Kaikesta objektiivisesti rajatusta subjektiivisuudestani huolimatta olen kääntymässä tiedefundamentalistiksi. Perustelut ovat nämä: jumalattomalla ihmisellä (siis luopiolla kuten ehkä olen) on hyvän elintason omaavissa maissa taipumus ryhtyä ajattelemaan vain itseään tai itseään lähellä olevien ihmisten
etuja. Tämä on hyvin looginen seuraus siitä, että aikaisempi uskontoon tai nationalismiin (usein molempiin) perustuva yhteisöllisyys on murenemassa ja oma toiminta yhteisössä on enemmän yhteydessä omaan hyvinvointiin. Ikävä kyllä hyvinvoinnin määritelmät usein tulevat edelleen hyvin kaukaa miljoonien vuosien takaa:hyvä ja rasvainen ravinto, pieni kehon energiakulutus ja seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen. Lisänä soppaan on tullut näitä hyvinvoinnin tuntemuksia stimuloivat tuotteet:huumeet, alkoholi, lääkkeet ja tupakka.Tällainen hyvinvointi tuottaa lopuksi pahoinvointia ja rappeutumista. Mielestäni Spengler kirjoitti tästä hyvin kirjassaan "Länsimaiden perikato".
Mikä siis vaihtoehdoksi. Pitäisi löytää uusi yhteinen globaali elämänkatsomus, tiede (ei kuitenkaan skientologia). Uskonnoissahan on elämällä aina päämäärä. Nyt voisimme asettaa päämääräksi ihmissuvun evolutiivisen jatkumon säilyttämisen universumin olosuhteista riippumatta. Eli ottaa kohtalo omiin käsiin.
Tällaisessa elämänfilosofiassa yhteiskuntaa (mahdollisesti globaalia sellaista) tulisi ohjata tutkimus ja koulutus.
Tähän on mielestäni pakko siirtyä, koska esim. ei ole mitään merkitystä sillä, mikä valtio on maailman supervalta, jos maapalloa lähestyy kosmisella nopeudella kyseisen valtion kokoinen asteroidi. Tämä tapahtuu kohtuullisella todennäköisyydellä muutamien kymmenien tuhansien vuosien sisällä, ehkä jo sadan vuoden kuluttua. Jos tieteeseen ja tekniikkaan suunnattaisiin voimavaroja nykyistä enemmän, voisi tulevaisuudessa olla mahdollista estää jopa tällaiset kosmiset katastrofit.
Ainoa tie
5
350
Vastaukset
- adgadg
mitä tieteellä ja skientologia olla muka on muuta yhteistä kuin skientologian science sanaa muistuttava muoto. Eikö skientologit usko kutakuin tälläiseen tarinaan: Aurinkokunnassamme sijaitsee jossain päin planeetta (olikohan nimi niburu) josta jotkin humanoidi-immeiset oman yhteiskuntansa romahtamisen partaalla tekivät tieteellisen kokeen. Ihmiset. Skientologit siis uskovat näihin hiippareihin joista ihmiset polveutuvat ja joskus vuonna 3XXX nämä tyypit tulevat hallitsemaan maata ja kaikista ihmisistä tulee orjia näille niburulaisille, paitsi tietenkin skientologit. Pistää miettimään mitä ihmisellä päässä pyörii että uskoo tuommoisiin juttuihin. Noh toisaalta eipä ole minun asia. Kutakuinkin katsomalla skientologi Travoltan leffan Taistelu planeetta maan luulisi skientologia juttu aukeavan. Itse en ole elokuvaa nähnyt enkä toivottavasti koskaan näe.
- Teresia
Kaikenlaista huu-haata ihmiset uskovatkin!Eikös se skientologia ole vielä kauhean kallis uskonto? Jäsenet saavat pulittaa lähes kaikki rahansa järjestölle. Monet menettävät vielä järkensäkin. Että kalliiksi tämä tieteisusko tulee!
- Robespierre
Teresia kirjoitti:
Kaikenlaista huu-haata ihmiset uskovatkin!Eikös se skientologia ole vielä kauhean kallis uskonto? Jäsenet saavat pulittaa lähes kaikki rahansa järjestölle. Monet menettävät vielä järkensäkin. Että kalliiksi tämä tieteisusko tulee!
..paras huijausmenetelmä on uskonnon perustaminen.
Olen ateisti kunnes joku lahko esittää konkreettiset ja kumoamattomat todisteet , joiden mukaan ko. lahko edustaa ns. perimmäistä totuutta. - Pure
Robespierre kirjoitti:
..paras huijausmenetelmä on uskonnon perustaminen.
Olen ateisti kunnes joku lahko esittää konkreettiset ja kumoamattomat todisteet , joiden mukaan ko. lahko edustaa ns. perimmäistä totuutta.En olisi itse voinut asiaa paremmin ilmaista.
- Parempi ihminen kuin sinä
"hyvän elintason omaavissa maissa taipumus ryhtyä ajattelemaan vain itseään tai itseään lähellä olevien ihmisten"
Mikä on terveen omatunnon omaavien ihmisten tapa käyttäytyä. Minua oksettaa ajatus että panisin uskonnon, isänmaan ym. skeidan edun omien läheisteni edelle. Hyi "Saatana"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573545- 413330
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062781Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv452527Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201268- 1801241