Hevoseni harja ja varsinkin häntä ovat aika pitkiä ja ajattelin siistiä niitä hieman ennenkuin ötököitä rupee tulemaan. Häntä ja harjahan ovat hyvä suoja ötököiltä. Eli siis kysyisin kuinka nopeasti hevosen jouhet kasvavat?
Hevosen harja ja häntä
2
3783
Vastaukset
- Ka$$u
Kannattaa häntä pitää sopivan pituisena ettei hevonen peruuttaessa astu sen päälle.Eli selvitä häntä hyvin (varovasti ettei puolet jouhista ole käsissäsi).Vedä häntä nyrkin läpi ja leikkaa saksilla sopivaksi.Itse olen kouluhepoilla pitänyt pituutena vuohisnivelen kohtaa,kun heppa ei kannata häntää vaan häntä lepää rentona.Olipas vaikee selittää...
Harjaa saa jokainen pitää minkä pituisena tahtoo.Itse kisahevosia hoitaneena tykkään,että se on siisti ja suht lyhyt.Ihan lyhyttä on vaikea letittää.Harjan voi selvittää ja leikata saksilla sopivan lyhyeksi tai sitten nyppiä ohuemmaksi ja sopivan pituiseksi.En vain oikein ole koskaan käsittänyt,kun jotkut sanovat että harja suojaa ötököiltä.Yleensä pahimmat ötökkäpaikat ovat ryntäät ja maha/jalkojen väli.Harvoin ne kaulaan niin ylös purevat.Tietenki koko kesän laitumella maijalevilla on ihan sama miltä lomalla näyttää :D Jouhien kavsnunopeus on kiinni hevosesta.Joillakin saa olla siistimissä tukkaa 1-3krt/kk,kun taas toisilla riittää kerran kahdessa kuukaudessa.- Anonyymi
Hevosella ei kannattaisi pitää liian pitkänä harjaa. Voi asrua päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512