SELITTÄKÄÄ!!

ihmettelijä+

HEI!Miksi jehovantodistajien pitää kiertää ovelta ovelle tuputtamassa uskontoaan? Jos ihminen sanoo ettei kiinnosta niin miksi he eivät usko vaan työntävät jalkaa oven koloon? raivostuttavaa

34

1465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyhyesti

Se on hyva uutinen tulevasta paratiisista joka jo kohta on todellisuutta. Mieti hetki missa jamassa NYT maailma on?? Jos hiemankaan olet kiinnostunut tulevaisuudesta ja elamasta ylensakaan kannattaisi KATSOA ymparille MAAILMAA. Ei aivan normaali tilanne ole. Siis Jumala haluaa varoittaa tulevasta pahuuden tuhosta kyseisella tavalla. Se kuunteletko on vain sinun henk, koht, asia. EI PAKKO. Kiitos.

• salaisuus?

todisteita....?

• ON varmasti
        salaisuus? kirjoitti:

todisteita....?

Maailman tapahtumat vain vahvistavat Raamatun ennustukset josta se puhuu 'lopun ajasta'. Ja me voimme ne NYT nahda omilla silmillamme. Konkreettisesti; ilmasto, MORAALIN LUHISTUMINEN, vakavat UHKAT epidemioille, vain muutama mainitakseni. Yleiset asiantuntijat kertovat suurista uhkatekijoista. Tarvitsemmeko lisatodisteita? Maapallo ON LUOTU asuttavaksi. Olisi hyva kuunnella todisteita!

• Johanneksen_poika
        ON varmasti kirjoitti:

Maailman tapahtumat vain vahvistavat Raamatun ennustukset josta se puhuu 'lopun ajasta'. Ja me voimme ne NYT nahda omilla silmillamme. Konkreettisesti; ilmasto, MORAALIN LUHISTUMINEN, vakavat UHKAT epidemioille, vain muutama mainitakseni. Yleiset asiantuntijat kertovat suurista uhkatekijoista. Tarvitsemmeko lisatodisteita? Maapallo ON LUOTU asuttavaksi. Olisi hyva kuunnella todisteita!

>>MORAALIN LUHISTUMINEN

Moraali luhistui ainakin Espoo Läntisen seurakunnan sihteeriltä, kun hän alkoi käydä kanssani kauppaa viime kesän konventtiäänitteillä. Hän ei halunnut luovuttaa minulle äänitteitä kuunneltavaksi ellen antaisi yhtä vanhimman nimeä, joka oli vuotanut minulle Betelistä lähetetyn kirjeen. Lue hauska episodi täältä:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/konventti2007.html

Todettakoon, että sihteeri istuu paikallaan edelleen kuin tatti, vaikka luulisi Betelin luottamuksen häneen menneen.

Toisin on "maailmassa", jossa sentään ulkoministerillekin asetetaan rajat.

• ON vahvat
        Johanneksen_poika kirjoitti:

>>MORAALIN LUHISTUMINEN

Moraali luhistui ainakin Espoo Läntisen seurakunnan sihteeriltä, kun hän alkoi käydä kanssani kauppaa viime kesän konventtiäänitteillä. Hän ei halunnut luovuttaa minulle äänitteitä kuunneltavaksi ellen antaisi yhtä vanhimman nimeä, joka oli vuotanut minulle Betelistä lähetetyn kirjeen. Lue hauska episodi täältä:

Todettakoon, että sihteeri istuu paikallaan edelleen kuin tatti, vaikka luulisi Betelin luottamuksen häneen menneen.

Ei minua kiinnosta sinun henk, koht, asiat. Jos oot suuttunut jollekin, no se oon niinku sinun asia.
        Minua kiinnostaa yleisesti maailman tapahtumat.
        Ja ennen kaikkea MITEN ERIKOISET ne nyt OVAT!!!!
        Kannustaisin jokaista lukijaa havainnoimaan ne.
        On sitten lukija kuka tahansa.

• Johanneksen_poika
        ON vahvat kirjoitti:

Ei minua kiinnosta sinun henk, koht, asiat. Jos oot suuttunut jollekin, no se oon niinku sinun asia.
        Minua kiinnostaa yleisesti maailman tapahtumat.
        Kannustaisin jokaista lukijaa havainnoimaan ne.
        On sitten lukija kuka tahansa.

>>Minua kiinnostaa yleisesti maailman tapahtumat.

Mitä sanot Vartiotorniseuran moraalista? Onko se moraalisesti puhdas ja esimerkillinen? Ehkä haluat ystävällisesti kommentoida muutamaa asiaa:

1) Vartiotorniseura osoitti syyttävällä sormella katolista kirkkoa ja paheksui sen osallistumista YK:n järjestöjen toimintaan. Kuitenkin Vartiotorniseura itse salaa jäseniltään liittoutui NGO/DPI:n kanssa. Kun tämä tuli julkiseksi, se erosi siitä välittömästi.

2) Vartiotorniseura ilkkui katoliselle kirkolle pappien pedofiiliskandaaleista. Kuitenkin Vartiotorniseuran johtaman Jehovan todistajien maailmanlaajuisessa järjestössä on myös ollut pedofiiliskandaaleja, joita on yritetty salata. Ja sitten maksettiin muutamille pedofiilien uhreille miljoonakorvaukset siitä, että he pitävät suunsa kiinni ja asioita ei käsitellä oikeusistuimissa. Onko tämä "puhtaan" kansan puhdasta ja moraalista toimintaa?

3) Kun Vartiotorniseura on alkanut leikkiä verellä ja sen pikku osasilla ja muuttanut käsityksiään edes takaisin verensiirroista, se on käytännössä aiheuttanut monien turhan kuoleman sen takia, että eivät ole aiemmin voineet ottaa mitään veren osia. Onko Vartiotorniseura vapaa syytöksestä vai onko se verivelkainen tässä suhteessa?

4) Onko Vartiotorniseuran käytös moraalisesti oikein, kun se ei salli vapaata keskustelua asioista? Miksi edes lukijoiden kysymyksen tekeminen Vartiotornilehteen ei ole sallittua? Miksi Vartiotorniseura yrittää saada selville kysymyksen tekijöiden nimet?

Tuossa aluksi muutama asia, jonka luulisi kiinnostavan sinua Vartiotorniseuran palvojana. :)

• niin se on

>>Minua kiinnostaa yleisesti maailman tapahtumat.

Mitä sanot Vartiotorniseuran moraalista? Onko se moraalisesti puhdas ja esimerkillinen? Ehkä haluat ystävällisesti kommentoida muutamaa asiaa:

1) Vartiotorniseura osoitti syyttävällä sormella katolista kirkkoa ja paheksui sen osallistumista YK:n järjestöjen toimintaan. Kuitenkin Vartiotorniseura itse salaa jäseniltään liittoutui NGO/DPI:n kanssa. Kun tämä tuli julkiseksi, se erosi siitä välittömästi.

2) Vartiotorniseura ilkkui katoliselle kirkolle pappien pedofiiliskandaaleista. Kuitenkin Vartiotorniseuran johtaman Jehovan todistajien maailmanlaajuisessa järjestössä on myös ollut pedofiiliskandaaleja, joita on yritetty salata. Ja sitten maksettiin muutamille pedofiilien uhreille miljoonakorvaukset siitä, että he pitävät suunsa kiinni ja asioita ei käsitellä oikeusistuimissa. Onko tämä "puhtaan" kansan puhdasta ja moraalista toimintaa?

3) Kun Vartiotorniseura on alkanut leikkiä verellä ja sen pikku osasilla ja muuttanut käsityksiään edes takaisin verensiirroista, se on käytännössä aiheuttanut monien turhan kuoleman sen takia, että eivät ole aiemmin voineet ottaa mitään veren osia. Onko Vartiotorniseura vapaa syytöksestä vai onko se verivelkainen tässä suhteessa?

4) Onko Vartiotorniseuran käytös moraalisesti oikein, kun se ei salli vapaata keskustelua asioista? Miksi edes lukijoiden kysymyksen tekeminen Vartiotornilehteen ei ole sallittua? Miksi Vartiotorniseura yrittää saada selville kysymyksen tekijöiden nimet?

Tuossa aluksi muutama asia, jonka luulisi kiinnostavan sinua Vartiotorniseuran palvojana. :)

Olen yksi JT:sta pesunkestava sellainen. Koska nyt ymmarran etta olet paattanyt ryhtya totuutta vastaan toivotan sinulle ystavallisesti mukavaa kesaa.
        Jehovan todistajat pitavat Raamattua Auktoriteettina!!!!

• Johanneksen_poika
        niin se on kirjoitti:

Olen yksi JT:sta pesunkestava sellainen. Koska nyt ymmarran etta olet paattanyt ryhtya totuutta vastaan toivotan sinulle ystavallisesti mukavaa kesaa.

Et sitten uskaltanut vastata kysymyksiini.

On tietysti totta, että totuus sattuu joskus. Mutta jos on rehellinen ainakin itselleen, se on kestettävä.

Toinen vaihtoehto on laittaa pää pensaaseen, tulpat korviin ja laput silmille. Näin välttyy kokemasta todellisuutta sellaisena kuin se on.

Olisi kuitenkin suotavaa koetella oma usko. Jos se ei kestä muutamaan kysymykseen vastaamista, miten luulet sen kestävän silloin, kun on kyse niistä lopulta "elämän ja kuoleman" kysymyksistä. Eikö olisi hyvä varmistua ennalta, ettei oma usko ole vain rakennettu hiekalle?

• Johanneksen_poika
        niin se on kirjoitti:

>>ymmarran etta olet paattanyt ryhtya totuutta vastaan

Päinvastoin. Minä olen totuuden puolella. Minähän yritän kaivaa totuuden asioista esiin. Silloin asiaa katsotaan monelta puolelta ja arvioidaan kriittisesti. Totuutta ei voi loputtomiin piilotella. Se tulee esiin jossain vaiheessa.

Jos et uskalla katsoa totuutta silmiin, hanki aurinkolasit. :)

• ON varmasti kirjoitti:

>>Ja me voimme ne NYT nahda omilla silmillamme. Konkreettisesti; ilmasto

Käsittääkseni raamattu ei mainitse ilmastonmuutosta missään kohtaa. Todisteesi tästä ovat toiveajattelua ja sokeaa halua uskoa.

>>MORAALIN LUHISTUMINEN

Niin kuin esimerkiksi? Oletko tietoinen ihmiskunnan historiasta ja siitä että se pitää sisällään kaikenlaista moraalittomuutta riippumatta mistä aikakaudesta puhutaan. Tämän päivän moraali ei ole sen luhistuneempaa kuin ennenkään. Joissain asioissa on saatettu mennä eteenpäin ja joissain taaksepäin, mutta ihminen on ollut aina ihminen omine itsekkäine tavoitteineen. Aitoa lähimmäisen rakkauttakin on esiintynyt aina, riippumatta aikakaudesta.

>>vakavat UHKAT epidemioille

Siinä missä me elämme oletetun uhan alla, historiasta löytyy lukuisia tilanteita, joissa uhasta tuli todellisuutta lähes maailmanlaajuisesti. Jehovantodistajien loppua ei kuulunut silloinkaan.

>>vain muutama mainitakseni.

Tuppaa nyt vain olemaan niin, että raamatusta ammennetut maailmanlopun ennusteet ovat hyvin ylimalkaisia ja niitä voi soveltaa halutessaan ihan mihin aikakauteen ihmisen historiassa haluaa. Sopii samalla tavalla myös nykyaikaan.

>>Yleiset asiantuntijat kertovat suurista uhkatekijoista. Tarvitsemmeko lisatodisteita?

Yleiset asiantuntijat?

Mielestäni me emme ole vielä todisteita saaneetkaan, että siihen nähden voisi jotain lisämatskua odottaa.

>>Olisi hyva kuunnella todisteita!

Näinhän se on. Niitä kun ei kuitenkaan ole jos asiaa objektiivisesti tarkkailee. Kyse on halusta uskoa, tässä tapauksessa amerikkalaisen uskonlahkon kirjalliseen ja suulliseen materiaaliin. Sehän on erikoistunut mässäilemään ja pelottelemaan maailmanlopulla. Se että se tarjoaa samalla pelon ja vapautuksen siitä on klassinen tapa huiputtaa hyväuskoisia ihmisiä, jotka etsivät jotain johon uskoa - keinolla millä hyvänsä.

• markus
        ON varmasti kirjoitti:

asit on just niinkuin kerroit. edes joku kertoo asiaa!

• heippalit
        niin se on kirjoitti:

Kirjoitat, että Jehovantodistajat pitävät Raamattua auktoriteettinä. Kyllä pitävät Brooklynin Uuden maailman raamatunväärennöstä, joka on kirjoitettu siihen malliin, että sillä pönkitetään (tarkoitus pyhittää keinot) Vartiotorniseuran ennalta laadittuja oppirakennelmia.

• sajosajoojas

Silloin alkoivat lopun ajat kun opetuslapset saarnasivat. Jos yhtään olet Raamattua lukenut, niin opetuslapset puhuvat usein "näistä viimeisistä ajoista". Viimeiset ajat ovat olleet nämä viimeiset n.2000 vuotta. Jumalalle se on kuitenkin kuin pari päivää, eikä ihmisten koskaan ole kuulunut tietää milloin "loppu" tulee. Ihmisten on pitänyt vain valvoa.

• markus kirjoitti:

asit on just niinkuin kerroit. edes joku kertoo asiaa!

>>asit on just niinkuin kerroit. edes joku kertoo asiaa!

Miksi sitä ei kuitenkaan kyetä perustelemaan?

• salaisuus?
        ON varmasti kirjoitti:

Minä nuorena innokkaana -70 luvun alussa suurta -75 tapahtuman odotteessa sanoin todistavani työkaverille totuuden ja lopun ajan läheisyyden.
        >Niinpä salille ja vanhimistolta pyytämään todisteetlopun ajasta. He sanoivat ettei sitä voi todistaa vaan se uskon asia. Siis sinulla on uskosi ei mitään faktaa siihen. Jos olisi, niin iso osa ihmisistä olisi käännynnäis veljiäsi.
        Se mitä sinä näet oikeasti (faktoja), niin käännät ne vain oman uskomustesi tueksi ja teet siitä itsellesi faktaa. Sillä ei ole mitään tekemistä oikean totuuden kanssa.
        >Maailmassa on aina ollut sotia, nälänhätää, tauteja ja lissäntymisvietti.
        Tutkippa nyt historiaa laajemmin ja löydät nämä samat mainitsemasi asiat eri aikakauslta ja monesti vielä raadollisemmin kuin tänäpäivänä. Tietenkin pois lukien ilmasto muutoksen.
        Yleiset asiantuntijat -60 luvulla ennustivat ilmasto katastrofia vuodelle 1975 (hesarissa iso juttu) ja sitä sitten kannettiin kenttä kassissa todisteena saarnaamistyössä tulevan lopun yhtenä merkkinä. Se siitä asiantuntemuksesta, mutta toimi hyvin ovilla.
        Mehän emme voi tietää mihin maailman tilanne kehittyy, eikä sitä ole tienneet tähänkään asti Vt seura eikä sen orja jäsenet, mutta pelottelulla se ei ainakaan parane. Sillä on kuitenkin voima millä Vt seura pysyy pystyssä ja saa hankittua ajattelemattomia ihmisiä riveihinsä.
        Sukupolvi oppi ym lopunajan ennusteet on todistettavasti menneet pieleen, siis se on faktaa. Onko uskottavaa, että nykyiset Vt seura ennustukset ovat luotettavampia???????? Kerro sinä. Jos on todisteita, niin minähän alan laittaa katumusviittaa harteille ja valtakunnansalin takapenkin jalkapuuhun valmis istumaan vaikka vuodeksi.
        Heppoisia on sinun todisteesi, minä jo nuorena nulkkina käytin noitä samoja teeseja ja meillä oli vielä oikea lopunaikakin ennustettu (1975).
        Mitä olet mieltä vuoden 1925 "sykähdyttävästä" puheesta "miljoonat jotka nyt elävät eivät kuole koskaan". Jos uskot edelleen siihen, niin silloinhan pelastus on tarkoitettu kaikille uskonnosta aatteesta riippumatta. Mr Kankaanpääkin konventti puheessaan hehkutti vielä samaa asiaa aikanaan, mutta näinköhän Jouni ja Veikko ens kesänä vielä sitä lanseeraa, jossakin muodossa.
        On jotenkin säälittävää nähdä ja itsekin kokea kuinka usko sokaisee. Olen nähnyt kuinka yksi vanhapolvi on suurinpiirtein turpeenalla ja omasta polvestkin on poistumaa havaittavissa, niin aina sieltä löytyy uusia tämän hetken merkkeihin uskovia ja jotka eivät uskalla tarkastella ennustus historiaa avoimin silmin. Vt seura ja jäsenet ei edes raamattuun uskovana usko "ettei sitä aikaa ja hetkeä tiedä kukaan", mutta ennustuksista ei vaan tule loppua.
        Tieteellinen ja oma havaintoni mukaan meistä jokainen on päiväpäivältä lähempänä tuhkauurnaa. Jt eivät voi, eivät uskalla myöntää tätä tosi seikkaa. Säälittävää!!!!!!

• maailmasta

nuin ajateltuna, tuntuu ihan loogiselta.
        Kiitos asiallisesta ajatuksesta.

• ajatellen

ajatuksesi on hyvin looginen.

• Maailma on
        ON varmasti kirjoitti:

Me emme ole maailmassa olleet kuin pienen hetken Maapallon elinajasta. Jonain päivänä ihmiskunta on tullut tiensä päähän ja lakkaa olemasta.
        Teille se on suuri sota, muille epävarmempi asia, mutta se päivä tulee.

Maapallo sen sijaan jatkaa vääjäämättä kulkuaan Auringon ympäri. Maapallon pinnalla kaupungit katoavat ja luonto valtaa alaa kuten Perussa inkojen valtakunnassa on käynyt, ei niinkään kauan sitten.
        Maanjäristykset ja tsunamit tulevat ja menevät. Kun ihminen ei enää korjaa jälkiä, uppoaa tämän sivilisaation merkit maan sisään ja uudet olennot valtaavat asumammme aluet.

Maapallo jatkaa kulkuaan. Se on hieno asia. Lohduttava tieto.

• heippalit kirjoitti:

Kirjoitat, että Jehovantodistajat pitävät Raamattua auktoriteettinä. Kyllä pitävät Brooklynin Uuden maailman raamatunväärennöstä, joka on kirjoitettu siihen malliin, että sillä pönkitetään (tarkoitus pyhittää keinot) Vartiotorniseuran ennalta laadittuja oppirakennelmia.

Uuden maailman käännöksen virheet ovat silti marginaalisia siihen verrattuna, mitä järjestö tekee sitä selittäessään. Onhan tunnettua, että vartiotorniseuran todistajat lupaavat perustella näkemyksiään minkä tahansa käännöksen pohjalta. Oleellista ei ole niinkään, mitä missäkin käännöksessä lukee, vaan mitä viimeisin vartiotorni on selittänyt siinä lukevan. Valitettavasti tällainen menee joskus läpi hyväuskoisen Raamattua tuntemattoman kanssa. Väärät, opetellun käsikirjoituksen ulkopuolelta esitetyt kysymykset taas saavat rekrytoijan kiemurtelemaan, valehtelemaan tai sitten peräytymään. Olet totuuden™ vastustaja, joka ei ansaitse enempää!

Liian hyvin perusteltu kritiikki koetaan vainoksi, mikä taas on ilmiselvä osoitus järjestön totuudesta. Aika toivotonta siis on tämä keskustelu. Mutta kärsivällisyyttä.

• yökukkuu

"Se kuunteletko on vain sinun henk, koht, asia. EI PAKKO. Kiitos."

Kyllä se vähän pakolta vaikuttaa, kun on kerran jo ovella ilmoittanut, että meille ei pesää tehdä, niin eikös sitä tulla viikon jälkeen taas uudestaan. jos et ole kotona/jätät avaamatta, tulee turhaa paperisaastetta postiluukusta... itsepintaista ja tyhmää.

• pyhpyhpyh

>>MORAALIN LUHISTUMINEN

Mites todistat sen ettet ole itse kirjoittanut Askon nimissä noita viestejä? se meinaan ei oo sulle temppu eikä mikään muukaan ongelma...Minä kun en usko sua...XD...sano yks hyvä selitys miksi uskoisin tommosta liirunlaarua!!!

• Johanneksen_poika
        pyhpyhpyh kirjoitti:

Mites todistat sen ettet ole itse kirjoittanut Askon nimissä noita viestejä? se meinaan ei oo sulle temppu eikä mikään muukaan ongelma...Minä kun en usko sua...XD...sano yks hyvä selitys miksi uskoisin tommosta liirunlaarua!!!

Sillä se selviää. Ja muista sanoa terveisiä. Ei olekaan soiteltu eikä viestitelty sen jälkeen. :)

Numeron saat vaikka ENIROsta tai kysymällä minulta.

[email protected]

• huominonarvoista.
        pyhpyhpyh kirjoitti:

Tuossa on kokoelma JP:n ITSE valitsemia viestejä. Ei ole mitään syytä olettaa, että kaikki olisi aiheesta julkaistu. On helppo provosoida ja sitten julkaista sopivia otteita tuloksesta ja tietysti pysytellen ITSE ANONYYMINÄ, mikä kertookin paljon.

• Johanneksen_poika
        huominonarvoista. kirjoitti:

Tuossa on kokoelma JP:n ITSE valitsemia viestejä. Ei ole mitään syytä olettaa, että kaikki olisi aiheesta julkaistu. On helppo provosoida ja sitten julkaista sopivia otteita tuloksesta ja tietysti pysytellen ITSE ANONYYMINÄ, mikä kertookin paljon.

>>Ei ole mitään syytä olettaa, että kaikki olisi aiheesta julkaistu.

Tuon asiakokonaisuuden kaikki viestit puolin ja toisin on julkaistu aikajärjestyksessä. Tuotakin voit kysyä Askolta, hän varmasti hyvillä mielin vahvistaa asian.

Muista sanoa terveisiä. Ei olekaan viestitelty pitkään aikaan. Jokohan olisi taas aika...

:)

• Johanneksen_poika

>>Jos ihminen sanoo ettei kiinnosta niin miksi he eivät usko vaan työntävät jalkaa oven koloon?

Jos lähetät seuraavan lomakkeen Suomen Jehovan todistajien haaratoimistoon täytettynä, se tehoaa. Ei työnnetä enää jalkoja tai muita ruumiinosia oven rakoseen. :)

http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/kielto.pdf

Kyseisen lomakkeen lähettäminen vaatii toki hieman ponnistelua:
      - lomakkeen tulostaminen
      - lomakkeen täyttäminen
      - lomakkeen sullominen kirjekuoreen
      - postimerkin liimaaminen kuoren päälle
      - kirjeen toimittaminen lähimpään tai toiseksi lähimpään postilaatikkoon

Siinä se, helppoa kuin mikä.

• kymysys

Hei! Jos sanon ei niin se on ei... siinä on turha työntää jalkaa tai muutakaan oven koloon.. tuntuu hullulta että minun pitäisi ruveta lähettämään jotain lippusta johonkin virastoon... luulisi että uskoisivat vähemmälläkin. vaikka sanon ettei kiinnosta niin samat henkilöt ovat jonkin ajan kuluttua taas ovella...
        p.s. en halua kuitenkaan yleistää, että kaikki olisivat samanlaisia

• Johanneksen_poika
        kymysys kirjoitti:

Hei! Jos sanon ei niin se on ei... siinä on turha työntää jalkaa tai muutakaan oven koloon.. tuntuu hullulta että minun pitäisi ruveta lähettämään jotain lippusta johonkin virastoon... luulisi että uskoisivat vähemmälläkin. vaikka sanon ettei kiinnosta niin samat henkilöt ovat jonkin ajan kuluttua taas ovella...
        p.s. en halua kuitenkaan yleistää, että kaikki olisivat samanlaisia

Jos sanot ovellasi käyneelle, ettei kiinnosta, se ei auta kovin pitkälle. Kun hän luovuttaa "aluekortin" pois seurakuntaan ja seuraava julistaja ottaa sen, hän todennäköisesti tulee ovellesi jossain vaiheessa. Ja vähintään kerran vuodessa seurakunta suosittelee kaikkien alueiden käymistä. Siis myös sinun ovellesi tulee joku ja työntää jalkaansa oven väliin.

Ainoa mikä taatusti tehoaa, on asian kirjallinen ilmoittaminen haaratoimistoon. Silloin aluekorttiin varmasti (tai mistä sen silloinkaan tietää) merkitään, että sinun ovellesi ei saa mennä.

Jos et tiukasti ja päättäväisesti ilmoita asiaa, jossain vaiheessa JT-seurakunnan ihmiset tulevat kysymään, vieläkö olet samaa mieltä vai onko mielesi muuttunut.

Tämä on realismia.

Toki on sinun asiasi tehdä niin kuin haluat, minä vain halusin auttaa sinua pulmassasi kertomalla toimivan ratkaisun. Ja se lomake ei ole virallinen, minä se tein, kun näytti siltä, että sille on sosiaalinen tilaus. :)

• kostuketta

Jos sanot ovellasi käyneelle, ettei kiinnosta, se ei auta kovin pitkälle. Kun hän luovuttaa "aluekortin" pois seurakuntaan ja seuraava julistaja ottaa sen, hän todennäköisesti tulee ovellesi jossain vaiheessa. Ja vähintään kerran vuodessa seurakunta suosittelee kaikkien alueiden käymistä. Siis myös sinun ovellesi tulee joku ja työntää jalkaansa oven väliin.

Ainoa mikä taatusti tehoaa, on asian kirjallinen ilmoittaminen haaratoimistoon. Silloin aluekorttiin varmasti (tai mistä sen silloinkaan tietää) merkitään, että sinun ovellesi ei saa mennä.

Jos et tiukasti ja päättäväisesti ilmoita asiaa, jossain vaiheessa JT-seurakunnan ihmiset tulevat kysymään, vieläkö olet samaa mieltä vai onko mielesi muuttunut.

Tämä on realismia.

Toki on sinun asiasi tehdä niin kuin haluat, minä vain halusin auttaa sinua pulmassasi kertomalla toimivan ratkaisun. Ja se lomake ei ole virallinen, minä se tein, kun näytti siltä, että sille on sosiaalinen tilaus. :)

Kerronpa tässä pinen tarinan, jolla eräs tuttavani pääsi eroon kyseisistä jt-rienaajista. Kun hän toisen kerroksen ikkunasta näki, että jt-läiset tulivat ovelle hän kaatoi ämpäriin keräämänsä virtsan heidän päälle ikkunasta ja sanoi, että seuraavalle kerralla jos tulette mukana ole kovempaakin tavaraa.

• Vastaus kysymykseen

Matt 28:19,20

19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Arskavain

>>Matt 28:19,20

19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Arskavain

Kun Jeesus antoi ohjeita saarnaamisesta opetuslapsille niin hän ei kehottanut ramppaamaan paikoissa ärsyyntymispisteeseen asti. Muistat varmaan miten tuli sensijaan tehdä!

• Kirjoitti
        Arskavain kirjoitti:

>>Matt 28:19,20

Arska kirjoitti>> Jehovantodistajat jättävät suuren osaa maailmasta käymättä kuten koko islamilaiset maat, Intian, Kiinan jne...>> jättävät käymättä? Intiasssa on JT, Kiinassa on ollut JT jo. v.1956

Vuonna 1956 saavutettiin 57 julistajan huippu. Tuona vuonna Nancy Yuen kuitenkin joutui vankilaan sen jälkeen, kun hänet oli pidätetty saarnaamisen vuoksi kuusi kertaa. Toiset joko pidätettiin tai karkotettiin maasta. Stanley Jones ja Harold King pidätettiin 14. lokakuuta 1958. Ennen oikeudenkäyntiä he joutuivat olemaan vangittuina kaksi vuotta. Tuona aikana heitä kuulusteltiin jatkuvasti. Kun heidän tapauksensa vihdoin käsiteltiin oikeudessa vuonna 1960, heille langetettiin pitkät vankeustuomiot. Jehovan todistajien julkinen toiminta Kiinassa tyrehdytettiin siis väkipakolla lokakuussa 1958. Mutta heidän saarnaamisensa ei koskaan tyystin loppunut. Jopa vankilassa ja työleireissä oli mahdollisuuksia todistaa. Julistettaisiinko tuossa suuressa maassa enemmän tulevaisuudessa? Aika näyttäisi sen.

Tässä lisää:

Toukokuussa 1926 George Wright ja Edwin Skinner, jotka olivat kotoisin Englannista, ottivat vastaan kutsun auttaa laajentamaan Valtakunnan työtä Intiassa. Heillä oli suunnaton alue! Siihen sisältyivät Afganistan, Burma (nykyinen Myanmar), Ceylon (nykyinen Sri Lanka), Intia ja Persia (nykyinen Iran). Heidän saapuessaan Bombayhin heitä olivat vastassa monsuunisateet. Huolehtimatta liiemmälti omasta mukavuudestaan he kuitenkin matkustivat pian maan etäisimpiinkin osiin etsimään tiedossa olleita raamatuntutkijoita ja rohkaisemaan heitä. He levittivät myös suuret määrät kirjallisuutta herättääkseen kiinnostusta muissa. Työtä tehtiin tehokkaasti. Niinpä vuonna 1928 Travancoressa (Keralassa) Intian eteläosassa työskentelevät 54 Valtakunnan julistajaa järjestivät 550 yleisökokousta, joissa oli läsnä noin 40000 henkeä. Vuonna 1929 muutti Ison-Britannian kentältä neljä muuta tienraivaajaa Intiaan auttamaan työssä. Vuonna 1931 saapui Englannista Bombayhin vielä kolme uutta tienraivaajaa. Yhä uudelleen he ponnistelivat matkustaakseen tuon suuren maan eri osiin ja levittivät sekä englanninkielistä että myös Intian kielille käännettyä kirjallisuutta.

Lisää:

1950-luvulla vierailin todistajien luona Irakissa ja kävin heidän kanssaan ovelta-ovelle-työssä. Tein myös monia matkoja Jordaniaan ja Länsirannalle. Vuonna 1951 matkustin kolmen muun todistajan kanssa Betlehemiin. Vietimme siellä Herran illallista. Kaikki jotka olivat läsnä, olivat matkustaneet varhain tuona päivänä bussilla Jordanille, missä 22 ihmistä kastettiin Jehovalle vihkiytymisensä vertauskuvaksi. Aina kun kohtasimme vastustusta tuolla alueella, sanoimme: ”Olemme tulleet kertomaan teille, että yksi oman kansanne pojista tulee hallitsemaan Kuninkaana koko maata! Miksi olette närkästyneitä? Teidän pitäisi olla iloisia!”

Libanonissa 3600 JT

• Ärsyyntyy?
        Arskavain kirjoitti:

Kun Jeesus antoi ohjeita saarnaamisesta opetuslapsille niin hän ei kehottanut ramppaamaan paikoissa ärsyyntymispisteeseen asti. Muistat varmaan miten tuli sensijaan tehdä!

Jos joku on vihainen ovella en enää mene hänen luokseen, miksi tapella?

• onko..

sulla ovessa joku kolo???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      81
      3898
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3707
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      44
      2215
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2179
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2074
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51
      1746
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1429
    8. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1173
    9. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      105
      1153
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1099
    Aihe