Ensi kesän turnee..

Olli-Älämölö

Muistanette ensi kesäksi kaavailemaani turneeta, jossa tarkoitus on kiertää Suomen ja Ruotsin uskovaisfestareita ja saada uskovaiset järkiinsä. Tyyli on siis matkittu itse uskovaisilta, jotka kiertävät mm rock- festareita julistamassa sanomaansa. (Muistelen kaiholla vuoden -95 provinssirockia, jossa hellareilla oli täysi panos oman "nuoriso pois saatananpalvojien piiristä"- kamppanjansa.)

Nytpä on asiat toisinpäin. Meikä lähtee kiertämään Jeesusfestareita ja yrittää tolkuttaa järjen riemuvoittoa.

Materiaalisella puolella on panoksena mm seuraavaa:
olen hommannut pienen toriteltan ja sinne pienen myyntitiskin. Tulen tarjoamaan myyntiin kasvismuhennosta, kahvia ja leipää. Myös kalaa siinä määrin mitä paikallisilta tuottajilta mahdollisuuksien mukaan saan. Kylmää kotikaljaa också men det är bara alcolfri. Köyhille annan ruokaa ilmaiseksi. Tanskalainen on taas vain omaan käyttööni.
Festivaaleja tulen kiertämään itse ja yksin omalla volvollani. Toivottavasti tuo vanha farmari 740 kestää (mitä kyllä en epäile) kuten tähänkin asti. Ennen kiertueen alkamista käyn vaihtaan takajouset, jotka ovat vähän levähtäneet lukuisista reissuista Kööpenhaminaan. Kyse on vain ryhdin kohottamisesta, jota ilman volvo kyllä toimii hyvin. Mutta ryhtiä pitää olla niin autossa kuin miehessä ja teltassa.

Henkisellä puolella tarjoan pelkästään "oletko nyt ihan varma"- aatetta. Tottakai minulla on mukana esitteitä uskonnottomuudesta ja sen sellaisesta, mutta tilanteen mukaan. En tyrkytä itseäni. Jos vähäpätöiseen telttaani tulee uskovainen, joka epäilee uskoaan, voin tarjota hänelle ainakin lähteitä mistä etsiä totuutta. Lisäksi lupaan kuunnella ja tarpeen vaatiessa tapella ( jos uskovaisten mafia yrittää dissata).

Näillä eväillä siis mennään läpi kesän 2008 jeesusfestarit. Jag önskar en massa människor med mej i Sverige och Finland. Hoppas det är så att människorna som vill veta sitter i min telta fast i tron teltan är nära.

28

1048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfasdfasdfasdfasdf

vähän huonona päivänä postasit nii en nyt tiiä uskoakko vai ei :p

Mutta jos totta puhut ni pistähä kalenteria pystyyn & internets.

• Olli-Älämölö

koko talven olen yrittänyt saada mukaan täyspäistä porukkaa, mutta välillä menee usko rehelliseen ns. käännytystyöhön. Jos ajattelet, että:

- pieni velmu mielessä ja halua ikäänkuin tuoda uskovaisten mieleen muitakin mahdollisuuksia ja totuuksia kuin mitä he tarjoavat,
        - jos oikeasti ajattelet, että pieni uskovainen on "pelastettava" uskolta täyspäisyyteen,
        - jos oikeasti osaat kertoa asioista mm historian valossa muutenkin kuin typeriä liirumlaarumeja käyttäen ja että osaat kertoa pienelle uskovaiselle asioista,
        - tiedät mitä lähi- idässä tapahtuu, niin...

..olet tervetullut joukkoon mukaan.

Ohjelmisto voi olla mm seuraavaa:

aamu: pystytämme teltan tietylle paikkakunnalle. Hankimme kaikki lain määräämät luvat toiminnallemme. Hankimme uskovaisten ohjelman seuroille. Alamme leirimme ympärillä kertomaan "ateismista". Kerromme ohikulkeville ihmisille jumalattomuudesta ja tarjoamme kahvia ja leipää. Nälkäisille kalaa. Jaamme flaijereita, joissa kerrotaan totuuden toinen puoli.

Iltapäivä: kun seurojen kihhkein meno on päällä menemme sekaan ja yksinkertaisesti sanomme tuon kaiken olevan valhetta. Suuri joukko uskovaisia tietenkin manaa meidät helvettiin, mutta ne, jotka epäilevät uskoaan saavat meiltä kahvin ja sämpylän. Kerromme heille vaihtoehdosta.

Ilta ja yö: Teltassamme on tunnelmaa aina aamuun asti. Kun jeesukset lopettavat paasoamisen meillä riittää tunnelmaa ja keskustelua aamuun asti.

Yms yms kaikki ehdotukset ovat tervetulleita os. [email protected].

Tarjolla on hyvää keskustelua

• Kössönöm

Unkariin (toivottavasti), muuten olisin voinut lähteä kimppaan.

• Tristar

Jos/kun tänne lähellepäin festareita kasaantuu (ainakin parit isot lähialueella), tulen riemulla mukaan. Ja tuon kotikaljaa, muutaman kymmenen litraa. Just sain viime satsin tehtyä, olen meinaan harjotellu, tulee hyvää. Paikallisilta luomutuottajilta voisi saada myytävää ruokaa mainostilaa vastaan *vink vink* hoidan kyl.

• oivoi

Kovastipa teillä on suureelliset luulot paremmasta vaihtoehdosta. Kyllähän uskovilla on NIIN paljon parempaa, ettei ne ateistien tyhjyyteen elämäänsä vaihda. Mutta kehotan teittiä menemään uskovien telttaan katsomaan mikä on meininki. Saattaapi käydä niin, että ateisti kohtaa Jumalan hengen kosketuksen seurauksena elämänsä yllärin...

• Meikku-matelija

Onko mitään järkee jankuttaa ja tunkee jalkaa ovenväliin?

• niin...
        Meikku-matelija kirjoitti:

On järkee... ;)

Saaliina saattaa olla moni ateistisielu paremmalle puolelle...

• Meikku-matelija
        niin... kirjoitti:

On järkee... ;)

Saaliina saattaa olla moni ateistisielu paremmalle puolelle...

En mä haluaisi olla sinun kaltainen ja elää ja kokea sun tavallasi. Ei millään pahalla, vaan ihan oikeesti. Tajuutko? Ihan o i k e e s t i !

Jätä nyt ihmiset rauhaan, äläkä arvota toisten maailmoita huonommiksi ja omaasi paremmaksi puoleksi. Eiks teillä ole niitä ihan kivoja uskonnollisia palstoja. Mitähän, jos poikkeaisit katsomassa.

• Olli-Älämölö

ja mää olen koko ajan yritänyt sanoa, että jos ei usko ota sijaa sun tai mun elämässä, niin sitte on jotain muuta. Meikku tietää siitä mistä Sinä et tiedä. Epätoivoinen "jeesus-on sinunkin-herra-muttA - et tiedä sitä"- puhe on tyhjää paskaa.

Tiedätkö mihin se johtaa? Johtaa siihen, että lataan aseeni. Luulet tietäväsi jostain suuremmasta, muta tietosi perustuu pelkkään uskoon. Luulet olevasi jonkin suuremman ja paremman asialla, mutta Sinä, uskovainen, et ole tässä maailmassa kuin saanut aikaan ahdistusta, ruumiita, sielua ja hammasten kiristystä. Vieläkin höyryävät verilammikot kristittyjen ja katolilaisten jäljiltä. Vielä tänäänkin ovat punaiset höyryävät verilammikot täynnä Jumalan ihkudaaraa rakkautta, jossa ajateltiin vain elämän iloa.

Veriloiskeet, katkotut kaulat ja roviolla huutavat
        elävältä poltetavat... ah sitä minä rakastan. Nykyään sitä samaa jatkaa mm knutbyn hellareiden hullupäät. vrt esim aftonbladet.se ja sieltä hakuun helge fossmo.

Voin lyödä tonnin vetoa, että Meikku pääsee "taivaaseen" ennenkuin ahdistuneet jeesukset..

• Kössönöm

väität ateistien elämää tyhjäksi?

• sama se mulle

En mä haluaisi olla sinun kaltainen ja elää ja kokea sun tavallasi. Ei millään pahalla, vaan ihan oikeesti. Tajuutko? Ihan o i k e e s t i !

Jätä nyt ihmiset rauhaan, äläkä arvota toisten maailmoita huonommiksi ja omaasi paremmaksi puoleksi. Eiks teillä ole niitä ihan kivoja uskonnollisia palstoja. Mitähän, jos poikkeaisit katsomassa.

En vaadi sinua olemaan kaltaiseni ja elää minun elämääni. Tajuutko? Ihan oikeesti!

Koska juttu nyt vaan on niin että uskovan elämä ON paremmmalla puolella. EI SE OLE MINUN KEKSINTÖNI for tajuttomuus sake!

Jos ateistit lähtee omasta mielestään tarjoamaan totuutta uskoville, miksei siihen saa ottaa kantaa? Semminkin kun tämä palsta EI ole mikään ateismi-palsta, vaan pelkkä chatti-palsta, ainoa suomi24:n kymmenistä palstoista, jossa ei ole mitään väliä, mitä suustaan päästää...

KAIKKI jotka haluaa, saa palstalla puhua mitä tahansa ihan niin kuin ateisteiksi itsensä määrittelevätkin tekevät.

Parempaa päivänjatkoa!

• käy...
        Olli-Älämölö kirjoitti:

ja mää olen koko ajan yritänyt sanoa, että jos ei usko ota sijaa sun tai mun elämässä, niin sitte on jotain muuta. Meikku tietää siitä mistä Sinä et tiedä. Epätoivoinen "jeesus-on sinunkin-herra-muttA - et tiedä sitä"- puhe on tyhjää paskaa.

Tiedätkö mihin se johtaa? Johtaa siihen, että lataan aseeni. Luulet tietäväsi jostain suuremmasta, muta tietosi perustuu pelkkään uskoon. Luulet olevasi jonkin suuremman ja paremman asialla, mutta Sinä, uskovainen, et ole tässä maailmassa kuin saanut aikaan ahdistusta, ruumiita, sielua ja hammasten kiristystä. Vieläkin höyryävät verilammikot kristittyjen ja katolilaisten jäljiltä. Vielä tänäänkin ovat punaiset höyryävät verilammikot täynnä Jumalan ihkudaaraa rakkautta, jossa ajateltiin vain elämän iloa.

Veriloiskeet, katkotut kaulat ja roviolla huutavat
        elävältä poltetavat... ah sitä minä rakastan. Nykyään sitä samaa jatkaa mm knutbyn hellareiden hullupäät. vrt esim aftonbladet.se ja sieltä hakuun helge fossmo.

Voin lyödä tonnin vetoa, että Meikku pääsee "taivaaseen" ennenkuin ahdistuneet jeesukset..

Kyllä se tieto aukeaa sinullekin joskus...

>Luulet tietäväsi jostain suuremmasta, muta tietosi perustuu pelkkään uskoon.>

En luule vaan tiedän.
        Mutta SINÄ LUULET että minun tietoni on pelkkää luuloa.
        Tässä se pointti, joka hiertää...

Veriroiskeita on IHMISET saaneet aikaan historiassa ja veriroiskeita tullaan tulevaisuudessakin näkemään.
        Kristinuskon NIMISSÄ on tehty ja tehdään hirveitä. Jos aikuinen ihminen ei osaa erottaa tätä, niin en voi asialle mitään...

Taivaaseen ei pääse kukaan automaattiohjauksella, säästä rahasi vaikka lageriin, saat enemmän nautintoa siitä.
        Taivaaseen päästäkseen täytyy tehdä jotain: hyväksyä Jeesuksen sovitustyö omalle kohdalleen, sanon tämän, vaikka räjähdätkin...

• sen...
        Kössönöm kirjoitti:

väität ateistien elämää tyhjäksi?

Elämä ilman Jumalaa ON tyhjää...

• Kössönöm
        sama se mulle kirjoitti:

En vaadi sinua olemaan kaltaiseni ja elää minun elämääni. Tajuutko? Ihan oikeesti!

Koska juttu nyt vaan on niin että uskovan elämä ON paremmmalla puolella. EI SE OLE MINUN KEKSINTÖNI for tajuttomuus sake!

Jos ateistit lähtee omasta mielestään tarjoamaan totuutta uskoville, miksei siihen saa ottaa kantaa? Semminkin kun tämä palsta EI ole mikään ateismi-palsta, vaan pelkkä chatti-palsta, ainoa suomi24:n kymmenistä palstoista, jossa ei ole mitään väliä, mitä suustaan päästää...

KAIKKI jotka haluaa, saa palstalla puhua mitä tahansa ihan niin kuin ateisteiksi itsensä määrittelevätkin tekevät.

Parempaa päivänjatkoa!

ilman perusteluita. Ja uskistyyliin tietysti ilman nimimerkkiä. Pelkuri?

Miten sinun elämäsi olisi paremmalla puolella kuin jumalharhattoman? Taidatkos sen sanoa?

Sen kun hoilottelet virsiä ja kaatuilet hurmoksessa, mutta älä tule uskonnottomalle väittämään, että elämäsi on parempaa.

Eikö olekin kivaa, että tämä on suht avoin palsta keskustelulle, toisin kuin monet uskispalstat, joissa poistetaan viestejä käsittämättömistä syistä.

Tämä olisi vallan mukava keskustelupalsta, jos hihhulssonit hihhuloitsisivat jossain muualla, eivätkä tulisi tänne esittämään harhaisia väitteitään joistain näkymättömistä jumalolennoista.

Joten mene muualle riehumaan, jos ei seura kiinnosta.

• Kössönöm
        sen... kirjoitti:

Elämä ilman Jumalaa ON tyhjää...

on tyhjää ilman harhaisia kuvitelmia jumalolennoista, niin ei ole asiat hyvin.

Tai mitäpä se minulle kuuluu, jos olet onnellinen harhassasi, mutta älä väitä, että muiden elämä olisi tyhjää.

• Meikku-matelija
        sama se mulle kirjoitti:

Parempaa päivänjatkoa!

oman elämänvalintasi paremmuutta, jooko!

Ihan sama kenen keksintö, mutta asenne on itsensä asettelemista muiden yläpuolelle, ja toisten elämän väheksymistä. Toki sinun valintasi voi olla paras mahdollinen valinta sinulle, mutta siihen se ylivertaisuus sitten rajoittuukin. Ymmärrätkö? Jätä ihmeeessä muut ihmiset rauhaan, for tajuttomuus sake.

• Meikku-matelija
        käy... kirjoitti:

Kyllä se tieto aukeaa sinullekin joskus...

>Luulet tietäväsi jostain suuremmasta, muta tietosi perustuu pelkkään uskoon.>

En luule vaan tiedän.
        Mutta SINÄ LUULET että minun tietoni on pelkkää luuloa.
        Tässä se pointti, joka hiertää...

Veriroiskeita on IHMISET saaneet aikaan historiassa ja veriroiskeita tullaan tulevaisuudessakin näkemään.
        Kristinuskon NIMISSÄ on tehty ja tehdään hirveitä. Jos aikuinen ihminen ei osaa erottaa tätä, niin en voi asialle mitään...

Taivaaseen ei pääse kukaan automaattiohjauksella, säästä rahasi vaikka lageriin, saat enemmän nautintoa siitä.
        Taivaaseen päästäkseen täytyy tehdä jotain: hyväksyä Jeesuksen sovitustyö omalle kohdalleen, sanon tämän, vaikka räjähdätkin...

Turha saarnata. Sen vastaanottajat ovat jossain ihan muualla.

Hei ihan totta. Ei kukaan räjähdä tommoisesta sen enempää, kun häiritsevästi surraavalle hyönteiselle. Me jumalaan uskomattomat emme elä sinun tunteillasi ja sinun kokemusmaailmassasi, ja siksi tulkintasi meistä johtavat sinua pelkästään harhaan. Kannattaisiko jättää tuo käännytyspuoli kokonaan ja panostaa enemmän nimenomaan keskusteluun ja ajatustenvaihtoon.

• kertoo
        Kössönöm kirjoitti:

ilman perusteluita. Ja uskistyyliin tietysti ilman nimimerkkiä. Pelkuri?

Miten sinun elämäsi olisi paremmalla puolella kuin jumalharhattoman? Taidatkos sen sanoa?

Sen kun hoilottelet virsiä ja kaatuilet hurmoksessa, mutta älä tule uskonnottomalle väittämään, että elämäsi on parempaa.

Eikö olekin kivaa, että tämä on suht avoin palsta keskustelulle, toisin kuin monet uskispalstat, joissa poistetaan viestejä käsittämättömistä syistä.

Tämä olisi vallan mukava keskustelupalsta, jos hihhulssonit hihhuloitsisivat jossain muualla, eivätkä tulisi tänne esittämään harhaisia väitteitään joistain näkymättömistä jumalolennoista.

Joten mene muualle riehumaan, jos ei seura kiinnosta.

tarjoavansa uskoville totuuden lähteitä sekä yrittää tolkuttaa järjen riemuvoittoa. Eipä hänelläkään mitään perusteluita 'totuudelle' tai 'järjelle' ole.

>Miten sinun elämäsi olisi paremmalla puolella kuin jumalharhattoman?>

Evankeliumi on ilosanoma sanan syvimmässä merkityksessä; tämä elämä ei ole ainoa vaan tämän jälkeen elämä jatkuu ulottuvuudessa, jossa on loputtomat kasvun mahdollisuudet.

>Sen kun hoilottelet virsiä ja kaatuilet hurmoksessa, mutta älä tule uskonnottomalle väittämään, että elämäsi on parempaa. >

En hoilottele virsiä enkä kaatuile hurmoksissa, mutta, kiitos sananvapauden, kerron omana mielipiteenäni juuri tuon, minkä kiellät (millä oikeudella?).

>Tämä olisi vallan mukava keskustelupalsta, jos hihhulssonit hihhuloitsisivat jossain muualla, eivätkä tulisi tänne esittämään harhaisia väitteitään joistain näkymättömistä jumalolennoista.>

No tottahan samanhenkiset ateistit viihtyvät toisinajattelijoita mollaavassa hengessä, sehän on nähty.

>Joten mene muualle riehumaan, jos ei seura kiinnosta.>

Paremminkin niinhän se on ettei uskovien seuraa täällä kaivata. Rauhallisena luonteena en juurikaan riehu koskaan...
        ja sitä paitsi hyvin harvoin enää täällä mitään kirjoittelenkaan...

Mutta katopa joutessas Matti Kankaanniemen video:

http://www.todistajat.net/

• never...

oman elämänvalintasi paremmuutta, jooko!

Ihan sama kenen keksintö, mutta asenne on itsensä asettelemista muiden yläpuolelle, ja toisten elämän väheksymistä. Toki sinun valintasi voi olla paras mahdollinen valinta sinulle, mutta siihen se ylivertaisuus sitten rajoittuukin. Ymmärrätkö? Jätä ihmeeessä muut ihmiset rauhaan, for tajuttomuus sake.

Ja ateistitko ei itseään ylennä järkensä avulla?
        Jatkuvasti kehutte omaa järkeänne ja ylennätte itsenne uskovien yläpuolelle väheksyen uskovien järkeä.

Syytät minua siitä mihin itse syyllistytte.
        Tämä on keskustelupalsta, jossa voi keskustella ihan mistä vaan, vaikka sitten elämänvalinnoista. Jos loukkaannut toisten valinnoista, omapahan on asiasi. Ei minua loukkaa ateistin valinnat ja niiden tuputus: siis yksipuolinen järjen 'riemuvoitosta' höpöttäminen.

Olette kuin pikkulapset, sanon tämän vaikka ad hominemmia pukkaakin...

• Kössönöm
        kertoo kirjoitti:

tarjoavansa uskoville totuuden lähteitä sekä yrittää tolkuttaa järjen riemuvoittoa. Eipä hänelläkään mitään perusteluita 'totuudelle' tai 'järjelle' ole.

>Miten sinun elämäsi olisi paremmalla puolella kuin jumalharhattoman?>

Evankeliumi on ilosanoma sanan syvimmässä merkityksessä; tämä elämä ei ole ainoa vaan tämän jälkeen elämä jatkuu ulottuvuudessa, jossa on loputtomat kasvun mahdollisuudet.

>Sen kun hoilottelet virsiä ja kaatuilet hurmoksessa, mutta älä tule uskonnottomalle väittämään, että elämäsi on parempaa. >

En hoilottele virsiä enkä kaatuile hurmoksissa, mutta, kiitos sananvapauden, kerron omana mielipiteenäni juuri tuon, minkä kiellät (millä oikeudella?).

>Tämä olisi vallan mukava keskustelupalsta, jos hihhulssonit hihhuloitsisivat jossain muualla, eivätkä tulisi tänne esittämään harhaisia väitteitään joistain näkymättömistä jumalolennoista.>

No tottahan samanhenkiset ateistit viihtyvät toisinajattelijoita mollaavassa hengessä, sehän on nähty.

>Joten mene muualle riehumaan, jos ei seura kiinnosta.>

Paremminkin niinhän se on ettei uskovien seuraa täällä kaivata. Rauhallisena luonteena en juurikaan riehu koskaan...
        ja sitä paitsi hyvin harvoin enää täällä mitään kirjoittelenkaan...

Mutta katopa joutessas Matti Kankaanniemen video:

http://www.todistajat.net/

"No tottahan samanhenkiset ateistit viihtyvät toisinajattelijoita mollaavassa hengessä, sehän on nähty."

- Ei tarvitse tulla tänne mollattavaksi. Oletko masokisti?

"Aloittaja
        kertoo 1.4.2008 klo 22.01

tarjoavansa uskoville totuuden lähteitä sekä yrittää tolkuttaa järjen riemuvoittoa. Eipä hänelläkään mitään perusteluita 'totuudelle' tai 'järjelle' ole."

- Järki on järkeä ja usko jumaliin on uskoa vailla mitään konkreettista tietoa jumalien olemassaolosta.

• heads...

Turha saarnata. Sen vastaanottajat ovat jossain ihan muualla.

Hei ihan totta. Ei kukaan räjähdä tommoisesta sen enempää, kun häiritsevästi surraavalle hyönteiselle. Me jumalaan uskomattomat emme elä sinun tunteillasi ja sinun kokemusmaailmassasi, ja siksi tulkintasi meistä johtavat sinua pelkästään harhaan. Kannattaisiko jättää tuo käännytyspuoli kokonaan ja panostaa enemmän nimenomaan keskusteluun ja ajatustenvaihtoon.

En saarnaa vaan kerroin Älämölölle, joka sanoo >Meikku pääsee "taivaaseen" ennenkuin ahdistuneet jeesukset> mitkä on taivaaseenpääsyn ehdot.

>Ei kukaan räjähdä tommoisesta sen enempää, kun häiritsevästi surraavalle hyönteiselle.>

Luehan Älämölön 'Nih' -viesti — hän uhkaa jo ladatulla aseella...

>Me jumalaan uskomattomat emme elä sinun tunteillasi ja sinun kokemusmaailmassasi>

Kuka niin on vaatinut?
        Yliminäsikö?

>tulkintasi meistä johtavat sinua pelkästään harhaan.>

Tulkintoja teen teidän kirjoitustenne perusteella; ne kertovat teistä hyvinkin paljon...

>Kannattaisiko jättää tuo käännytyspuoli kokonaan ja panostaa enemmän nimenomaan keskusteluun ja ajatustenvaihtoon.>

Keskusteluahan tämä on ollut koko ajan. Ainoa mikä mättää on se että te tulkitsette kovin herkkänokkaisesti uskovien viestit käännytykseksi, mitä ne ei todellisuudessa ole.

Aloittaja uhoaa vievänsä vapautuksen sanomaa järjettömille uskoville ylhäältä päin, johon vastaan uskovan näkökulmasta...
        8-O

• Meikku-matelija
        never... kirjoitti:

Ja ateistitko ei itseään ylennä järkensä avulla?
        Jatkuvasti kehutte omaa järkeänne ja ylennätte itsenne uskovien yläpuolelle väheksyen uskovien järkeä.

Syytät minua siitä mihin itse syyllistytte.
        Tämä on keskustelupalsta, jossa voi keskustella ihan mistä vaan, vaikka sitten elämänvalinnoista. Jos loukkaannut toisten valinnoista, omapahan on asiasi. Ei minua loukkaa ateistin valinnat ja niiden tuputus: siis yksipuolinen järjen 'riemuvoitosta' höpöttäminen.

Olette kuin pikkulapset, sanon tämän vaikka ad hominemmia pukkaakin...

(vältä kuitenkin etunimen käyttöä.)

>

Minä en ole koskaan sanonut sinulle tai kenellekään muullekaan, että minun elämäni ja asenteeni olisivat parempia tai oikeampia vaihtoehtoja kenenkään muun valittavaksi tai malliksi. Voit etsiä vaikka koko vuoden täälläoloajalta. Et löydä.

Tuputuksen torjun sanomalla esim, että en halua teidän usokkien elämää. Jos sanot, että minun elämäni on tyhjää, minä kerron sinulle, kuinka upeeta se on. Jos väität, että jumalaan uskovan elämä on parempaa kuin minun, sanon todennäköisesti jotain vittumaisen piikikästä. Jos haluat riita, olen tarvittaessa perkeleen häijy. Niin se menee.

Olen katsos sitä mieltä, ollut jo vuosikausia, että jokaisen elämä on omanlaisensa ja jokaisen henkilökohtaisessa todellisuudessa asiat toimivat eri tavalla. Siksi minun ratkaisuni eivät sovi muille, eikä muiden ratkaisut ole minulle sopivia.

Kunnioitan sinun uskoasi niin kauan, kuin pysyt sillä alueella, johon sinulla on oikeus, eli omassa elämässäsi. En minä halua siihen kajota, enkä sitä muuttaa. Mutta odotan myös ehdottomasti vastavuoroisuutta sinulta.

• ääh...

(vältä kuitenkin etunimen käyttöä.)

>

Minä en ole koskaan sanonut sinulle tai kenellekään muullekaan, että minun elämäni ja asenteeni olisivat parempia tai oikeampia vaihtoehtoja kenenkään muun valittavaksi tai malliksi. Voit etsiä vaikka koko vuoden täälläoloajalta. Et löydä.

Tuputuksen torjun sanomalla esim, että en halua teidän usokkien elämää. Jos sanot, että minun elämäni on tyhjää, minä kerron sinulle, kuinka upeeta se on. Jos väität, että jumalaan uskovan elämä on parempaa kuin minun, sanon todennäköisesti jotain vittumaisen piikikästä. Jos haluat riita, olen tarvittaessa perkeleen häijy. Niin se menee.

Olen katsos sitä mieltä, ollut jo vuosikausia, että jokaisen elämä on omanlaisensa ja jokaisen henkilökohtaisessa todellisuudessa asiat toimivat eri tavalla. Siksi minun ratkaisuni eivät sovi muille, eikä muiden ratkaisut ole minulle sopivia.

Kunnioitan sinun uskoasi niin kauan, kuin pysyt sillä alueella, johon sinulla on oikeus, eli omassa elämässäsi. En minä halua siihen kajota, enkä sitä muuttaa. Mutta odotan myös ehdottomasti vastavuoroisuutta sinulta.

Puhun monikossa ateisteista sanoessani "ylennätte...", en teitittele sinua...?

>vältä kuitenkin etunimen käyttöä>

Heh heh, jepulis sentään mikä täti tomera...

Ei taida nyt mennä perille että kyse on keskustelusta, jossa sinä muiden ateistien mukana olette puhuneet väheksyen uskovien järjenkäytöstä kehuen omaanne.

Eli missä se kunnioitus toisten ratkaisuja kohtaan on, jota vaadit omaasi kohtaan? Niin kauan teillä on hauskaa keskenänne kun saatte halveerata uskovia heidän köyhästä järjenkäytöstään, mutta kun uskova käyttääkin järkeään ja näpäyttää ateistin itsetunnolle, niin jopa kielenkannat ärähtää...

Et sitten suostunut näkemään kirjoitukseni ydintä, joka oli se että vastasin uskovien näkökulmasta ateistin aloitukseen heidän muka järjellisemmän elämänvalinnan tarjoamisesta uskoville...

mutta antaa olla, olet sen verran häjy, ettei kiinnosta jatkaa tällä jankkaavalla tasolla...

• Meikku-matelija
        ääh... kirjoitti:

Puhun monikossa ateisteista sanoessani "ylennätte...", en teitittele sinua...?

>vältä kuitenkin etunimen käyttöä>

Heh heh, jepulis sentään mikä täti tomera...

Ei taida nyt mennä perille että kyse on keskustelusta, jossa sinä muiden ateistien mukana olette puhuneet väheksyen uskovien järjenkäytöstä kehuen omaanne.

Eli missä se kunnioitus toisten ratkaisuja kohtaan on, jota vaadit omaasi kohtaan? Niin kauan teillä on hauskaa keskenänne kun saatte halveerata uskovia heidän köyhästä järjenkäytöstään, mutta kun uskova käyttääkin järkeään ja näpäyttää ateistin itsetunnolle, niin jopa kielenkannat ärähtää...

Et sitten suostunut näkemään kirjoitukseni ydintä, joka oli se että vastasin uskovien näkökulmasta ateistin aloitukseen heidän muka järjellisemmän elämänvalinnan tarjoamisesta uskoville...

mutta antaa olla, olet sen verran häjy, ettei kiinnosta jatkaa tällä jankkaavalla tasolla...

Mä en ole tehnyt yhtään aloitusta vielä tällä palstalla, enkä näinollen myöskään selittele yhtään aloitusta. En myöskään ole tehnyt tilastoa siitä kummat tekevät hyökkääviä aloituksia enemmän ateistit vai usokit. Jos perusteellisia ollaan, niin pitäisi varmaankin selvittää ateistien hyökkäykset uskispalstoille verrattuna uskisten hyökkäykset ateistipalstalle.

Ihan just niin, kuin edellisessä kommentissa sanoin. Etsipä haulla niitä minun kommentteja, ja perehdy. Hyökkäykset ja elvistelyt annan aina samalla mitalla takaisin, mutta sopuisaa uskista en kiusaa. Ei mulla ole edes mitään kiinnostusta uskovaisten elämää ja henkilökohtaisia asioita kohtaan. Ihan oikeesti, miks olisi?

Sori, mä en halveeraa kenekään järkeä. Olen nimittäin oppinut jotain opettaessani apukoulun kasvatteja ja kannustaessani heitä uskomaan itseensä.

• Kadun*Nainen

>> Henkisellä puolella tarjoan pelkästään "oletko nyt ihan varma"- aatetta.

• vaan iskulause pitäisi kuulua.

"Tule toteamaan miten järjenvalo valaisee tietämättömyytesi ja paljastaa sinulle totuuden jonka pimeys on taakseen kätkennyt!"

Tällä saadaan teltta täyteen uskovaisia ennenkuin he tajuavat että kyseinen valaistuminen tarkoittaa ateistista maailmankuvaa.

• keuruulle juhananuksessi,jos olet liikeellä,

• Ohoops

Anukseen?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6125
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5900
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2355
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      118
      1395
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      183
      1064
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe