Kyllä sapettaa. Minulla oli mainos fonectan keltaisilla sivuilla. Myyjä soitti taas syksyllä ja sanoin että en ota maiosta enää. Parin päivän päästä tuli kirje. Nakkasin sen roskikseen koska olin juuri kertonut myyjälle että en ota mainosta enää. Luettelo ilmeistyi ja mainos oli siellä. Lasku tuli samalla viikolla. Mainostilaukseni olikin ollut "kestotilaus" joka olisi pitänyt perua kirjallisena. Nyt pitäisi maksaa ilmoituksesta jota en ole tilannut. Eikä sitä myöskään kukaan lue. Puhelinluettelot ovat vanhentuneita. Älkää missään tapauksessa enää laittako mainostanne niihin. Maksatte aivan turhaan niistä. Olen päättänyt että osta puhelimessa enää yhtään mitään.
Fonecta keltaiset sivut
30
5591
Vastaukset
- myös minulle...
Aivan turhat nää luettelot!
- en osta enään
Samoin kävi minulle mutta kyseessä oli tämän palstan ylläpitäjä eli Eniro ja ilmoitus kestona ja onnesta on myös fonectan keltseillä sama ilmoitus koska ne menee sentään myös nettiin eli 02.fi omaan näkyvyyteeni eli kun on ketseillä fonectalla tukee se myös nettimainontaa 02.fi. eniro otappa mallia niin hyvä tulee.
- molempiin
en osta enään kirjoitti:
Samoin kävi minulle mutta kyseessä oli tämän palstan ylläpitäjä eli Eniro ja ilmoitus kestona ja onnesta on myös fonectan keltseillä sama ilmoitus koska ne menee sentään myös nettiin eli 02.fi omaan näkyvyyteeni eli kun on ketseillä fonectalla tukee se myös nettimainontaa 02.fi. eniro otappa mallia niin hyvä tulee.
minä pistin molempiin netteihin, eli eniro.fi:hin ja 02.fi:hin mainoksen, ja voin sanoa että maksan mielelläni enirolle myös ensi vuonna. Fonectalta tuli neljätoista tilausta ja Enirolta 73. se mitä en maksa enää fonectalle menee enirolle jotta saan vielä hienomman mainoksen!
- Ei enää paperiluotteloit
Nuo vie yrittäjän konkussiin kaikki puhelinluottelot ja hakemistot, saa olla todella tarkkkana. Minä keväällä, kun oli mahdoton kiire tehdä töitä, en tajunnut oikein mistä luetteloista milloinkin soitettiin, nyt on laskuja Fonectalle pari tonnia, kolmeen eri juttuun. Keltsiin, nettiluetteloon ja vielä johonkin yritysluettoloon.
Nyt loppuu, sanon vastedes irti kaikki mahdolliset, hakukoneet saa riittää. Pieni yrittäjä saa maksaa yhden kuukauden ansionsa verojen jälkeen noista pirun ilmoituksista, aiva järjettömiä hintoja vielä. On nuo kaksi suurempaa yritystä vonkumassa, sitten vielä kymmenen pienempää soittelee niin että töitä ei kunnolla ehdi tekemään.- sellanen homma
että www.eniro.fi ja www.02.fi palvelussa on ilmaiset tiedot. nimi,osoite,puh.
Samat tiedot löytyvät ilmaiseksi myös molemmista numeropalveluista.
020202,0100100 ja 118
puhelinluettelossa samat tiedot ovat myös ilmaiseksi valkoisella puolella.
Finderia ei tarvii enää kukaan. Googlettakaa niin silläkin löytyy. Homma on nyt vaan niin että nuo palvelut ovat oikeesti tulleet tiensä päähän.
Tämäkin on mielipide asia mutta minun yritykseni ei ole tarvinnut noita palveluita moneen vuoteen. En ole huomannut liikevaihdossa pudotusta ollenkaan vaan juurikin päin vastoin. - adfdfasdf
sellanen homma kirjoitti:
että www.eniro.fi ja www.02.fi palvelussa on ilmaiset tiedot. nimi,osoite,puh.
Samat tiedot löytyvät ilmaiseksi myös molemmista numeropalveluista.
020202,0100100 ja 118
puhelinluettelossa samat tiedot ovat myös ilmaiseksi valkoisella puolella.
Finderia ei tarvii enää kukaan. Googlettakaa niin silläkin löytyy. Homma on nyt vaan niin että nuo palvelut ovat oikeesti tulleet tiensä päähän.
Tämäkin on mielipide asia mutta minun yritykseni ei ole tarvinnut noita palveluita moneen vuoteen. En ole huomannut liikevaihdossa pudotusta ollenkaan vaan juurikin päin vastoin.nykyään kaikkein tehokkaimmat tavat markkinoida ovat. Google,kohdennettu suoramainonta.lehti-ilmoittelu. Tv-Mainonta on kanssa aika tehokasta mutta todella kallista.
- Nettihörhelö
Minä en koskaan katso yrittäjänä enää keltaisia sivuja! Heitin uudet puhelinluettelot heti roskiin. Netistä löytää ja vanhat tuttavuudet ovat muistissa niin puhelimessa kuin tietokoneella.
- Hanttimies
Minä en ole vuosikymmeniin ottanut mitään. Olen aina sanonut heti puhelimessa, että maksullisia en ota!!!! Silti ovat muutamat sinnikkäitä, mutta turhaan! Minua ei noihin saa mukaan. Silti puhelimessa oli muuten ilmainen kaverisoitto. Se kuitenkin jatkui vuoden alusta maksullisena. Siitä ei ilmoitettu ja laskutus tuli 4 kuukauden kuluttua. Tuosta nostin kyllä hälyn ja peruin jatkot! Petoksella moni yrittää elättää itsensä nykyaikana...mutta valheella on lyhyet jäljet. Amerikkalaisten huijaustyyliä yritetään Suomessakin!
- Näin se menee
Eniron ja Fonectan nettihaut ovat tästälähtienkin palvelut joihin panostan. Mä haluan tehdä asiakkaalle kaiken mahdollisimman helpoksi, haluan suorat kotisivulinkit ja aukioloajat näkyviin. En halua näyttää siltä, että en panostaisi asiakkaisiini lainkaan. Ja se ei edes oo niin kallista kuin lehti-mainonta, lehdet on jo menneen ajan juttuja. Samalla hinnalla kuin panisin pari kertaa lehteen mainoksen, saan näkyvyyttä noista nettihausta halvemmalla hinnalla koko vuodeksi.
- eisssieltäkään
www.02.fi ja eniro.fi palvelusta en ole koskaan hakenut yritystietoja. Eikä hae kauheen moni muukaan. Panosta netissä googleen ja oman alasi erikoissivustoihin. Sillä tavalla saat parhaimman hyödyn netissä.
- samakuinäsken
eisssieltäkään kirjoitti:
www.02.fi ja eniro.fi palvelusta en ole koskaan hakenut yritystietoja. Eikä hae kauheen moni muukaan. Panosta netissä googleen ja oman alasi erikoissivustoihin. Sillä tavalla saat parhaimman hyödyn netissä.
mut ohjataan yrityshakemistoihin, eli Eniroon ja Fonectaan, jos haen vaikka ravintolaa Tampereelta. Että silleen... Ja ne ravintolat jotka on tietonsa ja ruokalistnsa sekä aukioloaikansa päivittäneet, saavat mut kyllä syömään paljon paremmin, kuin ravintola, josta näkyy vain nimi.
Mä käytän paljon eniroa muutenkin, karttahakua lähes viikoittain, ja haen sieltä myös yksityishenkilöiden numeroita. Itselleni on Eniron kautta "löytänyt" joku 10 asiakasta viime vuonna (oon kysellyt uusilta asiakkailta). puhelinluettelosta ei yhtään, ja kotisivujen kautta on yhteyttä ottanut pari. Fonectalta tuli joku 4-5 asiakasta. - dsbtsbbgd
samakuinäsken kirjoitti:
mut ohjataan yrityshakemistoihin, eli Eniroon ja Fonectaan, jos haen vaikka ravintolaa Tampereelta. Että silleen... Ja ne ravintolat jotka on tietonsa ja ruokalistnsa sekä aukioloaikansa päivittäneet, saavat mut kyllä syömään paljon paremmin, kuin ravintola, josta näkyy vain nimi.
Mä käytän paljon eniroa muutenkin, karttahakua lähes viikoittain, ja haen sieltä myös yksityishenkilöiden numeroita. Itselleni on Eniron kautta "löytänyt" joku 10 asiakasta viime vuonna (oon kysellyt uusilta asiakkailta). puhelinluettelosta ei yhtään, ja kotisivujen kautta on yhteyttä ottanut pari. Fonectalta tuli joku 4-5 asiakasta.Fonectan kautta siis 4-5 asiakasta. Sellanen peruspaketti maksaa 02.fi palveluun noin 400-500e Olet siis kokenut saavasi hyötyä tuosta?
En tiedä yhtään mitä myyt mutta aivan liian vähän on kontaktia. - samasama
dsbtsbbgd kirjoitti:
Fonectan kautta siis 4-5 asiakasta. Sellanen peruspaketti maksaa 02.fi palveluun noin 400-500e Olet siis kokenut saavasi hyötyä tuosta?
En tiedä yhtään mitä myyt mutta aivan liian vähän on kontaktia.Mun asiakkaiden keskiostohinta on n. 200-300e, joten esim. fonectan kautta saamilla asiakkailla olen tienannut n. 1000e. Eniron asikkailla vielä monta kertaa enemmän.
- tu
samasama kirjoitti:
Mun asiakkaiden keskiostohinta on n. 200-300e, joten esim. fonectan kautta saamilla asiakkailla olen tienannut n. 1000e. Eniron asikkailla vielä monta kertaa enemmän.
Yläasteella ne kertoo sulle sitten että ostoksen loppusumma ei ole sama asia kuin kate... pari vuotta vielä vaan kun jaksat odottaa.... :)
- tavallinen tuomari
Minä erehdyin laittamaan ilmoituksen Fonectan puhelinluetteloon siinä luulossa, että tieto on myös saatavissa numerotiedustelusta, mutta asiakaspalautteesta ilmeni, ettei näin ole. Kun ryhdyin etsimään asianomaisen yrityksen sivuilta faksinumeroa tai sähköpostia, mihin reklamaation ja irtisanomisen kaltaiset viralliset tiedoksiannot toimitetaan eipä löytynyt. Tavallisena kirjeenä toimitettuna reklamaatiosta tai irtisanomisesta ei jää itselle mitään kuittausta ja kirjattuna saantitodistuksella lähetettynä asian toimittaminen on hyvin vaivalloista ja kallista. Kaikille ilmaisesta www.ytj.fi-rekisteristä löysin yrityksen kaupparekisteriin ilmoittaman sähköpostiosoitteen, mihin sitten reklamaation ja irtisanomiseni lähetin. Fonectalla on aika mielenkiintoinen yritysidea, kun omia yhteystietoja pitää piilotella asiakkailta, jotka haluaisivat reklamoida tai irtisanoa heille puhelimessa paskapuheilla sekä väärillä ja puutteellisillta tiedoilla myytyjä palveluita. Yrittäjät ovat vielä varsin vapaata riistaa, kun he eivät voi edes kuluttajariitalautakuntaa vaivata Fonectan kaltaisten epäasiallisten toimijoiden virityksistä. Mainittakoon vielä, että minulle palvelu myytiin puhelimitse numeroon, johon olin ilmoittanut suoramarkkinointikiellon.
- sggdgd
www.eniro.fi ja www.02.fi Nämä ovat molemmat aivan turhia palveluita. Tiesittekö että 02.fi oli vielä noin 2 vuotta sitten www.fi tai joku sellanen. Tosi juttu on kuitenkin se että ei noita kauheen moni ihminen käytä. Keltaiset sivut on tullut tiensä päähän jo muutama vuosi sitten mutta niin kauan kun tämä vanhempi sukupolvi on yrittäjänä niin sen aikaa siellä on mainoksia. 5 vuotta niin helsingin keltaset muistuttaa vantaan kaupunki-infoa. Mä olen omaa yritystä markkinoinut juurikin alan nettisivuilla ja homma toimii todella hyvin. Suosittelen tätä samaa kaikille. Tai sitten toinen on että panostat oman yrityksen lähialueeseen. Eli paikallista mainontaa ( siis jos yrityksesi tarjoaa palveluita kuluttajille)
suoramarkkinointia tai tapahtumamarkkinointia. Molemmat on hyviä keinoja. Googlen hakusanat on kanssa ok. 90 prosenttia suomalaisista netin käyttäjistä käyttää googlea. Mulla on omalle nettisivulle ostettu kävijäseuranta ja näen sillä mitä kautta minun sivuille on tultu ja mitä hakusanoja on käytetty. Google toimii parhaiten. Kävijöitä tullut useita tuhansia !!!! Bingin kautta on tultu puolen vuoden aikana 26 kertaa ja yahoon kautta 3 kertaa :) Eli aika vähän. - hahahah11
sggdgd kirjoitti:
www.eniro.fi ja www.02.fi Nämä ovat molemmat aivan turhia palveluita. Tiesittekö että 02.fi oli vielä noin 2 vuotta sitten www.fi tai joku sellanen. Tosi juttu on kuitenkin se että ei noita kauheen moni ihminen käytä. Keltaiset sivut on tullut tiensä päähän jo muutama vuosi sitten mutta niin kauan kun tämä vanhempi sukupolvi on yrittäjänä niin sen aikaa siellä on mainoksia. 5 vuotta niin helsingin keltaset muistuttaa vantaan kaupunki-infoa. Mä olen omaa yritystä markkinoinut juurikin alan nettisivuilla ja homma toimii todella hyvin. Suosittelen tätä samaa kaikille. Tai sitten toinen on että panostat oman yrityksen lähialueeseen. Eli paikallista mainontaa ( siis jos yrityksesi tarjoaa palveluita kuluttajille)
suoramarkkinointia tai tapahtumamarkkinointia. Molemmat on hyviä keinoja. Googlen hakusanat on kanssa ok. 90 prosenttia suomalaisista netin käyttäjistä käyttää googlea. Mulla on omalle nettisivulle ostettu kävijäseuranta ja näen sillä mitä kautta minun sivuille on tultu ja mitä hakusanoja on käytetty. Google toimii parhaiten. Kävijöitä tullut useita tuhansia !!!! Bingin kautta on tultu puolen vuoden aikana 26 kertaa ja yahoon kautta 3 kertaa :) Eli aika vähän.www.fi palvelu ohjaa käyttäjät suoraan 02.fi :) Ovelaa......
- Minne meni rahat?
hahahah11 kirjoitti:
www.fi palvelu ohjaa käyttäjät suoraan 02.fi :) Ovelaa......
Karvaat kokemukset Fonectasta:
yritykselläni oli ilmoitus Fonectan/Inoan Keltaisessa luettelossa. Sanoin sen irti puhelimitse viime vuodenvaihteessa. Tai niin luulin. Muutaman kuukauden kuluttua tuli yllätyksenä monen sadan euron lasku. Kun ilmoitin, etten enää ole ostanut palvelua, röyhkeä ja kovaääninen Inoan sihteerikkö ilmoitti, että olen tilannut kestotilauksen, jota ei voi irtisanoa ja haukkui minut - asiakkaan! - maan rakoon ja uhkaili jos jonkinlaisella perikadolla. Hän ilahtui kovasti kun men muistanut 5 kk aikaisemmin soittaneen täti-ihmisen nimeä enkä soittoajankohtaa, ja huuto vain yltyi vielä röyhkeämmäksi ja kovaäänisemmäksi... Muistan toki naisen, jonka kanssa keskustelin ilmoituksesta - sovimme ettei sitä 2009 enää laiteta, mutta mahdollisesti tulevaisuudessa. Muissa luetteloissa yritykselläni ei ole edes ollut ilmoituksia.
Vaadin saada itselleni nauhoitusta puhelusta, jossa irtisanoin palvelun. Sama sihteerikkö valehteli, ettei puheluita nauhoiteta. Puhelinmyyjät kertoivat, että puhelut kyllä nauhoitetaan. Ilmeisesti Fonecta oli tämän puhelun pikaisesti hävittänyt! Tein tietenkin ilmoituksen poliisille, mutta eivät viitsineet edes tutkia asiaa. Lasku tuli sitten taas Aktiv Kapitalin hämärähemmojen kautta, tässä vaiheessa kulut jo lähenteli tonnia menetetty työaika ja vaiva. Yhteensä varmaan monta tuhatta euroa. Ja ilmoituksesta, joka ei koskaan ole tuottanut ainoaakaan yhteydenottoa asiakkailta - muilta samanlaisilta raharosvoilta kyllä. Oletko itse joutunut tämän röyhkimyksen uhriksi? Millä tällaisen pienyrittäjien rosvouksen voisi estää? Itse aion mahdollisesti vielä viedä asian oikeuskäsittelyyn - onko muilla kokemuksia? Ja Fonecta on vielä Suomen Yrittäjien "Hyvä Yhteistyökumppani"! Vai olisiko peräti "- veli"? - Kokemusta on
Minne meni rahat? kirjoitti:
Karvaat kokemukset Fonectasta:
yritykselläni oli ilmoitus Fonectan/Inoan Keltaisessa luettelossa. Sanoin sen irti puhelimitse viime vuodenvaihteessa. Tai niin luulin. Muutaman kuukauden kuluttua tuli yllätyksenä monen sadan euron lasku. Kun ilmoitin, etten enää ole ostanut palvelua, röyhkeä ja kovaääninen Inoan sihteerikkö ilmoitti, että olen tilannut kestotilauksen, jota ei voi irtisanoa ja haukkui minut - asiakkaan! - maan rakoon ja uhkaili jos jonkinlaisella perikadolla. Hän ilahtui kovasti kun men muistanut 5 kk aikaisemmin soittaneen täti-ihmisen nimeä enkä soittoajankohtaa, ja huuto vain yltyi vielä röyhkeämmäksi ja kovaäänisemmäksi... Muistan toki naisen, jonka kanssa keskustelin ilmoituksesta - sovimme ettei sitä 2009 enää laiteta, mutta mahdollisesti tulevaisuudessa. Muissa luetteloissa yritykselläni ei ole edes ollut ilmoituksia.
Vaadin saada itselleni nauhoitusta puhelusta, jossa irtisanoin palvelun. Sama sihteerikkö valehteli, ettei puheluita nauhoiteta. Puhelinmyyjät kertoivat, että puhelut kyllä nauhoitetaan. Ilmeisesti Fonecta oli tämän puhelun pikaisesti hävittänyt! Tein tietenkin ilmoituksen poliisille, mutta eivät viitsineet edes tutkia asiaa. Lasku tuli sitten taas Aktiv Kapitalin hämärähemmojen kautta, tässä vaiheessa kulut jo lähenteli tonnia menetetty työaika ja vaiva. Yhteensä varmaan monta tuhatta euroa. Ja ilmoituksesta, joka ei koskaan ole tuottanut ainoaakaan yhteydenottoa asiakkailta - muilta samanlaisilta raharosvoilta kyllä. Oletko itse joutunut tämän röyhkimyksen uhriksi? Millä tällaisen pienyrittäjien rosvouksen voisi estää? Itse aion mahdollisesti vielä viedä asian oikeuskäsittelyyn - onko muilla kokemuksia? Ja Fonecta on vielä Suomen Yrittäjien "Hyvä Yhteistyökumppani"! Vai olisiko peräti "- veli"?Kokemusta on Fonectasta, että yrittävät laskuttaa ihan mitä tahansa. Täysi huijarifirma, useimmat varkaatkin ovat rehellisempiä... Keltaiset Sivut ei edes tuo kauppaa nykyään, tietävät tämän itsekin, mutta kuten sanoin, täysiä huijareita ja vedättäjiä!
- Yrittäjä itsekin
Kokemusta on kirjoitti:
Kokemusta on Fonectasta, että yrittävät laskuttaa ihan mitä tahansa. Täysi huijarifirma, useimmat varkaatkin ovat rehellisempiä... Keltaiset Sivut ei edes tuo kauppaa nykyään, tietävät tämän itsekin, mutta kuten sanoin, täysiä huijareita ja vedättäjiä!
Yrittäjät hoi!!! kun sinä perustat yrityksen niin saat maksutta yrityksesi tiedot numeropalveluun. Sinne tulee nimi,osoite ja yksi puhelinnumero. Fonectalla on lainmukainen velvollisuus ne julkaista, koska ovat ostaneet puhelinluettelon julkaisun itselleen. Kukaan pienyrittäjä ei tarvitse muuta kun ne ilmaiset tiedot. Inoaan nyt ei pienyrittäjän tarvitse mennäkkään. Nettihakemistoihin tulee kanssa ilmaiset tiedot. Valtakunnallista yrityspuhelinluetteloo ei käytä kukaan muu paitsi Fonectan myyjät kun soittelevat firmoihin ja kerjäävät rahaa. www.02.fi palvelu on aivan paska. Harmi vaan että suomessa on typeriä yrittäjiä jotka sinnekin tietonsa ostavat. Se 500e minkä laitat tuohon palveluun tuottaa googlessa itsensä takaisin ainakin 5 kertaisesti.
- yrittäjä-äijä
Liityin joukkoon. Melkein samalla tavalla Fonecta muakin yrittää kusettaa. Nyt olen juuri lähettänyt kirjallista vastinetta heidän asioiden hoitajille kun Fonecta ei itse hoida mitään.
- Eric Stigzelius
Heips,
tässä on teille kaikille pieni vinkki. oletteko kuullut sellaisesta sivusta kuin www.Kuponkimaa.fi?
Kuponkimaa.fi tarjoaa täysin ilmaisen mahdollisuuden mainostaa uusista kampanjoista ja tarjouksista laajalle asiakaskunnalle. Kuponkimaa.fi sivustolla yritykset mainostavat tarjouksistaan kupongeilla ja asiakas voi joko tulostaa kuponkeja tai käyttää alennuskoodin lunnastakseen alennuksen.
Käykää katsomassa
www.kuponkimaa.fi- yritykset
Eikö se nyt ole jo lähes päivän selvää, että luettelot ja nettihakemistot ovat täyttä rahan tuhlausta. Jos verkossa aikoo mainostaa niin Google on tällä hetkellä se ainoa tehokas paikka. Sekin vain oikein ja ammattimaisesti tehtynä. Ihan halvimmasta päästä ei Google useinkaan ole eli vähintään muutama tonni vuodessa siihen tulee varata, riippuen nyt tietysti siitäkin mitä ja millä alueella mainostaa. Tehokasta on eikä se muutama tonni vuodessa todellakaan ole kallista verrattuna esim. lehtimainontaan. Uskokaa siis jo että ne ajat ovat ohi, jolloin muutamalla satasella saitte vuodeksi kohtuullisen näkyvyyden puhelinluettelossa ja parissa suurimmassa nettihakemistossa ja homma vielä pelitti. Maaailma on hyvin kilpailtu eivätkä ne parhaat paikat Googlessa enää välttämättä irtoa kotikonstein tai tuosta vain eli pois se katkeruus siitä miksei juurin meidän sivustomme löydy hyvin Googlesta varsinkaan jos asiaan ei ole riittävästi panostettu.
- giuliaano
yritykset kirjoitti:
Eikö se nyt ole jo lähes päivän selvää, että luettelot ja nettihakemistot ovat täyttä rahan tuhlausta. Jos verkossa aikoo mainostaa niin Google on tällä hetkellä se ainoa tehokas paikka. Sekin vain oikein ja ammattimaisesti tehtynä. Ihan halvimmasta päästä ei Google useinkaan ole eli vähintään muutama tonni vuodessa siihen tulee varata, riippuen nyt tietysti siitäkin mitä ja millä alueella mainostaa. Tehokasta on eikä se muutama tonni vuodessa todellakaan ole kallista verrattuna esim. lehtimainontaan. Uskokaa siis jo että ne ajat ovat ohi, jolloin muutamalla satasella saitte vuodeksi kohtuullisen näkyvyyden puhelinluettelossa ja parissa suurimmassa nettihakemistossa ja homma vielä pelitti. Maaailma on hyvin kilpailtu eivätkä ne parhaat paikat Googlessa enää välttämättä irtoa kotikonstein tai tuosta vain eli pois se katkeruus siitä miksei juurin meidän sivustomme löydy hyvin Googlesta varsinkaan jos asiaan ei ole riittävästi panostettu.
Puhelinluettelon kautta menevät ilmaiseksi tietoné numeropalveluihin sekä suomessa oleviin kartta palveluihin. Käytä fonectan tai ex eniron karttaa, pelittää näköjåån paremmin köklemaps. Myyjät haluu rahaa, firmat myös! Missäs ne myyjät on jotka edes viitsivät asiakaalta kysyä mitä sä teet, missä, mikä tilanne nyt, mitä merkitsee jos saat lisää kauppaa. Niitä ei enään ole. Ja kukle on hyvä. Kukahan muistaa kone kauppiaita. Aivan pers auki(myyvät vain 100000 laittieita) ja joka päivä. Oikeesti nehän on aivan hanurista , kun eine raukat tiedä jostain v.... netistä mitään. Onneks heillä on puhelin, et voi kysyy vaimolta ,joka on torilla myymässä marjoja, paljonx myit? Vastaus: yhden Suomen media helvetin verran!!
- Amy55
Fonecta on kuin mafia.Tekee mitä tykkää.Minulla on 20 vuoden kokemus taistelusta Fonectaa vastaan. Kyllästyin Fonectaan ja sanoin vihdoin irti keltaisten sivujen ilmoituksen.Seuraavassa luettelossa luki minun entisellä paikallani: YKSI ENTINEN YRITTÄJÄ PÄÄTTI SELVIYTYÄ ILMAN.(FONECTA)
Minusta vain Mafia toimii näin. - ei kiitos
Eikö ole kummallista, että joka vuosi samat myyjät soittavat ja hgeillä on yritykselle vanhat osoitetiedot. Kun ne sitten päivittää siinä puhelimessa, niin muistakaa sanoa, että en ota mitään maksullisia palveluja.
Myyjät ovat koko ajan kekseliäämpiä saadakseen yrityksen nalkkiin. - pattiin ottaa
Meillä on ollut keltissä rivi-ilmoitus, mutta nyt taitaa loppua tuo homma. Yrittivät taas myydä tilaa, yli 60 kalliimmalla kuin mikä on verkossa ilmoitettu hinta, käsittämätöntä. Kun kysyin "tietämättömänä" että miksi hinta on noussut viime vuodesta lähes 100 eurolla, myyjä tipautti hintaa alaspäin, mutta hinta on edelleen kalliimpi kuin virallisessa hinnastossa. Lisäksi pitäisi päättää nyt....vaikka aineistopäivä on taas virallisen tiedon mukaan kolmen kuukauden päästä.
Taidan laittaa kirjallisen reklamaation, vaikka eihän siitä tod.näk. ole apua. Viime vuonna oli sama juttu, hinta oli ensin lähes 100 korkeampi, kun tingimme, hinta tipahti.
Jos ilmoitatte fonectalla, olkaa todella tarkkoja mitä ostatte ja sovitte. - Joku kannattaa
Mä olen lämpöpumppu yrottäjä ja kaikki sanoo ettei luetteloon kannata laittaa mainosta. Minun oma kokemukseni on että keltaisten sivujen mainoksen kautta myyn varsinkin vanhemmalle väestölle aika mukavan määrän, joten mainos maksaa itsensä takaisin monin kertaisesti!
- pa-ka pori
Ainakin Porissa fonecta myy yrityksille VAIN maksullisia paketteja puhelinluetteloon. Ilmaista ei ole, perustietojenkin näkyminen maksaa 250e alv. Kun parturi-kampaamo halutaan laittaa luetteloon, maksat keltaisille sivuille kahteen eri hakemistoon (parturit erikseet ja kampaamot erikseet) ja sen lisäksi valkoisille sivuille oma tietonsa. Perustiedot luetteloon siis tonnilla!! Saa siinä aika monta permanenttia mummoille vääntää että saa omansa takaisin. Saati sitten että voitolle jäisi! Ei kiitos. Opetelkoon mummot käyttämään googlea.
- kuluttaja
Minä yritin kesällä kuluttajana löytää urakoitsijaa joka olisi asentanut puhelinpistokkeen. Googlesta ei löytynyt yhtään urakoitsijaa lähialueilta joten epätoivoissa otin puhelinluettelon käteen ja sielä olikin vaikka kuinka paljon tekijöitä läheltä kenelle soittaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781