tuskaa

äidillä

on se helvetti että aina kun tuntuu että asiat lähtevät rullaamaan niin seuraava ovi lyödään nenän edestä kiinni.
Poika sai lähetteen tarkkaavaisuushäiriötutkimuksiin, mutta nyt käynti onkin muka liian myöhään, ei pääse pienluokalle.

Tää on pelkkää tuskaa ja epätoivon suota, jossa rimpuilen aivan yksin.

6

917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä päätti

      Meidän neuvolapsykologimme kirjoitti tällä viikolla pienluokka'lähetteen'. Olin aikaisemmin sanut tietää, että nyt huhtikuun aikana nuo luokat muodostetaane, eli ei tarvita aikaisemmin.
      Miten nuo tutkimukset, ovatko siis neuvolapsykologille vasta? Sitten se on kyllä jo aika myöhäistä. Meilläkään ei ole vielä ADHD-diagnoosia, eikä mitään, ne tutkimukset ovat vasta toukokuussa, mutta niillä ei nyt ollut onneksi merkitystä.

    • kokenut

      Jos oikein ymmärsin, HALUAT lapsesi pienryhmään.
      Älä ole huolissasi. Syksyllä kun lapsesi aloittaa koulun normaali luokassa ja jos ongelmat ovat hyvinkin selviä, aika nopeasti tarvittava siirto pienryhmään tehdään. Älä stressaa vielä, nauttikaa keväästä ja kesästä! Kyllä ne asiat hoituvat kunhan syksyllä koulu alkaa.

    • meille je

      Käytiin psyk.testeissä vapun aikaan ja suoraan lipsahti psykologilta, että tämän vuoden pienryhmät on jo täys. Valinnat oli jo maaliskuussa. Me muutettiin vasta ja vaikka lapsi oli ollut erityislapsi statuksella jo 3-vuotiaasta, ni ei saatu pienryhmää. Tuplasi eka luokan. Menee siis nyt taas ekalle. Pidä vaan puoliasi. Byrokraatit vaan miettii, kuinka saa lähetteet ja lapsimäärät sopimaan yhteen. Ne ei piittaa lapsesta mitään.

    • tälleen

      opettaja voi suositella että koulupsykologi viettää aikaa lapsesi kanssa ja täten antaa ilmoituksen ja hyväksyntänsä että lapsi siirretään "erityis" luokkaan,,tai siis pienryhmään jossa on mmuitakin tarkkaavaisuuslapsia.
      tyttäreni kävi 1-2 lk., normaalissa luokassa,kunnes siirrettiin 3. luokalle evy-luokkaan

      • vastaa

        koulupsykologi täällä haluaa väkisin tehdä lapsesta käytöshäiriöisen. On nähnyt peräti kaksi kertaa pojan, mutta muiden ammattilaisten sanomiset ei paljon paina.

        Lopulta asia meni niin, että kun paniikissa sain viikolla aikaistettua lääkäriaikaa, niin tämä psykologi sanoi, ewttä toivotaan että se riittää, hän EI TIEDÄ milloin oppilasvalinnat tehdään. Eli siis soitteli ja pelotteli vissiin huvikseen.

        Oppilashuoltoryhmä on päätynyt suosittamaan pojalle pienryhmäpaikkaa, mutta niiä on niin vähän, että ellei diagnoosia tule, ei todennäköisesti pienryhmään pääse :(
        Mitä olen eniten ihmetellyt koko tämän prosessin aikana on se, miten melkein kaikki nk ammattilaiset ihmettelevä't, että haluan nämä tutkimukset "jo nyt" ts kun poika on vasta 6-v. No herranen aika milloin sitten? Kun hän on 10-v, itsetunto rusikoitu jatkuvista pettymyksistä ja epäonnistumisista ja koulu menee päin mäntyä eikä kukaan enää pärjää hänen kanssaan? En takuulla anna kenenkään tehdä niin lapselleni!
        Minä kyllä olen päättänyt taistella vaikka viimeiseen veripisaraan saakka tästä asiasta. Kyseessä on koko loppuelämä eikä sitä saa tuhota sillä, että pannaan poika luokalle, jossa ei tule pärjäämään!

        Kiitos kannustuksesta ja siitä, että jaoitte omia kokemuksia. Jospa tunnelin päässä näkyisi valoa :)


      • Meillä päätti
        vastaa kirjoitti:

        koulupsykologi täällä haluaa väkisin tehdä lapsesta käytöshäiriöisen. On nähnyt peräti kaksi kertaa pojan, mutta muiden ammattilaisten sanomiset ei paljon paina.

        Lopulta asia meni niin, että kun paniikissa sain viikolla aikaistettua lääkäriaikaa, niin tämä psykologi sanoi, ewttä toivotaan että se riittää, hän EI TIEDÄ milloin oppilasvalinnat tehdään. Eli siis soitteli ja pelotteli vissiin huvikseen.

        Oppilashuoltoryhmä on päätynyt suosittamaan pojalle pienryhmäpaikkaa, mutta niiä on niin vähän, että ellei diagnoosia tule, ei todennäköisesti pienryhmään pääse :(
        Mitä olen eniten ihmetellyt koko tämän prosessin aikana on se, miten melkein kaikki nk ammattilaiset ihmettelevä't, että haluan nämä tutkimukset "jo nyt" ts kun poika on vasta 6-v. No herranen aika milloin sitten? Kun hän on 10-v, itsetunto rusikoitu jatkuvista pettymyksistä ja epäonnistumisista ja koulu menee päin mäntyä eikä kukaan enää pärjää hänen kanssaan? En takuulla anna kenenkään tehdä niin lapselleni!
        Minä kyllä olen päättänyt taistella vaikka viimeiseen veripisaraan saakka tästä asiasta. Kyseessä on koko loppuelämä eikä sitä saa tuhota sillä, että pannaan poika luokalle, jossa ei tule pärjäämään!

        Kiitos kannustuksesta ja siitä, että jaoitte omia kokemuksia. Jospa tunnelin päässä näkyisi valoa :)

        Moi, jatka taistelua, ei ne päätökset todella ole vielä tehty meillä täälläkään. Ensi viikolla on kokous erityislapsista. Ja tuli mieleen, että ei meidänkään pojalle ole varmistanut erityisuokka, sehän on vasta neuvolapsykologin suositus, joka llaan saatu. Toivottavasti lääkäri toukokuun alussa ei ole liian myöhään.

        Meillä on pojalle tehty HOJKS viimeiseksi kolmeksi vuodeksi ja olen sen koko ajan kertonut eri tahoille (Kelto, neuvolapsykologi), että minua huolettaa tuleva koulunalku. Vasta tänä keväänä alkoivat asiat rullata, varsinkin kun meille sattui viimeiseksi neuvolalääkärikäynniksi neuropsykologiaan erikoistunut ihminen, joka pisti asioita eteenpäin. Muuten saattaisi olla, että taistelu jatkuisi täälläkin, jotenkin on niin nihkeää ollut.

        Tsemppiä sinulle sinne, älä luovuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe