Haluaisin oikeasti tietää millä olette päässee eroon vippikierteestä. Asiallisia kommentteja kiitos. Ottamalla lainan, ja maksamalla kaikki kerralla pois, vai tekemällä maksusopimukset, tai mahdollisesti laittamalla eston puhelimeen pikavippipalveluihin.
Millä eroon kierteestä
42
9586
Vastaukset
- Irti****
Jos sinulla on tuloja ja mahdollisuus pankkilainaan, niin kannattaa maksaa sillä kaikki pikavipit pois ja ottaa laina sitten sellaisella maksusopimuksella, mistä varmasti selviytyy.
Toinen vaihtoehto on maksusuunnitelmien tekeminen. Yleensä pikavippifirmat eivät tee maksusopimuksia, vaan ne pitää tehdä perintätoimiston kanssa. Muutamia poikkeuksia on, kuten öö-laina, Monetti ja terrarahoitus. Noihin pystyy tekemään suoraan maksusuunnitelmat kunhan on vaan ajoissa ennen eräpäivää liikkeellä. Monetti ei ainakaan itseltäni ottanut maksusuunnitelmasta mitään kuluja. öö-laina otti pari kymppiä ja terrarahoitus n.40€.
Ja sitten kun päästää noita vippejä perintään, niin kannattaa päästää sinne kaikki isoimmat vipit. Niihin saa sitten kunnnolla maksuaikaa, riippuen tietysti perintätoimistosta. Lindorffille, Svea Perinnnälle ja OK-perinnälle saa tehtyä jopa 6 kk maksusopimuksia helposti. Intrum Justitia on hieman tiukempi noissa.
Eli kannattaa aloittaa siitä, että maksat kaikki pienimmät ja kiireisimmät vipit pois ensimmäiseksi ja sitten annat mennä loppujen perintään ja otat sitten heti yhteyden kun saat perintätoimistolta kirjeen.
Lasket paljonko sinun on mahdollista kuukaudessa lyhentää noita velkoja ja teet niiden perusteella ehdotuksen perintätoimistolle. Perintätoimiston kanssa voi kätevästi asioida sähköpostin välityksellä ja yleensä ovat ymmärtäväisiä noiden maksusopimusten suhteen, kun kyse on pikavipeistä.
Mutta tosiaan, ensimmäiseksi soitat operaattorisi asiakaspalveluun ja laitat palvelutekstiviesti eston päälle ja sitten alat hoitamaan velkasi.
Itse pyörin lähes kaksi vuotta pikavippikierteessä, kunnes seinä tuli vastaan ja oli pakko hoitaa maksaminen perintätoimiston kautta maksusopimuksella. Puolessa vuodessa maksoin 3800€ pikavippisaldon pois ja nyt vuoden verran olen elänyt ilman ainuttakaan vippiä. Rahat riittää elämiseen mainiosti ja säästöönkin on kertynyt jo hyvä potti. Näin jälkikäteen ei voi kuin ihmetellä, miten sitä saattoikaan olla niin tyhmä, että sortui pikavippeihin. Silloin sitä ajatteli, että "kaikki, mulle ja heti" , niin kierre oli valmis. Nyt elämä hymyilee ja ei tarvitse kytätä postiluukkua joka aamua peläten, mitä sieltä on tulossa.
Niin ja luottotietoni ovat kunnossa vaikka maksoinkin perintätoimiston kanssa. Maksuhäiriömerkintää ei tule, jos teet maksusuunnitelmat ja noudatat niitä!
Ei muuta kuin tsemppiä kaikille, jotka kierteessä ovat. Hetkeksi pysähtyminen ja asioiden miettiminen sai ainakin itseni ymmärtämään, että ei se raha elämässä ole tärkeintä. Ystävät, harrastukset ja perhe ovat paljon tärkeämpiä ja kun raha-asiat ovat hoidossa, niin elämäkin maistuu paljon paremmalle.
Suunnitelmallisuutta ja kovaa tahtoa peliin, niin kaikesta selviytyy!!- "Yksi monista"
Kiitos sinulle joka vaivauduit kirjoittamaan asiallisen ja todella toivoa sekä neuvoa antavan viestisi. Itse olen myös syvällä vippikierteessä ja häpeä ja hätä ja ahdistus on jokapäiväistä. Jotenkin taakkaa lisää vielä se, että musta tuntuu kuin olisin ainoa "aikuinen" vippikierteessä oleva, olenhan jo melkein 50v. nainen ja jotenkin aina tuntuu,että vain nuoret tekevät näitä vippityhmyyksiä. Eilen uskalsin jo laskea vippieni yhteissumman ja sehän oli 5200€. KAMALA SUMMA. Ja ihan vain elämiseen. Ei mitään matkoja, ei baari-iltoja etc. ja tietysti vipillä maksettu vippiä, jolloin on kierre valmis. Yritän nyt maksella edes joitain pienempiä ja hätäisempiä vippejä poijes ja kunhan tulee perintätoimistojen kirjeitä, niin otan välittömästi yhteyttä niihin maksusopimuksen tekemisessä. Ainoa mikä mietityttää on tuo perintätoimistojen yhteistyöhalukkuus, eli jos vippi on esim. 500€, niin miten pieniin osiin suostuvat pilkkomaan summan? Onko tietoa? Niin ja puhelimeen tietysti estot, ettei uusia vippejä enää ikinä tule otettua. Pitäkää peukkuja että selviän!!!!!
- Näin on
Svea Perintä on mun mielestä huono.Pyysin sieltä eräpäivän siirtoa, mutta eivät antaneet maksuaikaa, vaikka olen hoitanut sinne kaikki aina ajallaan.Intrum sen sijaan antoi maksuaikaa, peri siitä kuitenkin 8egee, mut ei haitannut...
- Itsekin samassa veneessä
"Yksi monista" kirjoitti:
Kiitos sinulle joka vaivauduit kirjoittamaan asiallisen ja todella toivoa sekä neuvoa antavan viestisi. Itse olen myös syvällä vippikierteessä ja häpeä ja hätä ja ahdistus on jokapäiväistä. Jotenkin taakkaa lisää vielä se, että musta tuntuu kuin olisin ainoa "aikuinen" vippikierteessä oleva, olenhan jo melkein 50v. nainen ja jotenkin aina tuntuu,että vain nuoret tekevät näitä vippityhmyyksiä. Eilen uskalsin jo laskea vippieni yhteissumman ja sehän oli 5200€. KAMALA SUMMA. Ja ihan vain elämiseen. Ei mitään matkoja, ei baari-iltoja etc. ja tietysti vipillä maksettu vippiä, jolloin on kierre valmis. Yritän nyt maksella edes joitain pienempiä ja hätäisempiä vippejä poijes ja kunhan tulee perintätoimistojen kirjeitä, niin otan välittömästi yhteyttä niihin maksusopimuksen tekemisessä. Ainoa mikä mietityttää on tuo perintätoimistojen yhteistyöhalukkuus, eli jos vippi on esim. 500€, niin miten pieniin osiin suostuvat pilkkomaan summan? Onko tietoa? Niin ja puhelimeen tietysti estot, ettei uusia vippejä enää ikinä tule otettua. Pitäkää peukkuja että selviän!!!!!
Kuule, älä yhtään pelkää perintätoimistoja! Ne on tosi ystävällisiä ihmisiä, jotka ovat siellä töissä. Reippaasti vaan soitat, kun perintäkirje tulee ja selvität asian. Perintätoimistojen tyypit on todella asiallisia ja usein myös hyvin ystävällisiä ja empaattisia, ovat varmaan saaneet kuulla jos jonkinlaisia murheita usein.
Mulla on sama tilanne, en ole törsännyt rahoja, mutta kun työpaikka meni ja sairastuin, niin vähän aikaa sinnittelin pikaluotoilla. Ikää on n. 40 vuotta, eli en ole mikään teini, vaan vain ahdingossa oleva ihminen.
Eli siis perintätoimiston lasku nenän eteen, ne kysyvät siellä asianumeron, se näkyy laskussa. Jotkut antavat pilkkoa laskun vaikka viiteen-kuuteen erään, toisilla on 2 tai 3 erää. Ja sekin riippuu laskun suuruudesta. Jos pystyt edes jotain maksamaan ennen perintää, niin hyvä, sillä perinnästä ja maksusuunnitelmasta tulee ylimääräistä kulua molemmista. Mutta kyllä ne asiat siitä selviävät, ota vain rauhallisesti.
Muista toimia ennen eräpäivää, silloin on vielä mahdollista vaikuttaa asioihin! Mutta jos eräpäivä on mennyt, niin soita silti, voi olla että suostuvat silti neuvottelemalla tekemään suunnitelman. (Mulle on käynyt näinkin, joten tiedän).
Ja vielä: jos soittaminen kauhistuttaa ihan liikaa, niin laita sähköpostia! Ainakin Svealla ja OK:lla toimii sähköpostinkin kautta maksusuunnitelman teko. Siihen voit laittaa omat ehdotukset erien määräksi ja eräpäiväksi, ne sitten sieltä vastaavat, onko mahdollinen toteuttaa. Lindorffilla on my.lindorff-palvelu, jossa annetaan suoraan vaihtoehdot maksusuunnitelmalle, miten laskusi voidaan erittää. Emailit ja osoitteet löydät sieltä perintätoimiston laskusta.
Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn, tulevaisuudessa tämä on vain yksi ikävä episodi elämässä, jonka voi jättää taakseen. Eikö vaan:) - gfbsdfbdsdx
NO mites minkälaisia ajatuksia herättää tämmä: http://www.vauva.fi/keskustelu/2628727/velkajarjestely_vai_maailman_vanhin_ammatti
- POIKKI!!!
OTIN 2500 EURON LAINAN, MAKSOIN KAIKKI VIPIT POIS. LAITOIN SÄHKÖPOSTIA JOKAISEEN VIPPIFIRMAAN JA PYYSIN ETTÄ LAITTAVAT TIEDOILLENI ESTON! SEN JÄLKEEN LAITOIN INTERNETIN KAUTTA TEKSTIVIESTIESTON LIITTYMÄLLENI. JO ALKOI HELPOTTAMAAN, JA OLEN VASITEN SEURANNUT NÄITÄ SIVUJA JA AINA KUN ON UUSI VIPPIPAIKKA ILMAANTUNUT OLEN LAITTANUT SINNE SÄHKÖPOSTIA.NYT ON ESTOT JOKA PAIKKAAN JA MIELI ON NIIN ILOINEN! =) KOITA JAKSAA! TSEMPPIÄ! AINII SE VIELÄ ET OTIN LAINAN SAMPO-PANKISTA JA OLIVAT ERITTÄIN YMMÄRTÄVÄISIÄ KUN KERROIN MIHIN LIEMEEN OLEN JOUTUNUT...
- ....
vipit ulosottoon ja maksuhäiriömerkintä, ei varmasti saa enää vippiä
itselle meni noin - Nif*
.... kirjoitti:
itselle meni noinMITÄS PÄÄSTI ULOSOTTOON ASTI. ASIOISTA VOI AINA SOPIA. EI KANNATA HETI LUOVUTTAA. MÄ EN IKINÄ!!!:)
- kanskierteessä oleva
kiitos tiedosta että sampopankista saisi lainaa vippikierteeseen....täytynee itsekkin laittaa meiliä heille
- ex-vipannut
.... kirjoitti:
itselle meni noinMulla kans meni noin. Ensimmäinen kierre kesti n. 2 vuotta, tuli otettua vippiä vipin päälle. Sain lainan pankista, mutta se ei riittänyt ihan kaikkeen. Sitten jäin työttömäksi. Jo alko taas vippikierre uusiksi. Nyt sitten päästin ulosottoon, ensin toki yritin sovitella maksusuunnitelmia perintäfirmojen kanssa, mutta jos maksusuunnitelmia 50-100 e/kk ja niitä kymmeniä, niin ei oikein pärjää, vaikka kaksi työtä olisikin plus burn out. Sen jälkeen otin ensimmäisen maksuhäirömerkinnän plus muut vipit sitten kans. Ulosotossa nyt . Ennen kun ulosottoon meni, niin kaikista mahdollisista vipit vaan. En kyllä suosittele toisille, tulee vaan kaikenlaisia korkoja aivan hirveästi.
Mieli ei ole kuitenkaan maassa eikä tartte hermoilla mistä saisi uuden vipin, jotta voisi maksaa edellisen. Kittuuttelen kyllä seuraavat vuodet ja opiskelen samalla uudempaa ammattia, missä parempi palkka ja työllisyys hyvä.
Ainakin kierre totaalisesti katkaistu, eikä samanlaista kierrettä tule enää olemaan. En mikään nuori enää ole, vipit menivät elämiseen käytännössä asumiseen ja ruokaan, ei juhlimiseen tai matkusteluun.
Monilla perintäyrityksillä toimii toi nettisysteemi. Eli jos ei halua puhua puhelimitse niin sähköpostia vaan niille tai sitten monella on omat nettihakusysteemit velkaantuneille.
- Miuliai
Kiitos hyvistä vastauksista, koska tiedän, että enn ole ainoa joka on tässä jamassa. Itselleni kierre ei ole kestänyt kauaa, mutta haluan tämän loppuun, ennen kuin velkaa kertyy liikaa.
Luultavasti selviän ilman uuden lainan ottamistakin, jos teen maksusopimukset perintätoimistojen kanssa, koska teen kahtaa työtä.
Ensisijaisesti kuitenkin hommaan sen estopalvelun.- selvitä
niistä ja tsemppiä!OLen itse kokenut tän kierteen ja voin sanoa et se tulee ettei oikee huomaakkaan.Jos näit pikavippejä ei ois kun yx.ni se kierrehän loppus heti alkuunsa mut kun näitä riittää ni se alkaa se siirtäminen ja säätäminen.Ei niistä enää sit selviä,vaikka sitä itse niin luulee.....
- elämänhalu kadoksissa
selvitä kirjoitti:
niistä ja tsemppiä!OLen itse kokenut tän kierteen ja voin sanoa et se tulee ettei oikee huomaakkaan.Jos näit pikavippejä ei ois kun yx.ni se kierrehän loppus heti alkuunsa mut kun näitä riittää ni se alkaa se siirtäminen ja säätäminen.Ei niistä enää sit selviä,vaikka sitä itse niin luulee.....
itsekin mietin miten selviän, kaikista vippi maksuista. ne on menneet pelaamiseen ne vipit, eli ihan ahneutteen ja siihen et takas saa vaik tiedän ettei saa =(
laskin vippejä ois 2500e yhteensä kk sisään maksettava, miten maksan se on ongelmani??
olen sairaslomalla ja jään äitiyslomalle ja tuloni siis tipahtanu käteen jäävä osuus se 610e kk.ssa.
kaikki omaa vikaa, ei tarvii syyttää siitä tiedän itsekin syyn. isäni tietää ongelmastani ja saa kasattua noin 800e alkuun et saan lyhentää summia. mut se ei riitä. itse en saa lainaa kun on visa ja mastercard jo olemassa ja nekin miinusta meinaa heittää.isäni auttaisi enemmän mut on eläkeläinen eikä isoja tuloja, hän ei onneksi syytä ja nälvi, vaan yrittää ymmärtää nuorta.
mieheni ei tiedä näistä mitään. tietää et peliongelmaa ollut, ja olinkin pari vuotta pelaamatta, nyt sairastuin ja sorruin, pelihimo on jossain takaraivossa. miehellläni ei ole isot tulot ja tiedän et jos saa tietää tästä se on laukku ja ovi, kerran antanu anteeksi peliongelmani jolloin pelasin luottokortit tyhjiksi, toista mahdollisuutta ei enää anna,ja ymmärrän kyllä. vaikeaa tästä tekee sen että on jo yksi lapsi ja toinen tulossa kohta, että perhe elämä kärsii ja lapset vaistoo tämän kireän ilmapiirin, joka johtuu siis aikasemmista mnun mokistani.
itse miettinyt juuri tuota että jos menee perintään tuleeko automaattisesti luottomerkintä ja tieto esim pankkiin, koska meillä on asuntolainaa, et meneekö talo ja kaikki alta.
itken yöt, en nuku, pelkään postilaatikkoa mitä sieltä tuleee ja ehtiikö mies postin hakee ennen minua. mietin ja kysyn itseltäni miksi kaiken tän tehny iteselle ja perheelle, kun kaikki muuten ois hyvin.
neuvokaa mutta älkää syyttäkö, olen jo itsetuhoisissa ajatuksisa pitkään ollut, en halua et kukaan masentaa lisää.. - Melkein sama ongelma
elämänhalu kadoksissa kirjoitti:
itsekin mietin miten selviän, kaikista vippi maksuista. ne on menneet pelaamiseen ne vipit, eli ihan ahneutteen ja siihen et takas saa vaik tiedän ettei saa =(
laskin vippejä ois 2500e yhteensä kk sisään maksettava, miten maksan se on ongelmani??
olen sairaslomalla ja jään äitiyslomalle ja tuloni siis tipahtanu käteen jäävä osuus se 610e kk.ssa.
kaikki omaa vikaa, ei tarvii syyttää siitä tiedän itsekin syyn. isäni tietää ongelmastani ja saa kasattua noin 800e alkuun et saan lyhentää summia. mut se ei riitä. itse en saa lainaa kun on visa ja mastercard jo olemassa ja nekin miinusta meinaa heittää.isäni auttaisi enemmän mut on eläkeläinen eikä isoja tuloja, hän ei onneksi syytä ja nälvi, vaan yrittää ymmärtää nuorta.
mieheni ei tiedä näistä mitään. tietää et peliongelmaa ollut, ja olinkin pari vuotta pelaamatta, nyt sairastuin ja sorruin, pelihimo on jossain takaraivossa. miehellläni ei ole isot tulot ja tiedän et jos saa tietää tästä se on laukku ja ovi, kerran antanu anteeksi peliongelmani jolloin pelasin luottokortit tyhjiksi, toista mahdollisuutta ei enää anna,ja ymmärrän kyllä. vaikeaa tästä tekee sen että on jo yksi lapsi ja toinen tulossa kohta, että perhe elämä kärsii ja lapset vaistoo tämän kireän ilmapiirin, joka johtuu siis aikasemmista mnun mokistani.
itse miettinyt juuri tuota että jos menee perintään tuleeko automaattisesti luottomerkintä ja tieto esim pankkiin, koska meillä on asuntolainaa, et meneekö talo ja kaikki alta.
itken yöt, en nuku, pelkään postilaatikkoa mitä sieltä tuleee ja ehtiikö mies postin hakee ennen minua. mietin ja kysyn itseltäni miksi kaiken tän tehny iteselle ja perheelle, kun kaikki muuten ois hyvin.
neuvokaa mutta älkää syyttäkö, olen jo itsetuhoisissa ajatuksisa pitkään ollut, en halua et kukaan masentaa lisää..Itsekin äitiyslomalaisena sorruin vippeihin, ihan elämiseen tosin olen rahat käyttänyt. Kierre lähti, kun jotain piti saada ennen palkkapäivää. Ota yhteyttä kuntaasi, tai tutki edes nettisivuilta, tarjoaako se sosiaalista luottoa. Tapauksessasi uskaltaisin sanoa että varmasti saat! En tiedä, tutkivatko ne miehesi tuloja vai muuta, mutta luulisin että lainan hakijaa koskevia tietoja vain tutkitaan jos tutkitaan. Itse olen pääsemässä kierteestä sopimalla maksusuunnitelmia suoraan firmojen kanssa. Nyt sai jäädä tämä lainalla lainan maksaminen!
- 10+1
Melkein sama ongelma kirjoitti:
Itsekin äitiyslomalaisena sorruin vippeihin, ihan elämiseen tosin olen rahat käyttänyt. Kierre lähti, kun jotain piti saada ennen palkkapäivää. Ota yhteyttä kuntaasi, tai tutki edes nettisivuilta, tarjoaako se sosiaalista luottoa. Tapauksessasi uskaltaisin sanoa että varmasti saat! En tiedä, tutkivatko ne miehesi tuloja vai muuta, mutta luulisin että lainan hakijaa koskevia tietoja vain tutkitaan jos tutkitaan. Itse olen pääsemässä kierteestä sopimalla maksusuunnitelmia suoraan firmojen kanssa. Nyt sai jäädä tämä lainalla lainan maksaminen!
Toivottavasti päättäjät lukevat näitä surullisia tarinoita mitä nämä vipit aiheuttavat ja laittavat vippikeisarien toiminnalle stopin mahdollisimman nopeasti. Yhtäkään positiivista tarinaa en ole lukenut saatikka kuullut mistään, vain ja ainoastaan näitä miten on talous/henkinen hyvin vointi täysin tuhoutunut näiden takia. PIKAVIPIT PITÄÄ VÄLITTÖMÄSTI KIELTÄÄ LAILLA!
- xgfyxdftyxdr
no sillä että antaa mennä vaan ni ei tarvi sitten enään ihmetellä kun ei saa mistään enään tehtyä lisää velkaa.
- kierteessä myös
itse olen samassa tilanteessa kuin sinä----joten apuja kaipaillaan....ja täällä ollu nyt todella ihania ja hienoja kommentteja
- iiiikkkkaaaa
sama peli täällä. annoin tahallani mennä luottotiedot kuralle, muuten olisin vielä syvemmällä kusessa. n.20 kpl eri vippejä menossa ulosottoon. muutama käräjälappu jo tullut. onneksi kohtuulliset tulot.
- Kierteessä 1v
Piti tulla ihan lukaseen onko näihin pikavippeihin ratkasua jos niitä on kertyny, mut kutakuinkin samoja ratkasuja minkä tein, annoin mennä perintään ja tein helvetinmoisen määrän maksusopimuksia kuukausi erillä, 1000e tuli maksettua ekana kuukautena vähän vähemmän makselua taas seuraavas kuussa.
Perse hiessä vääntäny keväästä asti töitä ja yritäny kuitata velat pois isoilla tileillä mut ei tullu ajateltua et sitä rahaa olis tarvinnu vähä elämiseenkin ja ei muuta ku uutta vippiä :D, no nyt älysin että ei tarvi kaikkea maksaa kerralla, vaan sopivan kokoset erät niin ei tarvi tsiikailla enään vippejä.. pitäis lailta kieltää noi hemmetin vipit niihi kerran hairahtuu niin monen kuukauden stressi on tiedossa.. - poisongirl
Hei!
minä sain onneksi pankista järjestelylainan. Suurin kynnys oli kertoa kierteestä miehelleni jolla ei ollut aavistustakaan tilanteestani vaan kannoin sitä raskasta rekeä jopa 3 vuotta. Minulla ei ollut pelkästään pikavippejä vaan myös näitä ellos lainoja , lhv:tä , aasaa ym ym. Velkaa otettiin pankista 20000 euroa jolla nuo velat kuitattiin kerralla. Pankin ehto oli että laitan lainauskiellon kaikkiin pikavippi firmoihin ja tein sen enemmän kuin mielelläni. Nyt maksan pankille 364€/ kk onhan sitä nyt jonkin aikaa hiukan tiukemmalla mutta tuntuu silti että ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen voin hengittää vapaasti ja nukkua yöni rauhassa enkä todellakaan päästä itseäni tuohon jamaan. Etsi apua pankilta , takuu säätiöltä tai jos kunnassasi on mahdollista hakea tuota sosiaalista luottoa. Ota myös yhteys velkaneuvojaan jos et tiedä mitä tehdä ja kartoita rehellisesti tilanteesi. Ennenkaikkea puhu jollekkin läheisellesi ahdingostasi se antaa sinulle voimia tarttua ongelmaan. Kaikkea hyvää sulle ja toivottavasti saat apua ja sen jälkeen ole tiukkana äläkä päästä tilannetta luisumaan entiselleen. - ahdistunut123
Minulla on 1800€ Ferratum pikavippi ja olen työtön.
Miten pääsen eroon velasta?- huhhejjaa
Maksamalla sen pois työttömyyskorvauksistasi. Menemällä töihin ja maksamalla palkastasi. Menemällä marjametsään ja maksamalla poimintatuloistasi. Kukaan täyspäinen ei ota vippiä, jos jää työttömäksi eikä ole tuloja, mistä vipin maksaisi takaisin.
- perintäänvaan
Lopeta tuon Ferratumin maksaminen heti, se kasvaa vielä huimasti korkoa. Parin kuukauden jälkeen se menee perintään (OK Perintä). Siellä sitten sen saa sovittua sopiviksi kuukausieriksi. Multa meni viime vuonna perintään tuonkokoinen Ferran laina, vielä 5 kpl 100 euron erää jäljellä niin se on maksettu.laskin että säästin yli tonnin päästämällä se perintään siihen nähden että olisin yrittänyt maksaa laina suoraan Ferratumille noilla niiden sikakoroilla.
- jokuvaan11122
Ite toissapäivänä otin ostosrahalta 1600€ jolla sain ferratumin maksettua pois.
Itekin työtön, mutta pistin siihen tulot et oisin töissä ja sain rahat, nyt 165€ erät vuoden, säästää todella paljon kun 30% korko verrattuna siihen 200% korkon.
- XXXXXXXXXXXXXXXz
Tässä on pohdittu erillaisia vaihtoehtoja:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2628727/velkajarjestely_vai_maailman_vanhin_ammatti - nti_nytky84
Kituuttamalla ja vielä kerran kituuttamalla vähän lisää. Sain toisen mahdollisuuden kun tapasin puolisoni, jonka kanssa hain yhteishakija lainaa sitten myöhemmin ja tämä käytettiin vippivelkojen osamaksujen lyhennyksiin. Talouteen.com avulla löysin muitakin säästövinkkejä ja nyt on kaikki puhelinlaskut ja nettiliittymät minimissä niin jää rahaa viivan allekkin. Tuolta opin myös että sijoittamalla voi vaurastua köyhäkin kun aikajänne on 20 vuotta. Nytten körötellään ja maksellaan velkoja pois, mutta ei enää pissit sukassa. Ai niin ja lainan hain Santanderilta, joka halvempi kun moni muu palvelu mihin törmäsimme.
- lkkokoko
Minä olen vippikierteessä enkä näe eksittiä lähitulevaisuudessa. Millä näistä selviää=?
- itemaksanutferratumin
Ei uutta vippiä ja maksaa vanhat pois korkeakeakorkoisin ensin pienikorkoisin viimeiseksi.Elää kituuttaen muuten.Tosiaan ostosrahalla jos saa voi maksaa vaikka ferratumin ta i muun yhtä kalliin ensin pois korossa huomattava ero.Toimii jos saat.
- Vipppaaja
itemaksanutferratumin kirjoitti:
Ei uutta vippiä ja maksaa vanhat pois korkeakeakorkoisin ensin pienikorkoisin viimeiseksi.Elää kituuttaen muuten.Tosiaan ostosrahalla jos saa voi maksaa vaikka ferratumin ta i muun yhtä kalliin ensin pois korossa huomattava ero.Toimii jos saat.
Ei mul ollu varaa maksaa kaikkia niin pistin kaikki suosiolla ulosottoon. Ne haluu vaan yhtä pientä kuukausierää eikä tarvi miettiä mitään.
- rrhrh
Jätä maksamatta ja odota vanhentumista.
- fvnlkdfknc
Kohta joku varmaan suosittelee Simpliaa.
- rrer
Velka vanhenee 15v. Jos ne on siellä perinnässä ja ulosotoissa iät ja ajat.
- hrehre
Opintolainat vanhenee 5 vuodessa. Jos ei oo tuloja mistä ulosmitata se on paha siten ulosmitata.
- retrew
Työmarkkinatuesta ei voi ulosmitata.
- Vippaajaneiti
Joo kaikkee noista on yritetty
Nyt kokeilen tällasta et annan mennä 60 000 e pikavippejä ja kulutusluottoja ulosottoon. Saa nähä ollaanko heti tarjoomas lainaa taas ku luottotiedot jälleen kerran palautuu normaaleiks vai auttasko tää mitään.- zx11
tuolla summalla luottotietosi eivät enää koskaan palaudu normaaleiksi..
- Vippaajaneiti
zx11 kirjoitti:
tuolla summalla luottotietosi eivät enää koskaan palaudu normaaleiksi..
Älä naurata! Tuo on pois alle 6 vuodessa. :) Ja olen huomioinut uo kulut tuossa.
- kovillatuloillamaksaa
Miten olet voinut saada noin paljon 60donaa korkeakorkoista vippiä.Sullahan täytyy olla kovat tulot ei tuollaisia pienituloiset saa.
- Cucuc
kovillatuloillamaksaa kirjoitti:
Miten olet voinut saada noin paljon 60donaa korkeakorkoista vippiä.Sullahan täytyy olla kovat tulot ei tuollaisia pienituloiset saa.
Parikyttonnia vippejä, kolkyttonnia kulutusluottoja. Muita laskuja. Kuluthan on kovat esim ndn yhtiöt / suomen tililuotto anto vuosi sitten 2000e lainan mikä muuttuikin yli 3700 velaksi alle vuodessa.
- Kai.Vari66
Pikavippikierteellä ymmärretään sitä, että pikavippejä maksetaan pikavipeillä ja kohta ei raha muuhun riitäkään. Se tärkein päätös on asennemuutos: haluan laittaa raha-asiani kuntoon. Kun asenne on ok, keinot kyllä löytyy, jos e ei ole kunnossa, löytyvät selitykset. Koska kyse on liian suurista maksuista velallisen maksukykyyn nähden, ja velat pitää maksaa, silloin paras keino on ottaa yhdistelylaina riittävän pitkällä maksuajalla. Pikavippien maksuajat ovat yleensä pisimmillään kuukausia mutta yhdistelylainoilla taas jopa 15 vuotta. kingrahoitus.fi/
- sj123
Tietoa ja tukea raha-asioihin: http://www.webtieto.com/p/raha.html
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053163GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!331011- 67878
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 45847
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831