korotuspalat kenkään..

tyttö93.......

Mulla on erimittaset jalat ja sain korotuspalan toiseen jalkaan(puol vuotta sitten). Ongelmana on se että tämä jalka mihin korotuspala tulee on myös toista isompi eli kenkään laitettava korotuspala (muistuttaa pohjallista mutta paksu) vie tilaa suunnattomasti kengästä. Joten varpaat on melkein lytyssä kengässä ja toinen pari on sitten sopiva. Isompaa kokoa en voi ottaa kun muuten toinen kenkä lonksaa. Mulla on semmoset perus lacosteen tennarit ja hyvänä puolena oli että nahka veny leveydeltään ja näin kenkä istu melko hyvin. Nyt kuitenkin pitäs uudet samantyyppiset kengät mennä ostamaan kun alkavat olla aika huonossa kunnosssa. Mitenkähän hyvin näihin sais ulkopuolelle ne korotuspalat?
Voiko tämä korotuspala olla vain siellä kantapään kohalla vai vääristääkö se pahoin asentoa? (korotuspalani on 0.5cm)
Sitten ei tahdo löytyä sopivia vaelluskenkiä tämän korotuspalan takia onko kukaan teettänyt korotusta kengän ulkopuolelle? Vaelluskengässä pitäisi ensin irrottaa varmaan kengän pohja ja sitten se korotus laittaa ettei kengän pohjan kuviointi muutu.
Tietääkö kukaan suomessa tai euroopassa mitään vaelluskenkä tehdasta jonne voisi tehdä tilauksen tästä korotuspalanlaittamisesta ennen kun kenkä "kootaan"?

14

5643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sep

Jos osteopaatti tai naprapaatti tai kiropraktikko ei osaa
      (nämä on niitä kuolutettuja ja kelan piirissä ..)

korjata jalan pituus eroa "SI"
      Olet sen verran nuori että uskon että kannattaa kokeilla.

Käy osaavalla jäsenkorjaajalla >
      Ristiluun asento ja jumi aiheuttaa sen.

"Näitä tulee vastaan viikottain,vastaanotollani"

t. jäsenkorj. /koulutettu.hier.
      s/ hki

• tyttö93.......

Täällä seudullani on parii kiropraktikkoa jotka löysin tuolta kiropraktikko liiton sivuilta. Miten pitkään siellä pitää sitten käydä ja monta kertaa kuussa? JA korvaako kela tosiaan ilman lääkärin lähetettä? Mulla on myös tuo skolioosi että vaikeuttaako se vielä tuota jäsentenkorjaamista?

• sinulla
        tyttö93....... kirjoitti:

Täällä seudullani on parii kiropraktikkoa jotka löysin tuolta kiropraktikko liiton sivuilta. Miten pitkään siellä pitää sitten käydä ja monta kertaa kuussa? JA korvaako kela tosiaan ilman lääkärin lähetettä? Mulla on myös tuo skolioosi että vaikeuttaako se vielä tuota jäsentenkorjaamista?

on skolioosi, varmaankin kannattaisi käydä kalevalaisella jäsenkorjaajalla.
        Niillä käsittelyillä on saatu parhaimpia tuloksia tules vaivojen hoidossa, tutkimustenkin mukaan.

http://www.kansanlaakintaseura.fi/

• Essi Ontuva
        sinulla kirjoitti:

on skolioosi, varmaankin kannattaisi käydä kalevalaisella jäsenkorjaajalla.
        Niillä käsittelyillä on saatu parhaimpia tuloksia tules vaivojen hoidossa, tutkimustenkin mukaan.

http://www.kansanlaakintaseura.fi/

siis, onkos totta, että kouluttajana on joku lihanleikkaajana toiminut ja joku vyöhyketerapeutti? Nämäkös ne tulokset sai aikaan?

• jalkojen pituusero
        Essi Ontuva kirjoitti:

siis, onkos totta, että kouluttajana on joku lihanleikkaajana toiminut ja joku vyöhyketerapeutti? Nämäkös ne tulokset sai aikaan?

mene katsomaan hoitotuloksia www.selkasivut.fi, korotuspaloja ei tarvita

• vee-ehtoja
        jalkojen pituusero kirjoitti:

mene katsomaan hoitotuloksia www.selkasivut.fi, korotuspaloja ei tarvita

SI-nivel ei ole ainoa nivel kehossa ja sen toimintahäiriöt eivät ole aioa mahdollinen virhetila kehossa.....

jos näin olisi elämä olisi vähän liian helppoa ?

• virheasento on
        vee-ehtoja kirjoitti:

SI-nivel ei ole ainoa nivel kehossa ja sen toimintahäiriöt eivät ole aioa mahdollinen virhetila kehossa.....

osallisena moneen eri vaivaan välillisesti aiheuttaen esim. lantion vinoutta ja epäsymmetriaa kehon eri osissa. On se ihan maalaisjärjelläkin selvää, että jos lantiossa on toimintahäiriöitä, vaikuttaa se sekä ylös- että alaspäin erilaisina oireina ja vaivoina. Itse olen päässyt kivuista eroon lantion oikaisun jälkeen. Kiristykset ja kivut ovat poissa ja lihakset saavuttaneet tasapainon. Sen saavuttaminen toki vaatii jatkuvaa venyttelyä ja jumppaa, mutta nythän sitä tekeekin mielellään, kun paikat ovat kohdallaan ja pystyy venyttelemään ja taipumaan sellaisiinkin asentoihin, joihin aikaisemmin ei olisi lainkaan pystynyt lantion vinouden takia. Jokainen, joka on itse kokenut tämän, tietää, että se on 100 prosenttisesti totta.

• Anonyymi
        vee-ehtoja kirjoitti:

Ei olekaan. SI niveljumpista ortopedin kautta lonkan nivelrikkoon. Voi hyvinkin olla että uskon ortopedin diagnoosiin koska ne jumpat mitkä eri henkilö aiemmin määräsi, eivät auttaneet vaan vaiva paheni.

• ranka kondiksessa

0.5 cm on todella pieni pituusero. Aiheuttaako tuo ero oireita?????

Osta vaikka vaelluskengät, koska niissä on irroitettava pohjallinen ja laitat sinne alle pari tavallista pohjallista, niin ei maksa kuin pari euroa.

Itselläni on vasen jalka oikeasti 1cm lyhyempi ja mulla on tavallisia pohjallisia vaelluskengän pohjallisen alla. Vaelluskengissä on nuo pronaatiotuet ja ovat muutenkin hyvin muotoillut, niin nyt molemmat jalkaterät ovat minulla oikeassa asennossa ja liikkuminen mukavaa.

Mutta käy tarkistuttamassa koulutetulla kiropraktikolla, että Si-nivelesi on kohdallaan. Osa niistä on myös fysioterapeutteja, joten saat kelakorvauksen. Ei siellä montaa kertaa tarvii käydä, riippuen vaivoista.

Mutta varmista, jotta osaavat diagnosoida Si-nivelen mahdollisen virheasennon, koska kaikki eivät sitä osaa koulutuksesta huolimatta. On sitten minkä koulukunnan edustaja tahansa taikka kansanparantaja tai ihan mikä vaan.

• on IHAN oikeastikin...

Ja se ei "korjaamalla" parane....

No ! Mene kunnon suutarille ja laitata lisäpalaa kenkiin... Ei maksa ihan mahdottomia, kengistä tulee kylläkin vähän "vängän" näköiset.

Äiskä katkaise vanhoilla päivillään reitensä, ja jo lonkkaleikattuna pituuseroa jäi 4 cm.

---> toinen teinarimuotikenkä ja toinen "vakio" !

• Tasajalka 1

Hyvältä suutarilta saa avun,korotuspala tulee laittaa kengän ulkopuolelle.Kannattaa ostaa hyvät kengät ,sillä laittokulut eivät ole mitään halpaa.Minulla pituusero 1,5 cm ja mulla on suutarilla laitetut tuki korot kaikissa jalkineissa joita käytän.

• eripariset,

millä hinnalla sun suutari tekee.
        mä oon saanu kaupungilt maksusitoomuksen kun ero on 2cm
        korotus ei sovi kengän sisään joten se laitetaan ulkopohjaan ,
        apuvälineteknikot tekee työn. niillä on laitteet jolla pohjan rakenne leikataan
        ja sinne väliin tulee se korotus
        maksaa ilmeisesti noin 100e. tarkkaa en tiedä kun en onneksi maksa itse.

• 2cm

2cm ero ja pohjallinen on 1cm.

suutari on tehnyt 20€ noita korotuspohjallisia (kiiloja) kenkäni sisään.

Selässä ei enään ongelmaa.

Ei ole seisomatyötä.

Jalat on eri aikaan maassa kävellessä, joten ei ongelmaa.

• Anonyymi

Vanha keskustelu, laitan kuitenkin omani
        Olin lonkan murtumatekonivelleikkauksessa ja oikea jalka lyhyempi. Tai olisihan se ambulanssikin kirjaamisessa " oikeanlonkan lyhentyneen ja ulkorotaatiossa.

Nyt oikein vasta huomioin sen.
        Kuukausia leikkauksesta ja kävely vaikeaa. Noustessa se oikea jalka ontuu. Nyt kokeilin Vepsäläisen (huonekalu) sentin esitettä. Eipä huoju niin.

Tuli mieleen, että ulkopuolinen korotus paikallaan. Tuossa alkuun kirjoittikin joku, ettei mahdu sisälle, menisi liian pieneksi.
        Täytyy etsiä vielä mahdollisuuksia, oisko tosiaan jäsenkorjaajasta apua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      4390
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      26
      2670
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2275
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1900
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      184
      1656
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      29
      1592
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1313
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1256
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1212
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      138
      1204
    Aihe