Ketä täält on Harjun Koulus?

Rooosa-----

Kuka on harjun koulus? ketä tunnette sielt? sanokaa nimiänne! :D

16

3626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan kamalaa...

      Ei vois kamalampaa murretta olla kuin Lohjan murre.Puhukaa kunnolla.Pliis...

      • mauri 44

        murre on synnyinlahja ja siitä saa jokainen olla ylpeä eikä missään hävetä. Synnyin Lohjalla 1944 ja vaikka olen ollut sieltä poissa vuodesta 1963, niin ei se murre ole mihinkään kadonnut. Ja olen suorastaan iloinen ettei se ole unohtunut. Missähän sinä sitten olet syntynyt,jos itselläsi on hienostunut murre tai onko sulla murretta ollenkaan. Säälin jos ei ole minkäänlaista murretta sulla. Mutta koeta jaksaa silti ja anna muitten pitää murteensa oli se minkälaista tahansa.


    • g-us

      Siellä on aika paljonkin porukkaa.
      t: Matti-Leena

    • Sakari-ope

      Moi moi ja hei.

      • 50-luvulta

        Kävin Harjun koulua 50-luvulla.
        Muistan joitakin mielenkiintoisia opettajia, esim. Suoma Tiilikainen.Hän oli käsityönopettajana. Hyvin erikoinen persoona.
        Olisi mukavaa, jos muillakin olisi muistoja tuolta ajalta.


      • kävin myös
        50-luvulta kirjoitti:

        Kävin Harjun koulua 50-luvulla.
        Muistan joitakin mielenkiintoisia opettajia, esim. Suoma Tiilikainen.Hän oli käsityönopettajana. Hyvin erikoinen persoona.
        Olisi mukavaa, jos muillakin olisi muistoja tuolta ajalta.

        Harjun koulua alkaen 1953 silloin oli siellä opettajina Lampikoski, Mekkonen, Kosonen, Järvinen Tarhio, ja kaikkia en edes muista. Oli ne aikoja talvisin laskettiin kotimatkalla se jyrkkä mäki sinne Pitkällekadulle, siitä oli sellaiset hyvät kengille sopivat urat joita pitkin oli hyvä päästää lujaa. Asuin siihen aikaan Kruotilassa Kolistimenkadulla, ja siihen aikaan siellä oli muutenkin mielen kiintoisi ihmisiä. Kuten Helan Mauri, Kukka kale, Metson Onni, Lavanin Pentti, ja monia muita. Pappeina oli Kajantti Durkman, ukrurini Lintuniemi Raimo. Mutta noi nimet tahtoo unohtua kuin tota ikää tulee ja on ollut sieltä pois jo vuodesta 1964. Synnyin Virkkalan Makjoella 1944, omassa saunassamme. Joten terkut vaan sinne Lohjalle kaikille ihmisille täältä Hämeenkyröstä.


      • muistoja 50-luvulta
        kävin myös kirjoitti:

        Harjun koulua alkaen 1953 silloin oli siellä opettajina Lampikoski, Mekkonen, Kosonen, Järvinen Tarhio, ja kaikkia en edes muista. Oli ne aikoja talvisin laskettiin kotimatkalla se jyrkkä mäki sinne Pitkällekadulle, siitä oli sellaiset hyvät kengille sopivat urat joita pitkin oli hyvä päästää lujaa. Asuin siihen aikaan Kruotilassa Kolistimenkadulla, ja siihen aikaan siellä oli muutenkin mielen kiintoisi ihmisiä. Kuten Helan Mauri, Kukka kale, Metson Onni, Lavanin Pentti, ja monia muita. Pappeina oli Kajantti Durkman, ukrurini Lintuniemi Raimo. Mutta noi nimet tahtoo unohtua kuin tota ikää tulee ja on ollut sieltä pois jo vuodesta 1964. Synnyin Virkkalan Makjoella 1944, omassa saunassamme. Joten terkut vaan sinne Lohjalle kaikille ihmisille täältä Hämeenkyröstä.

        Ai kun oli mukava lukea muisteloitasi.
        Itse asuin Männistönkadulla tuohon aikaan.
        Tuttuja nimiä kaikki.Opettajat kaikki tuttuja nimiä.
        KukkaKale, Metson Onni ym.persoonat.
        Porra oli vihkipappimme.
        Mäki oli tosi hurja sinne alas. Eipä ollut meikäläisellä uskallusta laskea sitä.
        Olen myös muuttanut Lohjalta pois, ensin Routiolle ja v.1982 Vihtiin.
        Lapsuuteni Lohjaa muistelen lämmöllä


      • Repe
        kävin myös kirjoitti:

        Harjun koulua alkaen 1953 silloin oli siellä opettajina Lampikoski, Mekkonen, Kosonen, Järvinen Tarhio, ja kaikkia en edes muista. Oli ne aikoja talvisin laskettiin kotimatkalla se jyrkkä mäki sinne Pitkällekadulle, siitä oli sellaiset hyvät kengille sopivat urat joita pitkin oli hyvä päästää lujaa. Asuin siihen aikaan Kruotilassa Kolistimenkadulla, ja siihen aikaan siellä oli muutenkin mielen kiintoisi ihmisiä. Kuten Helan Mauri, Kukka kale, Metson Onni, Lavanin Pentti, ja monia muita. Pappeina oli Kajantti Durkman, ukrurini Lintuniemi Raimo. Mutta noi nimet tahtoo unohtua kuin tota ikää tulee ja on ollut sieltä pois jo vuodesta 1964. Synnyin Virkkalan Makjoella 1944, omassa saunassamme. Joten terkut vaan sinne Lohjalle kaikille ihmisille täältä Hämeenkyröstä.

        Tervehdys vaan kaikki entiset ja nykyiset lohjalaiset - erityisesti Harjunkoululaiset !
        Mukava todeta, että varsinkin aikaisemmat lohjalaiset muistelevat mielihyvällä 50-luvun Lohjaa.
        Taitaa olla sukupolvi vaihtunut ja mielipiteet muuttuneet, kun lueskelee noita nykylohjalaisten mielipiteitä.
        Itse aloittelin 50-luvun alkupuolella koulutaivalta ensin Anttilan "ala-asteella" (rva Eira Lampikosken opastuksella) ja siitä ent.keskusaukion koulun sekä Tyyne Läntisen oppilaana edelleen Harjun kouluun, hra Lauri Kuisman oppiin. Myöhemmin tulivat tunnetuiksi Lehtiöt ja muut opettajat.
        Anttilan puukoulu seisoo vielä kirkon vieressä ja Harjun koulu harjun päällä, mutta keskusaukion koulurakennukset perutettiin jo ennen kuin muutin pääkaupunkiseudulle 70-luvun alussa.
        Vielä tulee käytyä Lohjalla muutaman kerran vuodessa, lähinnä haudoilla ja vähäisiä sukulaisia tervehtimässä, mutta meno tuntuu edelleenkin yhtä leppoisalta.

        Niin, ja nimimerkille "kävin myös": Se "Mekkonen" on oikealta sukunimeltään Kangas; jolle vaan kovasti terkkuja ja kiitokset miellyttävistä kouluhetkistä. Näyttää vielä olevan Tellervo voimissaan ja ratkovan onnistuneesti ristisanatehtäviä.
        Taisi olla ensimmäinen ja ainoa opettajani, joka järjesti koko luokalle jälki-istuntoa ....


      • Arja-56
        Repe kirjoitti:

        Tervehdys vaan kaikki entiset ja nykyiset lohjalaiset - erityisesti Harjunkoululaiset !
        Mukava todeta, että varsinkin aikaisemmat lohjalaiset muistelevat mielihyvällä 50-luvun Lohjaa.
        Taitaa olla sukupolvi vaihtunut ja mielipiteet muuttuneet, kun lueskelee noita nykylohjalaisten mielipiteitä.
        Itse aloittelin 50-luvun alkupuolella koulutaivalta ensin Anttilan "ala-asteella" (rva Eira Lampikosken opastuksella) ja siitä ent.keskusaukion koulun sekä Tyyne Läntisen oppilaana edelleen Harjun kouluun, hra Lauri Kuisman oppiin. Myöhemmin tulivat tunnetuiksi Lehtiöt ja muut opettajat.
        Anttilan puukoulu seisoo vielä kirkon vieressä ja Harjun koulu harjun päällä, mutta keskusaukion koulurakennukset perutettiin jo ennen kuin muutin pääkaupunkiseudulle 70-luvun alussa.
        Vielä tulee käytyä Lohjalla muutaman kerran vuodessa, lähinnä haudoilla ja vähäisiä sukulaisia tervehtimässä, mutta meno tuntuu edelleenkin yhtä leppoisalta.

        Niin, ja nimimerkille "kävin myös": Se "Mekkonen" on oikealta sukunimeltään Kangas; jolle vaan kovasti terkkuja ja kiitokset miellyttävistä kouluhetkistä. Näyttää vielä olevan Tellervo voimissaan ja ratkovan onnistuneesti ristisanatehtäviä.
        Taisi olla ensimmäinen ja ainoa opettajani, joka järjesti koko luokalle jälki-istuntoa ....

        Heippa!
        Olipas kiva lueskelle lohjalaisista juttuja. Itse olen alkuperäinen Lohjalainen ja asun täällä vieläkin. Harjun koulussa aloitin 1963 ja opena oli silloin Saga Lindeberg,hän opetti meitä 4 vuotta, sitten jouduimme yläkertaan ja Lauri Kuisma tuli opettajaksemme. 1968 muutimme pois, Sitarlaan ja sen jälkeen Vasarlaan, takaisin lohjan puolelle,kansalaiskoulun kävin kanneljärven opistolla.Siellä kun oli siihen aikaan kansalaiskoulu.
        Muistan monia opettajien nimiä harjun koulun ajoilta. Asuimme silloin Kiiskinkadulla, laskimme mäkeä Sohlbergin kalliolla,siinä se kallio oli meidön kodin vieressä. Nyt se kallio näyttää tosi pieneltä.
        Kauppoja oli Keko ja Fredrikson (reekkari). Sieltä sai ostaa ihania pennin nalle karkkeja :)
        Välillä juostiin keon keinuille keinumaan. Nummentakana oli siihen aikaan se ihana uima-allas, sielläkin kävimme joskus uimassa. Nyt kun muistelee lapsuutta, oli se ihanaa aikaa. Missähän lienee kaikki sen ajan koulukaverit?


      • Repe
        muistoja 50-luvulta kirjoitti:

        Ai kun oli mukava lukea muisteloitasi.
        Itse asuin Männistönkadulla tuohon aikaan.
        Tuttuja nimiä kaikki.Opettajat kaikki tuttuja nimiä.
        KukkaKale, Metson Onni ym.persoonat.
        Porra oli vihkipappimme.
        Mäki oli tosi hurja sinne alas. Eipä ollut meikäläisellä uskallusta laskea sitä.
        Olen myös muuttanut Lohjalta pois, ensin Routiolle ja v.1982 Vihtiin.
        Lapsuuteni Lohjaa muistelen lämmöllä

        Hei !
        Olisi mukava kuulla, missäpäin Männistönkatua asuit 50-luvulla ?
        Minulle tuli silloin tutuksi lähinnä kadun alkupää, koulu- ym. kavereiden ja sukulaisten asuinpaikkana.
        Tosin osa sukulaisista asui myös ns. rivitalojen lähellä, kadun keskipaikkeilla.


      • mauri 44
        Arja-56 kirjoitti:

        Heippa!
        Olipas kiva lueskelle lohjalaisista juttuja. Itse olen alkuperäinen Lohjalainen ja asun täällä vieläkin. Harjun koulussa aloitin 1963 ja opena oli silloin Saga Lindeberg,hän opetti meitä 4 vuotta, sitten jouduimme yläkertaan ja Lauri Kuisma tuli opettajaksemme. 1968 muutimme pois, Sitarlaan ja sen jälkeen Vasarlaan, takaisin lohjan puolelle,kansalaiskoulun kävin kanneljärven opistolla.Siellä kun oli siihen aikaan kansalaiskoulu.
        Muistan monia opettajien nimiä harjun koulun ajoilta. Asuimme silloin Kiiskinkadulla, laskimme mäkeä Sohlbergin kalliolla,siinä se kallio oli meidön kodin vieressä. Nyt se kallio näyttää tosi pieneltä.
        Kauppoja oli Keko ja Fredrikson (reekkari). Sieltä sai ostaa ihania pennin nalle karkkeja :)
        Välillä juostiin keon keinuille keinumaan. Nummentakana oli siihen aikaan se ihana uima-allas, sielläkin kävimme joskus uimassa. Nyt kun muistelee lapsuutta, oli se ihanaa aikaa. Missähän lienee kaikki sen ajan koulukaverit?

        minunkin lempi paikkani oli Sohbergin kallio. Asuin siinä vieressä Kolistimenkatu 8. Ja siitä uima altaasta tuli mieleen kun siinä kroolasi usein sellainen 2 metrinen mies käsipohjaa Grönforsin Antero. Muutin pois nummentakaa vuonna 1960. Menin naimisiin 1963 ja muutin Poriin, nykyjään asun Hämeenkyrössä. Joten terkut Lohjalaisille.


      • mauri 44
        Repe kirjoitti:

        Tervehdys vaan kaikki entiset ja nykyiset lohjalaiset - erityisesti Harjunkoululaiset !
        Mukava todeta, että varsinkin aikaisemmat lohjalaiset muistelevat mielihyvällä 50-luvun Lohjaa.
        Taitaa olla sukupolvi vaihtunut ja mielipiteet muuttuneet, kun lueskelee noita nykylohjalaisten mielipiteitä.
        Itse aloittelin 50-luvun alkupuolella koulutaivalta ensin Anttilan "ala-asteella" (rva Eira Lampikosken opastuksella) ja siitä ent.keskusaukion koulun sekä Tyyne Läntisen oppilaana edelleen Harjun kouluun, hra Lauri Kuisman oppiin. Myöhemmin tulivat tunnetuiksi Lehtiöt ja muut opettajat.
        Anttilan puukoulu seisoo vielä kirkon vieressä ja Harjun koulu harjun päällä, mutta keskusaukion koulurakennukset perutettiin jo ennen kuin muutin pääkaupunkiseudulle 70-luvun alussa.
        Vielä tulee käytyä Lohjalla muutaman kerran vuodessa, lähinnä haudoilla ja vähäisiä sukulaisia tervehtimässä, mutta meno tuntuu edelleenkin yhtä leppoisalta.

        Niin, ja nimimerkille "kävin myös": Se "Mekkonen" on oikealta sukunimeltään Kangas; jolle vaan kovasti terkkuja ja kiitokset miellyttävistä kouluhetkistä. Näyttää vielä olevan Tellervo voimissaan ja ratkovan onnistuneesti ristisanatehtäviä.
        Taisi olla ensimmäinen ja ainoa opettajani, joka järjesti koko luokalle jälki-istuntoa ....

        Eikö se Mekkonen ollut neiti ihminen siellä Harjunkoulussa, ja sillä oli silloin se Fiat 600 autokin. Me poikien kanssa päästettiin sen autosta kerran ilmat pihalle kans, jonkun jälki istunnon seurauksena. Johtajaopettavana oli muistaakseni Lehtiö, oli myös Kososen Otto.Ja eikö se Kuisma ollutkin voimistelun opettaja niin muistaisin, ja eikö sen vaimokin ollut laskennonopettaja. Itse kans aloitin koulun käynnin siellä puukoulussa kaksi vuotta. Siellä oli Vuolaksen Alli ja Satulin täti ennen kuin siiryttiin Harjunkouluun. Kansalaiskoulussa oli Lampikoski puuopettajana jota sanottiin"lamppariksi". Ja olihan siellä Tarhiokin uskonnonopettaja. Kaikkia ei millään enää muista mutta mukavia aikoja ne olivat kaikki tyyni jälki istunnotkin. Terkut vaan sinne kaikille niinä aikoina Harjunkoulua käyneille.


      • mauri 44
        Arja-56 kirjoitti:

        Heippa!
        Olipas kiva lueskelle lohjalaisista juttuja. Itse olen alkuperäinen Lohjalainen ja asun täällä vieläkin. Harjun koulussa aloitin 1963 ja opena oli silloin Saga Lindeberg,hän opetti meitä 4 vuotta, sitten jouduimme yläkertaan ja Lauri Kuisma tuli opettajaksemme. 1968 muutimme pois, Sitarlaan ja sen jälkeen Vasarlaan, takaisin lohjan puolelle,kansalaiskoulun kävin kanneljärven opistolla.Siellä kun oli siihen aikaan kansalaiskoulu.
        Muistan monia opettajien nimiä harjun koulun ajoilta. Asuimme silloin Kiiskinkadulla, laskimme mäkeä Sohlbergin kalliolla,siinä se kallio oli meidön kodin vieressä. Nyt se kallio näyttää tosi pieneltä.
        Kauppoja oli Keko ja Fredrikson (reekkari). Sieltä sai ostaa ihania pennin nalle karkkeja :)
        Välillä juostiin keon keinuille keinumaan. Nummentakana oli siihen aikaan se ihana uima-allas, sielläkin kävimme joskus uimassa. Nyt kun muistelee lapsuutta, oli se ihanaa aikaa. Missähän lienee kaikki sen ajan koulukaverit?

        Pyydän anteeksi sitä että laitoin sinut 10 vuotta vanhemmaksi ja ihan vahingossa kylläkin. Sillä kyllä tiedän miten pitää naisen ikä sanoa aina aina nuoremmaksi. Pyydän vielä anteeksi tuota väärien sormieni virhe lyöntiä. Sori Sori.


      • Ikuisest lohjalainen
        muistoja 50-luvulta kirjoitti:

        Ai kun oli mukava lukea muisteloitasi.
        Itse asuin Männistönkadulla tuohon aikaan.
        Tuttuja nimiä kaikki.Opettajat kaikki tuttuja nimiä.
        KukkaKale, Metson Onni ym.persoonat.
        Porra oli vihkipappimme.
        Mäki oli tosi hurja sinne alas. Eipä ollut meikäläisellä uskallusta laskea sitä.
        Olen myös muuttanut Lohjalta pois, ensin Routiolle ja v.1982 Vihtiin.
        Lapsuuteni Lohjaa muistelen lämmöllä

        Männistönkadulta minäkin kiipesin Harjun rinnettä ylös kouluun. Opettajana oli ensin Otto Kosonen ja viidennellä luokalla Maija Mäkinen. Olen asunut melkein koko ikäni Lohjalla, pientä harharetkeä lukuun ottamatta.


      • ikuisest lohjalainen
        mauri 44 kirjoitti:

        minunkin lempi paikkani oli Sohbergin kallio. Asuin siinä vieressä Kolistimenkatu 8. Ja siitä uima altaasta tuli mieleen kun siinä kroolasi usein sellainen 2 metrinen mies käsipohjaa Grönforsin Antero. Muutin pois nummentakaa vuonna 1960. Menin naimisiin 1963 ja muutin Poriin, nykyjään asun Hämeenkyrössä. Joten terkut Lohjalaisille.

        Anteron sukunimi oli Grönroos.


    • ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄH

      Vattu... Oon Lahen Harjun koulus...
      Se puretaan voi vittu mä meen sinne lotilaaperekeleeee! :(
      Mul kestää tunti mennä sinne -_______-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3517
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      252
      1973
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      59
      1164
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe