Reklamaatio asiaa

pettynyt

Onkohan kenellekään käynyt vastaavaa, kuin meille.
En tiedä onko tämä oikea palsta, mutta kokeillaan nyt täältä.
Eli meillä on 4 vuotta sitten (tarkemmin 3,5v) ASKO:sta ostetut runkopatjasängyt ja ei mitkään halvat. Eli 2 runkopatjasänkyä ja paksu petari. Ja nukkujat tässä on vajaa 60kg ja reilu 70kg, eli ei painavia.
Ja nyt patjat on menettäneet täysin muotonsa. Eli sänkyjä käännelty ja pyöriltelty ympäriinsä koko ajan mutta silti vaan vika pahenee. Sänkyjen reunat ovat aivan kasassa, eli niin sanotusti kyljet painuneet keskikohtaan päin. Kun sängyt ovat rinnakkain niin sängyissä on 10cm rako toisiinsa nähden, ja taas sängyn alareunasta reunat täysin vastakkain. ELi ei toisen kainaloon mennä noin vaan tai tippuu kuiluun. Ja siis kaikki reunat on tällaisia. Ja käänsi sängyt miten päin vaan niin aina sama ongelma edessä.
Reklamoitiin askoon tästä ja heidän kommentti vaan saatte uudesta 20½ alennusta!! Haloo, onko 2000e sänky tarkoitettu kestäväksi vain 3,5 vuotta???
Otin asian tiimoilta yhteyttä paikalliseen kuluttaja-asiamieheen ja he selvittivät asiaa. Nyt itse pitää olla yhteydessä askon ihmiseen ja sopia josko joku noutaisi jonnekin tehtaalle sängyn tutkittavaksi ja tämä kestäisi noin 2 viikkoa (eli kiva miettiä väliaikais majoitusta nukkumisen suhteen) Ja jos todetaan sängyssä vika niin meidän "voitto" mutta jos ei niin joudumme maksamaan kuljetukset tehtaalle, sinne "jonnekin suomessa" ja tutkimukset sängystä ja myös takaisin kuljetuksen kotiamme. Voiko olla näin älytöntä.

Onko kenelläkään ollut reklamointia yleensäkään ASKO:n tai sänky asioiden kanssa?
En ihan haluaisi tätä niellä tällä vaan. Tuntuu oikeesti niiiiiin hullulle et sängyn ikä olisi tuo.
Eihän tuo sänky mistään kalleimmasta päästä ollut, mutta ei mikään ilmainenkaan. Jos olisi joku 500e sänky niin olisin et ok, halpa ja ei voi saada hyvää mut ei kuitenkaan ihan näinkään, murr.

4

3886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nukkuneet niissä

      sängyissä väärin.... :) Ei vain aika vaikee sängyssä varmaan on nukkua väärin mut aika paljon ihmetyttää mitä ne siellä valmistajalla voi asialle tehdä. Miten ne perustelee jos ei kuulu virhevstuun piiriin.
      Laitahan tänne vietisä ku saat lisää infoa

    • kuluttaja-valittaja

      Hei!
      Valitettava tuo asiasi ja vastaus, jonka olet asian käsittelystä (kuljetukset, selvittäminen) saanut, on ilmeisesti täysin suomalaisen kuluttajasuojalain/ säännösten mukainen. Asia voisi edetä jouhevammin, jos olisi kyse aivan tuoreista sängyistä.

      Itse ostin uuteen asuntooni ASKO:sta kimpan huonekaluja kerralla. Yhdestä kuljetuksesta puuttui osa huonekaluista jotka sitten tulivat eri kuljetuksella. Kirjahyllystä ei ollut yhdenkään rivin verran kokoamisohjeita mutta sain sen yrityksen ja erehdyksen kautta kokoon. Runkopatjan suoja oli alun alkaenkin rikkinäinen ja vein sen ASKO:on. Ottivat digikuvat tuotteen valmistajalle. Kesti vain kauan eikä mitään kuulunut. Menin sitten lopulta ASKO:on ja siellä se suoja oli ollut mutta minua ei ollut asiasta mitenkään tiedotettu....

      Aivan samantyyppisiä tarinoita löytyy muistakin firmoista. Palvelu ja tuotteiden taso ovat pudonneet. Huonoimmat kokemukset, valitettavasti, ovat IKEA:sta muttakin Ruotsin puolelta. Kuljetukset olivat myöhässä, tavaraa puuttui eristä jne.

      Parasta alkaa valmistaa huonekalut itse tai tilata pienvalmistajalta. Jos tällainen mahdollisuus on. Massatuotanto on mitä on. ASKO:n tuotteethan valmistetaan nykyisin pääosin jossakin kehitysmaissa?!

    • Pettynyt ex-askon asiakas

      Asko myymälöissä ei nuo reklamaatiot toimi, suosittelen miettimään vaikka tuntuu ettei se omalle kohdalle voi sattua, mutta miettikää kannattaako Askosta ostaa yhtään mitään!

      • Anonyymi

        Askosta ei kannata ostaa yhtään mitään!
        Katsokaapa liikkeitä, ei niissä valtavia asiakasryntäyksiä ole!
        Johtunee palvelusta ja huonontuneista tuotteista.
        Itse reklamoin ostamastani tuotteesta - reklamaationi muutetiin Askossa niin, että ratkaisu oli osan vaihto, vaikka halusin purkaa kaupan.
        Kotiini en tuotetta enää huoli!
        Reklaamaation tehnyttä kohdellaan todella ala-arvoisesti jopa ylintä johtajaa myöten.
        Aikaa kulunut yli kuukausi, mitään tietoa en ole asiasta saanut - tuote ja rahani seisovat Askossa!
        Miettikää kannattako kyseisestä liikkeestä mitään ostaa!
        Vielä löytyy hyviä ja luotettavia huonekaluliikkeitä onneksi - kokemus Ikeastakin todella hyvä, sinne ei mitään ole tarvinnut palauttaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe