Kaksi miljoona muslimia rukoili aikoinaan että irakin sota ei alkaisi.
Kymmenen miljoonaa katolista rukoili aikoinaan että edesmennyt paavi paranisi sairaudestaan.
Toimimaton rukous
28
929
Vastaukset
- M@k3
Matt. 18:19
Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.- "Ohikulkija"........
Aivan oikein, mutta pitää rukoilla OIKEASSA hengessä, Jumalan tahdon mukaisesti.
Kummassakaan edellämainitussa sitä ei tehty. Taidettiin rukoilla jopa väärää jumalaa.
- R.A.F.
sanoa, että protestanttien rukouksella olisi varmaan enemmän tehoa, jos jostakin löytyisi 10 miljoonaa samaa mieltä olevaa....
- syy,,.
..miksi Jumala ei vastaa:
Johanneksen ev. 15:
5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
7. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
-rukouksien kuulemiselle on olemassa ehto:
*kuuliaisuus Jumalan tahdolle, eli Sanalle, Raamtun ilmoitukselle.
Tuo sama ajatus menee läpi Raamatun. Jumala ei pilkkaajille lotkauta korvaansakaan.
SL 1:
24. Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
25. vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,
26. niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
27. kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
28. Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
29. Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa
30. eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi,
31. saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.
32. Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
33. Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.- Tähän asiaa..
..oikein hyvä vastaus!
- Tähän asiaa tuo..
.. oli oikein hyvä vastaus!
- M@k3
kummassakaan esimerkissä eivät rukoilijoina olleet ateistit ja kummassakin esimerkissä rukoiltiin hyvän asian puolsesta, eikä pilkattu.
- kuinka hyvältä
M@k3 kirjoitti:
kummassakaan esimerkissä eivät rukoilijoina olleet ateistit ja kummassakin esimerkissä rukoiltiin hyvän asian puolsesta, eikä pilkattu.
kuulustava ja näyttävä rukoilija, mutta sydän voi olla Herrasta yhtä kaukana, kuin itä on lännestä, ulkokultaisia uskonnollisia ihmisiä maailma on täynnä. Jumala tuntee jokaisen sydämen, mitä siellä on.
- M@k3
kuinka hyvältä kirjoitti:
kuulustava ja näyttävä rukoilija, mutta sydän voi olla Herrasta yhtä kaukana, kuin itä on lännestä, ulkokultaisia uskonnollisia ihmisiä maailma on täynnä. Jumala tuntee jokaisen sydämen, mitä siellä on.
Paavin paranemista rukoilivat miljoonat katoliset, aika outoa että ilmeisesti pahat ihmiset rukoilivat jonkun paranemista ja ettei joukossa ollut yhtään hyvää...
Mistäköhän tämä voisi johtua.. Muslimit rukoilevat Allahia ja mitään ei tapahdu..siihen on varmasti syy minkä kaikki kyllä tajuavat..:D
Ja kai tiedätte että monet miljoonat ihmiset pyytävät lottovoittoa ja muuta sellasta mutta niin ei kuitenkaan tapahdu.. Se ei silti tarkoita ettei Jumalaa olisi. Jumala tekee niinkuin on parasta. Ja haluan että huomioitte vielä yhden asian. Sen että kaikkiin rukouksiin ei vastata heti. Vastaus voi tulla vaikka 20 vuoden päästä. Pitää vaan uskollisesti luottaa Jumalaan ja jatkaa rukoilemista.- Mirka ...
Onko sinulla näyttöä toimivasta rukouksesta?
- Kössönöm
Pitää kauheasti vaan rukoilla, vaikka ei siitä mitään hyötyä olekaan??? Tuota en kyllä ymmärrä. Mitä sinä sitten olet rukoillut?
Mirka ... kirjoitti:
Onko sinulla näyttöä toimivasta rukouksesta?
Olen montakin rukousvastausta saanut. Vaikka niihin on välillä mennyt aikaa niin vastaus on aina tullut. Ja muista ettei vastaus ole aina myöntävä.
Olin jo pitkään rukoillut siskoni puolesta jolla on vaikeata ja itsemurhaa on yrittänyt pari kertaa.. Eilen katselin hänen kuviaan netissä ja heti ensimmäinen asia mikä niistä kuvista loisti oli onnellisuus. Ette voi edes kuvitella miten helpottunut ja ilonen olin niitä uusia kuvia katsoessani. Hän on kuin toinen ihminen. Hän ei ole uskossa mutta riparille on menossa kesällä. Uskon että se viikko voi muuttaa häntä vielä enemmän.- gfdsa
Kössönöm kirjoitti:
Pitää kauheasti vaan rukoilla, vaikka ei siitä mitään hyötyä olekaan??? Tuota en kyllä ymmärrä. Mitä sinä sitten olet rukoillut?
sitä että se mikä tapahtuu tapahtuu rukoilemattakin. Kun tapahtuuu rukouksen mukaan jumala on vastannut rukoukseen mutta kun ei tapahdu mitään se on osoitus siitä että jumala ei myönny pyyntöön.
- Minähän se
tuiskutyttö kirjoitti:
Olen montakin rukousvastausta saanut. Vaikka niihin on välillä mennyt aikaa niin vastaus on aina tullut. Ja muista ettei vastaus ole aina myöntävä.
Olin jo pitkään rukoillut siskoni puolesta jolla on vaikeata ja itsemurhaa on yrittänyt pari kertaa.. Eilen katselin hänen kuviaan netissä ja heti ensimmäinen asia mikä niistä kuvista loisti oli onnellisuus. Ette voi edes kuvitella miten helpottunut ja ilonen olin niitä uusia kuvia katsoessani. Hän on kuin toinen ihminen. Hän ei ole uskossa mutta riparille on menossa kesällä. Uskon että se viikko voi muuttaa häntä vielä enemmän.Hei,
minua kiinnostaa se, että miten rukous mielestäsi toimii? Eikö kaiken pitäisi olla osa jumalan suurta suunnitelmaa?
Jos kaikki on osa suurta suunnitelmaa niin rukoiletko silloin että rukoilemasi asia on osa suunnitelmaa vai että jumala muuttaisi suunnitelmaansa sinun rukouksesi suuntaiseksi?
Jos rukoilet että rukouksesi on osa jo olemassaolevaa suunnitelmaa niin miksi edes rukoilla, sehän tulee tapahtumaan jokatapauksessa.
Jos pyydät jumalaa muuttamaan suunitelmaansa niin etkö silloin väitä tietäväsi paremmin kuin jumala?
Olisin hyvin kiitollinen vastauksesta. Tämän kysymyksen olen kysynyt monta kertaa mutta vastausta en ikävä kyllä ole vielä saanut. - Retrohetero
gfdsa kirjoitti:
sitä että se mikä tapahtuu tapahtuu rukoilemattakin. Kun tapahtuuu rukouksen mukaan jumala on vastannut rukoukseen mutta kun ei tapahdu mitään se on osoitus siitä että jumala ei myönny pyyntöön.
Kumma juttu kun ei jumala pelastanut juutalaisia,
luvattua kansaa? Kerro ihmeessä mikä tämän
sairaan ja väkivaltaisen näytelmän idea oli,
tarviko jumala taas lisää veriuhreja antaakseen
lisää syntejä anteeksi? - gfdsa
Retrohetero kirjoitti:
Kumma juttu kun ei jumala pelastanut juutalaisia,
luvattua kansaa? Kerro ihmeessä mikä tämän
sairaan ja väkivaltaisen näytelmän idea oli,
tarviko jumala taas lisää veriuhreja antaakseen
lisää syntejä anteeksi?Älä minulta tuollaista kysele. Ehkä en ilmaissut itseäni riittävän selkeästi. Se mikä taphtuu on riippumaton rukouksitamme sanoin. Tarkoitin siis myös että ei ole ketään joka noita 'lorujamme' kuuntelisi.
- Retrohetero
gfdsa kirjoitti:
Älä minulta tuollaista kysele. Ehkä en ilmaissut itseäni riittävän selkeästi. Se mikä taphtuu on riippumaton rukouksitamme sanoin. Tarkoitin siis myös että ei ole ketään joka noita 'lorujamme' kuuntelisi.
Luin huolimattomasti... Mutta oikeassa olet,
jotkut vain tulkitsevat normaalit asiat ja
tapahtumat yliluonnollisiksi. Koskaan
ei tietenkään muisteta epäonnistuneita rukouksia,
vaan ne jossain ollut jonkinlainen seuraus,
millä nyt ei taas ole mitään tekemistä jumalan
kanssa, vain ihmisen oman mielen... Sama homma
on ennustusten kanssa. Miljardia vituiksi
mennyttä ennustusta kukaan ei muista,
mutta muutama sinnepäin mennyttä kyllä
pidetään ihmeenä.. - gfdsa
Retrohetero kirjoitti:
Luin huolimattomasti... Mutta oikeassa olet,
jotkut vain tulkitsevat normaalit asiat ja
tapahtumat yliluonnollisiksi. Koskaan
ei tietenkään muisteta epäonnistuneita rukouksia,
vaan ne jossain ollut jonkinlainen seuraus,
millä nyt ei taas ole mitään tekemistä jumalan
kanssa, vain ihmisen oman mielen... Sama homma
on ennustusten kanssa. Miljardia vituiksi
mennyttä ennustusta kukaan ei muista,
mutta muutama sinnepäin mennyttä kyllä
pidetään ihmeenä..Joskus näkyy väitettävän että Raamatussa on ennustettu Israelin valtion perustaminen. Ihmiset unohavat erään jutun ja se on juutalaisen kulttuurin voimakas vaikutus sen piirissä elävillä. Eikä ihme sillä eihän koko kulttuuria olisi olemassakaan enää muutoin. Kun tämä ajatus omasta maasta suunnilleen imetään äidinmaidossa niin ymmärtää että kaikki toiminta edesauttaa asian toteutumista kun olosuhteet ovat sille otolliset. Historia kertoo mitä, missä milloin mutta ajatus omasta maasta on aina ollut sillä kansalla mooseksen ajoilta saakka.
- Mirka ...
Mä pystyn toteuttaa paremmin toiveita ja rukouksia kuin mikään jumala.
- Oletko ehkä..
..noita?
Tee parannus, jos olet! - Uteliaisuuttani kyselen..
..oletko ehkä noita, kun tuollaista lupailet?
- Mirka ...
Uteliaisuuttani kyselen.. kirjoitti:
..oletko ehkä noita, kun tuollaista lupailet?
Tuossa pöydän reunalla on kynä. Rukoile nyt että kynä siirtyy about 30cm. Mä voin siirtää kynää, mutta jumala ei pysty siihen temppuun. PUAAAHHHHH .... HEH HEH HEH ...
- ehkä, ehkä ei
oli tarkoituskin alkaa. Sen ja terrorismin vastaisen sodan varjolla "isot jehut" ajavat kansalaisoikeuksien pienentämistä ja samalla oikeutetaan ihmisten jatkuva valvonta ja hallinta n 5-20 vuoden sisällä sirumuodossa joka taasen löytyykin ennustuksista. Jumalan suunitelma ei näytä pettävän..
- geigermittari
joukkotuhoaseet, että edes veli Georgen kivat kristityt rypälepommikostajat eivät ole niitä löytäneet. Kumma kyllä miten Jumala jaksaa katsoa kun lapsia teurastetaan?
- fidelix
Monet kristityt luulevat, että rukous ja loitsu ovat yksi ja sama asia. Näin ei ole.
Loitsu saa asioita aikaiseksi pelkkien sanojen voimalla (ja kuuluu siis satujen maailmaan).
Rukous ei saa aikaan mitään, jollei siihen liity tekoa. Ensin hankitaan rukouksella voimaa. Ja sitten toimitaan. Kaikki muu on taikauskoista hölynpölyä.- Retrohetero
"Rukous ei saa aikaan mitään"
Tuossa asiassa olet aivan oikeassa.
Mutta samaa voodoo-paskaa on
kirkolliset rituaalit kuin kanan
pään repiminen suulla.
"Loitsu saa asioita aikaiseksi pelkkien sanojen voimalla"
Miten eroaa sitten pään sisällä puhuminen tuosta?
Aika moni hihhuli sanoo että rukouksesta on
konkreettista apua...
"Ensin hankitaan rukouksella voimaa. Ja sitten toimitaan. Kaikki muu on taikauskoista hölynpölyä."
Joopa joo... Voihan sitä voimaa hakea vaikka
alkoholista... Tuosta jutustasi tulee mieleen
vain ettei jumala tee mitään = ei ole olemassa.
Ja eiköhän zombien symbolisen veren lotraaminen
ole aika taikauskoista hölönpölyä?
- Wariska
Luterilaisella palstalla oli muutama viikko sitten kiihkeää keskustelua Suomen kansallissodasta.
Väitettiin, että kun punainen veli kuoli, niin hän kuollessaan huusi Stalinia ja Leniniä apuun kun taas valkoinen veli kun kuoli, niin hän huusi apuun Jumalaa.
Itse olen sitä mieltä, että olipa poika kummalta puolelta tahansa, kun teki kipiää ja pelotti, niin äitiä huusivat. Ja niin se on pojat ja tytöt, että äitiä tekin huudatte, kun tosi paikka tulee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805579
- 1263907
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj443743- 663424
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262858Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72389- 262170
- 2042071
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4351739Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91678