YLE kusettaa aivan uskomattomasti suomalaisia katsojia siten että se kerää niitä ylikalliita ja ylivajaita tv-lupamaksuja. No lasketaanpa Tv-lupa maksaa 2000 mummoa vuodessa, jos vaikka suomessa on miljoona telkkua tästä tulee 2 mrd mummoa, yleltä tulee 50% FST:tä joten suomalaiset maksavat 1 mrd mummoa vuodessa siitä vitun FST:stä. Itse en kato ikinä sitä mutta mun täytyy kummiski maksaa joka vitun vuos se vitun 2000 mummoo, tästä lähin en enää maksa enää ku korkeintaa 1000 mummoo eli sen minkä verran mä sitä paska ylee katon!!! kommentoikaa eikö vitutakkin!! Yle on perseestä!!!
YLE KUSETTAA
8
1141
Vastaukset
- juu
vitunpässi,165€vuodessa.
- vittuuntunut
aivan sama hurrispede! ei tässä siitä vitun hinnasta kyse ollut vaan siitä miten YLE kusettaa joka tapauksessa olis se sit tonttu mummoo vuodessa tai kaks... pilkunnussijahomokusipääfstfanaatikko!!!!!
- Tiedoksi
Ahvenanmaalaiset on vapautettu YLE:n tv-lupien maksamisesta. Joten potentiaalisten ruotsinkielisten määrä,jotka luvan maksaa on todella pieni. Esim. ruotsinkielisellä Pohjanmaalla on suhteessa eniten lupamksun laiminlyöneitä.
Käytännössä suomenkieliset tv-luvan maksajat kustantavat ruotsinkielisen toiminnan,joka vie YLE:n budjetista 15-16 %.
Viime vuonna YLE vielä lisäsi entisestään ruotsinkielisen henkilöstön määrää.
Markkinaosuus ruotsinkielisellä toiminnalla on n. 1 %. Katsojatutkimusten mukaan FST:llä on ohjelmia joiden katsojia on alle 1000!
Koko kuvio on eräänlainen valtiosalaisuus,josta ei saa keskutella julkisesti. - MTV
Kun telkkuriin haluaa oman firman mainoksen, joutuu pulittamaan ison pinon rahaa.
Kun sitten kesken elokuvanautinnon joutuu alkaan katsoon joitain typeriä mainoksia, sitä tekee tahtomattaan ILMAISTYÖTÄ!
Siis joko lupamaksut ja ei mainoksia, TAI paljon mainoksia eikä lupamaksua ensinkään.- teeveestä pelkkää roskaa
Ei niitä tv-lupamaksuja kandee maksaa!!!
- mainosmies
enitenhän yle kusettaa siinä, että se muka olisi mainosvapaa kanava, kun yle perii rahat neloselta ja maikkarilta, jotka joutuvat myymään mainosaikaa myös ylen kanavien rahoittamiseksi.
yle pitää panna itse hankkimaan omat mainostulonsa. - joku
ainoa ero mitä olen ylen kanavilla nähdyt tv-luvan korottamisen jälkeen on se että siellä on ollut enemmän tv-lupa mainoksia(eli melkein uhkauksia) ei taida olla mikään hirveä kassakriisi menossa kun on varaa tuolaisia mainoksia tehdä.
itse olen hölmöiksissäni mennyt maksamaan tv-luvan. - mikälie
Pikaisella silmäyksellä jo näkee, että suurin osa Ylen ohjelmista on ostettu ulkomailta. Monet on BBC-kamaa eli näkee periaatteessa sen kanavilta, kunhan katsoo. Sama juttu uutisten kanssa - saadaan kuitenkin suureksi osaksi ulkomailta (ei tietenkään koske kotimaan uutisia, vaikka nekin tulee STT:lta sun muualta). Ja loput ohjelmista onkin jotain typerää läppää, joka ei palvele ketään, ei uudista mitään, on yhtä tyhjän kanssa.
Päätelmä: muu maailma saa ilmaiseksi (englannissa ei tietääkseni ole mitään tv-lupamaksua ja jos onkin, se ei ikimaailmassa voi olla Suomen tasoa) siinä missä me joudumme jostain syystä maksamaan kutakuinkin tyhjästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h452929Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062701Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv362419- 322014
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151529- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050