Luojan kiitos en ole Sampo-pankin asiakas! Muutama vuosi sitten siirryin OP:n asiakkaaksi, enkä ole kertaakaan vielä katunut!
Ystävällinen ja ihmisläheinen palvelu, hienon värinen ja tuntuinen ja ennen kaikkea TOIMIVA verkkopankki, Bonusjärjestelmä, jonka ansiosta saan kymmenet eurot rahaa vuodessa Pohjolan vakuutusten maksuun ( tietysti ilmaiset palvelumaksut, nekin menevät bonuksista).
Minua kuitenkin harmittaa Sammon asiakkaiden puolesta, vaikka olenkin itse onnellinen OP:n asiakas.
Rohkaisen jokaisen, joka meinaa vaihtaa Sammosta pois, pyytämään tarjous Osuuspankista. Ainakaan minun ei ole tarvinut katua.
Tyytyväinen OP:n asiakas tässä...
18
2519
Vastaukset
- Nordea ja muut
on parempia. OP-pohjola on tullut tunnetuksi bonuskusetuksistaan, sekä salailusta. Ei edes näytä julkisesti hinnastoaan netissä eikä sitä saa konttoristakaan kuin pitkällä kerjäämisellä. Miksihän näin?
Siksi tietenkin että eivät halua näyttää korkeita hintojaan. Ihminen ensin kalastetaan asiakkaaksi op:hen jonka jälkeen vasta selviää karu totuus!
Ainakaan kenenkään sellaisen jolla ei ole paljon säästöjä, ei kannata mennä op-pohjolan asiakkaaksi. Tavallisen joka vaan käyttää käyttötiliä kannattaa mielummin mennä vaikka Nordeaan, S-pankkiin, säästöpankkiin tai koivunlehtipankkin. Ei OP-pohjolaan!- Aloittaja
Hei,
tuossa olet oikeassa, että jos ei ole paljon esim. asuntolainaa, tai säästöjä/talletuksia tms. niin sitten OP ei ole niin edullinen kuin esim. Nordea.
Minun tilanteessani, kun asuntolainaa on n. 50 donaa, ja sijoituksiakin löytyy vähän, OP on edullisin, vielä kun sain sieltä edullisimman lainamarginaalin. Lisäksi Tampereen Seudun OP:ssa kohtelu on ollut erittäin ystävällistä.
Kukin toki valitkoon mieleisensä pankin vapaasti! - on.
Aloittaja kirjoitti:
Hei,
tuossa olet oikeassa, että jos ei ole paljon esim. asuntolainaa, tai säästöjä/talletuksia tms. niin sitten OP ei ole niin edullinen kuin esim. Nordea.
Minun tilanteessani, kun asuntolainaa on n. 50 donaa, ja sijoituksiakin löytyy vähän, OP on edullisin, vielä kun sain sieltä edullisimman lainamarginaalin. Lisäksi Tampereen Seudun OP:ssa kohtelu on ollut erittäin ystävällistä.
Kukin toki valitkoon mieleisensä pankin vapaasti!"Tampereen Seudun OP:ssa kohtelu on ollut erittäin ystävällistä. "
totta, mutta siitä maksat kovan hinnan,
eikös pankkiasioiden tarkoitus ole että rahassa lasketaan pankin järkevyys.
OP. on tosiaan hyvää käytöstä ja kauniita puheita,
mutta numeroista ei paljon puhuta, ei kuluista ei koroista.
korkotarjouksia ei saa sähköpostissa,
kuten olen saanut useasta pankista ja Nordeassa etsivät numeroni ja soittivat alle 2 tunnin kun sp. kysyin. - mun op
Kiitos viestistäsi!
Suosittelen Nordeaa ja kaikkia muita pankkeja paitsi Osuuspankkia!
Saanpahan jatkossa itse parempaa palvelua, kun ette suututa mukavaa ja ammattitaitoista pankkineuvojaani iänikuisilla marmatuksillanne. Itse vaihdoin asiakkuuden muutama vuosi sitten Osuuspankkiin pikkupankista. Epäilin bonuksia ja niistä keskusteltiin pitkään toimihenkilön kanssa. Nyt niitä on kuitenkin tullut kuten luvattiin ja muutenkin kaikki toiminut jopa odotettua paremmin. Monenlaisia palveluista eli asuntolainaa, sijoituksia, Visa, verkkopankki jne. Verkkopankki toimii ja tarpeen vaatiessa saan yhteyden omaan pankkitätiini.
Hinnat saattavat olla korkeampia kuin muualla, mutta minun vaakakupissani painaa ammattitaito sekä palvelu. Hyvä syy teille ikuisille valittajille pysyä poissa pankistani.
- lainapossu
samaa mieltä op on ollut kelpo pankki meidän perheelle.nyt olen jo bonuksilla maksanut kaksi vakuutusmaksua ja kaikki palvelumaksut (lainaa lähes 100000 euroa, bonusta tulee maksimi määrä)
- velkaa_on
eipä ole minullakaan pahaa sanottavaa Op pankista.tosin onhan meidänkin perheellä lainaa lähes sata tonnia ja näin ollen sitä poonustakin tulee maksimi määrä. ei se nyt ihan miltään kusetukseltakaan tunnu,kun olen jo 2 vakuutusmaksua maksanut op-bonuksilla ja vielä riittää palvelumaksut kattamaan ja koko ajan kertyy lisää joka kuukausi. mikähän siinä on se kusetus? kun ei minkäänlaisia piilomaksujakaan ole.
- raha ratkaisee, ei hymyt
Heh, mutta millä saat ne bonusrahat, on minullakin siellä,
saamme korkoa 3k/kk/360 euriboriin sidottuna, -0,056.
Kaikialla muualla saamme aina 0.3–0.4 % enemmän ja viimeisen puolivuotta
Glitnirissä vapaalla tilillä 5 %,
säästöpankissa elokuussa 4,9 %,
joulukuussa 5,1 %, kun on 4 kk välein uusiutuva tili.
Myös lapseni sai muualta lainaa mökkiinsä paljon edullisemmalla korolla.
Perhekokonaisuudessamme 4 lasta, vanhemmat ja isovanhemmat,
on usein käyty kysymässä autovakuutusten hintoja, kun on olut maksulappu kädessä ja siten voi kysyä täysin samanlaisen hintaa.
Joskus 2 auton samalla kertaa ja sanottu ett 8 autoa siirtyy jos edullinen vakuutus tulee,
ei ole tullut, joskus sama, mutta eräisiin hurjasti kalliimpi.
Heh, jos olet onnellinen, olet lukenut niitä satoja mainospuheita OP sivuilta.
Suuri yritys panostaa paljon mainontaan.
Vaihdoin peruspankkina 35v jälkeen -90 luvulla Op:sta Nordeaan.
Nyt syksyllä S-pankkiin.
Nyt ainakin tulee kivasti korkoa käyttötikillekin ja
onhan siellä muitakin talletuksia, netissä saa tallettaa ja aina on ollut korko kilpailukykyinen Op ja Nordeaan katsoen.
Sammossa on ollut vain ilmaiset palvelut, tili, ja nettiavaimet,
sekä määräaikaistalletukset, Sampo onolut paras koronmaksaja ”suurista pankeista”.
Nyt näyttää Sammon paketit kovin kalliilta,
kun nykyään saa ilmaisia maksuaikakortteja aivan ilmaiseksi,
siis S-pankin lisäksi.- Aloittaja
Jos raha ratkaisee, kannattaa laskea mikä tulee kokonaisedullisimmaksi. Kyllä minulle ainakin Op tulee selvästi halvimmaksi. Ei tulisi mieleenikään pelkkien mainospuheiden perusteella johonkin pankkiin siirtyä.
Minulle OP:n asuntolainatarjous merkitsi sitä,että muut pankit olisivat joutuneet tarjoamaan minulle 0,15% asuntolainan marginaalin ollakseen yhtä edullisia. Kukaan ei taipunut kyseiseen marginaaliin (en sitä odottanutkaan.)
Et voi verrata 90-luvun osuuspankkia tämän päivän osuuspankkiin. On sentään merkittävästi edut parantuneet.
Mutta kuten jo totesin, jollekin on joku edullinen, jollekin toiselle joku toinen.
Minulle merkitsee kyllä myös rahan lisäksi myös se mistä saa hyvän ja ystävällisen palvelun, ja mahdollisesti hymyn. Voin jopa maksaa vähän enemmän jos saan hyvän palvelun, tosin OP:ssa ei tarvitse, kun se on edullisin ja hyvä palvelu automaattisesti. - Aar.fox.
Aloittaja kirjoitti:
Jos raha ratkaisee, kannattaa laskea mikä tulee kokonaisedullisimmaksi. Kyllä minulle ainakin Op tulee selvästi halvimmaksi. Ei tulisi mieleenikään pelkkien mainospuheiden perusteella johonkin pankkiin siirtyä.
Minulle OP:n asuntolainatarjous merkitsi sitä,että muut pankit olisivat joutuneet tarjoamaan minulle 0,15% asuntolainan marginaalin ollakseen yhtä edullisia. Kukaan ei taipunut kyseiseen marginaaliin (en sitä odottanutkaan.)
Et voi verrata 90-luvun osuuspankkia tämän päivän osuuspankkiin. On sentään merkittävästi edut parantuneet.
Mutta kuten jo totesin, jollekin on joku edullinen, jollekin toiselle joku toinen.
Minulle merkitsee kyllä myös rahan lisäksi myös se mistä saa hyvän ja ystävällisen palvelun, ja mahdollisesti hymyn. Voin jopa maksaa vähän enemmän jos saan hyvän palvelun, tosin OP:ssa ei tarvitse, kun se on edullisin ja hyvä palvelu automaattisesti."Kyllä minulle ainakin Op tulee selvästi halvimmaksi."
kerro sitten numeroita, mitä korkoa saat, mikä on velkasi korko.
Meillä on talletussuojan verran kaikissa pankeissa, noin 8 pankissa.
Duunari kun ollaan, ei riskeerata.
saan OP tällä hetkeä 4,53 % sen bonukset onko ne nyt 0,24 %.
Ne ovat siellä 2 vuotta, siten saan aina ne pois.
Lapsilla on mökinlainoja, korko 0,25 %, 1v euriboriin,
tosin korkokatto tuli jo vastaan, joten todellinen korko 4,55 % paikkeilla.
Muualta saan useissa talletuksissa 4,8 % ja keskikorko liene 4,9 % paikkeilla.
Ainoat kulut, Nordeaan 1 €/kk nettiavaimista. - heisulivei_
OP:sta kannattaa ottaa vain asuntolaina...ylimääräisiä rahoja siellä ei kannata säilyttää maksavat tosi surkeaa korkoa huonoilla ehdoilla(kuukauden alin saldo jne...)
Mullakin asuntolainaa 100000 euroa ja marginaali 0,35-bonukset joten marginaali noin 0,15%
Ylimääräiset rahat siirrän muihin pankkeihin
- asiakas op
Itse ainakin olen kyrpiintynyt kaikkiin pankkeihin.
Olen op omistaja asiakas, mutta ku puuttuu se 5000,- talletus tai velka, niin maksan sitten itse kaiken.
Mutta yhtä asiaa ei kannata tehdä, laittaa raha-asioita ja vakuutuksia samaan. eihän siitä oikeesti oo mitää hyötyä mulle- Aloittaja
Sun tilanteessasi OP ei kyllä ole edullisin! Jos on noin kun sanoit, että ei ole 5000 euroa velkaa tai talletuksia, OP:n palvelumaksut ovat kyllä kalliimmasta päästä, jos ne joutuu itse maksamaan.
Sun kannattaisi vaihtaa pankkia. Esim. Nordea, S-pankki. Op on kannattava vain jos on velkaa tai talletuksia/sijoituksia - op-omistaja-asiakas
Aloittaja kirjoitti:
Sun tilanteessasi OP ei kyllä ole edullisin! Jos on noin kun sanoit, että ei ole 5000 euroa velkaa tai talletuksia, OP:n palvelumaksut ovat kyllä kalliimmasta päästä, jos ne joutuu itse maksamaan.
Sun kannattaisi vaihtaa pankkia. Esim. Nordea, S-pankki. Op on kannattava vain jos on velkaa tai talletuksia/sijoituksiaNiin...
Sitä edullisuutta voi mitata nii monella eri tapaa... mutta ei sekään ole edullista, jos pitää tilillä 5000,- nii sekin on monelle aika kova vaade, ja se on kaikilla pankeilla sama... ei oo sellaista pankkia joka sitä ei vaadi periaattessa.
Mutta on sekin aika duuni, että vaihtaa pankkia, ku kaikki maksuyhteydet pitää uusia yms... - ja.
Aloittaja kirjoitti:
Sun kannattaisi vaihtaa pankkia. Esim. Nordea, S-pankki. Op on kannattava vain jos on velkaa tai talletuksia/sijoituksia"Op on kannattava vain jos on velkaa tai talletuksia/sijoituksia".
totta ja lisäksi pitää luottaa että OP-pankki maksaa hyvä korkoa,
ja antaa lainaa edullisella korolla.
(älä vaan kysele muualta, ettei tule paha mieli) - velallinen(())
ja. kirjoitti:
"Op on kannattava vain jos on velkaa tai talletuksia/sijoituksia".
totta ja lisäksi pitää luottaa että OP-pankki maksaa hyvä korkoa,
ja antaa lainaa edullisella korolla.
(älä vaan kysele muualta, ettei tule paha mieli)Eihän se, että on Op:ssa pääasiallinen asiointi (palkka, asuntolaina, jne.) poissulje sitä, että voi toki laittaa rahojaan sinne mistä niille saa paremman tuoton. Mutta asuntolaina-asiakas on OP:ssa vahvoilla. Niin vahvoilla, että väitän, että mistään muusta pankista ei tällä hetkellä saa vastaavia rahallisia etuja.
Vaikka lainassa olisi niinkin "huono" marginaali,kuin 0,4%, niin Op olisi vielä kilpailukykyinen bonusjärjestelmänsä ja omistaja-asiakkuutensa/keskittämisetujensa vuoksi. Vai onko jollain tiedossa pankki, joka antaa sinulle asuntolainaa 0,15% marginaalilla? Se alkaisi jo olla yhtä edullinen kuin OP. Voihan joku tietysti antaa.
On minullakin Sampon Varatili, jossa on paljon parempi korko kuin Op:n tileillä, vaikka OP:n asiakas muuten olenkin. - meurhzer
velallinen(()) kirjoitti:
Eihän se, että on Op:ssa pääasiallinen asiointi (palkka, asuntolaina, jne.) poissulje sitä, että voi toki laittaa rahojaan sinne mistä niille saa paremman tuoton. Mutta asuntolaina-asiakas on OP:ssa vahvoilla. Niin vahvoilla, että väitän, että mistään muusta pankista ei tällä hetkellä saa vastaavia rahallisia etuja.
Vaikka lainassa olisi niinkin "huono" marginaali,kuin 0,4%, niin Op olisi vielä kilpailukykyinen bonusjärjestelmänsä ja omistaja-asiakkuutensa/keskittämisetujensa vuoksi. Vai onko jollain tiedossa pankki, joka antaa sinulle asuntolainaa 0,15% marginaalilla? Se alkaisi jo olla yhtä edullinen kuin OP. Voihan joku tietysti antaa.
On minullakin Sampon Varatili, jossa on paljon parempi korko kuin Op:n tileillä, vaikka OP:n asiakas muuten olenkin.Laina-asiakkaana kannattaa olla OP:ssä,säästäminen ja sijoittaminen on kallista siellä joten ylimääräiset menee muihin pankkiryhmittymiin.
Lainaa 100000 euroa marginaali kanssa tuon 0,15% kun ottaa bonukset huomioon,ilman bonuksia 0,35%
Vuodessa tulee bonuksia siis noin 240 euroa kun ottaa huomioon että laina pienenee niin myös bonukset pienenevät.Vuoden bonuksilla maksaa pakollisen liikennevakuutuksen,talon palovakuutuksen sekä kortit ja nettipankin ja sitten jää jonkun verran ylikin.tällähetkellä bonussaldoa noin 220 euroa käyttämättä.
- aion tehdä
Eläköön OP!
- yx2.
joo monelle asiakkaalle riittää hyvä palvelu ja kauniit sanat,
moni on niin rikas etkä ei kumarru vaikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521