus jotain videoita Jyrkistä nähdä.
Jyrki vaikutti olevan kyllä kiltti ja positiivinen ihminen. Ei koskaan mollannut ketään, vaan aina löysi jokaisesta jotain hyvää. Ei ihme ,että hänellä oli niin paljon ystäviä. Jyrkihän taisi olla myös ainoa suomalainen toimittaja, joka oli haastatatellut Elvistä ihan henkilökohtaisesti. Jyrkihän testamenttasi suuren osan omaisuudestaan erillaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin. Sekin kertoo jo miten hieno mies hän oli.
Hyvä, että Ninakin oli mukana siellä siunaustilaisuudessa. Veikö Nina erikseen omat muistokukkansa ? Tapsa oli kohtelias kun auttoi sitä yhtä naista jäähyväiskukkien viennissä.
Jyrkin ansaitsema kaunis siunaustilaisuus se epäilemättä oli. Mutta miksihän siinä oli kaksi pappia siunaamassa? Oli hienoa kuulla tuo Tapsan laulama laulu kokonaisuudessaan.Kaunista.
Siellä tavastialla illalla ollut Jyrki Hämäläisen muistotilaisuus oli varmasti myös hieno. - Hyypiö@
Kumma vaan, kun Tapsukan täytyy tulla aina niin viimetipassa joka paikkaan.
- r.moore
Kiitos uraliin herkästä kirjoituksestasi, hyvästä kuvauksestasi. Itselln samansuuntaiset muistot joskus 1964-1965 kun "löysin" Suosikin, Isto Lysmä vielä silloin kunnes vaihtui Jyrkiin. Se mies on vaikuttanut kovasti meidän kaikkien suomalaisten musiikkimakuun. Tapani Kansan osuus videoilla on mykistävä. Suuri taiteilija.
- kuokkimassa
Mitäs sinä siellä kuokkavieraana olit vaiko oliko oikein kutsuttu? Joka paikkaan sitä eräiden pitää tunkea.
- ZaiZai
kuokkimassa kirjoitti:
Mitäs sinä siellä kuokkavieraana olit vaiko oliko oikein kutsuttu? Joka paikkaan sitä eräiden pitää tunkea.
Sehän oli kaikille avoin siunaustilaisuus. Pälli! Lehdestä luin,että siellä oli paljon ihmisiä, jotka halusivat olla saattamassa Jyrkiä viimeiselle matkalle. Ja se oli todella hieno asia.
(Myöskin se muistotilaisuus, joka järjestettiin siellä Tavastialla oli kaikille avoin. ) - jos
ZaiZai kirjoitti:
Sehän oli kaikille avoin siunaustilaisuus. Pälli! Lehdestä luin,että siellä oli paljon ihmisiä, jotka halusivat olla saattamassa Jyrkiä viimeiselle matkalle. Ja se oli todella hieno asia.
(Myöskin se muistotilaisuus, joka järjestettiin siellä Tavastialla oli kaikille avoin. )Silti ihmettelen kuinka joku viitsii mennä sinne kuikuilemaan. Ei se Hämäläinen edes ollut suosittu artisti, kuinka sitä voi fanittaa.
jos kirjoitti:
Silti ihmettelen kuinka joku viitsii mennä sinne kuikuilemaan. Ei se Hämäläinen edes ollut suosittu artisti, kuinka sitä voi fanittaa.
Oletko oikeesti noin tyhmänsorttinen, vai oliks toi vaan joku vitsi ? Eihän Jyrki Hämäläinen mikään artisti ollutkaan.
Jyrki Hämäläinen oli Suosikki-lehden päätoimittajana melkein neljäkymmentä vuotta! Lisäksi oli kirjailija yms...
Sitäpaitsi mm. Jyrkin hyvä ystävä Danny lehdessä ilmoitti, että sinne siunaustilaisuuteen ja muistotilaisuuteen on kaikki tervetulleita hyvästelemään ja muistamaan Jyrkiä .
Radiossa sanottiin silloin keskiviikkona, kun ne Jyrkin hautajaiset oli, että sen Olarin kirkon parkkipaikka oli jo melkein tuntia ennen ihan täynnä autoja.- Teppo Tulppu
Kyllä jätkällä ääntä riittää, ja se laulaminen on helpon näköistä kun sen osaa. Ei tarvitse turhia venkoilla ja vääntelehtiä (Topi Sorsakosken ja kumppanien tapaan)
- särkynyt sydän
Hieno oli tilaisuus ja kiitos sinulle kirjoituksestasi.Tapani lauloi juuri niinkuin kirkossa kuuluukin laulaa.On miehellä mahtava ääni,Tapanin pitäisi esiintyä enemmänkin kirkoissa.Harvan artistin ääni kantaa ja soi noin upeasti kuin Tapanin.
Virret juuri noin laulettuna ovat todella mahtavaa kuunneltavaa,kaiken tämän teknon ja muun metelin keskellä. - Safira~
Hieno oli tilaisuus ja kiitos sinulle kirjoituksestasi.Tapani lauloi juuri niinkuin kirkossa kuuluukin laulaa.On miehellä mahtava ääni,Tapanin pitäisi esiintyä enemmänkin kirkoissa.Harvan artistin ääni kantaa ja soi noin upeasti kuin Tapanin.
Virret juuri noin laulettuna ovat todella mahtavaa kuunneltavaa,kaiken tämän teknon ja muun metelin keskellä.Eikä muuten välttämättä pahemmin mitään säestystäkään kaipaa tuo Tapsan laulu. Ääni on niin soinnukas. Tuossa videossa ei kovin paljoa tuo urkusäestys kuulu.
- Ei kiitos
Virret juuri noin laulettuna ovat todella mahtavaa kuunneltavaa,kaiken tämän teknon ja muun metelin keskellä.Aivan hirvee esitys
Ei kiitos kirjoitti:
Aivan hirvee esitys
Kuuntelisit säkin välillä korvillas, etkä aina persreiälläs.
- tyhmäx
Justiinax kirjoitti:
Oletko oikeesti noin tyhmänsorttinen, vai oliks toi vaan joku vitsi ? Eihän Jyrki Hämäläinen mikään artisti ollutkaan.
Jyrki Hämäläinen oli Suosikki-lehden päätoimittajana melkein neljäkymmentä vuotta! Lisäksi oli kirjailija yms...
Sitäpaitsi mm. Jyrkin hyvä ystävä Danny lehdessä ilmoitti, että sinne siunaustilaisuuteen ja muistotilaisuuteen on kaikki tervetulleita hyvästelemään ja muistamaan Jyrkiä .
Radiossa sanottiin silloin keskiviikkona, kun ne Jyrkin hautajaiset oli, että sen Olarin kirkon parkkipaikka oli jo melkein tuntia ennen ihan täynnä autoja.Tottakai tiedän ettei se Hämäläinen mikään artisti ollut, hölmö! Just sen vuoksi ihmettelinkin kuinka sillä voi olla tuollaisia pöljiä faneja jotka hinaa ahterinsa joka paikkaan. Pirustako minä tiesin että sinne oli oikein Danny pyytänyt porukkaa tunkemaan. Harmi muuten ettei Danny esiintynyt Tapsukan tilalla koska oli Hämäläisen sydänystävä, ja olisi ollut paremmin paikallaan laulamaan jotain.
- viisas?
Justiinax kirjoitti:
Hyi kamala millainen kielenkäyttö, häpeä! Oletko aikuinen? Tuo kuulostaa teini-ikäisen uhittelulta.
- Ei kiitos
Justiinax kirjoitti:
kuuntelet ilmeisesti Kansan musiikki kun et ymmärrä että Kansalla ei ole laulääntä.
Nyt sekin selvis miksi sä koko ajan kehut Kansaa... - Ei kiitos
viisas? kirjoitti:
Hyi kamala millainen kielenkäyttö, häpeä! Oletko aikuinen? Tuo kuulostaa teini-ikäisen uhittelulta.
koska kuuntelee Kansaa p.. reiällään.
Sairashan toi ihminen on se näkyy jo sen kirjoittelusta ym ootte kait huomannut - Sepitini
Kiitos nim.merk. Uralin kirjoituksestasi !
Oli upeaa kuunnella tuo Tapsan laulama Täällä pohjantähden alla kokonaisuudessaan. - wanharouwa
kuvauksestasi :)
Tuli vaan mieleeni, että Pepen tapa laulaa siellä omalla paikallaan kolahti minuun. Hän ei halunnut tuoda itseään tykö, vaan osoitti kunnioituksensa vainajaa kohtaan aika ihanasti.
En mahda mitään, mutta vaikka kuinka monta kertaa kuuntelisin TK:n tulkinnan tuosta "Täällä Pohjantähden alla", niin se kuulostaa tavattoman konemaiselta.
jk. Juolahti mieleeni, että luulikohan se täti-ihminen TK:ta suntioksi, kun meni apua pyytämään :) wanharouwa kirjoitti:
Tuli vaan mieleeni, että Pepen tapa laulaa siellä omalla paikallaan kolahti minuun. Hän ei halunnut tuoda itseään tykö, vaan osoitti kunnioituksensa vainajaa kohtaan aika ihanasti.
En mahda mitään, mutta vaikka kuinka monta kertaa kuuntelisin TK:n tulkinnan tuosta "Täällä Pohjantähden alla", niin se kuulostaa tavattoman konemaiselta.
jk. Juolahti mieleeni, että luulikohan se täti-ihminen TK:ta suntioksi, kun meni apua pyytämään :)Joo-o taas niin... mut entäs sitten kun siellä laulettiin se yhteisvirsi, niin Pepe Willberghän ponnahti pystyy, kun vieteriukko, kun alkoi laulaa omaa osuuttaan siinä. Eikös se ole sun logiikkas mukaan sitä itsensä esille tuomista just? Tapsahan lauloi sen oman osuutensa rauhallisesti istuen.
ps. Mitä sitten vaikka se täti-ihminen olisikin luullut Tapsaa suntioksi ? Tapsa ainakin auttoi sitä ja se on tärkeintä.- suoritus
wanharouwa kirjoitti:
jk. Juolahti mieleeni, että luulikohan se täti-ihminen TK:ta suntioksi, kun meni apua pyytämään :)Samoin minun korvissani kovin, kovin mekaaniselta kuulosta Tapsan esitys. Voihan kyllä olla, että tilanne on vaikea ja siksi hänen täytyy laulaa kuin kone välttyäkseen liikutukselta. Se on kyllä huvittavaa, että vaikka Tapsa laulasisi kuin koneellisesti ja ääni väpättää- aina on niin hienoa, komeeta, upeaa ja herkkää!
- Zori
suoritus kirjoitti:
Samoin minun korvissani kovin, kovin mekaaniselta kuulosta Tapsan esitys. Voihan kyllä olla, että tilanne on vaikea ja siksi hänen täytyy laulaa kuin kone välttyäkseen liikutukselta. Se on kyllä huvittavaa, että vaikka Tapsa laulasisi kuin koneellisesti ja ääni väpättää- aina on niin hienoa, komeeta, upeaa ja herkkää!
Ei laula mekaanisesti, vaan tunteella ja komeasti.
- mikä on
wanharouwa kirjoitti:
jk. Juolahti mieleeni, että luulikohan se täti-ihminen TK:ta suntioksi, kun meni apua pyytämään :)wanhanrouwan ongelma? kun hänen pitää kaivaa vikaa ihan mistä vaan, pääasia että saa sanoa jotain negatiivista Kansasta. ihan jo huvittaa tuo oman egon esiintuominen!
Safira~ kirjoitti:
Harmi kun minulla ei ole Jyrki Hämäläisestä mitään videotallenteita. Tuolta Elävästä arkistosta on ollut mahdollisuus jotain videoita Jyrkistä nähdä.
Jyrki vaikutti olevan kyllä kiltti ja positiivinen ihminen. Ei koskaan mollannut ketään, vaan aina löysi jokaisesta jotain hyvää. Ei ihme ,että hänellä oli niin paljon ystäviä. Jyrkihän taisi olla myös ainoa suomalainen toimittaja, joka oli haastatatellut Elvistä ihan henkilökohtaisesti. Jyrkihän testamenttasi suuren osan omaisuudestaan erillaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin. Sekin kertoo jo miten hieno mies hän oli.
Hyvä, että Ninakin oli mukana siellä siunaustilaisuudessa. Veikö Nina erikseen omat muistokukkansa ? Tapsa oli kohtelias kun auttoi sitä yhtä naista jäähyväiskukkien viennissä.
Jyrkin ansaitsema kaunis siunaustilaisuus se epäilemättä oli. Mutta miksihän siinä oli kaksi pappia siunaamassa? Oli hienoa kuulla tuo Tapsan laulama laulu kokonaisuudessaan.Kaunista.
Siellä tavastialla illalla ollut Jyrki Hämäläisen muistotilaisuus oli varmasti myös hieno.Safiran~ kysymykseen veikö Nina erikseen muistokukat. Kukkatervehdykset kesti melkein tunnin ja, kun pappi oli sanonut, että hakekaa kukkatervehdykset pois ja muodostakaa kukkakunniakuja Jyrkille niin huomasin vasta Ninan, kun Tapsa meni Ninan ja muiden luo kukkalaitteen kanssa odottamaan, kun Danny ja Markku Veijalainen ja 4 muuta alkoivat kantamaan ruumisarkkua pois kirkosta, ei millään ruumiskärryllä vaan kantoivat, ruumsiauto oli kirkon oven edessä.
Tavastialle olisin halunnut, kuuntelemaan minkälaisia asioita ihmiset muistelevat Jyrkistä ja kuuntelemaan Tapani Kansaa, ja olisin ottanut valokuviakin Tapani Kansa kun esiintyy, mutta en päässyt muiden asioitteni takia. Lehdestä luin sitten, että siellä oli ollut hauskaa ja kuulemma Suosikki -lehden vanha toimitus oli tarjonnut kaikille viskipaukun.
Jos joku oli siellä tavastialla silloin niin voisitko kirjoittaa Tapani Kansan esiintymisestä Jyrkin muistotilaisuudessa mitä lauluja Tapsa lauloi Äidin pikkupojan lisäksi, ja mikä oli orkesteri, ja oliko yleisö lavan edessä tanssimassa vai istuivatko.
Iltasanomissa 3.4 lukee ja on kuva tanssivista naisista ja siinä lukee, että Dannyn esiintyminen laittoi yleisön tanssimaan Jyrkin muistotilaisuudessa.- wanharouwa
Justiinax kirjoitti:
Joo-o taas niin... mut entäs sitten kun siellä laulettiin se yhteisvirsi, niin Pepe Willberghän ponnahti pystyy, kun vieteriukko, kun alkoi laulaa omaa osuuttaan siinä. Eikös se ole sun logiikkas mukaan sitä itsensä esille tuomista just? Tapsahan lauloi sen oman osuutensa rauhallisesti istuen.
ps. Mitä sitten vaikka se täti-ihminen olisikin luullut Tapsaa suntioksi ? Tapsa ainakin auttoi sitä ja se on tärkeintä.Ei mitään, kunhan kirjoitin.
Minä ainakin kunnioitan suntion työtä, se on hyvin monimuotoinen ammatti ja vaatii ihmiseltä monia avuja, hienotunteisuus tulee ensimmäisenä mieleeni. uralin kirjoitti:
Safiran~ kysymykseen veikö Nina erikseen muistokukat. Kukkatervehdykset kesti melkein tunnin ja, kun pappi oli sanonut, että hakekaa kukkatervehdykset pois ja muodostakaa kukkakunniakuja Jyrkille niin huomasin vasta Ninan, kun Tapsa meni Ninan ja muiden luo kukkalaitteen kanssa odottamaan, kun Danny ja Markku Veijalainen ja 4 muuta alkoivat kantamaan ruumisarkkua pois kirkosta, ei millään ruumiskärryllä vaan kantoivat, ruumsiauto oli kirkon oven edessä.
Tavastialle olisin halunnut, kuuntelemaan minkälaisia asioita ihmiset muistelevat Jyrkistä ja kuuntelemaan Tapani Kansaa, ja olisin ottanut valokuviakin Tapani Kansa kun esiintyy, mutta en päässyt muiden asioitteni takia. Lehdestä luin sitten, että siellä oli ollut hauskaa ja kuulemma Suosikki -lehden vanha toimitus oli tarjonnut kaikille viskipaukun.
Jos joku oli siellä tavastialla silloin niin voisitko kirjoittaa Tapani Kansan esiintymisestä Jyrkin muistotilaisuudessa mitä lauluja Tapsa lauloi Äidin pikkupojan lisäksi, ja mikä oli orkesteri, ja oliko yleisö lavan edessä tanssimassa vai istuivatko.
Iltasanomissa 3.4 lukee ja on kuva tanssivista naisista ja siinä lukee, että Dannyn esiintyminen laittoi yleisön tanssimaan Jyrkin muistotilaisuudessa.Ainakin uudessa Seiskassa on pari aukeamaa juttua tuosta Jyrkin siunaus-ja muistotilaisuudesta.
Seiskassa luki, että Tapsa lauloi siellä muistotilaisuudessa rockia ja yleisö hullaantui ( eli varmaan jostain Elviksen rock-biiseistä oli kyse) ja mainittiin myös se, että Tapsa lauloi "Äidin pikkupojan" 195cm pitkän Jyrki Hämäläisen muistolle.
Pari kuvaa Tapsasta siinä oli myös: Yhteiskuva Ninan kanssa ja sitten on kuva, kun Tapsa rokkaa siellä lavalla :) Orkesteria näkyi sen verran siinä kuvassa, että ei ollut mitään tutun näköisiä soittajia, eli ei ollut Tapsan oma bändi ainakaan.- osaat sinä!
wanharouwa kirjoitti:
Ei mitään, kunhan kirjoitin.
Minä ainakin kunnioitan suntion työtä, se on hyvin monimuotoinen ammatti ja vaatii ihmiseltä monia avuja, hienotunteisuus tulee ensimmäisenä mieleeni.Aiwan laittamaton kirjoitus jälleen sinulta. Kiitos! Että sinä osaatkin Wanharouwa olla niin hieno ja tunteinen ja hienotunteinen kaikkia meitä eläväisiä kohtaan. Sinä olet hunaja ja maan äidin maito, itse laupeus ja syntisten ihanuus. Ei pilkkaa ei panettelua, pelkkiä vaatimattomia mielipiteitä hutaistuna sinne sun tänne. Kukapa noista ihmista kommenteistasi loukkaantuisi, ei Tapani Kansan fanit ainakaan. Niin olet asiantuntevasti hänenkin taiteilijanuraansa napinläpejä myöden arvioinut ja arvistellut ja asiantuntijan mielipiteesi esiintuonut. Toivottavasti pääset ainakin Seiskaan toimittajaksi. Olet sen ansainnut.
- Anonyymi
Zori kirjoitti:
Ei laula mekaanisesti, vaan tunteella ja komeasti.
Mape veijalaisen laulama viideltä saunaan kaikui kirkon holvistossa värähdellen kuin sirkkelisahan kierrokset Itämeren luxusristeilijässä.
Kiitokset mapelle vielä jälkikäteen herkästä tulkinnasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1016931- 474606
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542596Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän41949Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101018Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911001Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j138994Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai241827Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30816Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?176736