Isä Meidän

Taivasmatkalainen

- Isä Meidän, joka olet taivaassa
J - Niin?
- Älä keskeytä minua, minä rukoilen.
J - Mutta sinä puhuit minulle.
- Puhuin sinulle? En minä puhunut Sinulle, minä rukoilin Isä Meidän, joka olet taivaassa.
J - Katso nyt, nyt sinä teit sen taas.
- Mitä minä tein?
J - Puhuit minulle. Sinä sanoit: “Isä Meidän, joka olet taivaassa”. Tässä minä olen. Mitä sinä haluat?
- Mutta enhän minä tarkoittanut sillä mitään. Katsos minä lausuin vain päivän rukouksen. Minä lausun aina Isä Meidän. Tuntuu niin ihanalta jälkeenpäin. Niin kuin olisi täyttänyt velvollisuutensa.
J - Ymmärrän. Jatka.
- Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
J - Pysähdy. Mitä tarkoitat sillä?
- Se tarkoittaa... se tarkoittaa...hyvänen aika, en minä tiedä, mitä se tarkoittaa. Kuinka sen voisi tietää, se on vain rukousta. Mitä se muuten tarkoittaa?
J - Se tarkoittaa kunnioitettu, pyhä, ihmeellinen.
- Vai niin, se kuulostaa hyvältä. En ole koskaan ajatellut, mitä pyhitetty oikeastaan tarkoittaa. - “Tulkoon sinun valtakuntasi, tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa”.
J - Tarkoitatko todella sitä?
- Luonnollisesti, miksi ei?
J - Mitä aiot tehdä sen suhteen?
- Tehdä? En mitään luullakseni. Uskon vain, että olisi aika hyvä, jos sinulla olisi hallinta täällä alhaalla niin kuin sinulla on siellä ylhäällä.
J - Saanko minä hallita sinun elämääsi?
- Minähän käyn kirkossa.
J - En minä sitä kysynyt. Mitä sinä sanot kaikista himoistasi ja kateudesta ja katkeruudesta. Sinä tiedät, että sinulla on näissä asioissa ongelmia. Ja sitten se kuinka sinä käytät rahaa, - kaikki vain omaksi hyväksesi. Ja mitä voidaankaan sanoa huonoista kirjoita joita luet ja muista vääristä tottumuksistasi.
- Lakkaa arvostelemasta minua. Olen aivan yhtä hyvä kuin kuka tahansa ulkokullattu kirkossa.
J - Anteeksi, mutta luulin että rukoilit, että minun tahtoni tapahtuisi. Jotta se tapahtuisi, täytyy sen alkaa niistä jotka sitä pyytävät. Sinusta esimerkiksi.
- Hyvä on, minä luovutan. Luullakseni olen vahvasti kiinni joissakin tottumuksissa. Kun nyt otat sen esille, voin sanoa joitakin asioita lisäksi.
J - Niin minäkin voin.
- En ole ajatellut sitä kovin paljon ennen kuin nyt. Haluaisin todella panna ne asiat pois, tulla todella vapaaksi.
J - Hyvä, nyt me pääsemme eteenpäin. Me teemme yhteistyötä. Voimme todella saavuttaa tuloksia, tiedän sen. Olen ylpeä sinusta.
- Kuulehan Herra, minun täytyy päästä loppuun nyt. Tämä vie paljon enemmän aikaa kuin tavallisesti. “Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.”
J - Sinä voit jättää leivän pois, sillä tiedäthän että maailmassa on paljon ihmisiä, jotka kärsivät nälänhädästä.
- Äh lopeta, mistä oikein on kysymys - tässä minä olen suorittamassa uskonnollisia harjoituksiani ja äkkiä sinä tunkeudut luokseni ja muistutat minua ongelmistani.
J - Rukous on vaarallista. Se voi päätyä siihen, että sinä muutut. Sitä minä yritän saada sinut ymmärtämään. Sinä puhut minulle, ja tässä minä olen. Nyt on liian myöhäistä lopettaa. Jatka rukousta. Olen kiinnostunut rukouksesi seuraavasta osasta (hiljaisuus) Jatka.
- En uskalla.
J - Miksi et uskalla?
- Minä tiedän, mitä sinä tulet sanomaan.
J - Kokeile.
- Anna meille meidän syntimme anteeksi niin kuin mekin anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
J - Mitä sanot (keksi nimi) Matista?
- Katso nyt, minä tiesin sen. Minä tiesin, että ottaisit hänet esille. Tiedät, että hän puhui pahaa minusta ja ei ole koskaan maksanut lainaansa takaisin - saan varmaan kostaa hänelle.
J - Mutta entä rukouksesi? Mitä sinä oikein rukoilit?
- En tarkoittanut sitä.
J - Olet ainakin rehellinen. Mutta suoraan sanoen ei ole hyvä kantaa kaikkea tuota katkeruutta ja vihaa sisällään, vai kuinka.
- Ei, mutta tulen voimaan paremmin, kun olen kostanut. Hän tulee katumaan sitä mitä on tehnyt minulle.
J - Ei, tulet voimaan huonommin. Ajattele, kuinka onneton olet jo nyt. Mutta minä voin muuttaa tämän kaiken.
- Voitko, kuinka?
J - Anna (nimi) Matille anteeksi, niin minä annan sinulle anteeksi. Silloin viha ja synti on (nimi) Matin ongelma, eikä sinun. Menetät ehkä rahaa, mutta saat rauhan sydämeesi.
- Mutta Herra, minä en voi antaa (nimi) Matille anteeksi.
J - Sitten minä en voi antaa sinulle anteeksi.
- Hyvä on, olet oikeassa. Mieluummin kuin kostan haluan, että asiani ovat kunnossa sinun kanssasi. Minä annan hänelle anteeksi. Auta häntä löytämään sinut Herra. Hänellä on varmaan vaikeaa koska hän tekee tällaista. Auta häntä löytämään oikea tie.
J - Katso nyt! Ihmeellistä, miltä tuntuu?
- Hmm, ei huonolta. Tuntuu todella vapauttavalta. Luulen, että voin tänä iltana mennä rauhassa nukkumaan ilman jännittynyttä oloa, ensi kertaa pitkään aikaan.
J - Et ole lopettanut rukousta vielä. Jatka.
- Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.
J - Hyvä, lupaan tehdä sen. Kunhan et mene tilanteisiin joissa joudut kiusaukseen.
- Mitä tarkoitat?
J - Luovu joistakin ns. ystävistäsi. Heillä on liian suuri vaikutus sinuun, ja he vetävät sinut mukaan vääriin asioihin. Älä enää petkuta pienissä asioissa, äläkä käytä minua Nalle-karhuna.
- En ymmärrä.
J - Kyllä ymmärrät aivan hyvin. Olet tehnyt sen monta kertaa. Joudut vaikeaan tilanteeseen, teet jotain väärin ja tulet luokseni sanoen: “Herra auta minua ulos tästä sotkusta niin lupaan, etten koskaan enää tee niin.” Muistatko ne kerrat joilloin olet tehnyt niin?
- Muistan, minua hävettää Herra. Olen pahoillani. Luulin, että se riittää jos vain rukoilee, en odottanut että vastaisit tällä tavoin. Olet näyttänyt minulle kaikki minun syntini. Anna ne anteeksi Herra. Olen todella pahoillani. Tule elämäni Herraksi ja Vapahtajaksi.
J - Minä kuolin sinun tähtesi ja kannoin kaikki syntisi. Sentähden saat uskoa ne nyt anteeksi. Jatka rukoustasi.
- Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.
J - Tiedätkö mikä todella antaa minulle kunnian ja tekee minut iloiseksi?
- En, mutta haluaisin tietää. Nyt haluan elää sinun tahtosi mukaan, että voisit iloita minusta. Nyt ymmärrän mitä sinun seuraamisesi todella merkitsee.
J - Vastasit juuri kysymykseeni. Minulle antaa kunnian se, että sellaiset ihmiset kuin sinä todella rakastavat ja seuraavat minua. Nyt kun sinun syntisi ovat tulleet valoon ja saatu anteeksi, ei ole mitään mikä erottaisi meidät toisistamme.
- Aamen.

0

1082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
        Tampere
        243
        4629
      2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
        Puolanka
        76
        3065
      3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
        Puolanka
        47
        2473
      4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
        Ikävä
        45
        1777
      5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
        Ikävä
        28
        1753
      6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
        Ikävä
        80
        1456
      7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
        Ikävä
        85
        1285
      8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
        Maailman menoa
        143
        965
      9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
        Ikävä
        69
        948
      10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
        Ikävä
        86
        894
      Aihe