Mormonit on kristittyjä

18

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PetrusB

      Tiedoksi pe.kulle, että kaikissa merkittävissä uskontoluokituksissa mormonit ja jehovan todistajat sijoitetaan suunnilleen samalle viivalle "kristinuskosta vaikutteita saaneisiin uskontoihin", mutta ei siis kristittyihin.

      On suurta asiantuntemattomuutta rinnastaa mormonit ja helluntailaiset. Helluntailaiset ovat kristittyjä.

      Antamasi linkkisivu mormoneista on heidän omansa. Totta kai he laskevat itse itsensä kristityiksi. Kristikunta taas ei heitä tunnusta. Syyt ovat opin todella selvät erot kristinuskoon nähden.

      • umpi-hetero

        eivätkö he "tunne" jeesusta? eivätkö he palvele kristittyä jumalaa?


      • on että
        umpi-hetero kirjoitti:

        eivätkö he "tunne" jeesusta? eivätkö he palvele kristittyä jumalaa?

        mormonit ja jeppulat ovat ei-kristittyjä. Samoin Mormonin Kirja kuin Uuden Maailman käännös (tai mikä sen nimi oli) ovat vain surkeita väärennöksiä Raamatusta


      • PetrusB
        umpi-hetero kirjoitti:

        eivätkö he "tunne" jeesusta? eivätkö he palvele kristittyä jumalaa?

        Eikö joku vielä tiedä mormonismin eroista kristittyihin nähden?

        Heillä on tosi omituisia omia pyhiä kirjojaan Raamatun rinnalla.
        Niiden mukaan Israelin heimoja purjehti Amerikkaan ja osa muutti väriä syntiensä takia.

        Joseph Smith väitti saaneensa Cumoran kukkuloilta kultalevyjä egyptiläisin hieroglyfimerkein, joita sitten olisi erehtymättömästi käännetty Mormonin kirjaksi.

        Mormonismissa on ollut käytössä moniavioisuus.

        Heidän käsityksensä armosta on toinen kuin kristittyjen. Mormonin armo pitää ansaita. Muutenkin se on ihmisen tekojen uskonto, ei Jumalan teoissa lepäämisen.

        Mormonismissa on kaikenlaista itsekeksityn jumalanpalveluksen sälää ympättynä amerikkalaisuuden itsekorostukseen. Hupaisinta lienee "pyhä alusvaate", jota on pakko pitää.

        He puhuvat Jeesuksesta ja Jumalasta, mutta onko sisältö sama?

        Tulee väkisin mieleen Paavalin puhe Areiopagilla, miten eräät ihmiset hapuillen etsivät Jumalaa, mistä hänet löytäisivät. Sydämestäni toivoisin, että mormonit löytäisivät kristinuskon armollisen Jumalan.

        Lisätietoja esim. Hannu Nymanin kirjasta "Toisenlainen evankeliumi".


      • ilmoittaa
        umpi-hetero kirjoitti:

        eivätkö he "tunne" jeesusta? eivätkö he palvele kristittyä jumalaa?

        Eivät palvele Raamatun Jumalaa.

        Ikävä "open" puolesta ihan hävetä tietosi vajavuutta.


      • Pekun kanssa

        Pekun kanssa on turha väitellä. Peku ei koskaan esitä omaa mielipidettä (omien sanojensa mukaan) vaan perustaa KAIKEN raamattuun.
        Pekun raamatussa sanotaan mormoonien olevan kristittyjä. Piste.


      • tunne.
        umpi-hetero kirjoitti:

        eivätkö he "tunne" jeesusta? eivätkö he palvele kristittyä jumalaa?

        Jehovan todistajilla ja mormoneilla on omat raamattunsa. Heidän raamatun mukaan he ovat kristittyjä.
        Mormoonit ja Jt:t eivät tunnusta Jeesuksen jumaluutta, mikä erottaa heidät kristityistä.
        Kristityillä on kolmiyhteinen Jumala, jonka taas Jt:t ja mormonit kieltävät.


      • ????
        umpi-hetero kirjoitti:

        eivätkö he "tunne" jeesusta? eivätkö he palvele kristittyä jumalaa?

        Oletko oikeasti opettaja? Ei uskoisi noin huonolla yleissivistyksellä pääsevän opettajaksi.
        Minä sinuna häpeäisin.


      • umpi-hetero kirjoitti:

        eivätkö he "tunne" jeesusta? eivätkö he palvele kristittyä jumalaa?

        * He uskovat Jeesukseen ainoastaan profeettana, heillä ei ole mitään mikä heistä teksisi krittiytjä, jevantodistajien kanssa yhtä kaukana Jumalasta, kuin taivas on maaasta.
        * Heidän ns. raamattunsa on ihan muuta puutaheinää, kuin oikea Raamattu.


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * He uskovat Jeesukseen ainoastaan profeettana, heillä ei ole mitään mikä heistä teksisi krittiytjä, jevantodistajien kanssa yhtä kaukana Jumalasta, kuin taivas on maaasta.
        * Heidän ns. raamattunsa on ihan muuta puutaheinää, kuin oikea Raamattu.

        Suomessa on uskonnonvapaus ja ei helluntailainen tai kukaan muukaan voi kieltää toisen kristinuskoa.
        Sehän olisi vastoin uskonnonvapauslakiakin.


      • given the dog a bone
        Pe.ku kirjoitti:

        Suomessa on uskonnonvapaus ja ei helluntailainen tai kukaan muukaan voi kieltää toisen kristinuskoa.
        Sehän olisi vastoin uskonnonvapauslakiakin.

        Kielläthän itsekin helluntailaisten kristinuskon, miksi hellarit eivät saisi kieltää sinun uskoa, häh?


      • tunne. kirjoitti:

        Jehovan todistajilla ja mormoneilla on omat raamattunsa. Heidän raamatun mukaan he ovat kristittyjä.
        Mormoonit ja Jt:t eivät tunnusta Jeesuksen jumaluutta, mikä erottaa heidät kristityistä.
        Kristityillä on kolmiyhteinen Jumala, jonka taas Jt:t ja mormonit kieltävät.

        Mormoneilla on myös samat Jumalat "Isä, Poika ja Pyhä Henki" kuten kristityilläkin.

        Kristittyjen Raamatun mukaan on vain yksi totinen Jumala ja kaksi muuta kristittyjen Jumalaa on keksitty paljon myöhemmin ja sitä ei siis mainita Raamatussa.

        Suurimmalla osalla kristityistä on myös neljäs Jumala joka on Pyhä Maria, Jumalan Äiti.


      • piilokas
        tunne. kirjoitti:

        Jehovan todistajilla ja mormoneilla on omat raamattunsa. Heidän raamatun mukaan he ovat kristittyjä.
        Mormoonit ja Jt:t eivät tunnusta Jeesuksen jumaluutta, mikä erottaa heidät kristityistä.
        Kristityillä on kolmiyhteinen Jumala, jonka taas Jt:t ja mormonit kieltävät.

        kolmiyhteinen Jumala? Kun raamttussa siitä ei ole mainittu mitään? Asialla kun ei ole uskon kannalta merkitystä.


      • luokittelua

        Jehoviahan ei katsota kistutyiksi, koska he eivät tunnusta Jeesuksen jumalallisuutta. Näin lienee myös mormonien kohdalla? Juutalaiset ovat tästä pokkeus: he kelpaavat jopa esimerkiksi vaikkeivat jeesuksen jumalallisuutta tunnustakaan.


    • hghhh

      Ovat samanlainen joukko kuin jehovantodistajat. Yksikään kristillinen seurakunta ei pidä mormoneja kristittyinä.

      Mormoneiden oppi täysin kristinuskonvastaista!

      Noilla sivuilla vähän mormonien uskosta.

      http://www.uskontojenuhrientuki.fi/mormon.html

    • on,

      mormooneja.

    • ovat kyllä.

      ´
      ´
      ´
      Mormoonit ovat yhtä paljon kristittyjä kuin muslimitkin.

    • todistettiin.

      että mormoonit ovat mitä ovat .

      Moniavioisuus toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe