Lämppärit ei kuulu suomeen!

SH:n omistaja

Mielestäni lämminverinen on melkosen turha elukka suomessa. Suomessa suomenhevosella! Lämppärit ei kestä ees pystyssä kivikkoisessa maastossa eikä aina ees tasasella !! On kokemusta!! Suomenhevonen on varmajalkanen ja sopeutunut suomen oloihin, miksi siis hinata tänne jotain kuikkeloita, jotka könyävät polvillaan joka kurvissa ja suosia vielä niitä?? SUOMENPOLLET 4-EVER!!!

50

1800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annika

...Ja tän palstan taso se vaan nousee... taidan poistua hevostalli.nettiin ja vauhdilla!

• jlkuybftfuytfb

Joo samaa mieltä!
        Tidan tästä häippästä hevostalli.nettiin ja nopeesti!

• nightmare

kuten winniw the pooh jo sanoikin HOMMAA ELÄMÄ, vaikka viestisi tosin olikin joke..HUONOA sellaista!!!!

toivottelee lämppäreiden ystävä, suomenjuntin omistaja

• SHn omistaja

Mitä hittoa kukaan tulee väittämään kenenkään mielipiteitä vitseiks?? Jos asia on musta niin, että lämppärit pois suomesta, NIIN SILLON SE ON NIIN!! Painakaa kallonne!! Ja kumma juttu, jos te kerran puolustelette lämppäireitä, mutta ootte sitä mieltä, että niillä pitäs vaan mennä kentällä! Miks pitäis tylsistytää hevosta vuodestqa toiseen kentällä, HÄH? Ja kuka lie teistä sanoi , että ei voi yleistää, niin siihen sen verran, että mä olen kuitenkin ratsastanu todella todella monilla lämppäreillä ja joka ikinen on ollut ihan helevetin komura!! Että repikääs siitä vähäjärkiset!! Että mulla on kyllä ehdoton oikeus mielipiteisiini!!

• !!!!
        SHn omistaja kirjoitti:

Mitä hittoa kukaan tulee väittämään kenenkään mielipiteitä vitseiks?? Jos asia on musta niin, että lämppärit pois suomesta, NIIN SILLON SE ON NIIN!! Painakaa kallonne!! Ja kumma juttu, jos te kerran puolustelette lämppäireitä, mutta ootte sitä mieltä, että niillä pitäs vaan mennä kentällä! Miks pitäis tylsistytää hevosta vuodestqa toiseen kentällä, HÄH? Ja kuka lie teistä sanoi , että ei voi yleistää, niin siihen sen verran, että mä olen kuitenkin ratsastanu todella todella monilla lämppäreillä ja joka ikinen on ollut ihan helevetin komura!! Että repikääs siitä vähäjärkiset!! Että mulla on kyllä ehdoton oikeus mielipiteisiini!!

Kuitenkin omistan lämminverisen ja suokin, ja yhtä ketterästi ne maastos kulkee, älä helvetis ala yleistämään!!! Mikä hermoheikkonen sä olet, ota ihan rauhallisesti...

• nightmare
        SHn omistaja kirjoitti:

Tuleppa vaikka ensi viikolla teivoon raveihin katsomaan niitä kompuroita lämppäreitä ja mainitseppa vaikka siellä teivonlinnan "terassilla" (siis missä on se järkyttävä tungos, missä on -ainakin minun mielestäni- paras paikka seurata raveja).

Aivan, sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta pidä ne ihan ain sisälläsi mikäli perustelusi perustuu muutamaan huonoon yksilöön.

Ja hevosteta kuin hevosesta saa kompuran. Siellä selässä istuvalla ihmiselläkin on omat vaikutteensa siihen.... =VINKKI

Mikäli hevosella mennään voin siellä sileällä eihän se jumalauta voi osata katsoa jalkoihinsa. Ja asiaa pahentaa vielä, jos ratsastaja on sellainen joka pitää suunnilleen kuolain renkaasta kiinni ravurilla, jolla on muutenkin tapaa nostaa päätänsä...ja jäykällä kädellä.

LISÄKSI ravurilla ei ihan missään hirveässä pöpelikössä voi kulkea, tai voi ehkä mutta harvemmin sitä tehdään riippuuhan se myös kärryistä, että millainen on ollut maasto jossa menit.

Eikä sen puoleen. Ei voisii vähempää NOIN lapselliset väitteet kiinnostaa, että moro vain. En rupea asiasta kanssasi keskustelemaan koska olet varmasti joku sarjamurhaaja kirjoitus tyylistäsi päätellen. Ja ikää ehkä about 8 v..

• Miiru
        nightmare kirjoitti:

Tuleppa vaikka ensi viikolla teivoon raveihin katsomaan niitä kompuroita lämppäreitä ja mainitseppa vaikka siellä teivonlinnan "terassilla" (siis missä on se järkyttävä tungos, missä on -ainakin minun mielestäni- paras paikka seurata raveja).

Aivan, sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta pidä ne ihan ain sisälläsi mikäli perustelusi perustuu muutamaan huonoon yksilöön.

Ja hevosteta kuin hevosesta saa kompuran. Siellä selässä istuvalla ihmiselläkin on omat vaikutteensa siihen.... =VINKKI

Mikäli hevosella mennään voin siellä sileällä eihän se jumalauta voi osata katsoa jalkoihinsa. Ja asiaa pahentaa vielä, jos ratsastaja on sellainen joka pitää suunnilleen kuolain renkaasta kiinni ravurilla, jolla on muutenkin tapaa nostaa päätänsä...ja jäykällä kädellä.

LISÄKSI ravurilla ei ihan missään hirveässä pöpelikössä voi kulkea, tai voi ehkä mutta harvemmin sitä tehdään riippuuhan se myös kärryistä, että millainen on ollut maasto jossa menit.

Eikä sen puoleen. Ei voisii vähempää NOIN lapselliset väitteet kiinnostaa, että moro vain. En rupea asiasta kanssasi keskustelemaan koska olet varmasti joku sarjamurhaaja kirjoitus tyylistäsi päätellen. Ja ikää ehkä about 8 v..

Sorry vaan hirveesti jos loukkaan sun herkkiä tunteitas... MUTTA olin täs pari viikkoo sitten amerikassa ratsastamassa, lämppärillä, itse asiassa kaikki ne about 20 hevosta oli lämppäreitä, mentiin maastossa kanjonin reunalla ja muutenkin niin helvetin vaikeessa maastossa(oli taatusti sellasta, että Suomesta ei löydy!), eikä yxkään hepo ees kompuroinu!

• suomenpollen omistaja
        !!!! kirjoitti:

Kuitenkin omistan lämminverisen ja suokin, ja yhtä ketterästi ne maastos kulkee, älä helvetis ala yleistämään!!! Mikä hermoheikkonen sä olet, ota ihan rauhallisesti...

Mulla on kuule aivan takuulla enemmän kokemusta kun sulla, ja jos sulla on kerta lämpöne ja suokki ni onko sun suokkis jollain tavalla jaloista halvaantunu, kun et huomaa eroa maastossa sen ja lämpösen välil!! Tai tilanne on varmaan tämä, että sä meet maastossa vaan jotain valmiita teitä ja polkuja pitkin, mut eksyppä mehtään ja yritä tulla äkkijyrkkää täysin kivikkoista rinnettä alas!! Kun ei ole muita vaihtoehtoja! Siitä mulla on kokemusta ja aivan varmasti suokki lähti ja selviyty rinteestä mut entäs lämpöset.. SIIS SÄÄLITTÄVÄÄ ! LÄMPÖSET ON SÄÄLITTÄVIÄ!! KAIKKIHAN EN TIETÄÄ!

• ...
        Miiru kirjoitti:

Sorry vaan hirveesti jos loukkaan sun herkkiä tunteitas... MUTTA olin täs pari viikkoo sitten amerikassa ratsastamassa, lämppärillä, itse asiassa kaikki ne about 20 hevosta oli lämppäreitä, mentiin maastossa kanjonin reunalla ja muutenkin niin helvetin vaikeessa maastossa(oli taatusti sellasta, että Suomesta ei löydy!), eikä yxkään hepo ees kompuroinu!

että olin ratsastamassa yhel lämppärillä maastossa. se ei ollu pelkkää tavallista polkuu vaan silellä oli paljon ylä ja alamäkiä ja se lämppäri pysy ihan hyvin pystyssä eikä kompuroinu!! sit siel oli myös äkkijyrkkää kivikkoista rinnettä ja se lämppäri meni ihan yhtähyvin kun joku muu suokki!

• SH.n om.
        nightmare kirjoitti:

Eikö sun paksuun kallos mahdu että kokemusta on liiankin kanssa!!! Ilmeisesti sä olet joku säälittävä pentu joka yrittää jaella täällä ohjeita vähän kaikille!

• Suomenpollen omistaja
        Miiru kirjoitti:

Olet oikeessa, lämppärit kuulukin just johonkin sellaseen paskapaikkaan kun amerikka, eikä suomen kuusimetsiin!!

• T
        suomenpollen omistaja kirjoitti:

Mulla on kuule aivan takuulla enemmän kokemusta kun sulla, ja jos sulla on kerta lämpöne ja suokki ni onko sun suokkis jollain tavalla jaloista halvaantunu, kun et huomaa eroa maastossa sen ja lämpösen välil!! Tai tilanne on varmaan tämä, että sä meet maastossa vaan jotain valmiita teitä ja polkuja pitkin, mut eksyppä mehtään ja yritä tulla äkkijyrkkää täysin kivikkoista rinnettä alas!! Kun ei ole muita vaihtoehtoja! Siitä mulla on kokemusta ja aivan varmasti suokki lähti ja selviyty rinteestä mut entäs lämpöset.. SIIS SÄÄLITTÄVÄÄ ! LÄMPÖSET ON SÄÄLITTÄVIÄ!! KAIKKIHAN EN TIETÄÄ!

Tiedä sitä kans et omistaksä mitään suokkii... Ja aivan varmasti on enemmän kokemusta suokeista ja lämpösistä enemmän ku sulla, sä taidat olla joku naurettava murrosikänen pikkuriritsa jolla ei tod. oo mitään hevosta ja hajuakaan hevosista!!! Vaan sä olet joku pikku pahis joka on pelkästään ratsastanu suokeilla, ja sillä perusteella tuomitset kaikki muut!!! HELPPO SUN ON SIEL UHKAILLA MUILLE, MUT SIT KU OLLAAN NAAMAT VASTATUSTEN NI TULEE MUIJAL PISUT HOUSUUN!!!

• Susanna.G
        SH.n om. kirjoitti:

Eikö sun paksuun kallos mahdu että kokemusta on liiankin kanssa!!! Ilmeisesti sä olet joku säälittävä pentu joka yrittää jaella täällä ohjeita vähän kaikille!

suokit joutavat makkaratehtaalle!!

• T
        SH.n om. kirjoitti:

Eiks toi "eikö kalloos mahdu" oo jo vähän puitu!!! Sun viestejäs ku lukee saa sellasen käsityksen et oot joku 12 vee hevoshullu joka ei tiedä hevosista tippaakaan!!! Jos se sua noin helvetisti epäilyttää et lämppärit menee maastos huonommin ku suokit, ni sopii tulla tänne turkuun päin kokeilemaan!!! Saat ihan vapaasti mennä suokil ensi, jonka seläs sä et kyl pysy ku se pääsee maastoon, ja sen jälkeen voit mennä lämpösel...!!! Ni sen jälkeen voit kertoo kuin kompura ja paska se oli, ja meiän maastot on todellakin ylä ja alamäkii täynnä ojat ja kiviset polut!!! ET SOPII TULLA, JA KATOTAAN SIT KUIN KOKENU SÄ OOT HEVOSTEN KANS!!!!!!!!

• nightmare
        T kirjoitti:

Eiks toi "eikö kalloos mahdu" oo jo vähän puitu!!! Sun viestejäs ku lukee saa sellasen käsityksen et oot joku 12 vee hevoshullu joka ei tiedä hevosista tippaakaan!!! Jos se sua noin helvetisti epäilyttää et lämppärit menee maastos huonommin ku suokit, ni sopii tulla tänne turkuun päin kokeilemaan!!! Saat ihan vapaasti mennä suokil ensi, jonka seläs sä et kyl pysy ku se pääsee maastoon, ja sen jälkeen voit mennä lämpösel...!!! Ni sen jälkeen voit kertoo kuin kompura ja paska se oli, ja meiän maastot on todellakin ylä ja alamäkii täynnä ojat ja kiviset polut!!! ET SOPII TULLA, JA KATOTAAN SIT KUIN KOKENU SÄ OOT HEVOSTEN KANS!!!!!!!!

Miksi minäolen harkinnut ehdottaa ks. ihmiselle samaa ;)
        Tai ehdotinkin jo tuolla toisessa keskustelussa...
        Onkohan käytännön taidot samat kun on kerran NIIIIIIIIIN mooooniiia hevosia kouluttanut ;)

• T
        nightmare kirjoitti:

Miksi minäolen harkinnut ehdottaa ks. ihmiselle samaa ;)
        Tai ehdotinkin jo tuolla toisessa keskustelussa...
        Onkohan käytännön taidot samat kun on kerran NIIIIIIIIIN mooooniiia hevosia kouluttanut ;)

Pistää vaan vituttamaan tollanen muija! Mut kai sen saa sit hiljaseks ku on tullu kokeilemaan miten nä mun hevoset maastos kulkee, jos sil on edes pokkaa tulla...

• nightmare
        T kirjoitti:

Pistää vaan vituttamaan tollanen muija! Mut kai sen saa sit hiljaseks ku on tullu kokeilemaan miten nä mun hevoset maastos kulkee, jos sil on edes pokkaa tulla...

ettei ole, harmi

• emmi
        SHn omistaja kirjoitti:

jos kerta suokin omistat luulis sun osaavan ees lyhenteen!!!!!!! SH on shettis ja sh on suokki!!!!!!!!

• SanSKu
        nightmare kirjoitti:

Nightmare! Katsois vain raveja että onko ne lv niin hirveän kompuroita ja säälittäviä! Mulla ei ole mitään ainakaan suokkeja vastaan koska ne ovat ihan yhtä ihania kuin lämpösetkin mutta katsotaanpa esimerkiksi niiden vauhtieroja..lämpöset kulkee pikkusen nopeempa ku nä kylmäverisiä edustavat yksilöt. Mutta kaikkien hevosten puolesta toivoisin ettei tuollaisia idiootteja olisi hevosten kanssa edes tekemisissä kuin se joka tämän keskustelun laittoi käyntiin..=)

• SanSKu
        emmi kirjoitti:

jos kerta suokin omistat luulis sun osaavan ees lyhenteen!!!!!!! SH on shettis ja sh on suokki!!!!!!!!

Kerranki joku tajus tarttua noin pieneen yksityiskohtaan..eipä taida tämä niin sanottu "sh:n omistaja" tietää hevosista mitään ja vielä vähemmän omistaa muka sellaisen..tai ehkä se onkin erehtynyt luulemaan shettistä suokiksi..

• L & M heppoineen
        SHn omistaja kirjoitti:

on teillä ihme lämppärit ku eivät pystyssä pysy!!!
        kyl mun lämppäriori pystyssä pysyy kentällä ja
        MAASTOSSA!!!!ja melkein paremmin ku se mun
        suomenpolle... huimaakos vauhti lämppärin seläs?!
        ja eipä noi oo tuol pihal paljoo palellu, vaikka
        ei oo loimii seläs...taitaa teil olla
        asennevamma...heppoi neki on..niil voi ratsastaa
        ja ajaa ja vauhtii piisaa...
        mun ori on kyl coolein horse in the world!!!! ja
        lämminverinen vielä!!!!

• !!!!
        suomenpollen omistaja kirjoitti:

hei!

hevosissa on eroja se on totta! mutta olen kuitenkin sitä mieltä että molemmista löytyy varmajalkaisia ja ei varmajalkaisia. olen ratsastanut 30 vuotta ja nähnyt vaikka minkänäköistä ja rotuista edustajaa!!!! ja kyllähän tänne suomenmaahan sopii kaiken rotuisia polleja. itse tykkään enemmän lämppäreistä mutta omistan kyllä putenkin. molemmat käy ja sopii suomeen. mielestäni olet rasistinen kun et hyväksy muita rodun edustajia!!! et ole hevosihminen ollenkaan.

• opossumi

Omistan itse lämppärin ja voin kyllä sanoa että ei varmasti kompuroi missä sitten ratsastatkin.Sama se on minkä rotunen hevonen on ,pitkälti riippuu sen ratsastuksesta kuinka kompura se sitten on.Jos hevosta ratsastetaan säännöllisesti,kunnon koulua kentällä eikä vaan matkustella selässä, hevoselle kehittyy hyvä tasapaino ja se auttaa sitä liikkumaan vaikeassakin maastossa vaivattomasti.Meitin heppa on myöskin esteillä niin tarkka kintuistaan että ei se tietentahtoen kinttujaan maastossa riko.En sinuna paljon täällä arvostelis kun et näytä asiasta paljon tietävän.Tietysti lämppärit joilla ajetaan jatkuvasti sileällä on juttu erikseen koska niitä ei ole ratsukoulutettu eli niillä ei luonnollisestikaan voi olla hyvä tasapaino...Että tervetuloa katsomaan meitin tulevaa kenttäponia,eipä kompuroi ja on aika mahtava pakkaus.

• houstonlaukko

että niin, kateuttaan sh.om. täällä huutelee. eipä taida olla rahaa sulla KUNNON hevoseen, niin pitää sitten muita haukkua. Ole hyvä: pidä suomenhevosesi. Mutta anna muitten pitää myös hevosensa. Pidä myös pääs kiinni, tyhmä olet, kun muille "erinomaista" rotua mainostat, pian kaikki ostaa sh:n, ei jää sulle enää yhtään.

minä en suokkia ottas, vaikka maksattas, ei ees meetvurstiksi aina suokki kelpaa.

• kaikkien hevosten ystävä!

Eipä oo sulla hyvin varaa kehuu suokkiis....ei sillä, hevosiahan nekin on, ja ihania...mutta kerronpa sulle pienen jutun...mun LÄMPPÄRI tamma on ex-ravuri, 8-v. ja viime tallin este ja koulukisoissa se päihitti monet suokit ihan tosta vaan... koulussa tuomarit pitivät sen "keveistä" askelista ja rentoudesta... ja esteissä aika puhui puolestaan.... suomenhevonen joka jäi toiseksi hävisi LÄMPPÄRILLE jopa PUOLI MINUUTTIA!!!! että en sinuna haukkuis lämppäreitä......

• sh:n om.

Susta kyllä huomaa, että sä et tiedä mitä sä puhut!! Sä olet jollain tavalla varmaan kateellinen kun ittelläs ei taida hevosta olla, HAH! Ja sulle tiedoks, että minä en lämppäriä hevosekseni huolis ( vaikka kaikkihan tietää että hevosia ne ei edes ole..) !!!

• ..........
        sh:n om. kirjoitti:

Susta kyllä huomaa, että sä et tiedä mitä sä puhut!! Sä olet jollain tavalla varmaan kateellinen kun ittelläs ei taida hevosta olla, HAH! Ja sulle tiedoks, että minä en lämppäriä hevosekseni huolis ( vaikka kaikkihan tietää että hevosia ne ei edes ole..) !!!

millä sä voit muka perustella et lämppärit ei olis hevosia?!?!?!?!
        kysyn vaan!! ja miks muka tarttis olla oma hevonen??? täytyy tulla tänne kaikille kuuluttaan et "mulla onkin oma heppa!!"

• ravityttö-87 (mm. 4 lämppärin

Ensinnäkin lämppärit on jalostettu raviurheiluun, eikä maastohevosiksi, mutta silti niiden kanssa ei ole mitään hankaluuksia maastossakaan mennä. Ja niinkuin joku tässä kertoi kenttäkilpailuihin lämppärin kanssa menosta, ei mitään ongelmia!
      Sä voit haistaa ison paskan ja pitää turpas kiinni!!!!!!!

• suomenhevosen om.

Kuule on itellänikin ollu useempi lämppäri hoitsuna, enkä ottas yhtäkää takasi!! Mut niitä hoisinki sillon enne kun tajusin miten upea rotu meillä täällä omasta takaa on!!!

• ravityttö-87
        suomenhevosen om. kirjoitti:

Kuule on itellänikin ollu useempi lämppäri hoitsuna, enkä ottas yhtäkää takasi!! Mut niitä hoisinki sillon enne kun tajusin miten upea rotu meillä täällä omasta takaa on!!!

Totta. Suomenhevonen on hieno rotu, mutta lämppärit kuuluuvat silti Suomeen!!!!

• sh:n omistaja
        ravityttö-87 kirjoitti:

Totta. Suomenhevonen on hieno rotu, mutta lämppärit kuuluuvat silti Suomeen!!!!

MUTTA MINUSTA EHDOTTOMASTI EI!!!!

• Lämpöisten ja Suokkejen puoles

Minkäslaisia hevosihmisiä täällä oikein keskustelee??? Ei ainakaan aitoja!!! Ei hevosta voi mennä arvostelemaan sen perusteella minkälainen se on ulkoiselta olemukseltaan, vaan persoonan ja luonteen mukaan!! tunnen itse suokkeja jotka kompuroivat maastossa ja meinaavat olla turvallaan joka minuutti ja samoin varmajalkaisia, joilla voisi ratsastaa vaikka alpeilla pelkäämättä että se kompuroi ja samoin on läpöisillä!! Sinulle nightmare: Siksihän lämpöisille ja suokeille on eri luokat raveissa, koska ne ovat eri tasoisia!!!
      Eikö meidän pitäisi olla iloisia että maassamme on kaikenlaisia hevosia/poneja, jotta jokaiselle on jotain!

• nightmare

Mitäköhän nyt taas olen kirjoittanut niin että olet ymmärtänyt väärin..
        En teidä, oletko sekoittanut jonkun muun viestiin (en todellakaan ole niitä pahemmin vaivautunut lueskelemaan)...

Kuitenkin ne ainoat sanat joilla olen raveihin viitannut, olen tarkoittanut sitä että tulee raveihin pokalla väittämään useiden hevosihmisten eteen (siellä terassilla niitä on runsaasti) että lämppärit ovat kompuroita.
        Koska jokainen jolla on järjenhivenkään päässään tallella ymmärtää moisen väitteen olevan täyttä paskaa. vaikken kielläkkään sitä ettei hevosesta VOISI saada vääränlaisen liikutuksen lopputuloksena erittäin kompuraa.

Mutta edelleenkään en ymmärrä että mihin viittaat tuola että "siksihän lämpösille ja suokeille on omat lähtönsä raveissa, koska ne ovat eritasoisia"

Enkä todellakaan mielestäni olehaukkunut kumpaakaan rotua. Kukaan ei silti voi tulla kieltämään, etteikö kummankin rodun edustaa PYSTY pilaamaan vääränlaisella käsittelyllä (mitä melko monet exien omistajat harrastavat, eivät toki kaikki).

Ja sillä sitten taas tarkoitin, että ravurilla ei voi kulkea pöpelikössä, että jos sillä on ravikärryt (harjotus kärryt) perässä niin puiden välissä niillä ei välttämättä mahdu pujottelemaan.

• sh: n omistaja

kyllähän se susta voi olla hienoo, että sun kuikelot lämppäris ryömii polvillaan vähänkin jyrkäs alamäes..
        Toista on kyllä varmajalkanen suomenhevonen.. Vai voiks olla totta että jokaikinen niistä lukuisista lämppäreistä joilla olen pitkän ratsastaja "urani " aikana ridannu, on kompuroinut ja ollut sikasäikky ja kiivennyt melkein puuhun kun jossain vähänki rasahtaa..ja muut( siis teidän kammottavan kompurat) eivät olekkaan tällaisia..?? Sentään neki joilla mä oon menny on ollu ratsastus koulun hevosia eikä mitään esim. ex- ravureita ( suokeissa ex-ravurit on loistavia ratsuja, ei siis mitään ex-ravureita vastaan!!) KUMMALLISTA ETTÄ NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ VAIN MINULLE JA MUUTAMALLE YSTÄVÄLLENI SATTUU MAAILMAN AINOAT (?) KOMPUROIVAT LÄMPPÄRIT, EIKÖ OLEKIN!!!!

nightmare kirjoitti:

Mitäköhän nyt taas olen kirjoittanut niin että olet ymmärtänyt väärin..
        En teidä, oletko sekoittanut jonkun muun viestiin (en todellakaan ole niitä pahemmin vaivautunut lueskelemaan)...

Kuitenkin ne ainoat sanat joilla olen raveihin viitannut, olen tarkoittanut sitä että tulee raveihin pokalla väittämään useiden hevosihmisten eteen (siellä terassilla niitä on runsaasti) että lämppärit ovat kompuroita.
        Koska jokainen jolla on järjenhivenkään päässään tallella ymmärtää moisen väitteen olevan täyttä paskaa. vaikken kielläkkään sitä ettei hevosesta VOISI saada vääränlaisen liikutuksen lopputuloksena erittäin kompuraa.

Mutta edelleenkään en ymmärrä että mihin viittaat tuola että "siksihän lämpösille ja suokeille on omat lähtönsä raveissa, koska ne ovat eritasoisia"

Enkä todellakaan mielestäni olehaukkunut kumpaakaan rotua. Kukaan ei silti voi tulla kieltämään, etteikö kummankin rodun edustaa PYSTY pilaamaan vääränlaisella käsittelyllä (mitä melko monet exien omistajat harrastavat, eivät toki kaikki).

Ja sillä sitten taas tarkoitin, että ravurilla ei voi kulkea pöpelikössä, että jos sillä on ravikärryt (harjotus kärryt) perässä niin puiden välissä niillä ei välttämättä mahdu pujottelemaan.

mä en mielestäni ole kommentoinut tässä sun kirjotuksista mitään raveihn liittyvää, paitti jos joku on pöllinyt nimimerkkini...niinkuin aikasempaankin on käynyt..Sorry , en tiedä asiasta mitään! terv. alkuperäinen sh:n om.

sh:n om. kirjoitti:

mä en mielestäni ole kommentoinut tässä sun kirjotuksista mitään raveihn liittyvää, paitti jos joku on pöllinyt nimimerkkini...niinkuin aikasempaankin on käynyt..Sorry , en tiedä asiasta mitään! terv. alkuperäinen sh:n om.

sorge, mä en huomannu et se raviviittaus oliki tolta edelliseltä, se kai yrittää niiku urputtaa mulle niistä ravijutskista eikä sulle Nightmare.

• nightmare
        sh: n omistaja kirjoitti:

kyllähän se susta voi olla hienoo, että sun kuikelot lämppäris ryömii polvillaan vähänkin jyrkäs alamäes..
        Toista on kyllä varmajalkanen suomenhevonen.. Vai voiks olla totta että jokaikinen niistä lukuisista lämppäreistä joilla olen pitkän ratsastaja "urani " aikana ridannu, on kompuroinut ja ollut sikasäikky ja kiivennyt melkein puuhun kun jossain vähänki rasahtaa..ja muut( siis teidän kammottavan kompurat) eivät olekkaan tällaisia..?? Sentään neki joilla mä oon menny on ollu ratsastus koulun hevosia eikä mitään esim. ex- ravureita ( suokeissa ex-ravurit on loistavia ratsuja, ei siis mitään ex-ravureita vastaan!!) KUMMALLISTA ETTÄ NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ VAIN MINULLE JA MUUTAMALLE YSTÄVÄLLENI SATTUU MAAILMAN AINOAT (?) KOMPUROIVAT LÄMPPÄRIT, EIKÖ OLEKIN!!!!

mailaa [email protected] niin pystyn näyttämään sinulle heti useita lämpösiä jotka eivät todellakaan ole kompuroita. Nämä ainakaan eivät ole mitään ratsastuskoulu versioita vaan varsin herkkiä ja tulisia. Ratsastajasta riippuen säikkyjä (siis voiko ne kusettaa vai ei) ja pääset samalla tutustumaan aitoon suokki vereen :D siis jälleen ei-tuntihevosmaiseen ;)

..sillä tuosta negatiivisuudesta olisi hyvä päästä eroon....
        no ei vai, samanlainen mä varmaan olen kun issikoista puhutaan ;)

• mä vaan
        nightmare kirjoitti:

mailaa [email protected] niin pystyn näyttämään sinulle heti useita lämpösiä jotka eivät todellakaan ole kompuroita. Nämä ainakaan eivät ole mitään ratsastuskoulu versioita vaan varsin herkkiä ja tulisia. Ratsastajasta riippuen säikkyjä (siis voiko ne kusettaa vai ei) ja pääset samalla tutustumaan aitoon suokki vereen :D siis jälleen ei-tuntihevosmaiseen ;)

..sillä tuosta negatiivisuudesta olisi hyvä päästä eroon....
        no ei vai, samanlainen mä varmaan olen kun issikoista puhutaan ;)

ma oon ainakin luullu että lämpösiä on tuotu suomeen lähinnä ravureiks ja siinä ne kyllä voittaa suomenhevoset mennen tullen.oon ratsastanu paljo lämpösillä ja ne ei ainakaan oo ollu kompuroita!!!

• nightmare
        mä vaan kirjoitti:

ma oon ainakin luullu että lämpösiä on tuotu suomeen lähinnä ravureiks ja siinä ne kyllä voittaa suomenhevoset mennen tullen.oon ratsastanu paljo lämpösillä ja ne ei ainakaan oo ollu kompuroita!!!

Mutta raviuransa jostain syystä lopettanutta (jalka mennyt, liian vanha, ei juokse hyvin, tallin huonoin hevonen ja tilan puutteen vuoksi myytämä keinolla millä hyvänsä..jne..)ei mielestäni ole _mitään_ järkeä laittaa teuraaksi, pitää vain "seisomassa koristeena" tai pitää liikunta yksipuolisena ajamalla, kun ihan hyvin voi ratsastaakin täysipainoisesti (jaloista yms. terveydestä riippuen.)

Eri asia sitten onkin, kenen pitäisi ostaa ravuri (siinä mielessä että kouluttaa siitä ratsun). Koska on sanomattakin selvää, että pv on huomattavasti paljon näyttävämpi ja yleisesti ottaen pv:stä tulee helpommin &parempi ratsu, koska ne on rakenteeltaan siihen jalostettuja. Mutta syntyykin kysymys että kuinka moni TARVITSEE kansallisissa/kansainvälisissä kisaavan kouluratsun, tai 130 rataa hyppäävän estetykin. Melko harva. Aika usein "pikkusen edistyneempi" ratsastaja sanoo että "en ottais itteleni mitään exää kun eihän niillä voi koskaan päästä kisaan kansallisiin" -kisaten itse seura tasolla ratsastuskoulun hevosilla, eikä ratsastus taidoiltaan tietoakaan alue-tasosta.
        Ja tuo, että exällä ei voi koskaan päästä kisaamaan kansallisiin, on jo kumottu, mm. Spring Fever on kisannut kansallisissa esteitä (muistaakseni...)
        Mielestäni exä- ravuri sopii mainiosti ihmiselle joka haluaa itsellensä kaverin, harraste hevosen ja on VALMIS KOLUTTAMAAN OMILTA TAIDOILTAAN HEVOSEN ITSE kokeneemman ihmisen ollessa neuvomassa.
        Se, mitä ajan tässä taas kautta rantain takaa on, että ex-ravurista voi saada hyvän ratsun, enkä näe siihen mitään esteitä miksi ravi uran päättäneestä ei voi tehdä harraste ratsua esim. seuratasolle. Kuten tosin olen jo aikaisemminkin kirjoittanut, niin tarpeeksi pitkälle jalostettujen hevosen saattaa olla mahdoton rakenteensa puolesta nostaa laukka (esim. yksi laukkolainen hevonen jolla joskus ratsastin. ja tämä ei johtunut pelkästään minusta, sillä se hevonen oli vuoden jo tuota ennen ammattilaisella koulutuksessa , jolla paljon kokemusta existä & koulutksesta yleensä).
        Mutta nämä hevoset ovat vielä _hyvin_ harvassa.

Mutta en näe kyllä siihenkään estettä, että ratsu, jolla kistaan/kisaaminen on lopetettu , niin että silläkin ajettaisiin. En yhtään mitään. Mielestäni ajaminen ratsulle ja ratsastaminen ravurille on vain erittäin hyvää vaihtelua! En nyt tarkoita että ravurilla pitäisi hypätä 130 rataa ja mennä piffet ja paffet tai että ratsulla pitäsisi lähteä vermoon V 65 raveihin, vaan sitä että annettaisiin vaihtelua hevosen ehdoilla.

• Suokit jyrää!!!!

Onhan se lämppäriki hevone...

• sh:n omistaja

VAI LÄMPPÄRI HEVONEN SUOKIN RINNALLA?? EI VARMASTI!!

• HEPOISTA ASIAA!!!!!!!!!!!!!!!

Moips!
      Mun mielestä Suokkarit ja ainaki jot-
      kut Lämppärit on hyvii hepoi! JOKAI-
      SELLA HEVOS JA PONI RODULLA ON OMAT
      HYVÄT PUOLENSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      MUN MIELESTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!:):):):):)

• Ihmettelijä....

Sitäkö mieltä neiti on!? Taitaa olla toi sun juttus ihan siitä kiinni et oot suokkari fani ja oot joskus menny jollaki puoli kuolleella lämppärillä. Ensinnäki vaikka en itekkää tykkää henkilökohtaisesti lämminverisistä mutta ne on hyviä ravihevosia ja käy hyvin yleiskäyttöön. Hyvä luontosiakin ne monesti on ja halpoja ostaa!!Usko tai älä mutta Suomeen on kaikki hepat tervetulleita sun mielipiteestäs HUOLIMATTA!!!Ettäs kehtaatki väittää että uljaat lämminveriset ei kuulu suomeen!!!!!!!!!!!!!!!

• että joo

vai ei oo lämpöset hevosia! me mennään usein lämppärilläni kahen muun suokin kans maastoon ja se on nopein ja enen kaikkea MAASTOVARMIN jos tulee rekka ne kaks muuta usein säikkyy mut tää on vaan ihan et jou viimex kesällä kun kiipeiltiin yhessä tosi vaikeessa maastossa mä menin n"kompurani" kans eka ja sit se "varmajalkanen" suokki kaatu ja jossei mun polle ois suostunu laukkaa kiitolaukkaa kanssani hakee eläinlääkäriä olisi se suokki kuollut sinne mettään mutta nyt se selvis "vaan" puolen vuoden kopissa ololla rakastan ittekki suokkeja mutta satuin saamaan "kompuran" mikä on palastanu sellasen "varmajalkasen" suokin hengen et revi siitä muuten en sano mitään ku ei oo mitenkään hirveesti kokemusta(6vuotta) ja oon aivan samaa mieltä "!!!"don kanssa

• Minä vain..

..vain potaskaa!!Kyllä meidän tammat(lämpöset) pysyy pystyssä niin metsälenkeillä kuin radallakin. Miksi ihmeessä ne eivät muka kuuluisi Suomeen? Minulla ei ole mitään suomenhevosia vastaan kaikki hevoset ovat ihania, mutta minua ärsyttää tuollaiset ns. hevosihmiset joiden mielestä vain yksirotu on ihana ja muut sais painua vaikka... kasvakaa ihmiset!

• Suokkarin omistaja

Toi ei kylläkään oo totta! Suomen hevoset ovat
      suomen oma rotu kyllä, varmajalkaisia...... Mutta
      lämppärit on kyl kans varma jalkaisia. Mää olen
      ratsastanu montakin kertaa lämminverisellä
      maastossa ja me mentiin kivikoissa ja kallioilla
      ja laukattin metsässä... Ja samaa oon tehny
      suokarilla, samanlaittiin ne hepat siellä meni
      molemmat meni yhtä hyvin. Sitäpaitsi lämppärithän
      on jalostettu ihan eri tarkoituksiin....

• huoh8063

suomen hevonen on ensimmäinen rotu suomessa lämpösiä ruettiin tuomaan vasta suokkejen jälkeen suomeen.lämpöset pääsee paljon kovempaan kuin suokit koska suomen hevonen on raskasrakenteinen.se on totta etä suokki pääsee helposti vaikeassakin maastossa mutta ihan samallailla lämönenkin ei tietenkään kaikki mutta hevosethan on yksilöitä.lämpöset on jalostettu radoille mutta niin niitä on este,koulu ja matkaratsuina ja vaellus hevosina.hevosen kompurointi voi myös johtua ratsastajasta! sä et voi tulla tänne huutelee et kaikki lämpöset on sellaisia jos sulla on ollu hoitsuina sellasia ni eise tarkota et kaikki on sellasia.mä ratsastan yhtä lämppäriä joka on oikeasti kömpelö mutta tallin muut lämppärit ei ja talli on täynnä lämppäreitä.jossä tunnet pari hevosta jotka on kömpelöitä etsä voi tuomita kaikkia sähä oot lapsellinen!.hevosethan on yksilöitä ei kaikki voi olla yhtä hyvii ku joku heppa.suomen heppa voi olla hyvä maastossa mut miks lämppärit pitäis kadottaa erimaihin? sittenhän ravi radoilla ei olisi enää nopeita pikakiitäjiä.oletko miettinyt että minäkin voisin sanoo et puoliveriset pitäisi hävittää jos pari pollea ei toimi niikuin joku muu rotu sehän on ihan tyhmää mun mielestä puoliveriset on kivoja ja hyviä esteillä ja koulussa ei tietenkään kaikki.tiedän sellaisen suomenhevos orin kun tuokkolan touho se on mennyt lämpösten vauhtia mutta ei kokomatkaa! eli lämminverinen pääsee kovempaa katsoppa vaikka hippoksesta rapide lebel maailman nopein hevonen(ravi vauhdissa) ja tätä pollea ei edes sinun suokkisi laukalla saavuttaisi koska on raskas rakenteinen.mulla ei oo mitään rotua vastaan.jos käyt jossain tuntitalleilla se on ihan eri asia kuin yksityis talli yleensäkkään ratsastuskouluihin ei osteta exs ravuria tai edes lämppäreitä(joissakin voi iha hyvin olla)syynä se että ratsastus ihmisten mielestä puoliveriset yms ratsurodut ovat parempia koulu tai este ratsastuksessa.mä olen kouluttanut jo 2 exs ravuria ja koulutus alkoi siitä että mentiin jyrkkiin ja vaikeisiin maastoihin koska se kavattaa hevosen lihaksistoa.VIELÄ KERTAAKAAN HEPOSENI EI OLE KAATUNUT EIKÄ KOMPUROINUT.kaatumiseen voi ihan itse vaikuttaa pitää ohjat tuntumalla ja jos hevonen kompastuu niin senhän pää menee alaspäin muttaj jos on tarpeekpi tukevassa asenossa niin hevonen saa siitä tuen eikä väkttämättä kaadu! et varmaas sun omia vikoja kun hevosesi kompuroi yleensä ne vijat löytyy aina ratsastajasta.turha sun tulla tänne huutelee et lämppärit pitäisi kadottaa se on ihan okei etsä et tykkää siitä rodusta mut älätuu huutelee tänne koska suurin osa lämppäreistä ei ole kompuroivia! miksi ne kaikki sittne hävittettäisiin! et voi myöskään rueta haukkumaan toisten polleja rimpula jaloiks yms koska tiedän niin monta suokkiakin jotka ei maastossa meinaa pystyssä pysyä mutta on parhaimillaan koulussa ja esteillä.KAIKKI EI VOI OLLA KAIKESSA HYVÄ!

• !!!???

Ööö..miks vastaat tollaseen viestiin joka on luvult 2001!!!??

• Ja pöh

Anteeksi vain, mutta...
      MITEN KEHTAAT??? O.O

Olet lapsellinen, varmaan joku 10v. pikkukakara ;I

• heheh

Tää nyt tulee monta vuotta myöhässä, mutta SH=shettis ja sh=suokki. Kannattaisi opetella rodut ennen kuin rupeaa ihquttaa :D

"Ööö..miks vastaat tollaseen viestiin joka on luvult 2001!!!?? " Tollasta lukua ei olekaan, vaan kyseessä on vuosi. Nyt eletään kyllä 2000- lukua.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4339
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 152
      976
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      20
      864
    9. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      852
    10. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      26
      805
    Aihe