kovin isoa. Sellanen 1-1,5m korkeutena olis hyvä. Leveyttä ei metriä enempää. Maa on hyvää savi-multa-hiekka -sekoitusta ja paikka on tosi aurinkoinen. Ideoita vastaanotetaan!!!
Mitä mieltä ootte taikinamarjasta, onko kovin työläs?
Entä kiiltotuhkapensas? Tuleeko kovin iso jos ei leikkaa?
Haiseeko aronia kissanpissalle? Tuleeko siitä kovin suuri?
Kiitos jos jaksatte vastata!
mitä aidaksi???
2
710
Vastaukset
- ehkä paras
Taikinamarjaa suosittelen, koska se soveltuu parhaiten leikattavaksi aidaksi. Vapaasti kasvaessaan aidanteet eivät yleensä mahdu metrin levyiseen tilaan.
Kiiltotuhkapensasta en suosittele ollenkaan. Ainakin Vaasan korkeudella se kärsii helposti paleltumista. Leikkaamattomana sen kasvutapa on leveä ja risukkoisen näköinen.
Taikinamarja ja aronia ovat molemmat vaatimattomia, helppohoitoisia ja kestäviä lajeja. (En ole huomannut kissanpissan hajua aroniassa, mutta ehkä nenäni ei vain ole tarpeeksi herkkä.)
Kaikki nuo mainitsemasi pensaat kasvavat noin hyvissä olosuhteissa pari-kolme metrisiksi. - Töyhtötiainen
Pensasengervoista vois löytyä sinulle kaipaamasi kasvi. Esim. virpiangervo kasvaa n. 1,5-2m, on tuuhea ja nopeakasvuinen, kukkii runsaasti valkoisin kukin alkukesästä. On pystykasvuinen, mutta muodostaa runsaasti juuriversoja, joita kurissa pitämällä pensaan saa pysymään kapeana.
Vastaavan oloinen on pajuangervo, joka kukkii loppukesästä punertavin kukin, valkokukkainen lajikin löytyy.
Angervoja on monenmoisia, ihan matalista reilusti yli kaksimetrisiin, pääasiassa kaikki melkolailla hyväkasvuisia ja helppohoitoisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893298
- 623057
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802333
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j371945- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311509