204 hevosvoimaa 2000-luvulla ja kyseisen auton valmistanut yritys yritti markkinoida sitä vieläpä urheiluautona?
Vastaus: Porsche Boxster
Trivia:
23
1435
Vastaukset
- oikea...
vastaus on tapastikos.
- kysymyksiä...
Yksinkertaiselle ihmiselle, miten auton teho ja auton nimittäminen urheiluautoksi liittyvät toisiinsa? Onko olemassa tietty tehoraja minkä jälkeen autoa voi nimittää urheiluautoksi? Kuka sen tehorajan olisi määrännyt? Sinäkö? Huoh...
Jatka V8-Magazinen lukemista... - riittävä teho
Kyseisen auton paino ja muut ominaisuudet huomioon ottaen teho on riittävä. Boxsteri ei ole urheiluauto tehonsa vuoksi vaan ajettavuutensa. Hämmästyttävää on, että kyseisellä autolla ja noilla tehoilla hätyyttelee osaava kuski radalla corvette miehiä. Se on sitä insinööritaitoa.
- hejhej!
Eli tuo kaksi sataakin heppaa on tosiaan jo riittävä teho tuohon alustaan,enempää ei uskalla laittaa kun tuollakin teholla ajettavuus kamala. Corvetet kestää tehottomissakin malleissa tuplatehoja ja vauhditkin sen mukaiset.
Nämä 200 hv rutkut kuuluu sarjaan teini-Honda Cicit Type-R:t, eli halu olisi kova olla oikea urheiluauto mutta lihakset ei riitä tarpeelliseen suorituskykyyn. - esimerkiksi
hejhej! kirjoitti:
Eli tuo kaksi sataakin heppaa on tosiaan jo riittävä teho tuohon alustaan,enempää ei uskalla laittaa kun tuollakin teholla ajettavuus kamala. Corvetet kestää tehottomissakin malleissa tuplatehoja ja vauhditkin sen mukaiset.
Nämä 200 hv rutkut kuuluu sarjaan teini-Honda Cicit Type-R:t, eli halu olisi kova olla oikea urheiluauto mutta lihakset ei riitä tarpeelliseen suorituskykyyn.1975 Chevrolet Corvette ZQ3, tiukkaa tekee 10 sekunnin alitus 0-100km/h...Silti liikaa tehoa alustan ominaisuuksiin nähden.
- vikaa?
hejhej! kirjoitti:
Eli tuo kaksi sataakin heppaa on tosiaan jo riittävä teho tuohon alustaan,enempää ei uskalla laittaa kun tuollakin teholla ajettavuus kamala. Corvetet kestää tehottomissakin malleissa tuplatehoja ja vauhditkin sen mukaiset.
Nämä 200 hv rutkut kuuluu sarjaan teini-Honda Cicit Type-R:t, eli halu olisi kova olla oikea urheiluauto mutta lihakset ei riitä tarpeelliseen suorituskykyyn.Miten luulet boxstereiden hätyyttelevän radalla huomattavasti tehokkaampia corvetteja, jos alustassa on jotain vikaa? Alusta kestää kyllä vaikka tehojen tuplaamisen. Corvetten alusta sen sijaan on suunniteltu jo vuonna 1732. Samat kärryissä käytetyt lehtijouset löytyy joka vettestä! Ei ihme ettei corvette pääse radalla karkuun edes tupla tehoilla.
Oisko se sitten enemmänkin wannabe urheiluauto? Sun on tapaska ihan turha tulla tänne puhumaan autoista. Niistä et näytä tietävän yhtään mitään. Veikkaan, että sinun tietämyksesi liittyy enemmänkin hiusten leikkaamiseen ja kutomiseen. ;-) - EfesosT
vikaa? kirjoitti:
Miten luulet boxstereiden hätyyttelevän radalla huomattavasti tehokkaampia corvetteja, jos alustassa on jotain vikaa? Alusta kestää kyllä vaikka tehojen tuplaamisen. Corvetten alusta sen sijaan on suunniteltu jo vuonna 1732. Samat kärryissä käytetyt lehtijouset löytyy joka vettestä! Ei ihme ettei corvette pääse radalla karkuun edes tupla tehoilla.
Oisko se sitten enemmänkin wannabe urheiluauto? Sun on tapaska ihan turha tulla tänne puhumaan autoista. Niistä et näytä tietävän yhtään mitään. Veikkaan, että sinun tietämyksesi liittyy enemmänkin hiusten leikkaamiseen ja kutomiseen. ;-)Puhutko nyt siis Corvetesta? Urheiluautojen kuninkaasta joka jätti 3 skeuntia parin kilometrinkin radalla Mantorpissa Porshen 911 sarjan kaikkien aikojen tehokkainta uutuus-mallia saksalaisen autolehden testissä?
Jos 911:n tehomalli tuplaturboilla ottaa pataan 10-0 radalla,miten luulet käyvän kun sinne viedään puolet tuota 911:stä tehottomampi Boxsteri? Vai väitätkö seuraavaksi Boxun olevan Porschen 911-sarjaa kovempi luu radalla ja teet itsestäsi vielä naurunalaisemman? :D
Siinä vähän faktoja. Ja oikeassa olet,lisäksi se Corvette karkaa myös suorilla alitehoisilta nuhaPorscheilta, mutta niin se tekee radallakin. - 3 sekunnin jälkeen?
EfesosT kirjoitti:
Puhutko nyt siis Corvetesta? Urheiluautojen kuninkaasta joka jätti 3 skeuntia parin kilometrinkin radalla Mantorpissa Porshen 911 sarjan kaikkien aikojen tehokkainta uutuus-mallia saksalaisen autolehden testissä?
Jos 911:n tehomalli tuplaturboilla ottaa pataan 10-0 radalla,miten luulet käyvän kun sinne viedään puolet tuota 911:stä tehottomampi Boxsteri? Vai väitätkö seuraavaksi Boxun olevan Porschen 911-sarjaa kovempi luu radalla ja teet itsestäsi vielä naurunalaisemman? :D
Siinä vähän faktoja. Ja oikeassa olet,lisäksi se Corvette karkaa myös suorilla alitehoisilta nuhaPorscheilta, mutta niin se tekee radallakin.Herran jestas! Eikö se corvette kestänyt radalla 3 sekunttia pidempään? Mikä siinä hajos? Varmaan moottori. Nehän on nuo veten pannut tunnettuja heikkoudestaan. Tuosta karkaamisesta oon kyllä kans samaa mieltä.
Corvette karkaa vähän kokeneemmankin kuljettajan käsistä, koska sen alusta on niin heikosti suunniteltu. Näkihän sen kuinka kävi oulussakin suoralla tiellä. Vette oli perse ilmassa kaiteen päällä. On muuten melko yleinen näky tuo. Johtuneeko juurikin tuosta vetten huonosta ajettavuudesta vai vettekuskien huonoista ajotaidoista. Tiedä sitten. - turpaan radalla
EfesosT kirjoitti:
Puhutko nyt siis Corvetesta? Urheiluautojen kuninkaasta joka jätti 3 skeuntia parin kilometrinkin radalla Mantorpissa Porshen 911 sarjan kaikkien aikojen tehokkainta uutuus-mallia saksalaisen autolehden testissä?
Jos 911:n tehomalli tuplaturboilla ottaa pataan 10-0 radalla,miten luulet käyvän kun sinne viedään puolet tuota 911:stä tehottomampi Boxsteri? Vai väitätkö seuraavaksi Boxun olevan Porschen 911-sarjaa kovempi luu radalla ja teet itsestäsi vielä naurunalaisemman? :D
Siinä vähän faktoja. Ja oikeassa olet,lisäksi se Corvette karkaa myös suorilla alitehoisilta nuhaPorscheilta, mutta niin se tekee radallakin.911 GT2 ja 911 GT3 RS voittaa vetet radalla helposti. Juuri tässä huomaa sen miten tärkeät ne ajo-ominaisuudet on radalla. Turbossa eniten tehoa mutta silti GT2 ja GT3 RS ovat nopeampia.
- minkä
urheiluauton(?) tehot vaihtelivat vuosina 1972-1991 välillä 165-250 hp.
Vastaus: Chevrolet Corvette- tietäjävelho
Olisiko tuo ollut Porsche 356 huimilla 65 hv:n tehoillaan? Ai oliko kyse 80-luvun autoista, vastaus lienee siis Porschen 125 hv huipputeho, joka sekin saatiin aikaan lainaamalla Audilta insinööritaitoa :D
Siihen kun lisää faktan, että Vetessä on perinteisesti ollut paitsi paljon enemmän tehoa, niin kaupanpäälle vielä suhteessa vielä enemmän vääntöä, niin ei ihme että Porschet jää joka mittarilla jos rinnalla on Corvette V8. - vertaat
tietäjävelho kirjoitti:
Olisiko tuo ollut Porsche 356 huimilla 65 hv:n tehoillaan? Ai oliko kyse 80-luvun autoista, vastaus lienee siis Porschen 125 hv huipputeho, joka sekin saatiin aikaan lainaamalla Audilta insinööritaitoa :D
Siihen kun lisää faktan, että Vetessä on perinteisesti ollut paitsi paljon enemmän tehoa, niin kaupanpäälle vielä suhteessa vielä enemmän vääntöä, niin ei ihme että Porschet jää joka mittarilla jos rinnalla on Corvette V8.koko Porschen mallistoa vain yhteen Chevroletin malliin eli Corvetteen?
Vertaa Chevrolet Kalos-mallia 997 Turboon samalla metodilla... - loisti...
tietäjävelho kirjoitti:
Olisiko tuo ollut Porsche 356 huimilla 65 hv:n tehoillaan? Ai oliko kyse 80-luvun autoista, vastaus lienee siis Porschen 125 hv huipputeho, joka sekin saatiin aikaan lainaamalla Audilta insinööritaitoa :D
Siihen kun lisää faktan, että Vetessä on perinteisesti ollut paitsi paljon enemmän tehoa, niin kaupanpäälle vielä suhteessa vielä enemmän vääntöä, niin ei ihme että Porschet jää joka mittarilla jos rinnalla on Corvette V8.90hp huipputehollaan postiautosta lainatulla "Iron Dukella".
;D
Veljekset kuin ilvekset;
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Small_USPS_Truck.jpg
http://www.bfranker.badz28.com/fbody/86Camaro.JPG
125hp Porsche 924 on OHJUS tuon Chevrolet Camaron rinnalla... - peruskone
loisti... kirjoitti:
90hp huipputehollaan postiautosta lainatulla "Iron Dukella".
;D
Veljekset kuin ilvekset;
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Small_USPS_Truck.jpg
http://www.bfranker.badz28.com/fbody/86Camaro.JPG
125hp Porsche 924 on OHJUS tuon Chevrolet Camaron rinnalla...L98 5.7 V8,jossa noin 250 hv ja lähes 500 Nm. Siinä on possun 125 hv ja oisko 100Nm(?) voimaa :D Sitäpaitsi miksi vertaat Camaroa johonkin uuteen 997 biturboon, siksikö että se jää sekuntikaupalla Corvetelle niin seuraavaksi haet varmaan verrokkia pick-up-mallistosta, sen tuo 997 biturbo ehkä sentään pystyy voittamaan :D Tosin siihenkin tarvitaan kaksi ahdinta kun toisella on puhdasverinen V8.
- raktorissa...
tietäjävelho kirjoitti:
Olisiko tuo ollut Porsche 356 huimilla 65 hv:n tehoillaan? Ai oliko kyse 80-luvun autoista, vastaus lienee siis Porschen 125 hv huipputeho, joka sekin saatiin aikaan lainaamalla Audilta insinööritaitoa :D
Siihen kun lisää faktan, että Vetessä on perinteisesti ollut paitsi paljon enemmän tehoa, niin kaupanpäälle vielä suhteessa vielä enemmän vääntöä, niin ei ihme että Porschet jää joka mittarilla jos rinnalla on Corvette V8.Meijän papan raktorissa on kans paljon vääntöä. Sekin on siis urheiluauto. Vetten moottorit on muistaakseni lainassa pick up:eista. Siinä sulle jenkkiläistä insinööritaitoa. :D Lehtijouset ja traktorin moottori. Farmikoneelta tuo kyllä kuullostaa. Jatkappas vaan kutomista kuomaseni.
- 90hp ja kutonen
peruskone kirjoitti:
L98 5.7 V8,jossa noin 250 hv ja lähes 500 Nm. Siinä on possun 125 hv ja oisko 100Nm(?) voimaa :D Sitäpaitsi miksi vertaat Camaroa johonkin uuteen 997 biturboon, siksikö että se jää sekuntikaupalla Corvetelle niin seuraavaksi haet varmaan verrokkia pick-up-mallistosta, sen tuo 997 biturbo ehkä sentään pystyy voittamaan :D Tosin siihenkin tarvitaan kaksi ahdinta kun toisella on puhdasverinen V8.
Kyllä nuo camaron peruskoneet on kutosia ja niissä on säälittävät 90 heppaa. Tuo L98 on muuten yksi maailmakaikkeuden rumimmista autoista. :D Possun 125 heppanen malli ajelee ympyröitä tuon "mopo" camaron ympärillä. On sulla kaveri muuten melko säälittävät jutut! Pick up mallisto on muuten oikea verrokki. Eikös niissä oo samat moottorit, kuin vettessä! :D LOL LOL Tuskin se Vette on noita pickuppeja yhtään nopeampi. Sama tekniikka hiukan erimallisessa korissa. Molemmissa lehtijouset ja sama lussu kone.
- 2.5 litran
90hp ja kutonen kirjoitti:
Kyllä nuo camaron peruskoneet on kutosia ja niissä on säälittävät 90 heppaa. Tuo L98 on muuten yksi maailmakaikkeuden rumimmista autoista. :D Possun 125 heppanen malli ajelee ympyröitä tuon "mopo" camaron ympärillä. On sulla kaveri muuten melko säälittävät jutut! Pick up mallisto on muuten oikea verrokki. Eikös niissä oo samat moottorit, kuin vettessä! :D LOL LOL Tuskin se Vette on noita pickuppeja yhtään nopeampi. Sama tekniikka hiukan erimallisessa korissa. Molemmissa lehtijouset ja sama lussu kone.
tilavuudesta, riviNELONEN.
Amerikkalaisen koneenrakennustaidon mestarinäyte.
Chevroletin URHEILUAUTO isolla U:lla.
0-100 15s, ehkä myötätuuleen...
v.1986 oli heikoimmassakin Porsche-mallissa 163hv. - noita...
peruskone kirjoitti:
L98 5.7 V8,jossa noin 250 hv ja lähes 500 Nm. Siinä on possun 125 hv ja oisko 100Nm(?) voimaa :D Sitäpaitsi miksi vertaat Camaroa johonkin uuteen 997 biturboon, siksikö että se jää sekuntikaupalla Corvetelle niin seuraavaksi haet varmaan verrokkia pick-up-mallistosta, sen tuo 997 biturbo ehkä sentään pystyy voittamaan :D Tosin siihenkin tarvitaan kaksi ahdinta kun toisella on puhdasverinen V8.
Ihmevertailuja harrastat, sinulla aina Porschen KOKO mallisto koko valmistusajalta vs. tehokkaimmat Chevrolet Corvetet mitä löydät eli ison valmistajan yksi malli ja nekin valituilta vuosilta ...Kunnon teinivertailua.
- Papan trakotriin
raktorissa... kirjoitti:
Meijän papan raktorissa on kans paljon vääntöä. Sekin on siis urheiluauto. Vetten moottorit on muistaakseni lainassa pick up:eista. Siinä sulle jenkkiläistä insinööritaitoa. :D Lehtijouset ja traktorin moottori. Farmikoneelta tuo kyllä kuullostaa. Jatkappas vaan kutomista kuomaseni.
ensin 100 hv, 500 Nm moottori ja sitten 100 hv, 100 Nm moottori ja pidä kaikki vaihteistosta alustaan tekniikaltaan samanlaisina muuten. Kumpikohan kiihtyy ja kulkee kovempaa?
Juuri niin, siksi Corvette vie Possuja 10-0. - Papan traktotriin
raktorissa... kirjoitti:
Meijän papan raktorissa on kans paljon vääntöä. Sekin on siis urheiluauto. Vetten moottorit on muistaakseni lainassa pick up:eista. Siinä sulle jenkkiläistä insinööritaitoa. :D Lehtijouset ja traktorin moottori. Farmikoneelta tuo kyllä kuullostaa. Jatkappas vaan kutomista kuomaseni.
ensin 100 hv, 500 Nm moottori ja sitten 100 hv, 100 Nm moottori ja pidä kaikki vaihteistosta alustaan tekniikaltaan samanlaisina muuten. Kumpikohan kiihtyy ja kulkee kovempaa?
Juuri niin, siksi Corvette vie Possuja 10-0. - väliä
Papan trakotriin kirjoitti:
ensin 100 hv, 500 Nm moottori ja sitten 100 hv, 100 Nm moottori ja pidä kaikki vaihteistosta alustaan tekniikaltaan samanlaisina muuten. Kumpikohan kiihtyy ja kulkee kovempaa?
Juuri niin, siksi Corvette vie Possuja 10-0.Tuosta väännöstä on hyötyö siinä vaiheessa, kun perään pannaan paskakärry. Muutoin se traktori kiihtyy lähes samalla tavoin sinne kälyseen 35km/h molemmilla moottoreilla. Myönnä pois. Farmikone se Corvetten enemmänkin on, kuin urheiluauto.
- pussiin:
väliä kirjoitti:
Tuosta väännöstä on hyötyö siinä vaiheessa, kun perään pannaan paskakärry. Muutoin se traktori kiihtyy lähes samalla tavoin sinne kälyseen 35km/h molemmilla moottoreilla. Myönnä pois. Farmikone se Corvetten enemmänkin on, kuin urheiluauto.
Väitit että lisävääntö auttaa kiihdyttämään perävaunun kanssa,eli siis lisämassaa eli siis massaa. Ja koska auto ilman moottoriakin painaa jo tietyn määrän massaa (aika paljon jopa,lähelle tonnia ja jopa sen yli) niin vääntöhän auttaa tuon massan kiihdyttämiseen kovaa!
Rautalankaa olkaa hyvä,ehkä nyt tajusit asian? - älyttömän painon
pussiin: kirjoitti:
Väitit että lisävääntö auttaa kiihdyttämään perävaunun kanssa,eli siis lisämassaa eli siis massaa. Ja koska auto ilman moottoriakin painaa jo tietyn määrän massaa (aika paljon jopa,lähelle tonnia ja jopa sen yli) niin vääntöhän auttaa tuon massan kiihdyttämiseen kovaa!
Rautalankaa olkaa hyvä,ehkä nyt tajusit asian?Eli siis käytännössä Chevyn tekeleet kuten corvette vaativat älyttömän väännön, jotta ne saa edes liikkeelle. Har har har! Siinä on ollu suunnittelu kohillaan, ku "urheiluautosta" on saatu niin raskas, että tarvitaan traktorin moottori. :D Muutoinhan tuota vääntöä ei tietenkään tarvittais. Puhuit siis ittes pussiin. Ei oo kumma, ettei noilla vetteillä pysy edes suoralla tiellä. Alusta ei yksinkertaisesti kestä tuota valtavaa painoa. Homma täysin ymmärretty!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889