Ääni ei kuulu.. Apua..

kiitos jos auttaisit

Moi!
Piti asentaa tuo Windows Xp ihan kokonaan uusiksi, kun kone oli ihan jumissa. Nyt on yksi pulma: Äänet ei kuulu. Ennen Windowsin Xpn asennusta äänet on kuulunut ihan normaalisti,mutta nyt ei kuulu mitään. Äänikortti on paikoillaan tietokoneessa. Mitä pitäisi nyt tehdä? ? ? En itte osaa ollenkaan ettiä mistään tietoa, en oo mikään tietokoneasiantuntija :D Kiitos jos joku auttaisi minua.

41

18372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Määä.

      Asenna ne äänikortin ajurit.

    • miten?

      Linkki? oon ihan hukassa! en tiiä näis emolevyist ja äänikorteistä mitäää..

    • äänekäs

      1) Äänikortin mukana tulee yleensä asennus CD. Siinä ajurit.
      2) Oikealla painikkeella "oma tietokone " ikonia/ ominaisuudet/laitehallinta, tutki onko virhemerkintöjä
      3) Käynnistä | Asetukset | Ohjauspaneeli | Ääni ...

    • täältä

      www.realtek.com.tw/downloads/
      Olen itse hakenut sieltä ja toimii. Jos on jotain epäselvää niin, kysy lisää.

      • Minätaas!!

        Miten lataan ne? En osaa. Anteeks jos oon vähä tyhmä koneiden kanssa, oon vasta harjottelija! :D


      • minätaassweawe

        miten tuolta sivulta ladataa ne? Siel on monia eri juttua, en ymmärrrää!


      • tee näin
        minätaassweawe kirjoitti:

        miten tuolta sivulta ladataa ne? Siel on monia eri juttua, en ymmärrrää!

        kirjoita antamani linkki
        kun sivu aukeaa, klikkaa Quick Links
        sieltä Windows
        aukeaa sivu, siitä ensimäinen vaihtoehto
        Download, Site 1 GO , klikkaa GO kirjainta, lataus alkaa, tallenna ja senjälkeen suorita.


    • tuo sivu

      Apua?

      • Määä.

        Kerro meille se sun äänikortin merkki ja malli niin etsitään sulle ne ajurit jos sulla ei kerran ole sitä
        levyä tallessa.

        Ps. Älä vaihda nimimerkkiä koko ajan. On vähän vaikea seurata mitä juuri sinä kirjoitat.


      • Määä.
        Määä. kirjoitti:

        Kerro meille se sun äänikortin merkki ja malli niin etsitään sulle ne ajurit jos sulla ei kerran ole sitä
        levyä tallessa.

        Ps. Älä vaihda nimimerkkiä koko ajan. On vähän vaikea seurata mitä juuri sinä kirjoitat.

        Oletko tuo moviemaker kaveri tossa alemmassa keskustelussa joka ei tiedä edes mikä kone hänellä on. Jos olet sama veikko niin taisi olla turha kysyä mikä äänikortti sulla on.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000672&posting=22000000034073080


      • minätaassweawe
        Määä. kirjoitti:

        Kerro meille se sun äänikortin merkki ja malli niin etsitään sulle ne ajurit jos sulla ei kerran ole sitä
        levyä tallessa.

        Ps. Älä vaihda nimimerkkiä koko ajan. On vähän vaikea seurata mitä juuri sinä kirjoitat.

        miten saan selville äänikortin merkin ja mallin? mulla on tietokone nimeltä AMD athlon, muuta en osaa sanoa. Kiiiitos kun autat


      • minätaassweawe

      • Määä.
        minätaassweawe kirjoitti:

        miten saan selville äänikortin merkin ja mallin? mulla on tietokone nimeltä AMD athlon, muuta en osaa sanoa. Kiiiitos kun autat

        Oletko päivittänyt Xp:n ajan tasalle. Päivityshän myös tarjoaa noita ajureita joillekkin komponenteille. Meneppäs nyt tuonne Windows update sivulle ja valitse sieltä mukautettu asennus ja katso
        josko sieltä löytyisi apua.


      • Hyssq
        minätaassweawe kirjoitti:

        miten saan selville äänikortin merkin ja mallin? mulla on tietokone nimeltä AMD athlon, muuta en osaa sanoa. Kiiiitos kun autat

        Aika jännän merkkinen kone sulla "AMD athlon" missä tuollaisia koneita edes myydään ;) Sä oot vissiin aika pihalla.


      • minätaassweawe
        Määä. kirjoitti:

        Oletko päivittänyt Xp:n ajan tasalle. Päivityshän myös tarjoaa noita ajureita joillekkin komponenteille. Meneppäs nyt tuonne Windows update sivulle ja valitse sieltä mukautettu asennus ja katso
        josko sieltä löytyisi apua.

        nyt jotain service pack 2 asennusta..


      • minätaassweawe
        minätaassweawe kirjoitti:

        nyt jotain service pack 2 asennusta..

        ei ne äänet ainakaan viel toimi.. mitä mä oikein teen.. ei viittis mitään kallista korjaajaa tänne käskeä. ://


      • Määä.
        minätaassweawe kirjoitti:

        ei ne äänet ainakaan viel toimi.. mitä mä oikein teen.. ei viittis mitään kallista korjaajaa tänne käskeä. ://

        Hyvä nyt sait samalla sp2:n asennettua tosin kohta on jo tulossa sp3. Eikö sieltä muita päivityksiä löytynyt? Ajappa uudestaan se mukautettu asennus. Saat ainakin päivitettyä xp:n viimiseen tikkiin. Onko sulla mitää levykettä siihen koneeseen? Sulla ei vissiin ole mitään erillistä äänikorttia vaan se on emolevyssä silloin noi ääni ajurit ja emolevyn ajurit
        on siinä samalla levyllä. Hitsi kun tietäisi tarkemmin mikä kone sulla on.


      • unnörd
        Määä. kirjoitti:

        Oletko tuo moviemaker kaveri tossa alemmassa keskustelussa joka ei tiedä edes mikä kone hänellä on. Jos olet sama veikko niin taisi olla turha kysyä mikä äänikortti sulla on.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000672&posting=22000000034073080

        kaikkei ei tiedä koneista juuri mitään,osa katsos lenkkeilee esim kohottaakseen fyysistä kuntoaan sen ajan kun te olette koneella. menee siinä väkisinkin ohi ATK-jutut.. ei NÖRDÄÄMINEN ole kaikkien juttu toiset huolii vaikka pokaa naisia/miehiä sil aikaa


      • prossu1
        minätaassweawe kirjoitti:

        miten saan selville äänikortin merkin ja mallin? mulla on tietokone nimeltä AMD athlon, muuta en osaa sanoa. Kiiiitos kun autat

        amd athlon on prosessori!


    • miten?

      "aktiivisia mikserilaitteita ei ole- voit asentaa mikserilaitteet Ohjauspaneelin ohjatulla laitteistotoiminnalla."


      Mitä toi nyt tarkottaa??? Miten ne voi säätää??

    • minätaassweawe

      Latasin tälläsen Everest-ohjelman minkä avulla saa kuulemma emolevyn merkit yms. selville. Kun painoin sitten emolevy siihen tuli :Emolevy   ASRock K7S8X v3, onko se se merkki?

      Valmistaja   AuthenticAMD


      En ttiiä..

      • Määä.

        Siinä on malli ja merkki. ASRock K7S8X. Mennäänkö Emilia tonne afterdawn sivuille keskustelemaan lisää.
        Siellä on asiantuntemusta enemmän. Pistin sulle sinne linkin ajureihin Toope kun olen.


    • miten?

      Sain toimiin. kiitos sulle avusta! ;D moimoi

      • Määä.

        Meni liian vaikeaksi tään neuvominen tälleen etäältä että meni vähän mielenkiinto itseltä. Hyvä että sait toimimaan. Olisinhan minä tullut vaikka paikanpäälle neuvomaan jos olisit ollut samoilla kylillä.


    • walee

      hey, mä just asensin tän tietokoneen uudestaan, äänet ei toimi emt miks kaikki mitä pitää tehdä oon tehny mut ei toimi...
      luin äske tosta keskustelustakin ei toiminu...
      kiitti jos joku auttaa

    • moaws

      moi hyvästi

      • kyllästynyt tähän

        Arvatkaa minkä takia on olemassa ATK-huoltoja?
        Juuri sitä varten kun ei kaikki osaa ja ei edes tajua, että mitä niiden pitäisi tehdä missäkin kohdassa, tai ymmärrä sitä, että mitä toinen ohjeistaa, tai edes lue niitä ohjeita. Eikä se ole pakollistakaan osata/haluta toimia koneiden kanssa, mutta kannattaa myöntää se, eikä väkisin räpeltää jotain, siitä kun ei tule mitään muuta kuin sanomista.


      • nyynny
        kyllästynyt tähän kirjoitti:

        Arvatkaa minkä takia on olemassa ATK-huoltoja?
        Juuri sitä varten kun ei kaikki osaa ja ei edes tajua, että mitä niiden pitäisi tehdä missäkin kohdassa, tai ymmärrä sitä, että mitä toinen ohjeistaa, tai edes lue niitä ohjeita. Eikä se ole pakollistakaan osata/haluta toimia koneiden kanssa, mutta kannattaa myöntää se, eikä väkisin räpeltää jotain, siitä kun ei tule mitään muuta kuin sanomista.

        Itse tässä vähän aika sitten asensin parillekkin koneelle Windows Xp Home Editionin uudelleen ja päivityksen jälkeen ääniajurit eivät enää toimineet. Pitkällisen taistelun jälkeen sain molemmissa äänet toimimaan.

        Tein näin:

        1) Kun olet asentanut Windows Xp:n uudestaan, älä tee vielä mitään päivityksiä Windows Xp käyttöjärjestelmään. Itse tein aluksi tämän "virheen" ja päivitin heti Service Pack 3:sen koneelle ja vaikka tämän jälkeen latasin oikeat ääniajurit koneelle, ne eivät suostuneet toimimaan. Tämä on yleinen ongelma tuon Service Pack 3 (SP3) kanssa, että tietyissä koneissa ääniajurit eivät suostu enää toimimaan tai ne eivät lataudu oikein. Tässä kohtaa on parempi pitää koneellasi Service Pack 1 tai Service Pack 2. Itselläni oli Service Pack 2.

        2) Mene http://www.download.fi/jarjestelma/jarjestelman_tiedot/cpu-z.cfm ja lataa "CPU-Z" niminen ohjelma koneellesi. Ohjelma selvittää tietokoneesi kokoonpanon, eli se pystyy antamaan sinulle paljon hyödyllistä tietoa tietokoneesi muistista, emolevystä, näytönohjaimista ja ylipäätänsä kaikista tietokoneesi komponenteista. Ohjelma ei lue koneeltasi mitään muuta kuin komponentteja, eli älä pelkää ladata. Siitä on oikeasti hyöyä.

        3) Ladattuasi avaa CPU-Z ja klikkaa emolevy (Mainboard) välilehteä. Paina mieleesi kaksi ensimmäistä riviä, eli valmistajan (Manufacturer) nimi ja emolevysi malli (Model).

        4) Tämän jälkeen pääset metsästämään ääniajureitasi Googlella. Kirjoita hakukenttään emolevysi valmistaja ja malli esimerkiksi seuraavasti ---> "Tähän valmistaja" "Tähän malli" "audio drivers download". Sitten pyrit etsimään emolevysi mallin vastaavia ääniajureita ja laataat ne koneellesi. Kannattaa ladata tiedosto "Program Files" kansioon tai siihen kansioon, johon asennusohjelma sen haluaa ladata. Näin latauksen ainakin pitäisi onnistua oikein.

        PS. Koneet, joille itse asensin ajurit, ovat HP:n melko vanhoja "pakettikoneita". Useimmille HP:n pakettikoneille monet ajurit löytyvät aika kivuttomasti täältä http://welcome.hp.com/country/us/en/support.html. Klikkaa ensin "Download drivers and software (and firmware)" ja sen alla olevaan hakukenttään laitat tietokoneesi mallin nimen (esim. dc5100 MT) ja suoritat haun. Jos haku onnistui, sivulle pitäisi ilmestyä mahdollisesti useampi vaihtoehto, josta voit valita oman koneesi mallin. Mallin valittuasi valitset vielä käyttöjärjestelmän, eli tässä tapauksessa Windows Xp Home Editionin. Tämän valittuasi katso otsikon "Quick jump to downloads by category..." alle, josta pysty valitsemaan helposti tarvitsemasi ajurit. Tässä tapauksessa "Driver -Audio".


      • nyynny
        nyynny kirjoitti:

        Itse tässä vähän aika sitten asensin parillekkin koneelle Windows Xp Home Editionin uudelleen ja päivityksen jälkeen ääniajurit eivät enää toimineet. Pitkällisen taistelun jälkeen sain molemmissa äänet toimimaan.

        Tein näin:

        1) Kun olet asentanut Windows Xp:n uudestaan, älä tee vielä mitään päivityksiä Windows Xp käyttöjärjestelmään. Itse tein aluksi tämän "virheen" ja päivitin heti Service Pack 3:sen koneelle ja vaikka tämän jälkeen latasin oikeat ääniajurit koneelle, ne eivät suostuneet toimimaan. Tämä on yleinen ongelma tuon Service Pack 3 (SP3) kanssa, että tietyissä koneissa ääniajurit eivät suostu enää toimimaan tai ne eivät lataudu oikein. Tässä kohtaa on parempi pitää koneellasi Service Pack 1 tai Service Pack 2. Itselläni oli Service Pack 2.

        2) Mene http://www.download.fi/jarjestelma/jarjestelman_tiedot/cpu-z.cfm ja lataa "CPU-Z" niminen ohjelma koneellesi. Ohjelma selvittää tietokoneesi kokoonpanon, eli se pystyy antamaan sinulle paljon hyödyllistä tietoa tietokoneesi muistista, emolevystä, näytönohjaimista ja ylipäätänsä kaikista tietokoneesi komponenteista. Ohjelma ei lue koneeltasi mitään muuta kuin komponentteja, eli älä pelkää ladata. Siitä on oikeasti hyöyä.

        3) Ladattuasi avaa CPU-Z ja klikkaa emolevy (Mainboard) välilehteä. Paina mieleesi kaksi ensimmäistä riviä, eli valmistajan (Manufacturer) nimi ja emolevysi malli (Model).

        4) Tämän jälkeen pääset metsästämään ääniajureitasi Googlella. Kirjoita hakukenttään emolevysi valmistaja ja malli esimerkiksi seuraavasti ---> "Tähän valmistaja" "Tähän malli" "audio drivers download". Sitten pyrit etsimään emolevysi mallin vastaavia ääniajureita ja laataat ne koneellesi. Kannattaa ladata tiedosto "Program Files" kansioon tai siihen kansioon, johon asennusohjelma sen haluaa ladata. Näin latauksen ainakin pitäisi onnistua oikein.

        PS. Koneet, joille itse asensin ajurit, ovat HP:n melko vanhoja "pakettikoneita". Useimmille HP:n pakettikoneille monet ajurit löytyvät aika kivuttomasti täältä http://welcome.hp.com/country/us/en/support.html. Klikkaa ensin "Download drivers and software (and firmware)" ja sen alla olevaan hakukenttään laitat tietokoneesi mallin nimen (esim. dc5100 MT) ja suoritat haun. Jos haku onnistui, sivulle pitäisi ilmestyä mahdollisesti useampi vaihtoehto, josta voit valita oman koneesi mallin. Mallin valittuasi valitset vielä käyttöjärjestelmän, eli tässä tapauksessa Windows Xp Home Editionin. Tämän valittuasi katso otsikon "Quick jump to downloads by category..." alle, josta pysty valitsemaan helposti tarvitsemasi ajurit. Tässä tapauksessa "Driver -Audio".

        Kun olet toivottavasti saanut äänet kuulumaan, voit luultavammin päivittää Service Pack 3 koneellesi. Itse ainakin latasin sen ja äänet kuuluvat silti, eli mitään hylkimisreagtiota ei käynyt, mutta en mene vannomaan, että sinulle ei kävisi niin. Tietotekniikka on ihmeellistä :D


    • :(

      nyynny: mutta kun kone ei anna avata ja suorittaa tuota CPU-Z :a :O

    • nyynny

      http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/1.58-setup-en.exe

      Kokeileppa asentaa vielä tuolta lähteestä. On ihan virallinen kotisivu, niin tuolta pitäisi ainakin onnistua.

      Mitä se kone ilmoittaa, kun yrität asentaa tuon CPU-Z? Vai tarkoitatko, että saat sen asennettua, mutta et pysty käyttämään ohjelmaa?

      Itse en törmännyt tälläisiin ongelmiin vaan kaikki sujui ongelmitta. Jos et saa tuota CPU-Z toimimaan, niin kannattaa etsiskellä joitain muita ohjelmia, jotka antavat tietoja järjestelmäsi kokoonpanosta tai voithan kokeilla asentaa vanhempia versioita tuosta CPU-Z, josko niistä jokin toimisi. Mutta kaikki lähtee siitä, että pystyt ensin selvittämään emolevysi valmistajan ja mallin, niin sitten pystyt alkaa etsiskelemään ajureita.

      Toinen mahdollisuus on kertoa, että minkä merkkinen ja mallinen kone sinulla on? Jos sinulla on ns. "paketti" kone, eli et ole ostanut sitä komponentteina, niin joku saattaa osata kertoa tietoa koneestasi sen perusteella

    • Auttakaa!

      mulla kyl on kaiuttimet mut äänet ei kuulu en kuule ääniä vaikka ne on päällä voisiko joku auttaa minua

    • etagegdgdsag

      Auttakaa!

      Vastaavuudessa voisit ystävällisesti kertoa tarkempia tietoja tietokoneestasi ja kenties omista yrityksistä selvittää ongelma.

      A) Mene Käynnistä --> Ohjauspaneeli --> Äänet ja äänilaitteet --> Tarkista "Voimakkuus" välilehdestä, että äänenvoimakkuus säädin on mahdollisimman suuressa arvossa. Jos et pysty säätämään äänenvoimakkuutta millään tavalla, niin silloin koneestasi puuttuu varsinainen äänilaite, joka tarkoittaa pääsääntöisesti sitä, että koneestasi puuttuu ajurit, jotka mahdollistavat äänen kuulumisen.

      B) Mene Ohjauspaneeli --> Järjestelmä --> Laitteisto --> Laitehallinta --> Tarkista, että missään listan kohdissa ei ole keltaisia yms. varoitusmerkkejä. Jos varoitusmerkkejä löytyy jostain kohdista, niin se tarkoittaa juurikin sitä, että laite ei toimi oikein, koska ajurit puuttuvat. Sinun tapauksessa olettaisin varoitusmerkin löytyvät laitteesta, joka liittyy jollain tavalla ääniin.

      C) Jos nyt varmistuit, että ajurit puuttuvat, niin seuraava vaihe on etsiä ajurit esim. netistä. Siihen tarvitaan koneesi tiedot. Eli postaa koneestasi niin paljon tietoa tänne, kuin pystyt ja tiedän, niin ehkä joku löytää sinulle ajurit ja linkittää ne tänne.....tai sitten lataat esim. CPU-Z nimisen ohjelman, joka kertoo emolevysi mallin ja merkin, jonka avulla pystyt itse alkaa haeskelemaan ajureita.

    • helllooooooor

      Mulla lakkas ihan yhtä äkkiä toimimasta kaijuttimet ne toimii kyllä jos liitän ne esim telkkariin ettei ne rikki ole. ei löydy ohjauspaneelista ollenkaan äänilaitteita. Elikkä missä voi olla vika? koska kyllä noi ennen toimi hyvin tässä koneessa :D

    • TaZmO pRo

      en tiedä mikä on äänikortti mutta äänet pitäis saada kuulumaan niin voisko joku jelppii?? miten sen ääni palkin saa tonne ala reunaan??

      • Ei olis kannattanu.

        Et saa sitä, mul on sama ongelma koska ei oo tarvittavaa äänilaitet mulla oli "Levytila vähissä" ja päätin poistaa pari ohjelmaa, sitten poistin just sen ääni laitteen :D


    • asus+realtek

      Kertokaapa...
      Mistä johtuu, että äänet siis äänenvoimakkuus valuu hiljalleen nollaan, tästä ilmoittava kuva pomppii näytöllä. Vaikka säätäisi ääniä kohdilleen, niin eivät pysy kuin pari sekuntia.

    • Osaisiko joku vastata oheiseen. Jouduin asentamaan Win XP:n uusiksi (sp2) Lenovo T60 ThinkPadiin. Ei ääntä sen jälkeen. Kokeilin Lenovon sivuilta driverien asennusta. Ei apua. Sanoo ohjauspaneelissa, että ei äänilaitetta ? Systeemin varoitusäänet kuuluu, mutta ei mitään muuta. Joku integroitu äänilaite pakko olla, mutta mikä. Ei aavistusta.

    • vapunen
    • Lenovo T60

      Ei hyvä jumala miten monimutkaseks on tehty minulla on lenovo t60 1601 läppäri jolle on oma ajureiden päivitys ohjelma mene lenvon sivuille ja eti lenovo updater tai kirjota googleen se ettii kaikki päivitykset jos ei vielläkään toimi kirjota komentokehotteseen tai komentoriviin Sndvol32 niin se aukaisee järjestelmän ääniasetukset.

      • Lenovo T60

        Tietokoneen tarkan mallin ja yksityiskohdat näkee kun kirjotta komentoriviin tai kehotteeseen winver.exe tai systeminfo


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      303
      2266
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2095
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1802
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1713
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1675
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1566
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1384
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      118
      1354
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1349
    Aihe