Mistä voi ostaa uuden siirtolapuutarhaMÖKIN?

Anni

Olisiko jollakin tietoa, mistä voisi hankkia valmiin siirtolapuutarhamökin tontille, jossa on purkukuntoinen mökki?
Minkä hintaisia mökit ovat? Kiitos vastauksista!!

16

9900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu...

      missäpäin suomea siirtolapuutarhatonttisi sijaitsee. Helsingissä lienee tiukimmat säännöt mökin koosta/muodosta/materiaaleista. Näitä mökkejä ei saa mistään valmiina ja ne on rakennettava / rakennutettava itse. Joillakin yhdistyksillä on valmiit piirustukset perusmökkiä varten ja niistä saa kopioita yhdistyksen sihteeriltä (pientä maksua vastaan). Itselläni oli sama ongelma muutama vuosi sitten ja yhdistys näytti "vihreää valoa" ehdotukselleni että ostan ulko/sisämittojen puolesta sääntöjenmukaisen pienen, valmiin hirsimökin ja verhoilen sen sitten ulkopuolelta laudoilla. Sääntöjen mukaan mökki tulee olla ulkoapäin joko vino- tai pystylaudoitettu. Näin olisin säästänyt huomattavasti sillä valmis tähän soveltuva hirsimökki olisi maksanut vain n. 6000€, kun lautamökin rakentaminen olisi maksanut kaikkineen n.12000€, siis itsetehtynä. Rakennutettuna hinta olisi ollut yli 20000€.
      Muualla suomessa kuulemma sääntöjä tulkitaan huomattavasti väljemmin, joten sijainnilla on merkitystä.

      • Anni

        Kiitos tiedoista! Olen vasta etsimässä mökkiä, toivealueina Herttoniemi ja Kumpula.


      • Anni
        Anni kirjoitti:

        Kiitos tiedoista! Olen vasta etsimässä mökkiä, toivealueina Herttoniemi ja Kumpula.

        Sen verran vielä olisin kysynyt, että olisiko yhdistys silloin hyväksynyt pienen saunamökin? Nythän saunan saa rakentaa esim. Herttoniemessä mökin takaseinässä kiinni olevaan vajaan. Monissa pienissä hirsimökeissä sauna taas olisi valmiina mökin "sisällä"..


      • Marling
        Anni kirjoitti:

        Sen verran vielä olisin kysynyt, että olisiko yhdistys silloin hyväksynyt pienen saunamökin? Nythän saunan saa rakentaa esim. Herttoniemessä mökin takaseinässä kiinni olevaan vajaan. Monissa pienissä hirsimökeissä sauna taas olisi valmiina mökin "sisällä"..

        Ainakaan Helsingin alueella ei saunoja sääntöjen mukaan hyväksytä.


    • tönöt

      Vähän myähässä, but... Teijo-talot tekevät puutarhamökkejä. Ovat ihan nykyaikaisia, niitä on mm. Turun Illoisten siirtolapuutarhassa. Pulpettikatto. Tuodaan kuorma-autolla suoraan perustusten päälle. Hinnoista en tiiä. Firma Perniössä.

    • mökkimaailmaa

      Mökkikyselijöille tiedoksi, että Helsingin mökkialueilla mökit vaihtavat omistajaa aika harvoin, mutta kuitenkin joka vuosi mökkejä myös tulee tarjolle. Vasikkasaaressa tilanne on samanlainen
      kesämajojen (n.12 neliötä) suhteen. Jos jollakulla on kiinnostusta
      ottakaa yhteyttä. Nytkin on mahdollissti tilaisuus löytää oma unelma aivan Helsingin edestä
      luonnon rauhasta suurkaupungin sykettä katsellen.

      Hinnat eivät päätä huimaa. Tontti vuokrataan kaupungilta yhteisesti kaikille mökkiläisille.
      Kulut vuosittain ovat vain vuokra ja yhteiset kulut n. 400,-/vuosi. "kaikilla mukavuuksilla" ilman
      kunnallistekniikoita...

      • uvaisanen

        Olen tulevaisuudessa ajatellut hankkia mökin Vasikkasaaresta, koska sukulaisilla on siellä mökki ja olen sitä kautta päässyt tutustumaan saaren ihastuttavaan miljööseen ja ihmisiin. Toivottavasti niitä olisi siis myynnissä joskus 4 - 5 vuoden päästäkin! Mahdatko tietää, millä hintaa mökkejä on nyt myynnissä? Onko niitä paljonkin vapaana? Olen nyt hoitovapaalla lasten kanssa kotona, niin varallisuus ei anna myöten tarttua mökkiin heti kiinni, mutta realistinen arvio on, että muutaman vuoden kuluttua asia olisi ajankohtainen.


      • mökkimaailmasta
        uvaisanen kirjoitti:

        Olen tulevaisuudessa ajatellut hankkia mökin Vasikkasaaresta, koska sukulaisilla on siellä mökki ja olen sitä kautta päässyt tutustumaan saaren ihastuttavaan miljööseen ja ihmisiin. Toivottavasti niitä olisi siis myynnissä joskus 4 - 5 vuoden päästäkin! Mahdatko tietää, millä hintaa mökkejä on nyt myynnissä? Onko niitä paljonkin vapaana? Olen nyt hoitovapaalla lasten kanssa kotona, niin varallisuus ei anna myöten tarttua mökkiin heti kiinni, mutta realistinen arvio on, että muutaman vuoden kuluttua asia olisi ajankohtainen.

        Hei,

        Kiitos kiinnostuksestasi.
        Mökkejä on nytkin ollut muutama tarjolla. Tällä hetkellä tiedän tarjolla olevaien muutaman mökin hintojen olevan välillä 20 - 30 t.eur. Mökkejä ei varsinaisesti ole "vapaana", vaan niiden omistajat käyttävät ja hoitavat niita yleensä itse vaikka saattavat sopivan ostajan löytyessä olla valmiita luopumaan
        oman elämäntilanteensa mukaan. Luopuminen on usein vaikeaa,muttanytkin ko.tilanteessa parimökin omnistajaa mitä ilmeisimmin on, että uuden omistajan löytyessä sopivalle henkilölle myynti saattaisi tulla kysymykseen.


      • pahapoika72tku
        mökkimaailmasta kirjoitti:

        Hei,

        Kiitos kiinnostuksestasi.
        Mökkejä on nytkin ollut muutama tarjolla. Tällä hetkellä tiedän tarjolla olevaien muutaman mökin hintojen olevan välillä 20 - 30 t.eur. Mökkejä ei varsinaisesti ole "vapaana", vaan niiden omistajat käyttävät ja hoitavat niita yleensä itse vaikka saattavat sopivan ostajan löytyessä olla valmiita luopumaan
        oman elämäntilanteensa mukaan. Luopuminen on usein vaikeaa,muttanytkin ko.tilanteessa parimökin omnistajaa mitä ilmeisimmin on, että uuden omistajan löytyessä sopivalle henkilölle myynti saattaisi tulla kysymykseen.

        Uusi mökkialue tulossa vanhasta vanhasta saa maksaa noin 40-50 t €


      • pahapoika72tku
        mökkimaailmasta kirjoitti:

        Hei,

        Kiitos kiinnostuksestasi.
        Mökkejä on nytkin ollut muutama tarjolla. Tällä hetkellä tiedän tarjolla olevaien muutaman mökin hintojen olevan välillä 20 - 30 t.eur. Mökkejä ei varsinaisesti ole "vapaana", vaan niiden omistajat käyttävät ja hoitavat niita yleensä itse vaikka saattavat sopivan ostajan löytyessä olla valmiita luopumaan
        oman elämäntilanteensa mukaan. Luopuminen on usein vaikeaa,muttanytkin ko.tilanteessa parimökin omnistajaa mitä ilmeisimmin on, että uuden omistajan löytyessä sopivalle henkilölle myynti saattaisi tulla kysymykseen.

        http://www.turku.fi/public/?contentid=45336


    • Osta enso kutseitilt

      Sillä sinne minnekä olet ostamassa puutarhamökkiä niin se ei sovi sinne. Kun sinne pitää olla semmoinen mökki joka sopii sinne.??

    • rakenna

      Jätä se irtomökin osto-

      Hyvää uutta vuotta

    • pöllöiita

      www.siirtolapuutarha.com

      • Osta mopo

        jättäkää jo se mökin osto ilmoitus on jo vanha siltä on loppunut rahat.


    • Haaveissa mökki

      Terve,

      Nuori perhe olisi kiinnostunut ostamaan mökin vasikkasaaresta. Jos olet luopumassa niin olisithan yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla.

      Niko Jyränoja
      niko_jyranoja (ät) hotmail.com
      040 710 8693

    • ei oo

      olisit aloittanut kokonaan uuden jutun etkä pöhlöjen kirjoituksen perään mutta missa se vasikkasaari on ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1773
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1168
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      997
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      964
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      67
      881
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe