Kirkon kanta huumeisiin?

..-..-...-..-..-..

Mikä on kirkon kanta huumeisiin? Teen etiikan työtä kouluun, ja pitäisi lisätä työhön kirkon kanta huumeisiin ja huumeiden käyttäjiin. Googlella en löytänyt mitään.

Kiitos jo etukäteen !

19

6557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anskutin_89

Kristinuskossa suhtaudutaan yleensä kaikkiin ihmistä sitoviin päihteisiin negatiivisesti. Huumeet ovat vieläpä laittomia ja ostaja tukee rikollisuutta - selvä EI siis. Kristityt kyllä auttavat narkkareita monin tavoin. Älä siteeraa minua suoraan esitelmässäsi...

• Ppoopie

Kirkonkanta huumeisiin on seuraava. lapset on helpommin raiskata kun ne on huumattu!

• PetrusB

Uskosta nousee tietenkin kielteinen kanta huumeisiin kuten kaikkeen muuhunkin ihmistä orjuuttavaan ja tuhoavaan.
        Jos ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli, miksi rappeuttaisimme sen tietoisesti?
        Huumemaailma on kyllästetty monenlaisilla rikoksilla.
        Narkkari itse joutuu annoksensa rahoittamaan esim. omaisuusrikoksin tai itseään myymällä.
        Puhumattakaan siitä, millaista rikollisuutta on huumeiden levittäminen, ja mihin niitä verirahoja käytetään.
        Kai kirkon kanta näkyy siinäkin, että lukemattomin tavoin pyritään auttamaan irti huumeista.

• Ppoopie kirjoitti:

Kirkonkanta huumeisiin on seuraava. lapset on helpommin raiskata kun ne on huumattu!

Kirkkoa harmittaa huumausaineet, koska esim LSD:tä nauttinut voi ihan yhtä hyvin löytää sisäisen saatanansa, kuin jonkin muunkin henkiolennon.

• PetrusB kirjoitti:

Uskosta nousee tietenkin kielteinen kanta huumeisiin kuten kaikkeen muuhunkin ihmistä orjuuttavaan ja tuhoavaan.
        Jos ruumiimme on Pyhän Hengen temppeli, miksi rappeuttaisimme sen tietoisesti?
        Huumemaailma on kyllästetty monenlaisilla rikoksilla.
        Narkkari itse joutuu annoksensa rahoittamaan esim. omaisuusrikoksin tai itseään myymällä.
        Puhumattakaan siitä, millaista rikollisuutta on huumeiden levittäminen, ja mihin niitä verirahoja käytetään.
        Kai kirkon kanta näkyy siinäkin, että lukemattomin tavoin pyritään auttamaan irti huumeista.

Toisaalta kirkon kirjoitusten mukaan Jeesuskin muutti veden viiniksi, joka on päihdyttävä huumausaine.

Eli jos pysytään raamatun opetuksissa, kyse ei ole puhtaasti negatiivisesta kannasta huumausaineisiin.

• Pähkylä

Jeesus opetti, että ihmisen pitää olla alamainen kulloisellekin esivallalle. Se, että yhteiskunta on järjestäytynyt ja siinä lait, on Jumalan tahto ja säätämys: "Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat. Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion." (Room. 13:1-2) Ainut poikkeus tälle säännölle on se, jos esivalta pakottaisi tekemään jotakin selvästi syntiä, silloin ihminen on vapaa tekemään toisin kuin esivalta ja lait määräävät. Silloin astuisi voimaan Herran Sana: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä".

Jumala pitää olla ihmisen elämässä Jumalan paikalla, ja minkään aineen ei saa antaa hallita itseä: "en saa antaa minkään hallita itseäni." (1.Kor.6:12) - riippuvuutta aiheuttavien aineiden käyttö vahingoittaa ihmisen sisintä, ja on syntiä.

"teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli. Tämän Hengen on Jumala antanut asumaan teissä. Te ette itse omista itseänne, sillä Jumala on ostanut teidät täydestä hinnasta. Tuottakaa siis ruumiillanne Jumalalle kunniaa! (1. Kor. 6:19-20) - Ihminen ei tuota kunniaa Jumalalle käyttämällä huumeita.

Semmoisia tuli mieleen.

Jokainen ihminen on monen synnin suhteen "synnin orja" - ei pysty olemaan tekemättä syntiä. Siksi kukaan kristitty ei voi katsoa huumeriippuvaista ihmistä alaspäin. Ihmiset ovat Jumalan edessä samalla viivalla, eli kaikki ovat rikkoneet ja rikkovat Jumalan tahtoa vastaan jatkuvasti.

Siinä tullaan sitten kristinuskon yrimeen: Meille syntiemme vallassa eläville tuli auttaja, Jeesus. Hän vapautti meidät syntiemme tuomiosta ottamalla syntimme omille harteilleen, ja kärsimällä rangaistuksen niistä. Ja Jumala on luvannut, että kuka tämän kuulee, ja uskoo sen, ei joudu tilille synneistään Jumalan edessä, vaan saa tulla kerran Taivaan Kotiin, Jumalan luo. Syntien anteeksiantamuksessa on kristittyjen keskeinen sanoma huumeriippuvuudessa eläville.

Jeesus voi myös auttaa, ja on auttanutkin monta huumeista riippuvaista ihmistä huumeista vapaaseen elämään.

• Doomi

Jeesus oli kännissä joka päivä!

• Doomi kirjoitti:

Jeesus oli kännissä joka päivä!

>>Jeesus veti viiniä kun sieni!Jeesus oli kännissä joka päivä!

• Minä.
        Jumalanhullu kirjoitti:

>>Jeesus veti viiniä kun sieni!Jeesus oli kännissä joka päivä!

Onkos sulla tukea itse Jeesuksen olemassaololle? Eipä taida olla kuin uskonnolliset fantasiatekstit... :) mielikuvitus lentänyt jo siis!

• Johan Onkumma
        Minä. kirjoitti:

Onkos sulla tukea itse Jeesuksen olemassaololle? Eipä taida olla kuin uskonnolliset fantasiatekstit... :) mielikuvitus lentänyt jo siis!

"Onkos sulla tukea itse Jeesuksen olemassaololle? Eipä taida olla kuin uskonnolliset fantasiatekstit... :) mielikuvitus lentänyt jo siis! "

Otapa itse selvää historiasta. Voin antaa vihjeen: etsi vaikka Tacituksen Keisarillisen Rooman historia tai lue Josefuksen historiateosta. Kumpikaan ei ollut kristitty. Nykyajan historiantutkimus ei kiistä Jeesus Nasaretilaisen historiallisuutta. Joten siinä sulle faktaa, fantasiat on omassa päässäsi.

• _....____lksdf

södlgjsö ---

• elisantt
    • Pekka92

Juu täsmälleen samassa tilanteessa oon. Kai se on aika negatiivinen, mutta jos sais vähän jotain tarkennusta?

• staffa

jeesus veti viiniä niinku staff

• Anonyymi

kirkko on vaa rakennus

• Toisinaan baari :-)

• Anonyymi

Miksi et kysy kirkosta / omasta seurakunnastasi? Täällä tuskin on tyyppejä, joilla on oikeita vastauksia. - Nm. Vähän viiniä, paljon vettä

• Anonyymi

Itselleni on epäselvää kun Jumala loi kasvit ravinnoksi, ja kaksi huumeeksi luokiteltua ovat kasveja joita voi syödä. Mikä kohta Raamattua kieltää sen.

• Anonyymi

vittu miettikää homot:DDDDDDDDDSDDDDDDDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe