Taas se alkaa!!!

Lehtipuut etenkin alkavat jokakeväisen energia latauksensa.
Nojasin hetken polunvarressa olevan jättikoivun tyveä vasten selkätuntumalla.
Melko vahva tykytys jo aistittavissa. Sieltä voi ladata ilmaista energiaa ilman sitoumuksia.

Menkää edes uteliaisuudesta tutustumaan tähän joka vuotiseen, aitoon luonnon energiaantiin.

16

691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hienoa,että huomioit luonnon antavan voimaa.
      Kurjet huusivat minut tähän päivään ja rapakelit olivat silkkaa silkkitietä..niin se kevät tulee vauh:)

    • virtaa taas

      Eräs tuntemani mummo tapaa käydä halailemassa koivuja ja kertoi näin saavansa yhteyden muutama vuosi sitten kuolleeseen mieheensä. Täytyy olla koivuissa melkoinen energialataus :)

      • Pajero-mies

        Mikään ei ole varmaa. On todettu esimerkiksi, että neste virtaa ylöspäin.
        Paitsi joissa.
        Energiaa koivuissa kyllä epäilemättä riittää. Niillä on aika monta saunaakin poltettu.


    • arkunkantaja

      Melkein vuosikymmenen nojasin Törnävänsaaren suurin kuusin ennen esityksen alkua. Koivuja en ole kokeillut. Seitsemisen kansallispuiston vanhan hongat toimivat edelleenkin kuin akkulaturi. Ylöskatsoessa huímaa.

      • Tavallisesti liigalätkästä innostu. Nyt uutisia hakiessa oli päällä tämä Blu-Jok matsi.
        Justiinsa Jok sai kavennusmaalin, 1-3 silti hävekillä.
        Hirmuista on yritys. Muikeasti hymyilee:

        Vanhasen toka tekstarihallitus.
        Joku Erkonlehden pakinasällin uusvempautus (kts HS tänään.


    • yopollo

      tapasin halailla puita enemmänkin tarkoituksena kiivetä niihin pönttöjä viemään. Nyttemmin se tapa on jäänyt pois ihan terveydellisistä syistä. Pöntöt vien ja tarkistan tarvittaessa tikkailla.

      • Masse setä

        Vähän sama tapa. Meikäläinen on nykyään panostanut ulkoruokintaan. Pähkinää, auringonkukansiementä ja talipalloja.
        Joskus on tullut kiipeiltyä puihinkin. Jossain vaiheessa oli hyvä, kun kersoilla oli kesällä harrastuksia, niin kuin kasvien prässääminen.
        Siinä samassa kerättiin lintujen munia. Reikä vaan molempiin päihin ja sitten puhallus.


    • Masse setä

      Ensi viikonloppuna. Täytyy vaan luottaa siihen, että ne puut jaksaa tykyttää jopa viikonloppuna.
      Pitäisi pihkaakin kerätä, koska kansanradiosta tuli pihkavoideresepti ja pihkaa vain enää puuttuu.

      • j pihkala

        Eukko sanoi, ettei pihkaa saa kerätä ilman maanomistajan lupaa. Mie että saa.
        Sehän noruu puunrunkoa alaspäin helteillä enemmän puun kuoren vahingoittumisen takia.
        Mielestäni saa ottaa siinä kuin marjojakin eli jokatyypinoikeus.


      • mayanna
        j pihkala kirjoitti:

        Eukko sanoi, ettei pihkaa saa kerätä ilman maanomistajan lupaa. Mie että saa.
        Sehän noruu puunrunkoa alaspäin helteillä enemmän puun kuoren vahingoittumisen takia.
        Mielestäni saa ottaa siinä kuin marjojakin eli jokatyypinoikeus.

        Olen kyllä taipuvainen olemaan vaimos kanssa samaa mieltä. Puu kuolee, jos sitä liikaa kiusii. Ethän sä voi mennä oksiakaan sahaamaan naapurin puusta noin vaan.


      • j pihkala
        mayanna kirjoitti:

        Olen kyllä taipuvainen olemaan vaimos kanssa samaa mieltä. Puu kuolee, jos sitä liikaa kiusii. Ethän sä voi mennä oksiakaan sahaamaan naapurin puusta noin vaan.

        Puuta ei mitenkään tietenkään vahingoiteta. Luonnossa liikkuneelle tuttu ilmiö.
        Esim. kova pakkanen metsässä napsaessaan vioittaa puun kuorta.
        Siitä noruu kesän tullessa pitkinä noroina pihkaa, puun omaa lääkettä suojaamaan vaurioo.

        Pihka lähtee sormin sitten kun se on jämähtänyt kuivaksi. Nämä pihkanorot ovat terveellä rungolla.

        Isä opetti meitit jälkikasvun käyttämään pihkaa purukumin asemasta. Tosin omasta metsästä.


      • capt.cöpenick ekj

        Suurten lehtipuiden tyviosilla nyt jo hyvin vahvaa.
        Johtuu puunnesteestä sen noustessa uuden kasvun lehtien ja siementen tarpeisiin.

        Kyllä siellä latautuu. Linnut laulavat hävittömiä lauluja ja silleen.


      • j pihkala kirjoitti:

        Puuta ei mitenkään tietenkään vahingoiteta. Luonnossa liikkuneelle tuttu ilmiö.
        Esim. kova pakkanen metsässä napsaessaan vioittaa puun kuorta.
        Siitä noruu kesän tullessa pitkinä noroina pihkaa, puun omaa lääkettä suojaamaan vaurioo.

        Pihka lähtee sormin sitten kun se on jämähtänyt kuivaksi. Nämä pihkanorot ovat terveellä rungolla.

        Isä opetti meitit jälkikasvun käyttämään pihkaa purukumin asemasta. Tosin omasta metsästä.

        suuri,jos pihkassa ollaan.Tekee mieli silpaista uudelleen sitä runkoa.Kuka sitten todistaa oliko se kuivaa vai tuoretta jälkikäteen.

        Teimme joskus koivuun mahlareiän ja norotimme eliksiirit astiaan hetken mielijohteesta.
        Ei tykännyt vuoskymmenten nahka ja koivuparan kylki norotti kuin verta loppukesän.Kylki ei tullut ennalleen koskaan:(


      • mayanna
        j pihkala kirjoitti:

        Puuta ei mitenkään tietenkään vahingoiteta. Luonnossa liikkuneelle tuttu ilmiö.
        Esim. kova pakkanen metsässä napsaessaan vioittaa puun kuorta.
        Siitä noruu kesän tullessa pitkinä noroina pihkaa, puun omaa lääkettä suojaamaan vaurioo.

        Pihka lähtee sormin sitten kun se on jämähtänyt kuivaksi. Nämä pihkanorot ovat terveellä rungolla.

        Isä opetti meitit jälkikasvun käyttämään pihkaa purukumin asemasta. Tosin omasta metsästä.

        tuo onkin toinen juttu. Kuvittelin, että ämpärien kanssa kulkisit tekemässä viiltoja naapurin honkiin näin keväällä ja keräisit kuten Pohjois-Amerikkalaiset vaahterasiirappia.

        Me syötiin purkkana pikeä jalkakäytävän reunakivien kiinnityksistä. Pihkaa oli yleensä tukassa :D


      • eno & vene
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        suuri,jos pihkassa ollaan.Tekee mieli silpaista uudelleen sitä runkoa.Kuka sitten todistaa oliko se kuivaa vai tuoretta jälkikäteen.

        Teimme joskus koivuun mahlareiän ja norotimme eliksiirit astiaan hetken mielijohteesta.
        Ei tykännyt vuoskymmenten nahka ja koivuparan kylki norotti kuin verta loppukesän.Kylki ei tullut ennalleen koskaan:(

        He tekevät poralla koivujenrunkoihin reikiä letkuja varten.
        Japsit kuulemma ostavat kaiken puhtaan pakastetun koivunmahlan terveysjuomana.

        Näin olen TV:ssä nähnyt toimitun. (vain omista puista)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      898
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe