Vuokranantajani (uskovainen sisar) jätti vanhan raamattunsa vuokraamaansa asuntoon minulle ja rupesin sitä tänään tutkimaan. Sen ensimmäiselle sivulle oli kirjoitettu teksti: "Tämä kirja pitää sinut erossa synnistä tai synti pitää sinut erossa tästä kirjasta".
Miika 6:8
Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?
Minua ei ihmetytä se, että jotkut palstalla kirjoittavat kieltävät Jumalan Sanan, sillä se on ennustettu tapahtuvaksi, mutta olen surullinen siitä, että monet uskoa tunnustavat tekevät kompromisseja jumalattoman maailman kanssa luopuen Jumalan Sanasta.
Autuas on se, joka panee turvansa Jumalan Sanaan, se on: Jeesukseen Kristukseen, joka on puolestamme kuollut ja ylösnoussut. Kaikki Kirjoitukset viittaavat Häneen, joka kuolleistanousemisen kautta on osoitettu Jumalan Pojaksi voimassa.
Siunaan uskovaista vuokranantajaani ja toivotan tällä tervehdyksellä kaikille lukijoille hyvää yötä, Jeesus myötä. "Taivas ja maa katoavat", sanoi Jeesus, "mutta Minun sanani eivät koskaan katoa".
Raamattu on ihmeellinen kirja !
19
1213
Vastaukset
- frihet
laitappa postia.
Huomenna lähden kuorman vientiin, joten vilkaisen vielä aamulla olisko lukemista tullut.
Soittele, jos oot kotonas.Tuolla aikaisemmin sanoinkin jo, että vasta huomenna kirjoitan pyytämäsi vastauksen Sulle. Se tulee aivan oikeaan aikaan.
Herran Jeesuksen armo kanssasi.- frihet
jukka.finland kirjoitti:
Tuolla aikaisemmin sanoinkin jo, että vasta huomenna kirjoitan pyytämäsi vastauksen Sulle. Se tulee aivan oikeaan aikaan.
Herran Jeesuksen armo kanssasi.Kävin pikku lenkin koiran kanssa ja nyt levolle, vaikka meillä tunti jäljessä, teikäläisiä eletäänkin.
Kuuntelen erään raamattu-tunnin tässä illan päätteeksi ja otan piahkoin yhteyttä, kunhan matkoiltani kotiudun.
Voi hyvin ja muistetaan rukoiksin, "tie on kaita ja kivinenkin usein."
Hyvää yötä Jeesus myötä, sinulta opituin sanoin
Kun kerran aloit synnistä puhua kerrotaan mitä se tarkoittaa kun et itse sitä tiedä.
Donald Morgan on saanut pariin lauseeseen tiivistettyä synnin historian sekä toimintatavan.
"Raamatullinen käsitys synnistä ja pelastuksesta ovat keskeisimmät osat kristinuskon opeissa. Kristinusko ensin luo ongelman (synti) ja tarjoaa tähän "ratkaisua" (pelastus). Tämä toimii kuin mafia; sinä joko ostat "suojelua" -- tai muuten!"
-Donald MorganTiedät kyllä missä ja kuka sen sanoi.
Jumalan Sana kuitenkin sanoo, että joudumme tekemään itsestämme tilin Jumalalle.
Hyvää yötä.
tämä teksti:
"Tämä kirja pitää sinut erossa synnistä tai synti pitää sinut erossa tästä kirjasta".
"John Bynyan"Oli uudestisyntynyt baptisti joka käänsi kuitenkin kirkkonsa lapsikasteen puolelle ja siitä riitoja sitten aiheutuikin hänen joukkojensa keskuudessa.
Bunyan teki ja eli myös uskonsa vastaisesti aviorikoksessa mentyään uudelleen naimisiin.- Tiedoittaja
Pe.ku kirjoitti:
Oli uudestisyntynyt baptisti joka käänsi kuitenkin kirkkonsa lapsikasteen puolelle ja siitä riitoja sitten aiheutuikin hänen joukkojensa keskuudessa.
Bunyan teki ja eli myös uskonsa vastaisesti aviorikoksessa mentyään uudelleen naimisiin.>>>Bunyan teki ja eli myös uskonsa vastaisesti aviorikoksessa mentyään uudelleen naimisiin.
Vai on se Bunyanin kynästä. Ei ole osunut silmiini, mutta viisaasti se on sanottu.
Minua on erikoisesti siunannut jostain kirjasta lukemani, että Bunyan kovissa synnin ja syyllisyyden tunnoissa niityllä kävellessään kuuli taivaasta lausutut sanat "sinun Vanhurskautesi on taivaassa". Tuossa hetkessä hän vapautui syntiensä taakoista. Jeajan kirjan 54:17 sanotaan Jaakon käännöksessä, että "heidän vanhurskautensa on Minusta, sanoo Jehova".jukka.finland kirjoitti:
Vai on se Bunyanin kynästä. Ei ole osunut silmiini, mutta viisaasti se on sanottu.
Minua on erikoisesti siunannut jostain kirjasta lukemani, että Bunyan kovissa synnin ja syyllisyyden tunnoissa niityllä kävellessään kuuli taivaasta lausutut sanat "sinun Vanhurskautesi on taivaassa". Tuossa hetkessä hän vapautui syntiensä taakoista. Jeajan kirjan 54:17 sanotaan Jaakon käännöksessä, että "heidän vanhurskautensa on Minusta, sanoo Jehova".pidä siitä, että verrataan eri käännöksiä. Mielestäni ne on kuitenkin suurta Sanan rikkautta monipulisuudessaan.
* Niikuin nyt tuokin, siteeraamasi Jaakon käännöksen ilmaisu, "heidän vanhurskautensa on minusta." Opetuslapsen kieltä kun taitaa, siitä säteilee jotain Jumalasta, ja tekee Sanasta yhä elävämpää ja ravitsevampaa.
* Miten veli sinulla menee terveyden suhteen, ettei olisi kovin kivuliasta liikkua ja elää. Muistan kyllä usein sinuakin Herran edessä.- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
pidä siitä, että verrataan eri käännöksiä. Mielestäni ne on kuitenkin suurta Sanan rikkautta monipulisuudessaan.
* Niikuin nyt tuokin, siteeraamasi Jaakon käännöksen ilmaisu, "heidän vanhurskautensa on minusta." Opetuslapsen kieltä kun taitaa, siitä säteilee jotain Jumalasta, ja tekee Sanasta yhä elävämpää ja ravitsevampaa.
* Miten veli sinulla menee terveyden suhteen, ettei olisi kovin kivuliasta liikkua ja elää. Muistan kyllä usein sinuakin Herran edessä.Kas, kas: täällä ne lahkoveljet treffavat! No, MINKÄLAISIA mollaustoimia on nyt suunnitteilla? Hyökkäättekö syyttömien kimppuun: onko Ekivaari kohteena, vai pukkaatteko taas puppua "eheytyneistä" homoista?
Olette te kyllä sen sortin epeleitä molemmat, että ONNEKSI ei ole pakko olla laillanne uskonnon ja satulujen orja. Phan onneksi sentään saa lopulta palkkansa. Niin uskon vankasti. - miehenpuoli,
poikalapsi kirjoitti:
Kas, kas: täällä ne lahkoveljet treffavat! No, MINKÄLAISIA mollaustoimia on nyt suunnitteilla? Hyökkäättekö syyttömien kimppuun: onko Ekivaari kohteena, vai pukkaatteko taas puppua "eheytyneistä" homoista?
Olette te kyllä sen sortin epeleitä molemmat, että ONNEKSI ei ole pakko olla laillanne uskonnon ja satulujen orja. Phan onneksi sentään saa lopulta palkkansa. Niin uskon vankasti.Kyllä niitä poikia sinullekin jää.
Mohikaani_27 kirjoitti:
pidä siitä, että verrataan eri käännöksiä. Mielestäni ne on kuitenkin suurta Sanan rikkautta monipulisuudessaan.
* Miten veli sinulla menee terveyden suhteen, ettei olisi kovin kivuliasta liikkua ja elää. Muistan kyllä usein sinuakin Herran edessä.Käännökset ovat rikkautta, kun ne on tehty uskollisesti ja Jumalan pelossa. Itse luen useampaa käännöstä. Novumissakin on niitä jo useampi suomenkielinen versio. Pääasiassa käytän luterilaista kirkkoraamattua 33/38, mutta UT:n osalta erityisesti myös itämaisten kielien professori Aapeli Saarisalon käännöstä ja pappi Uuras Saarnivaaran käännöstä. Parhainkin käännös jää kuitenkin avautumatta ellei Jumala sitä ymmärryksellemme avaa. Tällä palstalla on muutama esimerkki niistä, jotka eivät ymmärrä Jumalan Sanasta mitään. He eivät ymmärrä edes sitä, että ovat sysimustassa pimeydessä, täysin ymmärtämättömiä ja taistelevat kirjoituksillaan itse Herraa vastaan.
Terveyteni on kehno. Vatsavaivojeni syytä ei ole löydetty ja 7 kertaa operoitu vasen jalkani muistuttaa vammastaan hetkittäin, päivästä toiseen. Noin kuukausi sitten jalkaan kehittyi lisäksi polvijänteen tulehdus ja se on tehnyt liikkumiseni lähes mahdottomaksi. Nyt olen saanut kaksi kertaa kortisonia polveen ja vaivat ovat hieman helpottaneet. Onnun kuin Jaakob vaikka vaiva on hieman alempana kuin hänellä oli.
Kiitos, että olet muistanut minua. Kovimmissa vatsakivuissani olen joskus ajatellut, että huomista päivää ei tulekaan, mutta Jumalan armosta elän. Kovissa kivuissa kun on viety sairaalaan ovat lääkärit luulleet mm. että minulla on sydäninfarkti tai paha sappikivikohtaus, mutta nuo sairaudet on tutkimuksin suljettu pois. Jotain muuta se siis on ja uskovana ehkä voit aavistaakin mistä voisi olla kysymys. Joka tapauksessa Jeesus hallitsee ja otan tämän Jumalan kädestä.
Veljeni, oletko lukenut C.T.Studin elämänkerran "Jumalan hullu". Hän sairasti paljon ja lopulta oli, kutsun Afrikkaan saatuaan, niin huonossa kunnossa, ettei voinut kävellä kuin muutamia metrejä. Hän lähti kuitenkin ja tapahtui laivalla Egyptiin purjehtiessaan, että Jumala paransi hänet. Hän matkasi läpi viidakkojen useita tuhansi kilometrejä Gongon alueelle. Se on siunannut minua ja kertonut Jumalan armollisesta huolenpidosta. Mutta vielä sairaana ollessaan Stud piti kokouksia, joissa laulettiin laulua: "Mä liitonvereen ihastuin, mä siihen juoksin, puhdistuin!" Se oli aikaa 1900-luvun alussa, jolloin evankeliumi kaikui vielä kirkkaana maailman äärissä. Saammekohan enää koskaan olla senkaltaisessa mukana? Ajan ilta näyttää pimenevän kovin nopeasti ja elämme jo aikaa, jolloin (tälläkin palstalla) kielletään meidän Herramme ja Valtiaamme. Nämä kieltäjät voivat lausua Jeesuksen nimen ja lainata sujuvasti raamattua, mutta he kieltävät meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen persoonan todellisuuden eli sen, että ihminen Jeesus Kristus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti. Totisesti, jo tuon totuuden kirjoittaminen saa sydämeni laulamaan ja ylistämään Jumalaa lunastuksesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Jumalan armo ja rauha henkesi kanssa.
JK. Frihet soitti kesken kirjoittamiseni ja lähetti Sinulle terveisiä. On juuri lähdössä Viroon. Tulee todennäköisesti Suomeen toukokuussa, mutta sitä ennen vielä käy uuden reissun Virossa palaten 5.5. Ruotsiin.jukka.finland kirjoitti:
Käännökset ovat rikkautta, kun ne on tehty uskollisesti ja Jumalan pelossa. Itse luen useampaa käännöstä. Novumissakin on niitä jo useampi suomenkielinen versio. Pääasiassa käytän luterilaista kirkkoraamattua 33/38, mutta UT:n osalta erityisesti myös itämaisten kielien professori Aapeli Saarisalon käännöstä ja pappi Uuras Saarnivaaran käännöstä. Parhainkin käännös jää kuitenkin avautumatta ellei Jumala sitä ymmärryksellemme avaa. Tällä palstalla on muutama esimerkki niistä, jotka eivät ymmärrä Jumalan Sanasta mitään. He eivät ymmärrä edes sitä, että ovat sysimustassa pimeydessä, täysin ymmärtämättömiä ja taistelevat kirjoituksillaan itse Herraa vastaan.
Terveyteni on kehno. Vatsavaivojeni syytä ei ole löydetty ja 7 kertaa operoitu vasen jalkani muistuttaa vammastaan hetkittäin, päivästä toiseen. Noin kuukausi sitten jalkaan kehittyi lisäksi polvijänteen tulehdus ja se on tehnyt liikkumiseni lähes mahdottomaksi. Nyt olen saanut kaksi kertaa kortisonia polveen ja vaivat ovat hieman helpottaneet. Onnun kuin Jaakob vaikka vaiva on hieman alempana kuin hänellä oli.
Kiitos, että olet muistanut minua. Kovimmissa vatsakivuissani olen joskus ajatellut, että huomista päivää ei tulekaan, mutta Jumalan armosta elän. Kovissa kivuissa kun on viety sairaalaan ovat lääkärit luulleet mm. että minulla on sydäninfarkti tai paha sappikivikohtaus, mutta nuo sairaudet on tutkimuksin suljettu pois. Jotain muuta se siis on ja uskovana ehkä voit aavistaakin mistä voisi olla kysymys. Joka tapauksessa Jeesus hallitsee ja otan tämän Jumalan kädestä.
Veljeni, oletko lukenut C.T.Studin elämänkerran "Jumalan hullu". Hän sairasti paljon ja lopulta oli, kutsun Afrikkaan saatuaan, niin huonossa kunnossa, ettei voinut kävellä kuin muutamia metrejä. Hän lähti kuitenkin ja tapahtui laivalla Egyptiin purjehtiessaan, että Jumala paransi hänet. Hän matkasi läpi viidakkojen useita tuhansi kilometrejä Gongon alueelle. Se on siunannut minua ja kertonut Jumalan armollisesta huolenpidosta. Mutta vielä sairaana ollessaan Stud piti kokouksia, joissa laulettiin laulua: "Mä liitonvereen ihastuin, mä siihen juoksin, puhdistuin!" Se oli aikaa 1900-luvun alussa, jolloin evankeliumi kaikui vielä kirkkaana maailman äärissä. Saammekohan enää koskaan olla senkaltaisessa mukana? Ajan ilta näyttää pimenevän kovin nopeasti ja elämme jo aikaa, jolloin (tälläkin palstalla) kielletään meidän Herramme ja Valtiaamme. Nämä kieltäjät voivat lausua Jeesuksen nimen ja lainata sujuvasti raamattua, mutta he kieltävät meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen persoonan todellisuuden eli sen, että ihminen Jeesus Kristus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti. Totisesti, jo tuon totuuden kirjoittaminen saa sydämeni laulamaan ja ylistämään Jumalaa lunastuksesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Jumalan armo ja rauha henkesi kanssa.
JK. Frihet soitti kesken kirjoittamiseni ja lähetti Sinulle terveisiä. On juuri lähdössä Viroon. Tulee todennäköisesti Suomeen toukokuussa, mutta sitä ennen vielä käy uuden reissun Virossa palaten 5.5. Ruotsiin.Siis vastaukseksi etukäteen niille, jotka kysyvät "etkö luotakaan Jumalaan, kun käyt lääkärissä", että luotan Jumalaan, mutta otan kaiken hoidon vastaan mitä saan. Hullu saa olla, mutta ei tyhmä.
- lähteeseen viittaat?
Pe.ku kirjoitti:
Oli uudestisyntynyt baptisti joka käänsi kuitenkin kirkkonsa lapsikasteen puolelle ja siitä riitoja sitten aiheutuikin hänen joukkojensa keskuudessa.
Bunyan teki ja eli myös uskonsa vastaisesti aviorikoksessa mentyään uudelleen naimisiin.Laita se tavanomainen linkki, mistä asian luit? Ellet laita niin pidän sinua satusetänä.
- veljeksetkö?
Onvatko jukka.of.finland ja tom.of.finland veljeksiä?
Tomppahan oli kova piirtelemääm.Onko jukka jatkanut tompan perinnettä piirrostaiteen saralla?Otsikkosi menee kuitenkin hetikohta metsään. Nimimerkkini ei ole jukka.of(jotakin). En nimimerkkiä rekisteröidessäni ajatellut tomoffinlandia vaan halusin siinä näkyvän suomalaisuuteni. Ehkä olisi ollut viisaampaa rekisteröidä se nimellä jukka.suomi tai -suomalainen, mutta sitä se nytkin tarkoittaa. Ei muuta. Olet hauska mietteinesi. Googletin tuon toisen finlandin ja piirtää hän kyllä osaa, mutta kovin yksipuolisia piirroksia ne ovat. Jos itse osaisin piirtää/maalata niin en ajelisi taksia.
Hyvää tiistaipäivän jatkoa.
Todella Raamattu on se jossa Jumala puhuu,kaikki mikä menee ohi sen ei kanna hedelmää.
Raamattu on Jumalan Sana. Hyvää kirjallisuuttakin on, mutta sitä pitää tutkia ja koetella Jumalan Sanalla kuten kuulemaamme julistustakin.
Tuskin ymmärrämme kokonaisuudessa koskaan maallisen matkamme aikana Jumalan Sanan arvoa, omaa testamenttiamme, vaikka olemme perillisiä ja sitä tutkimme. Mutta Jumalan Sana pysyy vahvana ja muuttumattomana. "Taivas ja maa katoavat", sanoi Jeesus, "mutta Minun sanani eivät koskaan katoa".
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1026167Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3445815Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie595079Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3273815Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42295Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1392247Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1081312- 111075
- 177961
- 56793