Elikä siis... Kuinka iso karsina vaaditaan 155cm korkealle lämppärille ja shettikselle? Siis jos ne on samassa karsinassa? Kiitos, jos joku viittii vastata!
Lisää kysymyksiä...
6
686
Vastaukset
- mulla
On saman kokonen suokki ja sillä oli karsina n.4,5*5,5.Karsina oli sille tosi reilu,joten luulisi sellaiseen shettikseen mahtuvan,joten varmaan vielä vähän väljäkin,joten hyvä.Mutta ota huomioon että hevosten pitää tulla toimeen tosi hyvin toistensa kanssa..Me kokeiltiin kerran mun ponia ja yhtä varsaa tohon samaiseen karsinaan,ja poni hyökkäs heti varsan päälle.. Mutta ei onneks käynyt mitenkään ku ehitiin ottaa poni sieltä pois..
Ja ruokinnan kans sulle saattaa tulla kans ongelmia,mitä todennäköisemmin toinen(se pomo) ajaa toisen appeiltaan pois jos on ehtinyt jo syödä,tai potkii jos on liian lähellä.. Että mieti tarkkaan ennen ku laitat samaan karsinaan..- polle
sulla on kivan kokoinen kasrsina :) eu-säännösten mukaan hevosen karsinan on oltava vähintään 3x3 ja pikkuponin muistaakseni 6 neliöö,joten ne jos yhdistää,pitäis mahtua...tosin vähän vielä jos noihin ohje arvoihin lisää,niin varmaan riittää,itse tekisin varmaan noin 16 neliön karsinan,se olisi jo oikein kunnon kokoinen.
- Hanna
polle kirjoitti:
sulla on kivan kokoinen kasrsina :) eu-säännösten mukaan hevosen karsinan on oltava vähintään 3x3 ja pikkuponin muistaakseni 6 neliöö,joten ne jos yhdistää,pitäis mahtua...tosin vähän vielä jos noihin ohje arvoihin lisää,niin varmaan riittää,itse tekisin varmaan noin 16 neliön karsinan,se olisi jo oikein kunnon kokoinen.
Kyl voi laittaa samaan karsinaan suokin ja settiksen kerran oli samassa boksissa settis ja torinhevonen hyvin se toimis ja eikä tullut "tappeluja" ruuasta siinä kävi niin että settis oli ku imuri keräs kaikki mitä se torinhevonen tiputti kauroja ja mössöä lattialle...
- heppa1234
Mulla on Lämminverinen Ravihevonen ,mutta se on tarkotettu ratsastukseen ja ajatuksena ois hankkii sille kaveri shettis meinaan voinko mä pistää niitä samaan karsinaan vai erilleen kunpikin on mahdollista. :)
- Shettistä toivova
Mahtuuko suomenpienhevonen ja shetlanninponi samaan karsinaan jos karsina on kooltaan 3X3 ?olisi mahtavaa jos joku vastaisi
- katherine
Eli tästä voit lukea tallin kokovaatimukset, jotka tulevat ensi vuonna voimaan.
http://www.hippolis.fi/?pageid=99
(tuolla myös linkki, jossa tarkmpaa tietoa ryhmäkarsinoista).
Jos karsinassa on kaksi aikuista hevosta, ne vaativat saman tilan kuin olisivat erikseen.
Eli esimerkiksi 148-160cm hevonen vaatii 8m2 ja alle 108cm poni 4m2 karsinan. Jos nämä on yhdessä, karsinn tulee olla vähintään 12m2.
Tällöin siis 3x3 karsina on liian pieni, se riittää vain yhdelle isolle hevoselle yksittäiskarsinaksi tai esim. kahdelle shettikselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760