Elikkä oletteko jotain käyttäneet estämään "kohtauksia"?
En tarkoita nyt masislääkkeitä (esim. Seronil), vaan että voisi ottaa jonkun napin ahdistukseen?
Ataraxia kokeiltu, ei auta. :/
Jotain rauhoittavia ahmiskohtauksien estoon?
5
558
Vastaukset
- vastaus...
niin ei tartte juosta kaiken aikaa jääkaapilla
- tikkunekku
en ole kokeillut rauhottavia, mutta terapeuttini ehdotti minulle sellaista ratkaisua. kävimme läpi tilanteita joissa tuo mässäämisen- ja oksentelunhimo käynnistyy. kerroin että minulla on sellainen tunne etten kestä tilannetta vaan sydän hakkaa ja joudun paniikkiin, en pysty ajattelemaan selkästi vaan tuntuu että koko maailma kaatuu tässä ja nyt, kuolen sen mukana, ja huomista ei tule. terppa ehdotti rauhoittavia näiden tilojen hallintaan yhtenä vaihtoehtona. kuitenkin keskusteltuamme asiasta päädyimme siihen, että käytämme tätä äärimmäisenä ratkaisuna jos en pysty muuten hallitsemaan tilanteita. toistaiseksi olen siis ollut ilman pillereitä. mutta tiedän että niitä voidaan syömishäiriöissä käyttää. se, minkälainen pilleri määrätään, riippuu tietenkin siitä millaiseen tilanteeseen ja tunnetilaan noita oksentelukohtauksia tulee. joillain esim. masennuslääkkeet saattavat auttaa paremmin.
- JemmaG
Atarax pistää unettamaan...ainakin mulla, ei puhettakaan että se parantais mässäyshimon.
Oxepamia olen syönyt, se on rauhoittava lääke, mutta tuntuu että tuo ahmiminen on niin syvällä vähän kuin alkoholismi, että ei siihen pillerit auta. Melkein vain voi lisääntyä ruoanhimo.
Lääkärit ei yleensä edes hevillä myönnä rauhoittavia. Täytyy olla todella painava syy ja syömishäiriö ei sitä ole monien mielestä.
Mutta itse olen joskus saanut kriisitilanteissa oxepam-reseptin ja kyllä se vaikuttaa ihanasti kuin olis pumpulissa mutta ruoanhimoon ei mielestäni ole vaikutusta. Mutta ehkä niiden avulla selviää ahmimisten jälkeiset helvetilliset ahdistuksen päivät kun ei siis enää ahmi mutta ei jaksa elääkään.- bultsi_vaan
apua ollut!!!ainut mikä auttais olis todella ruokahalua vähentävät lääkkeet mitä lääkärit ei anna millään perkeleelläkään.
- piikkiz
Atarax ei ainakaan auta mulla. Ja siinä rennossa olossa vaikee lastata. Kroppa pistää vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802045
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1611758Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461716- 1231483
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561258Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia551175Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen581010- 70939
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P27922- 15909