Kyllä on neuvostoajalta vr:n kohtelu matkustajia kohtaan. Juoksen Helsingin päärautatieaseman laiturille, näen ettei lähijuna ole vielä lähtenyt vaan seisoo laiturilla. Luulen jo ehtiväni ja laitan sormen napille, mutta kuinkas ollakaan ovet eivät aukea. Painan nappeja ja koputtelen ohjaamon ikkunaan, mutta ei auta. Huidon käsillä ja huudan, mutta henkilökunta vain pyörittelee päätään. Sitten juna vain lähtee ja jättää minut laiturille, vaikka olen maksava asiakas.
Miksi vr:n juna odottaa minuutin pari laiturilla, OVET LUKITTUNA, vaikka voisi päästää asiakkaat sisään. Enkä ollut ainoa sisään pyrkijä.
juna jätti laiturille
20
2850
Vastaukset
- ajoissa
Mikääm lähijuna ei koskaam pääsisi lähtemään, jos kaikki myöhässä tulevat odoteltaisiin. Omapahan oli vikasi.
- mot..mot..
Ymmärrän kyllä jos olen myöhässä ja junan perävalot näkyy. Mutta se juna seisoi siinä laiturilla ainakin minuutin ja piti ovia lukossa. Aivan hyvin se olisi ehtinyt minut ja muutaman muun päästää sisään, kun ei kerran minuuttiin liikahtanut.
- yksinkertaisuus
mot..mot.. kirjoitti:
Ymmärrän kyllä jos olen myöhässä ja junan perävalot näkyy. Mutta se juna seisoi siinä laiturilla ainakin minuutin ja piti ovia lukossa. Aivan hyvin se olisi ehtinyt minut ja muutaman muun päästää sisään, kun ei kerran minuuttiin liikahtanut.
Eiköhän kello ollut jo piikissä ja juna odotti vain lähtölupaa. Ei pelitä tuo sinun ideasi.
- sd9f8spfksp
Junilla on aikataulut.
Matkustajat olivat valitelleet VR:lle, että junien lähtö viivästyy, kun kaikkia juoksijoita odotellaan ja odotellaan. VR päätti vähän terävöittää toimintaansa, siis YLEISÖN PYYNNÖSTÄ.
Tule ajoissa kerrankin, niin huomaat että mukaan pääsee. - vrfi
Et kai ole tosissasi että kaikki muut fiksut asiakkaamme ketkä ovat tullee ajoissa junaan niin heidän täytyisi joutua odottelemaan heitä tyhmyreitä ketkä eivät tunne kelloa ja tulevat myöhässä asemalle?
Ei perk..., et sä voi olla noin tyhmä? Ethän? Olihan kirjoituksesi provo? - inspe
Kun ovet on lukittu, juna on käytännössä lähtenyt. Ovia ei saa auki ennen seuraavaa asemaa muuta kuin hätätilanteessa koska turvajärjestelmät estävät niiden avautumisen ajon aikana. Ylimääräinen seisominen asemalla johtuu raiteen vapautumisen odottamisesta. Kuljettaja ei voi tietää kuinka kauan valot pysyvät punaisena. Oletuksena tietysti on, että valot vaihtuvat ihan heti.
Suomessa junat eivät koskaan lähde asemalta etuajassa, joten aina on matkustajan syy, jos ei ehdi junaan. Minä en ole VR:n työtekijä vaan näkemykseni perustuu noin 4500 työmatkaan Helsingin lähiliikenteessä. Silloin tällöin myöhästyn itsekin ja tilanne harmittaa. Harmi menee nopeasti ohi koska junia menee kuitenkin suhteellisen tiheästi. En vaihtaisi junaa henkilöautoon vaikka saisin ilmaiset bensat. Autoa ajaessa en voisi nukkua tai lukea lehteä.- sujuvasta matkasta
Onneksi olkoon. Sinulla on aika sopiva työmatka. Itse nukun mielummin sen vajaan tunnin pidempään omassa sängyssäni, ja ajan sitten vartissa työmaallle.
- vielä sujuvampaa
sujuvasta matkasta kirjoitti:
Onneksi olkoon. Sinulla on aika sopiva työmatka. Itse nukun mielummin sen vajaan tunnin pidempään omassa sängyssäni, ja ajan sitten vartissa työmaallle.
Onneksi olkoon. Sinulla on aika sopiva työmatka. Itse nukun mielummin sen reilun tunnin pidempään omassa sängyssäni, ja sitten kävelen 4 minuutissa tai pyöräilen 1 minuutissa työmaalle.
- inspe
sujuvasta matkasta kirjoitti:
Minulla on sopiva työmatka junamatkan kannalta. Asema on lähellä ja junayhteydet ovat hyvät. Autolla matka kestää 20 minuuttia kauemmin eikä voisi lukea lehteä. Mieluimmin menisin kyllä pyörällä mutta niin lähellä Helsinkiä en halua asua. Olkoon sitten näin.
- Robokonnari
"Ovia ei saa auki ennen seuraavaa asemaa muuta kuin hätätilanteessa koska turvajärjestelmät estävät niiden avautumisen ajon aikana."
Ihan mielenkiinnosta, mistä sä oot tällasta tietoa saanut päähäsi? - earnhperan
Se palveluasenne, se palveluasenne. Jos mä maksan, niin SÄ ODOTAT!!!!
- 24/7
earnhperan kirjoitti:
Se palveluasenne, se palveluasenne. Jos mä maksan, niin SÄ ODOTAT!!!!
Kyllä se nyt vaan on niin, että sääntöjen yli ei tuollainen asenne mene. Jos pykälä sanoo että sinua ei enää oteta kyytiin, niin siinä laiturilla kökötät, maksat sitten miten paljon vaan.
Hyvin tyypillinen asenne nykypäivänä että maksamalla mukamas mennään sääntöjen/pykälien ohitse. - trpoheapjha
24/7 kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on niin, että sääntöjen yli ei tuollainen asenne mene. Jos pykälä sanoo että sinua ei enää oteta kyytiin, niin siinä laiturilla kökötät, maksat sitten miten paljon vaan.
Hyvin tyypillinen asenne nykypäivänä että maksamalla mukamas mennään sääntöjen/pykälien ohitse.Seli seli ja höpö höpö, mistään pykälistä ei ole kyse vaan palveluhalusta. Ja sitä vr:llä ja sen työntekijöillä ei vain ole. Ehkä työntekijöiden valinta on mennyt pieleen, palvelualalle pitäisi valita palveluhaluisia henkilöitä. Neuvostoajan koneisto vain ei pysty siihen.
- Kaikille...
trpoheapjha kirjoitti:
Seli seli ja höpö höpö, mistään pykälistä ei ole kyse vaan palveluhalusta. Ja sitä vr:llä ja sen työntekijöillä ei vain ole. Ehkä työntekijöiden valinta on mennyt pieleen, palvelualalle pitäisi valita palveluhaluisia henkilöitä. Neuvostoajan koneisto vain ei pysty siihen.
Lähtevien junien aikataulut löytyvät osoitteesta: www.vr.fi. Myös YTV:n kotisivuilta löytyy viimeisimmät aikataulutiedot.
Tuha sitä on muita tahoja omasta myöhästymisestään syyttää. Myös ajoissa tulleet matkustajat ovat maksavia asiakkaita. Eivätkä he pistä pahitteeksi, jos junat lähtevät ajoissa.
Eiköhän se ole peiliin katsomisen paikka, jos juna jättää pysäkille. Eikä täällä pääkaupuniseudulla tuota seuraavaa junaa useinkaan tarvitse kovin kauan aikaa odotella.
Rauhaa ystävät! - prius
inspe kirjoitti:
Minulla on sopiva työmatka junamatkan kannalta. Asema on lähellä ja junayhteydet ovat hyvät. Autolla matka kestää 20 minuuttia kauemmin eikä voisi lukea lehteä. Mieluimmin menisin kyllä pyörällä mutta niin lähellä Helsinkiä en halua asua. Olkoon sitten näin.
Itse luen lehteä kun käyn paskalla. Kyllä ne lehdet saa luettua ilman juniakin. Mistään hinnasta en kuitenkaan enää ala odottamaan talvella myöhässä olevaa junaa ulkona. Enkä kesällä hikoilemaan kuin sika siellä. Tai tunkeutumaan ruuhka-aikaan Helsingin tienoilla oleviin täpötäysiin vaunuihin, missä ei ole välttämättä tilaa edes kunnolla hengittää saati sitten liikkua. Eipä silti, jos haluaisin mennä junalla (NOT), pitäisi ensin mennä haisevalla bussilla sinne juna-asemalle.
- ARTAI
Kirjoittajalla lienee orientoitumisvaikeuksia yhteiskunnan pelisääntöihin tai muuhunkaan julkisella paikalla tapahtuvaan toimimiseen.
Älä poika tai pimu (viestin sisällöstä päätellen öykkäri)juokse seuraavalla kerralla junan pituutta laiturilla sen etupäähän, vaan nouse sieltä aseman puoleisesta takapäästä tai keskeltä ovien kohdalta sisään, niin matkasi onnistuu.
Maailman sivu on kaltaisia tyyppejä, jotka oman virheellisen toimintansa yrittävät väenväkisin kääntää toisten viaksi.
Tähänkin viestiketjuun on tullut monenlaista palautetta kuin neuvoakin, ja niiden sisällöstä päätellen on viestin laatijoiden omat egot kärsineet siitä etteivät ole alakoulussa menestyneet. - vink vink
Yritäpä ihan sellaista vanhaa hyväksi havaittua konstia seuraavalla kerralla, että tadadaaa...TULISIT AJOISSA.Ehkä laiturille tulo 10-15 min ennen lähtöaikaa riittäisi.
Mistä näitä uusavuttomia sikiää?- myöhästyit...
juuri lähteneestä junasta tai siitä jonka lähtöaika on juuri silloin.
Mihin lienee junankäyttäjillä niin kiire että ei ehdi katsoa aikatauluja vaan rynnätään silmittömästi näkemäänsä junaan?
Tässäkin em.tapauksessa varmaan 3 minuutin päästä lähti seuraava juna jolla olisi päässyt sinne minne oli hän menossa.
Suosittelen seuraavaa vinkkiä: Unohtakaa se älytön "kiireenne" ja juoksukilpailut asemalla.
Ottakaa ihan rauhallisesti ja katsokaa infoista milloin ja mistä lähtee se juna johon ehditte NORMAALISTI kävellen ja kiireettä kyytiin. Ei tule stressiä itselle eikä muille matkustajille pahamieli ja valittamisen aihetta kun "taas" juna on myöhässä.
Valittaahan voi tietysti aina mutta tässä tapauksessa aloittaja valittelee tyhjästä ja omaa tyhmyyttään.
ps.Ja älkää jääkö siihen aseman pään eteiseen seisomaan ja tukkimaan sitä eteistä jolloin konnari ei pääse liikkumaan ja tekemään töitään ja seuraavalla asemalla ei pääse matkustajat sujuvasti sisään ja ulos. Ja taas jäädään lisää myöhään. Ja taas valitetaan....No koirat haukkuu ja karavaani(juna) kulkee...
- huidot ja huudat ?
Miksi et kävele normaalisti siihen junaan johon hyvin ehdit ? Mihin kiire. Se matkalipun maksaminen ei oikeuta mihinkään yksityisiin erikoispalveluihin , kuten että juna erikseen odottelee sinua satoine matkustajineen. Upeaa asiassa on että et ollut ihan yksin siellä laiturilla häpeämässä käytöstäsi.
- .............................
No voi herttiläinen sentään. Kyllä ihmisillä on hirveät murheet ja kiireet. Olisiko nyt elämänasenteen tarkistamisen paikka? Kauanko jouduit odottamaan seuraavaa junaa, viisi minuuttia? Mitähän kaikkea kivaa olisitkaan voinut tehdä silläkin ajalla? Mene itseesi ja ota uusi asenne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1754961Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184336Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993087Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2482910Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432852- 522491
- 271919
- 341713
- 201703
- 631677