Miten ihmiset voivat olla niin sokeita, etteivät huomaa sitä miten he yhdistävät kristittyjen Raamatun lainaukset kristittyjen persoonaan.
Jos et ymmärtänyt, otan esimerkin. Raamattu sanoo:
”Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." Joh 3:36
Jos siis kristitty sanoo Raamatun sanoilla että Jumalan viha on pysyvä Jeesuksen opetuksen hylkääjän päällä, eihän kristitty ole ahdasmielinen ja vihan vallassa! Tämä on lapsenomaista personointia. On hämmästyttävää miten aikuinen ihminen ei kykene järjellä tekemään eroa asioiden ja ihmisten välillä.
Jos ei oteta koko Raamatun sanomaa, vaan jätetään itselle negatiiviset kohdat huomioimatta, tehdään Jumalasta oma pikku käskyläinen, jota käskytetään olemaan vain rakkaus (ja se rakkaus on oman pikkupään kuvitelma rakkaudesta), vaikka hän on ilmoittanut oman luonteensa selvästi Raamatussa. Ihminen itseasiassa pelkää auktoriteetteja, hän haluaa olla itse auktoriteetti itselleen eikä suvaitse itsensä yläpuolelle ketään käskijää. Raamatun ilmoittaman hengellisen todellisuuden esiintuoja luokitellaan ennakkoluuloiseksi samalla kun ollaan loukkaannuttu Jumalan ilmoitukseen Jeesuksesta sijaissovittajana. Samalla tavalla juutalaiset loukkaantuivat Jeesukseen kun he luulivat että Mooseksen lain pitäminen riittää. Nykyajan uususkovainen ei poikkea ajanlaskun alun juutalaisista; omilla teoilla pitää vaan pelastus ja iankaikkinen elämä ansaita. Ihminen paljastaa oman pikkumaisuutensa kuvitellessaan J:n pikkumaiseksi tyranniksi, joka nauttii luomiensa ihmisten kiduttamisesta, tietämättä mitään J:n todellisesta luonteesta. Eihän ihmisen kuvitelma J:n olemuksesta muuta J:n luonnetta ihmisen mielikuvien kaltaiseksi! J:a on ilmoittanut itsensä ja luonteensa Raamatussa selvästi: Hän on pyhä, hyvä, oikeudenmukainen, rakkaus, armollinen, uskollinen, pitkämielinen, laupias, kärsivällinen, lohduttaja.
http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu19.htm
Ihmiset loukkaantuvat ajatukseen että hyvä J:a hylkää luomansa ihmisen. Mutta he eivät tule ajatelleeksi asiaa loppuun asti. Jos J:a päästäisi kaikki ihmiset automaattisesti taivaaseen luokseen pyhyyteen, silloin J:sta tehdäänkin itse asiassa väärämielinen. Jos pahantekijät pääsisivät taivaaseen ilman omaa katumustaan ja pahojen tekojen hylkäämistä, silloinhan J:a hyväksyy kiduttamiset ym. pahat teot, jotka ovat kohdistuneet toisiin ihmisiin. Onko tämä oikein? Silitätkö murhaajan päätä, jonka tapaat kodistasi lapsesi ja puolisosi murhanneena? Jos ihmisessä on jonkinlainen kyky oikeudenmukaisuuteen, kuinka paljon enemmän on J:a oikeudenmukainen. Vaatimuksella kaikkien pääsystä taivaaseen tehdään J:sta pahuuden hyväksyjä, joka yhtä hyvin voi vain nauraa tuskallesi perheesi murhien johdosta.
"Katsokaa, ettei teitä kukaan eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta". Matt. 24:4-5.
“Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.” 2.Tim.4:3-4
Miksi ihminen ei suostu näkemään omia mielipiteitään ja suhteellisuudentajuaan realistisesti Raamatun auktoriteettia vasten? Miksi otetaan se hirvittävä vastuu maailmankaikkeuden Luojan persoonan määrittelyssä ja muovataan oman kapean ajattelun mukainen jumalkuva? Nostetaan oma inhimillinen järki ohi Jumalan, ja ollaan viisaampia kuin Hän. Hei miettikääs nyt kotvan aikaa; miten te kykenette määrittelemään oman järkenne joksikin absoluutiksi, joka pystyy perustavanlaatuisen käsityksen salatusta olennosta lausumaan? Tulee mieleen pikkulapsi, jonka mielestä vanhempansa ovat hirviöitä, koska kieltävät makeisten syönnin joka päivä.
'Kun minä olen aikuinen, minä ainakin annan lapseni syödä karkkia joka päivä —> Minä en ainakaan jumalana ketään helvettiin laittaisi, minulla on suurempi empaattinen kyky kuin jumalalla'.
Väärä tieto Raamatun J:sta aiheuttaa järkyttävän itsekeskeiset ja ylpeät luulottelut omasta itsestä jumalallisena, maailmankaikkeuden järjestykseen kykenevänä toimijana.
J:a sanoo itse itsestään:
"Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki" Jes.57:15
Riivaajatkin tunnistivat Jeesuksen Jumalan Pojaksi Raamatun aikana. (Matt.8:29)
"Ja synagoogassa oli mies, jossa oli saastaisen riivaajan henki. Tämä huusi suurella äänellä:
"Voi, mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä." Luuk.4:33-34
"Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien". Apt. 16:16-17
Sen sijaan uususkonnon harjoittajat eivät häntä tunnista eikä tunnusta.
Sen sijaan väännetään kirjoituksia kieroon:
"niin kuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen". 2.Piet.3:16
Mitä Pyhä Henki tekee? Kuka niistä, jotka Pyhän Hengen väittävät omaavansa, voivat tunnustaa rehellisesti seuraavat asiat:
• uudestisynnyttää: Joh. 3:5-8, Room. 7:6, Tiit. 3:5
• tulee meihin asumaan: Room. 8:9
• kastaa Hengellä ja tulella: Matt. 3:11, Mark. 1:8
• sinetöi: Ef. 1:13-14, 4:30, 2. Kor. 1:22
• luo ilon, rauhan, elämän ja vapauden: Room. 8:5,6, 14:17, 2. Kor. 3:17, 1. Tess. 1:6
• istuttaa meihin elämän ja tuloksena on uusi ihminen: Ef. 4:20-24, 1. Sam. 10:6,9
• antaa viisauden ja ilmestyksen hengen: Ef. 1:17
• puhdistaa ja uudistaa meidät: Fil. 2:1, Tiit. 3:5-8
• luo toivon: Room. 15:13
• antaa kaltaisensa luonnon: Joh. 3:6, 2. Piet. 1:4
• on pääsy Isän tykö: Ef. 2:18
• saamme hänen kanssaan hallita: 2. Tim. 2:12
• jakaa lahjoja: 1. Kor. 12:7-8, 14:12
• vanhurskauttaa: Gal. 5:5
• luo hedelmää: Gal. 5:22, Fil. 1:11, Kol. 1:8,10
• puolustaa: Joh. 16:7
• tahtoo: 1. Kor. 12:11
• tietää: 1. Kor. 2:11
• tutkii: 1. Kor. 2:10
• julistaa: Joh. 16:13,15
• kirkastaa Jeesusta: Joh. 16:14
• opettaa: Luuk. 12:12, 1. Joh. 2:27, Joh. 14:26, 1. Kor. 2:13, 1. Tess. 4:9, Neh. 9:20
• muistuttaa: Joh. 14:26
• luo voiman: 1. Kor. 4:20
• auttaa: Fil. 1:19
• todistaa: Joh. 15:26, Apt 20:23, 1. Joh. 5:6-8, Hebr. 10:15
• johtaa kaikkeen totuuteen: Joh. 16:13
• näyttää todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion: Joh. 16:8
• puhuu, sanoo: Matt. 10:20, Mark. 13:11, Apt 10:19, Apt 13:2, Apt 21:11, 1. Tim. 4:1, Hebr. 3:7, Ilm. 2:7, 11, 17, 29, Ilm. 3:6, 13, 22, Ilm. 14:13, Ilm. 22:17
• kuljettaa: Matt. 4:1,Mark. 1:12, Room. 8:14, Gal. 5:18
• tekee eläväksi, elävöittää: Joh. 6:63, Room. 8:11, 2. Kor. 3:6, Job 33:4
• luo: Ps. 104:30
• rukoilee: Joh. 4:23,24, Room. 8:26,27
• johdattaa, johtaa, ohjaa: Apt 19:21, Ps. 143:10
• luo yhteyden: Fil. 2:1
• estää, ei salli: Apt 16:6
• osoittaa: Hebr. 9:8
• voitelee: Luuk. 4:18, Apt 10:38, Hebr. 1:9, 1. Joh. 2:20,27, Jes. 61:1
• vuodattaa: Apt 10:45
• varoittaa: Neh. 9:30
• antaa ymmärryksen: Job 32:8
• pukee: Luuk. 24:49
• käskee: Apt 11:12
• kuolettaa ruumiin teot: Room. 8:13
• auttaa heikkoudessa: Room. 8:26
• antaa palavuuden hengessä: Room. 12:11
• vaikuttaa: Luuk. 2:27, Apt 9:31, 11:28, 21:4, 2. Tim. 3:16
• tekee yliluonnollisia: Apt 8:39
• mahdollistaa Hengessä elämisen ja vaeltamisen: Gal. 5:25
• Hengen virka: 2. Kor. 3:8
http://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm
Kuka rajatiedon ihminen kirkastaa Jeesusta, kuten Pyhä Henki tekee?
Kuka rajatiedon ihminen todistaa Jeesuksesta, kuten Pyhä Henki tekee?
Kuka rajatiedon ihminen puhuu synnistä, kuten Pyhä Henki, joka näyttää todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion?
Miksi rajatiedon ihmiset eivät luo yhteyttä kristittyihin, vaikka PH tuo yhteyden?
Miksi rajatiedon ihmiset väittävät omaavansa Pyhän Hengen, vaikka heissä ei näy PH:n tekoja?
Sokea sokeaa taluttaa
18
1029
Vastaukset
- ...
Sokea todellakin taluttaa sokeaa, ei voi muuta todeta.
Ihan oikeasti, sellainen ihminen joka on omakohtaisesti kohdannut Jumalan ja joka _tietää_, ei pelkästään usko, että Jumala on Rakkaus, ei todellakaan tarvitse yhdenkään raamattuhihhulin neuvoja.
Tai sanotaanko näin, että tulen kyllä kysymään neuvoja, jos koen niitä tarvitsevani.- benedi
" Sillä Jumala ei ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta" 1 tess 5: 9
Eihän Delta-essiivi väärin tehnyt kehoittaessaan teitä jumalan sanalla!!
" Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niin kuin teettekin" (11)
sitähän Essiivi teki!!
Älä siis hohhoijaa nuku! " Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit" 1 tess 5: 6
Jos tuo Hoohhoijaa, ei tarkoittanut unessa harhailemista, eikä juovuksissa oloa, niin ei päivän ja valkeuden lapsi sano kuitenkaan: " Hohhoijaa"!!!
Mutta jos sinä jo niin hyvin tiedät, että " Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä" 1 tess.5:1
niin, ovatko asiasi niin hyvin, että voit panna maate ja sanoa: " Hohhoijaa??? kuten jo teit!
- vänkis
Sullahan ei tainnut olla omia lapsia?
Ei tartte vastata jos on kovin arka paikka.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että Jumala olisi absoluuttinen Rakkaus?
Ihmisvanhempikin kykenee rakastamaan omaa lastaan, vaikka tämä tekisi mitä. Onkos sulla joku katkera, vanha muisto, jossa joku teki sulle pahaa, vai mikä on sun mieles noin sumentanut?
Vai tunnetko vain yleistä pahaa oloa pahan maailman tähden?
Se katos on niinkin, että kehitystäkään ei ole, jos ei ole jonkin verran vastustustakin. ;)
>>Tulee mieleen pikkulapsi, jonka mielestä vanhempansa ovat hirviöitä, koska kieltävät makeisten syönnin joka päivä. - väittävät omaavansa
Pyhän Hengen,vaikka heissä ei näy PH:n tekoja?
No eipä ne PH:n teot tämän foorumin kristityis-
säkään pahemmin näy,kun heidän tekstejään lukee.
Haukkua ja tuomita kyllä osaavat rajatiedon ihmisiä ja muita "vääräuskoisia."
Miksi rajatiedon ihmiset eivät luo yhteyttä
kristittyihin,vaikka PH tuo yhteyden?
Kristittyjen oma ylimielinen ja tuomitseva asen-
ne rajatiedon ihmisiin on yhteyden suurin este.
Niin ja tähän lopuksi vielä että minä en ole
väittänyt omaavani Pyhää Henkeä,en luule niin
suuria itsestäni.- Aritta
niin teimme sen Jumalan Pyhästä Hengestä. Se tarkoittaa sitä että meissä on silloin jo valmiina Pyhä Henki. Emme voi olla ilman sitä, se ei koskaan häviä meistä.
Olemme myös automaattisesti yhtä keskenämme. Vain tämä materiaalinen maailma estää meitä tuntemasta sitä. Monien elämien kautta saamme siitä ymmärryksen. - kysyjä ei eksy
mitä tarkoittanet sillä "pyhällä hengellå".
Rajatietoa harrastaneena ei ole minun kohdalle ainakaan moista henkeä kohdalle tullut.
Tai en ole vain huomannut. - Luepa aloittajan teksti
kysyjä ei eksy kirjoitti:
mitä tarkoittanet sillä "pyhällä hengellå".
Rajatietoa harrastaneena ei ole minun kohdalle ainakaan moista henkeä kohdalle tullut.
Tai en ole vain huomannut.siinä hän selittää Pyhän Hengen tekoja tai
ominaisuuksia.Niitä on siellä lueteltu pitkä
lista.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
1. Joh. 4:8 "Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
Yllä toteamus, ilman mitään saate tunnetta tai ennakko asennetta sopinee tähän tilanteeseen kaikille etsijöille. - DeltaEssiivi
JUMALA ON RAKKAUS, mutta millainen rakkaus?
Miksi te jäätte puolitiehen ettekä uskalla analysoida asiaa loppuun asti?
Ihan selvästi kommentit kertovat ymmärryksestä, joka saadaan vain inhimillisen rakkauden kautta, koska joku yhdistää asiaan jopa omat lapset, niin kuin se mitään Jumalan ristintyöstä, valmiista lahjateosta, nyt mitään kertoisi tai olisi siihen verrattavissa ja yhteydessä!! Ihmisen rakkaus on vain luotua rakkautta ja poikkeaa täydellisesti J:n rakkaudesta. Ei haluta nähdä totuutta vaan otetaan esiin toisarvoisia asioita, jotta ei tarvitsisi nähdä asian ydintä. Evankeliumin tuoma rakkaus on täysin erilaista kuin inhimillisen ihmisen tuntema rakkauden tunne lapsiin tai ystäviin; rakkaus on TEKO.
Maailmassa tehdään paljon pahaa rakkauteen vedoten mutta se ei ole oikeaa rakkautta.
Jos kerrot totuuden, joka sattuu ylpeän inhimillisen ihmisen omaantuntoon — ja J:n sana niin tekee — niin totuudenkertoja leimataan ylimieliseksi; juuri tästähän aloituksessani puhuin, personoinnista, jota kommentoijat jatkavat edelleenkin! Eihän J:n sanan lainaaja ole ylimielinen ja tuomitseva; se sanahan se tuomitsee, miksi tätä ei kyetä näkemään? Se sana yhä uudelleen sattuu myös uskoviin; se sana kasvattaa ja ohjaa oikealle tielle, jatkuvasti sitä ohjausta tarvitsemme.
"Sokeus omille tunteille ja tarpeille lisää alttiutta loukkaantua ja loukkaantumiseen puolestaan saattaa sekoittua luulemista, valheita ja uskomuksia, joitten todenperäisyyttä ei ole tarkistettu. Totuus ei rankaise vaan vapauttaa." (Salme Blomster)
Jos haluatte nähdä Pyhän Hengen yhteyttä, menkää seurakuntaan katsomaan. Pyhä Henki EI ole ihmisessä syntymässä saatu vaan sen saa uskoontulossa hyväksyttäessä Jeesuksen sovitustyö itselle. Pyhä Henki ohjaa kaikkeen totuuteen: juuri sitä totuutta uskovat täällä julistaa — mutta joka lapsenomaisesti personoidaan ylimielisyydeksi ja tuomioksi. Pyhän Hengen totuus ei voi olla rajatiedon ihmisillä, koska jotkut heistä väittää omaavansa sen kun taas toiset eivät sano sitä omaavansa.
Kukaan kommentoijista ei tarttunut J:n pyhyyden ja oikeudenmukaisuuden pohdintaan eikä oman järjen absoluutti-asemaan. Mitähän se kertookaan lukijoista? Pitäisiköhän tehdä aloitus J:n oikeudenmukaisuudesta, josko sitten kielenkannat irtoaisi.
Uudestisyntynyt on nimenomaan omakohtaisesti kokenut J:n rakkauden, mitä ei kirjoittajat tunnu ymmärtävän vaan nimitellään raamattuhihhuliksi. On pelkkää ylpeyttä sanoa pyytävänsä neuvoa kun itse sitä kokee tarvitsevansa. Ihminen EI koe tarvitsevansa itsessään koskaan yliluonnollisen avun tarvetta; se tarve annetaan ihmiselle.
_ _ _ _
"Ymmärtävätkö Jumalan viholliset Jumalan rakkauden itseään kohtaan? Usein he ymmärtävät sen väärin. He ottavat Jumalan armon lupana tehdä syntiä ilman tuomiota. Tätä väärinymmärrystä ei voi tapahtua, jos evankeliumi tulee Jumalan pyhyyden tulessa."
"Kuka voi katsoa Jumalan rakkautta Ristiinnaulitussa! Monista se on niin ruma näky, että he tahtovat peittää sen kukilla tai jollain muulla hempeällä. Tämä näky avautuu vain niille, jotka ovat ottaneet vastaan Jumalan todistuksen omasta pahuudestaan."
"Moni haluaisi saada pahat tekonsa anteeksi, mutta ei tahtoisi kohdata omaa pahuuttaan. He ajattelevat, että heidän pahat tekonsa ovat vain hyvälle ihmiselle sattuneita lipsahduksia. Siksi he tekevät Jumalan rakkaudesta ruusuristin. He haluavat kaikin tavoin peittää ristin verisyyden, koska sovitusveri kertoo Jumalan vihaavan pahuuden tekijää."
"Jumalan rakkaus pitää sisällään uudenlaisen "ystävyyden", jossa ollaan yhtä Jumalan kanssa. Inhimillinen ystävyys on vain kalpea varjo siitä ykseydestä, jonka Jumalan kansa kokee Jumalan Hengessä. Tämä hengen yhteys yhdistää uskovat, eikä inhimillinen ystävyys."
"Kaikkiin ihmisiin voi suhtautua rakkaudella vain ne, jotka ovat ottaneet vastaan Jumalan todistuksen omasta pahuudestaan. Hän, joka tuntee oman pahuutensa ja on saanut siitä vapautuksen Jeesuksessa, kykenee näkemään kaikkien ihmisten pahuuden."
"Kukaan ei ole saanut Jumalan rakkautta syntymälahjana. Jokaisen on vastaanotettava se kuuntelemalla Jumalan evankeliumia. Sinä voit rakastaa vain, jos ensin olet kokenut Jumalan rakastavan sinua."
"Kykenemättömyytemme ottaa vastaan Jumalan rakkautta on perusongelmamme. Tämä ongelma on kuin pato, joka salpaa taivaallisen siunauksen virran niin, ettei se pääse elämäämme. Jos et elämäsi aikana pääse osalliseksi Jumalan rakkaudesta, jäät siitä osattomaksi ikuisesti."
"Joka päivä Jumalan henki todistaa maailman kaikille ihmisille heidän pahuudestaan. Totuuden henki on lähetetty kaikkeen maailmaan näyttämään todeksi ihmisten syyllisyyden, Jumalan syyttömyyden ja Hänen tuomioittensa oikeudenmukaisuuden."
"Jokainen joka vastustaa Jumalan Hengen todistusta, tekee itsensä kykenemättömäksi ottamaan vastaan Jumalan rakkautta. Vain totuuteen taipuvat voivat ottaa vastaan rakkauden."
"Jeesus ilmestyi eräälle uskovaiselle ja kysyi: "Miksi et tahdo ottaa vastaan minun rakkauttani?" Tämä mies oli jo vuosia sitten uskonut evankeliumin ja iloinnut siitä, että hän oli saanut Jeesuksen ristintyön tähden anteeksi menneet, nykyiset ja tulevatkin syntinsä. Siksi tämä kysymys yllätti hänet. Mitä Jeesus siis tarkoitti?"
"Tämä mies oli tyytymätön elämänsä olosuhteisiin ja valitti kärsimyksistään Jumalalle. Nuo kärsimykset johtuvat hänen synneistään. Jumala antoi nuo kärsimykset miehelle, jotta tämä voisi ymmärtää Jeesuksen kärsimyksien olevan seurausta hänen pahuudestaan. Tämä kuritus oli rakkautta, joka herätti tahdon kauhistua pahuutta ja antoi voiman kääntyä siitä pois. Jos et ymmärrä Jumalan kuritusta sinulle ojennettuna rakkautena, vaan valitat Jumalalle saamastasi tuomiosta, se on sama kuin et tahdo ottaa vastaan Hänen rakkauttaan."
http://www.icon.fi/~erkkik/liekki.html
Oikeasta Jumalan rakkaudesta voit lukea lisää:
http://www.icon.fi/~erkkik/hakemisto.html
kohdasta 'rakkaus'.
Ja siitä Oikean Rakkauden parantavasta kosketuksesta kuvakertomus, joka kertoo peliriippuvuudesta ja alkoholista vapautuneen miehen elämästä — välillä tällä tavalla — kun ilosanoman tuojan sanat tuntuvat aiheuttavan pelkkää närää...
http://www.irtitaakoista.net/Kuvagalleria.htm- sinua ystävällisesti
Ben Hurin.
- DeltaEssiivi
sinua ystävällisesti kirjoitti:
Ben Hurin.
Olen nähnyt elokuvan.
Mitähän tarkoitat sisällöllisesti viestilläsi? - vain rakkaus
Onko aivan mahdoton ajatus, että Jumala on (kuten Hän itse ilmoittaa) puhdas rakkaus ? Siihen mitään lisäämättä tai pois ottamatta ? Rakkaus, joka antaa auringon loistaa niin pahoille kuin hyville ?
Omasta mielestäni ja kokemuksestani Jumala on rakkaus. Niin absoluuttinen rakkaus, ettei minun tarvitse hänen nimissään tuomita ketään ihmistä, ei myöskään rajata millään määritelmillä Hänen rakkauttaan (analysoimalla mitätöidä). - vänkis
Meinaatko, että Jumalan ei tartte noudattaa omia sääntöjään? Jumala ei siis rakasta meitä, kuten hän rakastaa itseään?
Eli hän sanoo, kuten jo Muhammedkin aikoinaan, että älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää mitä minä sanon?
Ja meinaatko, että inhimillinen rakkaus ei opeta meille mitään Jumalan rakkaudesta?
Muista, että kaikki inhimillinen rakkauskaan ei ole pelkkää onnea ja ruusutarhaa.
Hirveesti siteerauksia!
Vauhti päällä? ;) - DeltaEssiivi
vain rakkaus kirjoitti:
Onko aivan mahdoton ajatus, että Jumala on (kuten Hän itse ilmoittaa) puhdas rakkaus ? Siihen mitään lisäämättä tai pois ottamatta ? Rakkaus, joka antaa auringon loistaa niin pahoille kuin hyville ?
Omasta mielestäni ja kokemuksestani Jumala on rakkaus. Niin absoluuttinen rakkaus, ettei minun tarvitse hänen nimissään tuomita ketään ihmistä, ei myöskään rajata millään määritelmillä Hänen rakkauttaan (analysoimalla mitätöidä).Onko aivan mahdoton ajatus, että J:a on sitä mitä Hän itse ilmoittaa? Mitään poisottamatta ja mitään poisjättämättä?
J:a on ennen kaikkea Pyhyys, johon sisältyy kaikki muut Hänen ilmoittamat ominaisuutensa: rakkaus, oikeudenmukaisuus, laupeus ym. - DeltaEssiivi
vänkis kirjoitti:
Meinaatko, että Jumalan ei tartte noudattaa omia sääntöjään? Jumala ei siis rakasta meitä, kuten hän rakastaa itseään?
Eli hän sanoo, kuten jo Muhammedkin aikoinaan, että älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää mitä minä sanon?
Ja meinaatko, että inhimillinen rakkaus ei opeta meille mitään Jumalan rakkaudesta?
Muista, että kaikki inhimillinen rakkauskaan ei ole pelkkää onnea ja ruusutarhaa.
Hirveesti siteerauksia!
Vauhti päällä? ;)No sinäkin brutukseni vänkäät kieroon mun selviä viestejäni! :/
Mistäs sinä tempasit ettei J:n tartte omia sääntöjään noudattaa?
Muuta en nyt kommentoi kunen ymmärrä... ;) - vänkis
DeltaEssiivi kirjoitti:
No sinäkin brutukseni vänkäät kieroon mun selviä viestejäni! :/
Mistäs sinä tempasit ettei J:n tartte omia sääntöjään noudattaa?
Muuta en nyt kommentoi kunen ymmärrä... ;)Eiku, tuli vaan pieneen mieleen kaikki nää "rakasta vihollistasi" jututkin joita Jumala meitä vaatii noudattamaan. Pitäs kääntää se toinen poski ja muu sellanen.
Mutta ehkä se Jumala sitten rakastaa sitä saatanaakin, kun antaa sen rauhassa täällä mellastaa?(vitsivitsi!)
- Sääli.
Näyttää siltä että nykyaikana sokeus vaan lisääntyy.
On hyvä että täällä on kaltaisiasi ihmisiä totuutta kertomassa.
(Kaipa minä nyt provosoin jo liikaa. Kohta sataa...) - benedi
sillä nyt sinä puhuit totuutta salatuimpaan ..saakka....jos vielä pysyt tuossa totuudessa, ja olet kuulianen sille, niin totisesti et ole kaukana Jumalan valtakunnasta!
" Mutta te, sisaret, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas" 1 tess. 5: 4
" sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia"
Luuk 5: 5
Jumala sanoi: Tulkoon valkeus ja valkeus tuli...Minä (Jeesus) olen elämän valkeus...Minä johon kaikki näkyväiset ja näkymättömät on luotu!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793