Tampereen kristillinen yhteisö ja Logos-Tampere raamattukoulu

Oppimaan

Tervehdys!

Millainen seurakunta on Tampereen kristillinen yhteisö ja ennen kaikkea onko kokemusta Logos-Tampere raamattukoulusta?

22

2382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuosta

      Taas törmäsin kielteiseen asenteeseen Tampereen kristillinen yhteisöä kohtaan. Monet puhuvat aika negatiivisesti koko paikasta ja sen johtajasta. Se kyllä laittaa miettimään. Ei kai kielteisiä kokemuksia ja mielipiteitä aivan tyhjästä synny. Aina kun tuo seurakunta tulee isommassa joukossa puheenaiheeksi, aina on joku kertomassa, että siellä opetetaan harhaoppia.

    • Kiitollinen oppilas

      Raamattukouluaikani oli antoisa ja kasvattava. Vuoden aikana opin runsaasti
      Jumalan armosta ja Hänen Sanansa merkityksestä.
      Opetus oli kokonaisuudessaan erittäin hyödyllistä,
      mutta kaikkein merkittävin asia mitä opin vuoden aikana oli Jumalan hyvyys.
      Ymmärrän nyt paremmin, että se mitä minä teen tai
      mitä minä tunnen ei muuta Jumalan suhtautumista minua kohtaan.
      Olen Hänen lapsensa ja rakastettu kaikesta huolimatta, mikä on Jumalan armoa parhaimmillaan.

      Opiskelen nyt tällä hetkellä Tampereen teknillisessä yliopistossa rakennustekniikkaa.
      Opinnoissa on nyt meneillään kolmas vuosi ja muutama vuosi olisi vielä edessä.

      Terveisin!
      Jarkko

      • kokemus...

        Kävin kerran Voitonkeskuksessa, outo tunnelma, se tumma silmälasipäinen mies oli melko vihaisen tuntuinen, komentelivat siellä saatanaa.


    • Entinen oppilas

      Se vuosi muutti elämäni. Jumala-suhde muuttui, tuli rakkaussuhde Isään. Koin sielun parantumista, vapautumista ja eheytymistä. Se oli myös vaikea vuosi, elämäni vaikeimpia, koska Jumala teki työtään perusteellisesti. Väärät oksat katkaistiin. Se teki kipeää välillä.
      Raamattu alkoi elää uudella tavalla, ja siitä tuli vahva pohja elämälle ja jokapäiväisille arkisille jutuille.
      Niin paljon muuttui, että olisi paljonkin kirjoitettavaa asiasta.
      Tiedän, että olen hyväksyttu ja rakastettu Jeesuksessa Kristuksessa, ja asemani on Hänessä.
      Rakastuin Isään ja Sanaan. Koko elämäni perustuu niihin.

    • tarpeellista tietoa
      • Tarvitsija

        Olisko olemassa joku tukiryhmä sellaisille, jotka ovat siis ”Uskontojen Uhrien” uhreja – siis ovat olleet aikaisemmin mukana Uskontojen Uhrien toiminnassa ja ovat siellä sairastuneet.
        Taidan olla yksi sellainen. Meitä on useita.
        Sen porukan toiminta on niin katkeraa ja haavoittavaa. Oli kauhea pettymys minulle.


    • mietittäväksi

      Hyvä kysyjä, kerkesit lukemaan "Matti, Tre Helluntai" vastauksen.

      Sait varmaan hiukan lisää ajattelemisen aihetta, kun huomasit että vastaus oli poistettu.

      Voitonkeskus on lahko, jossa ei hyväksytä muita mielipiteitä, kuin vain ne, jotka sopivat paikan omistajan linjaukseen. Sen tähden he pitivät huolta siitä, että saivat vastauksen pois.

      Sellaisessa paikassa on jäsenten paha olla. Seurakunnan johtaja herrana hallitsee ja pitää alamaisensa kurissa. Se ei ole kristillistä toimintaa.

    • man of faith

      olin siellä koulussa, opettivat, että jumala antaa rahaa, ja köyhyys on oma vika, sairaita ei ole olemassakaan, kun sitten sain työpaikan, sanoivat,että sain sen saatanalta, ja manipuloivat kouluun takaisin, tajusin liian myöhään tulleeni ohajilluksi, ja lopetin koulun,työpaikka meni,harhaoppia opettavat,väittävät muun muassa,että kaikki sairaat parantuvat uskon avulla, tosi ahneita. pahempia kuin moottoripyörä kerhot,heillä on olemassa vain yksi totuus, omansa.

      • Totuus vapauttaa

        Olet ilmeisesti melkoinen valehtelija.
        Mun kokemukset olivat aivan toisenlaisia.
        Totuus teki minut vapaaksi!


      • toistan....

        Toistan omat kokemukseni:

        Raamattukoulu oli mulle...
        Se vuosi muutti elämäni.
        Jumala-suhde muuttui, tuli rakkaussuhde Isään.
        Koin sielun parantumista, vapautumista ja eheytymistä.
        Se oli myös vaikea vuosi, elämäni vaikeimpia, koska Jumala teki työtään perusteellisesti. Väärät oksat katkaistiin. Se teki kipeää välillä.
        Raamattu alkoi elää uudella tavalla, ja siitä tuli vahva pohja elämälle ja jokapäiväisille arkisille jutuille.
        Niin paljon muuttui, että olisi paljonkin kirjoitettavaa asiasta.
        Tiedän, että olen hyväksyttu ja rakastettu Jeesuksessa Kristuksessa, ja asemani on Hänessä.
        Rakastuin Isään ja Sanaan. Koko elämäni perustuu niihin.


    • Siunatsua!

      Nimimerkille "toistan...".

      Suurin kaikista on rakkaus. Kannattaa pitää mielessä. Rakkaus ja Jumalan antama rauha.

      Älä hyväksy asiayhteydestään irroitettua totuutta, lue aina kokonainen Raamatun kirje evankeliumi tai kirja samalla istumalla jos vain suinkin ehdit. Näin saat asiayhteyden. Hyväksy myös yllättävältä tuntuvat totuudet, jos sellaisen Raamatustasi löydät.

      Raamattua ei saa koskaan tulkita, vain ja ainoastaan lukea niin kuin se on kirjoitettu. Pyhä Henki avaa sanan ja pitää huolen, että tulkitset sen Jumalan tahdon mukaan, kunhan et itse ymppää omia odotuksiasi Sanaan ja tulkitse sen mukaan.

      Raamatussa sanotaan rikastumisesta mm näin:

      1. Tim. 6 7
      Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
      8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
      9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
      10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.



      Matt. 13:22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.

      Matt. 19:23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.

      Matt. 19:24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

      Luuk. 6 24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!

      Luuk. 18:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

      2. Kor. 6:10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.

      1. Tim. 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.

      1. Tim. 6:17 Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme,

      Jaak. 5:1 Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.

      Jaak. 5:2 Teidän rikkautenne on mädännyt, ja teidän vaatteenne ovat koin syömät;



      Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.


      Jumala ei halua, että olemme materialistisesti rikkaita. Hän haluaa antaa meille paljon enemmän - Hänen läsnäolonsa ja huolenpitonsa, mihin ei tämän maan mammona pysty.

    • SIUNATTU IHMINEN

      En ota kantaa siihen seurakuntaan, mutta Raamattu kyllä puhuu valtavan paljon Jumalan siunauksesta. Turhaa on sitä kieltää.

      Siunaukseen liittyy myös ajallinen ulottuvuus, joka tulee pitää tasapainossa siunauksen hengellisen ulottuvuuden kanssa. Kun painopiste on siinä, mitä Jumala on tehnyt ja antanut Kristuksessa ja Hänen ristin työnsä ansiosta, sen jälkeen on mahdollista puhua myös siunauksen ajallisista ulottuvuuksista ja näin pitää nämä perspektiivit tasapainossa.

      Yhtä vinoutunutta kuin on korostaa ajallista siunausta hengellisen kustannuksella on korostaa yksipuolisesti Jumalan siunauksen hengellisyyttä sillä tavoin, että se typistyy jonkinlaiseksi "pyhäksi abstraktioksi". Näin siunauksesta tulee jotain, joka ei koskaan missään ajallisessa muodossa tule kenenkään osaksi, vaan vasta kerran taivaassa. Kuitenkin Herra itse kehottaa Isä meidän -rukouksessa pyytämään mm. jokapäiväistä leipää. Lutherin mukaan siihen kuuluu työ, koti, perhe yms. ajallisen elämän välttämättömyydet.

      Ajallisesti määrittelen siunauksen ja menestyksen seuraavasti: Jumala pitää huolen siitä, että kaiken keskellä minulla on kaikki se mitä kulloinkin tarvitsen Jumalan tahdon tekemiseen.

      Niinpä jos Jumalan tahdon toteutumiseksi tarvitsen lentokoneen, Hän pitää huolta siitä, että saan lentokoneen. Jos tarvitsen siihen auton, saan auton. Jos junalippu riittää, niin sitten junalipun. Jos siihen riittää polkupyörä, Hän huolehtii siitä, että minulla on polkupyörä (tai ainakin pääsen tarakalla). Jos Jumalan tahdon tekemiseen riittää kaksi tervettä jalkaa Hän pitää jalkani terveenä ja suo niihin kengät.

      Toivottaessamme toisillemme "Jumalan siunausta" me toivotamme toisillemme kaikkea sitä hengellistä ja ajallista hyvää, joka siunaukseen raamatullisesti kätkeytyy, jotta Kristus meidän elämämme kaikilla alueilla tulisi korotetuksi.

      TÄSSÄ MUUTAMIA SANAN KOHTIA JUMALAN SIUNAUKSESTA:

      Ps. 3:9 ”Sinun siunauksesi tulkoon sinun kansallesi.”

      Ps. 5:13 ”Sillä sinä, Herra, siunaat vanhurskasta, sinä suojaat häntä armollasi niinkuin kilvellä.”

      Ps. 24:5 ”Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.”

      Ps. 29:11 ”Herra siunaa kansaansa rauhalla.”

      Ps. 112:2 ”Oikeamielisten suku tulee siunatuksi.”

      Ps. 115:13 ”Hän siunaa niitä, jotka Herraa pelkäävät, niin pieniä kuin suuriakin.”

      Ps. 128:4 ”Sillä katso, näin siunataan mies, joka Herraa pelkää.”

      Ps. 133:3 ”Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi.”

      Sl. 3:3 ”Vanhurskasten asuinsijaa hän siunaa.”

      Sl. 5:18 ”Olkoon sinun lähteesi siunattu, ja iloitse nuoruutesi vaimosta.”

      Sl. 10:6 ”Siunaus on vanhurskaan pään päällä.”

      Sl. 10:7 ”Vanhurskaan muistoa siunataan.”

      Sl. 10:22 ”Herran siunaus rikkaaksi tekee,”

      Sl. 11:11 ”Oikeamielisten siunauksesta kaupunki kohoaa.”

      Sl. 22:9 ”Hyvänsuopa saa siunauksen, sillä hän antaa leivästään vaivaiselle.”

      Sl. 28:20 ”Luotettava mies saa runsaan siunauksen."

      KIITÄN HERRAA SIITÄ, ETTÄ OLEN NIIN SIUNATTU!
      OTA VASTAAN JUMALAN SIUNAUS - OLE KIITOLLINEN!

      • Moi Siunattu!

        Moi Siunattu!

        Mehän pyydämme jumalanpalveluksessa Korkeimman siunausta elämäämme ja toivotamme samaa toisillemme sanoen:

        ”Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua. Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa ja olkoon sinulle armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.” (ks. 4.Moos.6:22–27).

        Raamatussa siunaus (hepr. beraka) tarkoittaa elämää, menestystä, hyvinvointia, apua, rauhaa, vanhurskautta ja pelastusta. Lyhyesti sanottuna siunaus on sitä, että Jumalan hyvyys ja armo vaikuttavat elämäämme.

        Ja sitä me kaikki tarvitsemme!


    • Siunatsua!

      Sinulle SIUNATTU IHMINEN. Rukoilen todella sydämestäni, että oletkin siunattu ihminen. En kuitenkaan itseäni voi pitää siunatumpana kuin muita.

      Jeesus opetti meille, mikä on oikea mielenlaatu kun lähestyme Jumalaa.
      Luuk. 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

      Kirjoitit, että Herra käskee meidät rukoilemaan jokapäiväistä leipää. Olet aivan oikeassa. Huomaa kuitenkin, että kysymys on päivittäisestä leivästä. Ei huomispäivän leivästä.

      Matt. 6:11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;

      Luuk. 11:3 anna meille joka päivä meidän jokapäiväinen leipämme;

      Raamattu kehottaa myös olemaan murehtimatta huomisesta ja siitä, mitä huomenna syömme tai puemme päällemme. Ei meitä ole käsketty kokoamaan itsellemme paljon omaisuutta, vaan päinvastoin luopumaan kaikesta Jeesuksen vuoksi.

      Isä meidän-rukouksessa mainittu jokapäiväinen leipä tarkoittaa myös paljon muuta kuin ruumiin ruokaa. Se tarkoittaa yhtälailla myös osallisuutta Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus sanoo, että: "Minä olen elämän leipä."

      Elämän leipä tarkoittaa myös Jumalan Sanaa. 5. Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

      Matt. 4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

      Osallisuus Kristuksesta on leipämme.

      Joh. 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

      Isä meidän rukouksen leipä tarkoittaa myös Jumalan tahdon tekemistä:
      Joh. 4:34 Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.

      Hes. 16:49 Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.

      Jeesus sanoo hyvin selvästi, että rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan:
      Matt. 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
      22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
      23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
      24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

      Mark. 10:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

      Luuk. 18:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

      Me emme voi määräillä Jumalaa toimimaan oman päämme mukaan. Kun nöyrrymme Jumalan edessä ja tunnustamme joka ikinen päivä syntisyytemme kuten tuo publikaani, ja etsimme Jumalan tahtoa, Hän on luvannut armahtaa meitä ja antaa löytää itsensä.

      Raamattu sanoo hyvin selkeästi, että me emme saa haluta rikkauksia:
      Sananl. 28:20 Luotettava mies saa runsaan siunauksen, mutta jolla on kiihko rikastua, se ei rankaisematta jää.

      1. Tim. 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.

      Jatkuu...

      • Siunatsua!

        ...jatkoa.

        Miksi sitten rikastumisesta saarnataan niin paljon!? Sana sanoo hyvin selvästi, että me emme saa tavoitella rikkauksia!!!! Silmiinpistävää on, että ne jotka saarnapöntöistä saarnaavat rikastumisesta Herran nimeen, itse ovatkin usein varsin hyvin rikastuneita maallisella mammonalla. He rahoittavat elämäntapansa kymmenyksillä ja uhreilla sekä äänite- ja kirjamyynnistä saaduilla rahoilla ja puhujapalkkioilla. He uskottelevat myös seurakuntalaisille, että myös nämä pystyvät samaan, jos vain mekaanisesti uhraavat riittävästi ja uskollisesti. Lopputulema on, että ihmisten rahat valuvat täysin hukkaan ja kuluvat tv-evankelistan aivan käsittämättömän ylellisen elämäntavan rahoittamiseen.

        Ilmestyskirjassa puhutaan lopunajan seurakunnista. Lue mitä sanotaan Smyrnasta ja Laodikean seurakunnista.

        Ilm. 2
        8 Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään:
        9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
        10 Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

        Ilm 3
        14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Huomaatko, Herra rakastaa Laodikean seurakuntaa ja tarjoaa mahdollisuutta parannukseen! Siunausta!


    • Vanha juttu

      Löysin tämän jutun vanhasta kirjasta.
      Kirjoittaja oli joku Derek Prince???


      ”JUMALALLINEN VAIHTOKAUPPA”
      2Kor. 5:21, Gal. 3:13-14, Jesaja 53:4-10

      Jeesus otti vastaan kaiken, minkä me ansaitsimme, niin että me voisimme ottaa vastaan kaiken, minkä Hän ansaitsi! Kaikki tämä voidaan esittää lyhyesti yhdellä, kaikenkattavalla sanalla ”PELASTUS”.

      1. Jeesus kärsi koko rangaistuksen….jotta me voisimme saada kaiken anteeksi.

      2. Jeesusta haavoitettiin kaikin tavoin….jotta me voisimme parantua kaikin tavoin.

      3. Jeesus tehtiin synniksi meidän synnillisyydellämme….jotta meidät voitaisiin vanhurskauttaa Hänen vanhurskaudellaan.

      4. Jeesus kuoli meidän koko kuolemamme….jotta me voisimme saada Hänen yltäkylläisen elämänsä.

      5. Jeesus kärsi meidän koko köyhyytemme….jotta me tulisimme osallisiksi Hänen rikkaudestaan.

      6. Jeesus kantoi meidän häpeämme….jotta me tulisimme osallisiksi Hänen suosiostaan.

      7. Jeesus kärsi meidän hylkäämisemme….jotta me voisimme saada Hänen hyväksyntänsä Isän edessä.

      8. Jeesus tehtiin kiroukseksi….jotta me pääsisimme sisälle siunaukseen.


      Väkeviä ajatuksia vai mitä?

    • Siunatsua!

      Köyhyys ja rikkaus ovat määritelmäkysymyksiä. Raamatussa rikkautena pidetään Jumalan tuntemista ja huolenpitoa. Jumala voi siunata rikkauksilla, mutta jos samaan aikaan muut ympärillä ovat köyhiä, uskovan pitää lahjoittaa omaisuutensa köyhille.

      Raamattu käskee olemaan kokoamatta katoavaista omaisuutta, ja käskee sen sijaan kokoamaan aarteen Taivaaseen.

      Miksi Raamattu sanoo Smyrnan rutiköyhää seurakuntaa rikkaaksi ja Laodikean rikasta seurakuntaa köyhäksi, kurjaksi ja alastomaksi? Eikö juuri siksi, että Smyrnan seurakunta on jatkuvasti riippuvainen Jumalasta, ehkä maallistakin mammonaa on tullut, mutta se on lahjoitettu enemmän tarvitseville. Laodikean seurakunta sen sijaan on rikas, niin rikas, ettei tarvitse enää Jumalaa mihinkään. Jeesuskin on oven ulkopuolella ja kolkuttaa. Jeesus on Smyrnan seurakunnan seinien sisällä, mutta Laodikean seurakunnan ulkopuolella.

      Lopunaikana Jumala itse lähettää väkevän eksytyksen.

      2. Tess. 2
      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

      Mikä on tämä totuus, josta Raamattu puhuu? Se on rakkaus Sanan väärentämätöntä maitoa kohtaan. Sanaa ei saa koskaan itse tulkita millään tavalla. Raamattu on Jumalan Sanaa, eikä siitä saa ottaa mitään pois eikä lisätä siihen mitään. Raamattua tulee lukea niin kuin kirjaa luetaan, yleensä kokonainen kirje tai kirja kerrallaan. Pyhä Henki avaa Sanan ilman mitään omia tulkintoja. Sana otetaan siten kuin se on kirjoitettu. Tämä lukemisen lisäksi meidän tulee myös tehdä niin kuin Raamattu sanoo. En ole itse pystynyt vielä tähän päivään mennessä elämään kuten Raamattu opettaa, olen syntinen loppuun asti, mutta olen armahdettu syntinen. Syntini olen saanut anteeksi, velkani on maksettu, kaikki on valmiina. Kristuksessa Jeesuksessa omistan kaiken, enkä kaipaa mitään muuta.

    • Armahdettu syntinen

      Hei "armahdettu syntinen".

      HYVIÄ UUTISIA SINULLE!

      Jos olet uskossa Jeesukseen (uudestisyntynyt), niin silloin olet VANHURSKAS!
      Olet nyt siis "Kristuksessa" ja olet saanut uuden aseman.
      Olit aikaisemmin syntinen, erossa Jumalasta.
      Sait kokea armahduksen, ja nyt olet vanhurskas.

      Sana "armahdettu syntinen" ei esiinny raamatussa.
      Ilmaisu on epäraamatullinen.


      MITÄ JUMALA LUPAA VANHURSKAILLE

      Ps. 5:13 ”Sillä sinä, Herra, siunaat vanhurskasta, sinä suojaat häntä armollasi niin kuin kilvellä.”

      Ps. 34:16 ”Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa.”

      Ps. 34:18 ”Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.”

      Ps. 37:39 ”Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana.”

      Ps. 55:23 ”Ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua.”

      Ps. 64:11 ”Vanhurskas iloitsee Herrassa ja turvaa häneen, ja kaikki oikeamieliset kerskaavat.”

      Ps. 92:13 ”Vanhurskas viheriöitsee kuin palmupuu, hän kasvaa kuin Libanonin setri.”

      Ps . 97:11 ”Vanhurskaalle koittaa valkeus ja oikeamielisille ilo.”

      Snl. 4:18 ”Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.”

      Snl. 10:3 ”Herra ei salli vanhurskaan nälkää nähdä.”

      Snl. 10:6 ”Siunaus on vanhurskaan pään päällä.”

      Snl. 10:11 ”Vanhurskaan suu on elämän lähde.”

      Snl. 10:24 ”Mitä vanhurskaat halajavat, se annetaan.”

      Snl. 10:30 ”Vanhurskas ei ikinä horju.”

      Snl. 11:8 ”Vanhurskas pelastetaan hädästä.”

      Snl. 11:23 ”Vanhurskaitten halajaminen vie onneen.”

      Snl. 11:31 ”Vanhurskaan hedelmä on elämän puu, ja viisas voittaa sieluja.”

      Snl. 12:28 ”Vanhurskauden polulla on elämä, ja sen tien kulku ei ole kuolemaksi.”

      Snl. 13:9 ”Vanhurskasten valo loistaa iloisesti.”

      Snl. 13:25 ”Vanhurskas saa syödä kyläksensä.”

      Snl. 21:26 ”Vanhurskas antaa säästelemättä.”

      Snl. 24:16 ”Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen.”

      Snl. 28:1 ”Vanhurskaat ovat turvassa kuin nuori jalopeura.”

    • Siunatsua!

      Termiä "armahdettu syntinen" ei esiinny Raamatussa. Olet siinä oikeassa. En ole väittänytkään, että näin olisi. Olen kuitenkin syntinen ja olen myös armahdettu.

      Raamattu sanoo, että meissä on syntiä:

      1. Joh. 1
      8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

      Jeesus jätti meille esimerkin, hänkään ei halunnut itseään kutsuttavan hyväksi.
      Luukas 18
      18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
      19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
      20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
      21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
      22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
      23 Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.
      24 Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!
      25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

      Jos itse Jeesus, joka on hyvä, kieltää kutsumasta itseään hyväksi, niin kuinka minä voisin antaa kutsua itseäni hyväksi?! Niinpä päätän, etten anna kenenkään kutsua minua hyväksi. Vain Jumala on hyvä.

      1. Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

      Room. 7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

      Liian usein näkee, kuinka synnittömyyttä saarnaava pastori itse ajautuu ilmisynteihin, ja jotkut pääsevät tiedotusvälineisiinkin. On aviorikosta, talousrikosta, seksuaalirikosta jne. En tuomitse heitä, olenhan itsekin syntinen mutta on ilmeistä, ettei synnittömyysoppi pidä paikkaansa. Tiedän, että Jumala ei edes muista niitä syntejäni, jotka on antanut minulle anteeksi. Olen siis saanut lahjaksi vanhurskauden. Kuitenkin huomaan joka päivä tekeväni syntiä tahtomattani, silloin on kiire parannuksen tekoon, tilivälien Jumalan kanssa tulee olla mahdolisimman lyhyet.

      Raamattu kehoittaa meitä tunnustamaan syntisyytemme ja tekemään parannusta joka ikinen päivä, kuolettamaan maalliset jäsenemme. Tämä lihamme ei pyhity, se sotii henkeä vastaan. Lihan ja hengen vihollisuus pysyy kuolemaan asti tai jos Herramme Jeesus tulee takaisin, niin siihen asti kunnes äkkiä muutumme.

      Siunausta!

    • JOKO - TAI

      JOKO - TAI

      Ihminen on raamatun mukaan joko syntinen tai vanhurskas.
      Muita vaihtoehtoja ei ole.
      Vanhurskas ei tarkoita synnittömyyttä.
      Vanhuskas ei merkitse täydellistä lankeamattomuutta

      Me olemme vanhurskaita, koska olemme "uskosta vanhurskaiksi tulleet" ja siksi meillä nyt on "rauha Jumalan kanssa" (Room. 5:1-2).

      Tämä vanhurskaus ei perustu meidän tekoihimme eikä siksi ole meidän omaa vanhurskauttamme. Se on "Jumalan vanhurskautta", "Kristuksen vanhurskautta", jonka olemme saaneet lahjaksi ja joka on luettu meidän hyväksemme.

      Se, että olemme saaneet lahjaksi vanhurskauden ja meitä voidaan Raamatun kielellä kutsua "vanhurskaiksi" merkitsee, että meillä on uusi asema Jumalan edessä Kristuksessa. Asema Kristuksessa on jotain pysyvää. Jotain mikä ei jatkuvasti muutu.

      "Seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen" Snl. 26:16

      Kristityn ihmisen, vanhurskaan, tila sen sijaan vaihtelee.
      Mutta vaikka tila vaihtelee, asema ei muutu. Juuri tästä puhuu Sananlaskujen 24:16: "... vanhurskas [asema] lankeaa ja nousee [tila]..."

      Joka ei ymmärrä tehdä eroa Jumalan lapsen aseman ja tilan välillä ei ole vielä kunnolla ymmärtänyt mistä evankeliumissa on kysymys ja mitä Pyhä Henki tarkoittaa sanoessaan, että me olemme päässeet "lapsen asemaan" (Gal. 4:5).

      Asiaa voisi kuvata mm. siten, että lapsi pysyy asemaltaan vanhempiensa lapsena siitä huolimatta, ettei aina käyttäydykään oikein. Tila vaihtelee. Asema pysyy.

      Vanhurskaskin ihminen lankeaa. Hän siis ei ole vanhurskas siksi, ettei enää koskaan eikä milloinkaan vanhurskaaksi julistamisen jälkeen lankeaisi.

      Vanhurskas nousee tekemällä parannuksen.

      Vanhurskas tunnustaa syntinsä, on niistä samaa mieltä Jumalan kanssa.
      Hän ei puolustele lankeemustaan, vaan tuo ne valoon ja vereen tietäen, että hän on Kristuksessa vanhurskas ja siksi hänen on turvallista tuoda lankeemuksensa Jumalan kasvojen eteen. Hän saa anteeksi.

      Jeesus tehtiin synniksi meidän synnillisyydellämme, jotta meidät voitaisiin vanhurskauttaa Hänen vanhurskaudellaan.

      Ne, jotka etsivät pelastusvarmuutta omasta pyhityselämästään ja siten mittailevat vanhurskauttaan Jumalan edessä tilansa näkökulmasta tulevat aina pettymään.

      Olet Kristuksessa siunattu!

    • Siunatsua!

      Jeesus ei halunnut itseään kutsuttavan hyväksi.

      Luukas 18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

      Kun Jeesus, joka on hyvä, ei halunnut itseään kutsuttavan hyväksi, pitäisikö minun - armahdetun - antaa kutsua itseäni hyväksi?! Ei missään nimessä!

      Jumala yksin on hyvä!

      Niin ja Aamen!

      Siunausta sinullekin!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe