Kuten monien muidenkin mielestä, Kamillan reaktio oli kyllä kamala. Jos ei tykkää, voi sen ilmaista lievemminkin. Oli todella noloa tytön puolesta istua television edessä katsomassa tuollaista kiroilua ja toisten työn haukkumista. Oliko hänen pakko käyttää kirosanoja ja niin julmia sanoja muutenkin? Toki saa puhua suoraan, mutta käytöstavat kuitenkin pitäisi olla hallinnassa! Olisi vaikka sanonut, että "Erikoista, ei ihan sitä mitä ajattelin, mutta kyllä tähän varmaan tottuu, kun omat tavarat taas on täällä." Tai jotain tuohon tyyliin yrittäen löytää jotain positiivista paikasta. Olihan sisustussuunnittaja nähnyt paljon vaivaa keksimällä pieneen tilaan tilavan ratkaisun.
Tokihan tälläisissä ohjelmissa leikataan paljon pois ja ihmiset saadaan näyttämään vähän miltä vain tekijät haluavat. Mutta kyllä tuosta jo sai aika paljon selville, että ei noin!
Ei tietenkään tarvitse väittää pitävänsä, mutta voisi yrittää sanoa asiat asiallisemmin. Varsinkin kun tyttö ei tästä remontista itse joutunut maksamaan! Sai vietyä romppeita pois, joista ei koskaan olisi voinut oikeasti saada noin paljon rahaa ja sai vielä kanillekin ison hienon häkin tilalle. Nyt kaneillekin löytyi uudesta asunnosta tilaa jaloitella, koska aiempi taisi olla aika täynnä tavaraa. Tämäkin oli yksi älyttömän hyvä puoli, josta itse olisin ollut hirvittävän kiitollinen näin eläimiä omistavana ihmisenä, vaikka ei olisi omaan makuuni muuten suurin osa ratkaisuista ollutkaan.
Oli myös hieman outoa, ettei lähisuku ja ystävät tienneet tytön tykkäämisistä. Itse sain sen kuvan, että alussa tyttö oli kiinnostunut mangasta ja kaikesta japanilaisesta suurin piirtein ja lopussa se ei ollutkaan mikään lempijuttu. Siis hä? Kyllähän pitäisi ymmärtää, että juuri lempiharrastuksista yms. kysellessä yritetään selvittää, minkälainen sisustus uuteen kotiin tulisi. Vaikka ymmärrän toki, että vaikka itsekin olen eläinrakas, en silti tahtoisi taloni seinien ja kaiken muistuttavan eläimistä. Mutta oli tuo nyt hieman outoa, että ensin manga on se oma juttu ja yhtäkkiä ei siitä tykkääkään.
Kyllä harmitti isän puolesta. Ajatteli vain tyttönsä parasta. Mutta kyllä otti sisustusarkkitehti hyvin tuon reaktion! Kommentoi oikein viisaasti kameralle ja muutenkin siinä tilanteessa. Myös juontaja toimi hyvin! Säälitti kyllä se kaveri siinä vieressä, vaikutti jotenkin häntäkin nolottavan, kuten monia televisionkatsojia.
No toivotaan, että tämä Kamilla olisi jälkeenpäin oppinut arvostamaan kaikkea työtä, minkä periaatteessa ilmaiseksi sai.
Luukusta lukaali: Kamillan reaktio
26
10949
Vastaukset
- rohkealle
Lukaali oli järkyttävä!
Lasten huone vai nuoren naisen ensimmäinen koti?
Mangan kuvat seinällä saippuakulineen sopisi alle 10-vuotiaan huoneeseen mutta ei nyt sentään nuoren naisen ensimmäiseen kotiin!
Todella hienoa että rohkeasti ilmaisi mielipiteensä eikä teeskennellyt pitävänsä, sillä lukaali ei ollut kyllä yhtään asukkaansa näköinen tai oloinen.- Järkyttynyt ampiainen
Olihan se mangakuva melko lapsellinen ja ehkä paremmin sopisi lastenhuoneeseen, mutta joku mangafani voisi todella pitää sellaisesta ja arvostaa työtä. Mutta tässä nyt kävikin niin, että loppua kohden se manga ei ollutkaan sitten se "lempijuttu" vaan melkeinpä täysin päin vastoin.
Enkä väitä, että hänen olisi pitänyt teeskennellä. On hyvä, että on suorapuheisia ihmisiä, mutta käytöstavat pitäisi muistaa. Jos olisi omalla rahallaan hankkinut ilman ohjelmaa sisustussuunnittelijan ja hänen kanssaan keskustellut, mitä haluaa ja sitten tulos toisenlainen, niin silloin tosin voi sanoa hieman rohkeammin omaa mielipidettään, mutta varsinkin tämä tapaus oli erilaisempi. Kyseessä oli "lahja". En minä koskaan ole haukkunut vanhemmiltani saamia lahjoja, vaikka en olisi niistä pitänytkään. Tämä tietysti hieman eri asia kuin kyseinen, mutta hieman verrattavissa. Ei tarvitse teeskennellä missään tapauksessa, mutta vähän voi hillitä kiroilemista ja puhua silti mielensä mukaan, mutta unohtamatta kohteliaisuutta. - Tv90
Suunnittelija osasi asiansa hyvin.
Ainakin tytön käytös oli kuin murrosikäisellä joten sisustuskin oli sen mukainen. - on asenteesi
Tv90 kirjoitti:
Suunnittelija osasi asiansa hyvin.
Ainakin tytön käytös oli kuin murrosikäisellä joten sisustuskin oli sen mukainen.Eiköhän kyseessä ollut kotoaan pois muuttanut nuori nainen eikä kotonaan asuva murkku.
Aikuisena itsekin järkytyin kun näin lopputuloksen, lasten huoneen!
Ja olin todella positiivisesti yllättynyt että tulevan kodin asukas uskalsi rehellisesti kauhistella muutosta. Koti ei ollut hänen!
Käytöksestä? Onko hyvää käytöstä se että nuoleskellaan persettä vai se että rehellisesti kerrotaan henkilökohtainen mielipide? - on sanottu...
on asenteesi kirjoitti:
Eiköhän kyseessä ollut kotoaan pois muuttanut nuori nainen eikä kotonaan asuva murkku.
Aikuisena itsekin järkytyin kun näin lopputuloksen, lasten huoneen!
Ja olin todella positiivisesti yllättynyt että tulevan kodin asukas uskalsi rehellisesti kauhistella muutosta. Koti ei ollut hänen!
Käytöksestä? Onko hyvää käytöstä se että nuoleskellaan persettä vai se että rehellisesti kerrotaan henkilökohtainen mielipide?että mielipiteen voi sanoa suoraankin mutta onko pakko sanoa se näin...täällä on kaikki aivan helvetin hirveetä, värit päin persettä ja homojen valkkaamia materiaaleja...
Ikäänkuin ei olis voinut edes sen hetken verran esittää aikuista telkkarissa ja kertoa negatiivisista tunteistaan asiallisesti...ottaen huomioon kuitenkin sen suuren vaivan ja lähes ilmaiset romut mitä hän sai kämppänsä uusiksi laittamiseen...omista pummirojuista hän ei olisi myymällä saanut ikinä lähimainkaan sellaisia summia...ei lähellekään...jonkun satasen korkeintaan...siihen nähden hänen käytöksensä oli anteeksiantamattoman tyhmää ja kakaramaista...hyvin sopii siis lasten huoneeseen tämä nulikka!
On totta että jotkut ratkaisut olivat lapsellisia...mutta jos ei sano ääneen mitä haluaa on silloin valmis ottamaan vastaan sen mitä saa...ja jos ei Kamilla ihan tyhmä ole niin hän on kyllä tiennyt ohjelman idean...
- -s-
Juuri noin meilläkin puitiin, kun ohjelma päättyi.
Itse kiinnitin nimenomaan alussa siihen huomion, miten tämä Kamilla kertoi olevansa kiinnostunut mangasta sun muusta japanilaisesta hömpötyksestä. Esittelihän se niitä kirjojakin. Ja lisäksi isä(kö) kertoi, että ovat käyneet ko. aiheen näyttelyissä. Ja sitten sellainen reaktio kun näkee sen kuvan! Että mua hävetti sen puolesta! Itse en kyllä moista kuvaa seinälleni haluaisi, olihan se aika lapsellinen. Mutta mitäs itse mainostaa pitävänsä tästä aiheesta.
Ja toinen mikä mun huomion kiinnitti oli se, miten Kamilla alussa sanoi harkinneensa asuntoon parven hankkimista (tai vuodesohvaa). Ja sitten kun olivat hienon parven sinne ahtaneet, sekään ei ollut hyvä! Toivottavasti jatkossa ei tässä ohjelmassa nähdä ihan noin kiittämättömiä tapauksia. Eihän kaikesta tarvitse/voikaan tykätä, mutta pitäisi sitten kertoa heti alkuun totuus, mistä pitää ja mistä ei! - Svante
Itse katsoessani ohjelmaa ja lopputuloksen tuomiota mietin miksi ihmeessä sisustustyyleistä ei ollut sovittu mitään... siis tipan vertaa. Edes kartoitettu mitä Kamilla harrastaa ja mistä pitää. Mitä ihhoaa. Esimerkiksi mallikuvien kautta kautta. Ymmärrän että ohjelman formaatti vaatii pikaisia ratkaisuja, mutta jos on kyse kymmenen tuhannen euron ratkaisuista niin olisi aiheellista tehdä alkuvalmisteluja. Se tässä mätti ja pahasti.
Meille katsojillehan tässä oli vieraan ihmisen koti ja vieras ihminen suunnittelemassa sitä, silloin siitä on helppo olla montaa mieltä.
Kamillalle kotinsa näkeminen täysin vääränlaisena oli shokki, ja hän asuu siellä!
Eniten asiassa painaa se että hänen tavaransa vaihtuivat täysin erilaisiin ja vieläpä vääränlaisiin.
Käy vain sääliksi asukasta. Vähän myös suunnittelijaa jonka piti tietää Kamillan "tyyli" vaikka ei siitä tiennyt Kamillasta oikeasti mitään.- Järkyttynyt ampiainen
Nimenomaan Kamillahan kertoi kameralle ja näille ihmisille, että harrastaa/tekee mangapiirroksia yms. Tietysti eläimet myös oli hänellä lähellä sydäntä. Ja suurin osa kyselyistä varmaan leikattiinkin pois, vaikka en usko, että ohjelman formaattiin kuuluu se perinteinen "nyt keskustellaan sisustussuunnittelijan kanssa mitä halutaan". Jos itse hankkii omalla rahalla sisustussuunnittelijan, niin silloin toki keskustellaan, mitä asiakaskin haluaa.
- Svante
Järkyttynyt ampiainen kirjoitti:
Nimenomaan Kamillahan kertoi kameralle ja näille ihmisille, että harrastaa/tekee mangapiirroksia yms. Tietysti eläimet myös oli hänellä lähellä sydäntä. Ja suurin osa kyselyistä varmaan leikattiinkin pois, vaikka en usko, että ohjelman formaattiin kuuluu se perinteinen "nyt keskustellaan sisustussuunnittelijan kanssa mitä halutaan". Jos itse hankkii omalla rahalla sisustussuunnittelijan, niin silloin toki keskustellaan, mitä asiakaskin haluaa.
En halua puolustella Kamillaa, koska itsekin ihmettelin sitä manga-hässäkkää. Mangaakin on tuhatta eri tyyliä ja osasta pitää osasta ei.
Mutta yleisesti jos asunnossa kaivattiin lämpöä, niin miksi sitä ei otettu selville kunnolla. Mielestäni sellainen keskustellaansuunnittelijankanssa-osuus olisi paikallaan ohjelmassa, vaikka sitä ei katsojille näytettäisikään.
- Antijulkkis
Ohjelman keskustelupalstalla Kamilla puolustaa itseään nimimerkin takaa. Haparoiden kirjoitetusta viestistä paistaa selkeä julkisuushakuisuus. Hänelle tärkeintä oli päästä itse ohjelmaan, ei suinkaan remontti.
Ko. henkilön käytöstä ohjelmassa motivoi siis selkeästi julkisuushakuisuus. Poikkeavalla käytöksellään hän sai sen oman 15 minuuttisensa julkisuudessa sekä kyseenalaista mainetta ja kunniaa. Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta, sanotaan.- palkia
Julkisuushakuisuusväitteisiin kommentoiden.
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että onko teillä oikeasti jotakin fiksua todistetta siitä, että juuri hän itse on käynyt palstoilla puolustelemassa itseään? Vai onko tämä niitä saman kastin arvailuja kuin "Näyttää laiskalta, joten hän on laiska"
"Näyttää lihavalta; varmaan laiska pullaa mussuttava isintyttö jonka ei ole koskaan tarvinnut tehä mitään. Varmaan asunu jenkeissä ja syö kanejaan nälkäänsä."
Ei noin pitkälle meneviä väitteitä kannata tehdä kun ei oikeasti tunne ihmistä.
Tietenkin joku nyt ajattelee, että Kamillahan se siinä taas puolustaa itteensä nyt täällä Suomi24:sessa. Ei ole mitenkään ihmeellistä, että niitäkin ihmisiä löytyy jotka haluavat puolustaa julkisesti haukuttua ihmistä.
Sitä paitsi joiltakin löytyy vielä mediakriittisyyttä. Osa ymmärtää, että tv-ohjelmassa on ohjelmantekijöiden säännöt ja mielummin he editoivat jonkun muun näyttämään hölmöltä kuin itsensä.
Tietenkin Kamillan reaktio oli tahditon ja asiat olisi voinut sanoa nätimminkin. Mutta eivät kaikki ole pepunnuolijoita.
Mielestäni yhtä noloa kuin Kamillan käytös, oli näyte sisustussuunnittelijan (mutta ei ainoastaan hänen) ammatillisesta osaamattomuudesta. Sisustus oli naiivin näköinen ja lahjansaajan tarpeet oli ymmärretty väärin. Kyllä ne pitäisi älytä selvittää perinpohjaisesti jos kyseessä on tuhansien eurojen remppa. Vaikka se onkin lahja.
ps. Keittiö oli ihan eri maata kuin olohuone. Tuntuu kuin toisen olisi sisustanut aikuinen mies ja toisen 14-vuotias murkkutyttö. - mees nyt sinne yksiöös
palkia kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että onko teillä oikeasti jotakin fiksua todistetta siitä, että juuri hän itse on käynyt palstoilla puolustelemassa itseään? Vai onko tämä niitä saman kastin arvailuja kuin "Näyttää laiskalta, joten hän on laiska"
"Näyttää lihavalta; varmaan laiska pullaa mussuttava isintyttö jonka ei ole koskaan tarvinnut tehä mitään. Varmaan asunu jenkeissä ja syö kanejaan nälkäänsä."
Tietenkin joku nyt ajattelee, että Kamillahan se siinä taas puolustaa itteensä nyt täällä Suomi24:sessa. Ei ole mitenkään ihmeellistä, että niitäkin ihmisiä löytyy jotka haluavat puolustaa julkisesti haukuttua ihmistä.
Sitä paitsi joiltakin löytyy vielä mediakriittisyyttä. Osa ymmärtää, että tv-ohjelmassa on ohjelmantekijöiden säännöt ja mielummin he editoivat jonkun muun näyttämään hölmöltä kuin itsensä.
Tietenkin Kamillan reaktio oli tahditon ja asiat olisi voinut sanoa nätimminkin. Mutta eivät kaikki ole pepunnuolijoita.
Mielestäni yhtä noloa kuin Kamillan käytös, oli näyte sisustussuunnittelijan (mutta ei ainoastaan hänen) ammatillisesta osaamattomuudesta. Sisustus oli naiivin näköinen ja lahjansaajan tarpeet oli ymmärretty väärin. Kyllä ne pitäisi älytä selvittää perinpohjaisesti jos kyseessä on tuhansien eurojen remppa. Vaikka se onkin lahja.
ps. Keittiö oli ihan eri maata kuin olohuone. Tuntuu kuin toisen olisi sisustanut aikuinen mies ja toisen 14-vuotias murkkutyttö.täältä palstalta ittees puolustelemasta.
- safasf
palkia kirjoitti:
ps. Keittiö oli ihan eri maata kuin olohuone. Tuntuu kuin toisen olisi sisustanut aikuinen mies ja toisen 14-vuotias murkkutyttö."onko teillä oikeasti jotakin fiksua todistetta siitä, että juuri hän itse on käynyt palstoilla puolustelemassa itseään?"
Miten olisi nimi nimimerkin profiilissa? Olisiko siinä todistetta? - Palkia
safasf kirjoitti:
"onko teillä oikeasti jotakin fiksua todistetta siitä, että juuri hän itse on käynyt palstoilla puolustelemassa itseään?"
Miten olisi nimi nimimerkin profiilissa? Olisiko siinä todistetta?Ei ole mikään todiste, sillä kyseessä ei ilmeisestikään ole sama henkilö. Kamilla Hietarannaksi mtv3-palstalla joku nimesi (ja yllättäen sai myös kuulla itse olevansa Kamilla, eihän ole mahdollista, että joku esimerkiksi Kamillan tuttu olisi sattunut sinne kirjoittelemaan!) henkilön jolle remppa tehtiin ja apina79:n profiilissa lukee Camilla Lönnberg.
Ja K:llahan se ohjelmassakin ja sen sivuilla on, ei C:llä.
Joo ja heti jos puolustaa Kamillaa onkin itse se :D Menkää nyt jo itteenne. Asun Jyväskylässä eikä ikäkään ihan täsmää 18-vuotiaaseen. Ei kyllä nimimerkillä apina79:lläkään tai muillakaan joita kyseinen Lönnberg käyttää netissä (google on ystävä!) Että tutkikaapa ennen kun teette johtopäätöksiä. Yksi kirjain voi kaataa koko shittinne.
- Käsittämätöntä
Tuli järkyttävän paha mieli tuosta ohjelmasta. Olen 12 vuotta tuota nirppanokkaista prinsessaa vanhempi, ja vasta nyt alkaa olla varaa hankkia kaikki uutena. Keittiöremontista haaveilen vieläkin, vaikka ihan normaalituloinen olen ollut jo useamman vuoden.
Valituksen aiheet olivat uskomattomia. Jo ohjelman alussa se romun uloskanto ei jaksanut valittajaa kiinnostaa, vaan juontaja joutui senkin tekemään. Ehkä on valistavaa katsojienkin tietää, että tällaisia ihmisiä tosiaan on olemassa. Toivon uutta jaksoa, jossa romut palautetaan roskalavalta kämppään, kaapit vaihdetaan takaisin, katto liataan uudelleen ja lattiat revitään auki. Voisi sitten sillä ilmapatjalla miettiä, kumpi oli parempi "sisustus".- Svante
Kovastipa täällä heristellään sormea Kamillalle.
Tähän on vain yksi kysymys paikallaan.
Miettikääpä itse tykönänne.
- Olisitteko itse pitäneet asunnosta, joka oli lasten kalusteilla koristeltu ja epäonnistunut? -
(Lukuunottamatta keittiötä josta hän lähes piti) - Käsittämätöntä
Svante kirjoitti:
- Olisitteko itse pitäneet asunnosta, joka oli lasten kalusteilla koristeltu ja epäonnistunut? -
(Lukuunottamatta keittiötä josta hän lähes piti)Olisin ottanut asunnon mielelläni ilman kaneja. Inhoan mangaa, mutta purkin maalia olisin voinut ostaa muutamalla eurolla ja maalata yhdessä illassa seinän peittoon. Luultavasti en olisi edes tehnyt sitä, kuvahan oli kuitenkin taidokas ja uniikki.
Lattiat oli laitettu kuntoon, kallis keittiöremppa tehty (lopputulos oli upean toimiva!). Mikään vanhassa kämpässä ei viitannut siihen, että asukas ei tykännyt punaisesta.
Likainen katto oli maalattu, seinät myös. Tekstiilejä voi vaihtaa, jos tykkää köyhien slummirojun esittelystä sitä varten voi hankkia halpoja avohyllyjä lisää. Tv:n ja muiden koneiden luulisi kelpaavaan.
Jos saisin esim. hyvän auton lahjaksi, KIITTÄISIN, en valittaisi väristä tai merkistä. - Järkyttynyt ampiainen
Svante kirjoitti:
(Lukuunottamatta keittiötä josta hän lähes piti)Itse en erikoisemmin pidä kukkakuvioisista tapeteista, mutta jos tuollaisen "ilmaisen" remontin yhteydessä ne saisin, niin tokihan niihin tottuisi. Olisi itse koti kuitenkin ulkoasultaan huomattavasti parantunut ja asuttavampi.
Toisaalta olen itse hyvin sopeutuvainen kaikenlaiseen sisustukseen, vaikka en toki itsekään kaikesta pidä, mutta totun. Olihan se mangapiirustus minullekin hieman lapsellinen, mutta en olisi sitä alkanut pois maalaamaan tai mitään muutakaan muuttamaan. Hieno koti siitä kaikin puolin tuli! Itse en olisi valinnut niitä lamppuja, mutta sopi mielestäni siihen sisustukseen. Kysehän on kokonaisuudesta.
Ja kani sai hyvän itsetehdyn häkin! Olisin ollut onnellinen jo siitä, että oma eläimeni olisi saanut tilavamman ja hienomman häkin. - Svante
Käsittämätöntä kirjoitti:
Olisin ottanut asunnon mielelläni ilman kaneja. Inhoan mangaa, mutta purkin maalia olisin voinut ostaa muutamalla eurolla ja maalata yhdessä illassa seinän peittoon. Luultavasti en olisi edes tehnyt sitä, kuvahan oli kuitenkin taidokas ja uniikki.
Lattiat oli laitettu kuntoon, kallis keittiöremppa tehty (lopputulos oli upean toimiva!). Mikään vanhassa kämpässä ei viitannut siihen, että asukas ei tykännyt punaisesta.
Likainen katto oli maalattu, seinät myös. Tekstiilejä voi vaihtaa, jos tykkää köyhien slummirojun esittelystä sitä varten voi hankkia halpoja avohyllyjä lisää. Tv:n ja muiden koneiden luulisi kelpaavaan.
Jos saisin esim. hyvän auton lahjaksi, KIITTÄISIN, en valittaisi väristä tai merkistä.Olisin itsekin muuttanut mukisematta sisään ja maalannut/tapetoinut seinän oman väriseksi. Keittiö oli tyylikäs. parvisängystä en pitänyt mutta senkin saisi myytyä ja hankittua tilalle muuta. Kattovalaisimet olisivat menneet vaihtoon.
Toiset vain eivät näe mahdollisuuksia. Yleensa vain ihmettelen että tälläisessä ohjelmassa jossa puhutaan isoista rahoista on mahdollista että ei tiedetä mistä toinen tykkää, vaan tehdään oma arvaus.
Jos joku ohjelmakomitea sisustaisi/tuunaisi autoni pinkillä karvalla sisältä ja maalaisi ruskeaksi päältä asentaisi liian suuret kromivanteet ja laittaisi konepellille maalauksen jossa vauva syö tikkaria, en kehtaisi autolla ajaa. Suututtaisi vain.
Tuossa oli kyseessä kuitenkin ihmisen asunto jossa on asustettava. - Olihan...
Käsittämätöntä kirjoitti:
Olisin ottanut asunnon mielelläni ilman kaneja. Inhoan mangaa, mutta purkin maalia olisin voinut ostaa muutamalla eurolla ja maalata yhdessä illassa seinän peittoon. Luultavasti en olisi edes tehnyt sitä, kuvahan oli kuitenkin taidokas ja uniikki.
Jos saisin esim. hyvän auton lahjaksi, KIITTÄISIN, en valittaisi väristä tai merkistä.siellä kuitenkin tosiaan se rupinen lattiamatto vaihtunut tasokkaaseen ja sievään lattiaan...paskaset ja iän rasikaamat seinät ja katto oli maalattu uusiksi...keittiöstä oli viety ne rumat kaapit, vanha liesi ja jääkaappi mäkeen...tilalle tuotu uutta ja hienoa...ja kaikki MAKSAA paljon!! Ei ole opiskelijalla varaa repiä sellaisia summia omasta kukkarosta...se kiittämätön kanttura olis varmaan mieluummin asustellu siinä slummimajassaan sitten...
Käsittämättömän tyhmää naukua jostakin sisustuksesta kun sitä voi muutella kyllä mielensä mukaan...eikä se yhden maalipurkin hinta varmasti kenenkään taloutta kaada...ja iskä voi vaikka vähän auttaa jos kaataakin...
Oli aivan järkyttävän tyhmää narista jostakin värittömyydestä ja liiallisesta valosta ja sairaalatunnelmasta kun niitä valoja voi laittaa sinne ihan oman makunsa mukaan, valkoiset verhot voi viskata vaikka roskiin ja ostaa jotkut uudet värikkäät tilalle....ne ei paljoa maksa...väriähän kyllä saa kun käyttää omaa mielikuvitustaan...
Mutta näytti aivan siltä kun sen ämmän olis pitäny oikeen hakemalla hakea jotain josta saa naukua...
Olis kyllä totisesti joku muu ansainnut tuon rempan...olis Kamilla saanu jatkaa siellä kaninpaskojen keskellä... - pitäny varmaan
Svante kirjoitti:
(Lukuunottamatta keittiötä josta hän lähes piti)onneksi tapetit on helppo laittaa, ja epämiellyttävät huonekalut purkaa ja hankkia uusia - vaikka kierrätyskeskukselta - tilalle. siinähän se kämppä sitten uudistuu oman näköiseksi.
rehellinen voi olla, mutta pitää myös ymmärtää mikä on sopimatonta. onneksi keittiö miellytti kaapeista huolimatta. - idigootti
Svante kirjoitti:
Olisin itsekin muuttanut mukisematta sisään ja maalannut/tapetoinut seinän oman väriseksi. Keittiö oli tyylikäs. parvisängystä en pitänyt mutta senkin saisi myytyä ja hankittua tilalle muuta. Kattovalaisimet olisivat menneet vaihtoon.
Toiset vain eivät näe mahdollisuuksia. Yleensa vain ihmettelen että tälläisessä ohjelmassa jossa puhutaan isoista rahoista on mahdollista että ei tiedetä mistä toinen tykkää, vaan tehdään oma arvaus.
Jos joku ohjelmakomitea sisustaisi/tuunaisi autoni pinkillä karvalla sisältä ja maalaisi ruskeaksi päältä asentaisi liian suuret kromivanteet ja laittaisi konepellille maalauksen jossa vauva syö tikkaria, en kehtaisi autolla ajaa. Suututtaisi vain.
Tuossa oli kyseessä kuitenkin ihmisen asunto jossa on asustettava.Parvisänkyhän oli se yksi asia mitä Camilla oli miettinyt. Jännä että miten se nyt niin massiivinen muka oli...
- Järkyttynyt ampiainen
MTV3:n foorumilla ollaan ihmetelty, miksi ohjelman nimi on tuollainen ja että ei ole mikään lukaali yms.
On ehkä hieman turhaa verrata ohjelmaan Yhdysvaltalaiseen Hurjaan remonttiin. Ei Suomessa ole mitään resursseja tehdä noin suuria remontteja! Eihän täällä ole edes tarpeeksi katsojia ja mistä raha? Konkurssiinhan tuossa ajauduttaisiin.
On myös valitettu, että miksi ei oikeasti auteta kunnolla köyhiä ynnä muita. No ensinnäkin edelleen ei ole varaa ohjelmalla ostaa taloja köyhälle ja muutenkin todella köyhien talot on jo niin huonokuntoisia jo muutenkin monesti, että koko huusholli pitäisi kääntää ympäri, johon ei olisi varaa. Luuletteko, että niistä tavaroista, jotka viedään siihen lavalle, oikeasti saa noin paljon rahaa? Tuskin.
Olen pari jaksoa ohjelmaa katsonut ja itse ainakin tulen onnelliseksi, kun ihmiset saavat upean lopputuloksen kotiinsa ja ovat siitä onnellisia.
Ja jotkut valittavat siitä, että kun ei tämä Kamilla kavereineen jaksanut siinä ajassa tehdä paljon mitään, vaan tarvittiin apua. No ensinnäkin kerrostalossa on rapuissa käveleminen (vaikka hissi onkin) rankkaa ja hidasta. Lisäksi ei 18-vuotiaat tytöt ehkä niin rankasti jaksa kaikkea ja nopeasti kuin joku perheenisä yms.? Itse olen 17 ja olisi kyllä urakka!
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956828- 1592016
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501088Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919