selkäranka/niskakipu

:Pelokas:

Minulla on nyt reilun kuukauden verran ollut jatkuvaa selkä sekä niska särkyä, nyt viikko sitten kuvioihin tuli myös 'palan tunne' kurkkuun ja hengittäminen tuntuu toisinaan raskaalta. Tällä hetkellä kipu on yläselässä selkärangassa ja sen molemmin puolin, myös rinnassa on kipua, pelkään selkärangassa olevan jotain pahemminkin vialla :(

Seurana on myös ollut lähes päivittäin vaivannut päänsärky, pääni TT-kuvattiin helmikuun alussa-08 ja ei mitään muutoksia (kasvain poissuljettu jne).

Olen syönyt buranaa sekä tramalia pahimpaan kipuun, selkä/kaularankaa ei ole kuvattu ja maanantaina soittelinkin tk:n, mutten saanut vielä aikaa ;( täytyy huomenna soitella päivystysaikoja.

Voiko selkä/niska särkyyn kuulua myös tuo palan tunne kurkussa ja aivan kuin joku painaisi henkitorvea tms? =/ Pelottaa niin pirusti, että mistä tämä johtuu ja tuntuu ettei lääkäritkään ota ollenkaan vakavasti.

Selkää on hierottu kotona tai isäntä on hieronut, ennen tätä selkäsärkyä treenasin aktiivisesti painoilla, mutta jäänyt nyt kun kipu on seuraavana päivänä kovempi jos erehdynkin edes ottamaan painot käteen :(

9

7518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hoidettu

      Voisi olla prolapsi(pullistuma) niskarangassa tai paniikkioireita. Käy nopeasi lääkärissä.

    • tutkituttaa...

      mutta voi olla niinkin simpeli syy kun facettilukko(lukot) rintarangassa....


      Silti valkotakkisille ensin, jos vaikka tuo huolitellun (eiku ei hoijjetun ja huijjatun) ajatus on oikea.....

    • naprapaatilla

      niin saattaa helpottaa saman tien. Kuvaamasi oireet sopivat hyvin rintarangan nikamien apunivelten ns.fasettinivelten lukkoon, mikä puolestaan aiheuttaa kaulan lihaksiin triggerpisteiden aktivoitumisen. Se taas oireilee usein juuri palan tunteena kurkussa.

    • alia

      Kuulostaa kaularangasta johtuvasta vaivasta.Itselläni on koko ajan palan tunne kurkussa.Olen nyt leikkausjonossa,kaksi alimmaista kaularangan nikamaa operoidaan.Tavallisissa röntgenkuvissa näkyi alimmaisen nikaman kuluma,mutta vasta magneettikuvissa löytyi kolmesta nikamasta kulumaa.Olen kärsinyt näistä vaivoista viime syksystä asti.Pyydä lähetettä kuvauksiin.

      • Anonyymi

        Hei, oletko päässyt leikkauksetn? Auttoiko leikkaus ? Minulla myös sama tilanne, c2-3 nikaminen välissä röntgenissä olisteesi. Ja muissa nikamissa kulumaa. Palan tunne kurkussa on 24h:( en ole vielä pyytänyt lähetettä magneettikuvaan. Miten pääsee leikkaukseen? Kuinka pahasti täytyy olla tilanne? Kiitos jos jaksat vastata. Yt Sirkku


    • vaaratonta voi olla

      palan tunne kurkussa: johtuu pelkokierteestä. Jos sinulla on stressiä, poista stressin aiheuttaja. Minulla oli tuo sama paineen tunne kurkussa ja se vaan pahenee, jos asiaa miettii liikaa. Käy ottamassa kilpirauhaskokeet ja jos niistäkään ei löydy vikaa, aloita ryhtiharjoitukset eli voimistele ja rentouta niskaa ja hartiaseutuja. Vedä leuka rintaan, suorista selkä, hengitä rauhallisesti, käännä päätä molemmille sivuille niin, että niskajänteet venyvät.

    • :Pelokas:

      Tänään varailin aikaa ja ensi viikolla pääsen lääkärille. Olen huomannut, että aamusta on ok olo, mutta iltapäivästä eteenpäin rupeaa selkää särkemään. Painellessa selkärankaa, hieman kaulasta alaspäin tekee kipeää, sekä jotkin käden liikkeet vihlaisevat.
      Kaulan taivutus viistosti taakse oikealle sattuu ja hirmuinen rutina kuuluu varsinkin sängystä noustessa.

      Sormissa on elohiirimäistä nykimistä kun olen pidempään esim. koneella.

      • jännitysniskalainen

        Jännitysniska eli tension neck aiheuttaa tämän kaltaisia oireita, jopa tuota palantunnetta kurkussa. Jos kiinnostaa, käy lukemassa jännitysniskakeskustelua kaksplussan äitien terveys palstalla.


      • niskakipuinen

        Miksenhän saa lähettyä viestejä, aina jokin virhe. Toivottavasti tämä viesti ei nyt tule yhtäkkiä montaa kertaa peräkkäin.

        Jännitysniska eli tension neck aiheuttaa tämän kaltaisia oireita, jopa tuota palantunnetta kurkussa. Jos kiinnostaa, käy lukemassa jännitysniskakeskustelua kaksplussan äitien terveys palstalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe